ေရွးေဟာင္းစကား

0
511

ဒီႏွစ္ ႏွစ္စတည္းက ျဗတ္စာတို႔ ထားဝယ္ေဒသမွာ ယဥ္ေက်းမႈအေမြ အႏွစ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အသံေလးေတြ ထြက္လာတယ္။ အသံထြက္လာတယ္လို႔ သုံးလိုက္ကတည္းကိုက ခ်ီးက်ဴးေထာက္ခံ သံေတြဆိုတာထက္ ေဝဖန္သံေတြဆိုတာ သိမွာပါ။
မွတ္မွတ္ရရ ျဗတ္စာသတိထား မိတာ ထားဝယ္ၿမိဳ႕နယ္၊ ေမာင္မယ္ေရွာင္ ေက်း႐ြာမွာရွိတဲ့ ရွင္ဓာတ္ဝဲေစတီ ျပန္ လည္ ျပဳျပင္မြမ္းမံတဲ့ကိစၥ၊ ထားဝယ္ၿမိဳ႕ လယ္ေခါင္က တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရ အဖြဲ႕႐ုံးေဘး ေခတ္မီတိုးခ်ဲ႕အေဆာက္ အအုံေဆာက္တဲ့ကိစၥ၊ ထားဝယ္ၿမိဳ႕ ေဟာင္းတစ္ခုျဖစ္တဲ့ သာဂရၿမိဳ႕ေဟာင္း အနီးတစ္ဝိုက္ လမ္းေတြခ်ဲ႕ထြင္လို႔ ေရွးေဟာင္းၿမိဳ႕႐ိုး၊ က်ဳံးေတြ ဆုံး႐ႈံးတဲ့ ကိစၥေတြပါ။

တစ္ဆက္တည္း စဥ္းစား မိတာတစ္ခုက ရွင္မုတၳီးေက်း႐ြာမွာ ေျမရွင္းရင္း ေရွးေဟာင္းအုတ္ခြက္ဘုရား ေတြ ေပၚလာတဲ့ကိစၥေတြပါ။
ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ ဆိုတာ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳး၊ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာပါ။ ဒီေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ေတြကို ထိန္းသိမ္းဖို႔ အေရး ႀကီးေၾကာင္း အစိုးရ အဆက္ဆက္က တိုက္တြန္း ေျပာဆိုေလ့ရွိၾကေပမဲ့ ဒါဟာ သူတို႔အတြက္ေတာ့ ေလထဲမွာ ေပ်ာက္ ကြယ္သြားတတ္တဲ့ စကားလုံးေတြပါပဲ။

ဒီလို တိုက္တြန္းေျပာဆိုမႈေတြကို အဓိက ေခ်ဖ်က္တာေတြကလည္း အစိုးရေတြပဲ ျဖစ္ေနတတ္ၾကပါတယ္။ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ ေအာက္မွာ ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ ေတြဟာ ဖ်က္ဆီးခံလိုက္ရတာခ်ည္းပါပဲ။ ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈ အေမြႏွစ္ေတြနဲ႔ အၿပိဳင္ အားၿပိဳင္လြန္ဆြဲရတာကလည္း ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အစီအမံေတြပဲလို႔ ျဗတ္စာယူဆသဗ်။

ေနာက္တစ္ခ်က္က ေစတနာသဒၶါ တရား ထက္သန္လြန္ကဲမႈပါ။ ေရွး ေဟာင္း အေမြအႏွစ္အေပၚမွာ ေစတနာ သဒၶါတရားလြန္ကဲၿပီး လိုအပ္တာထက္ ျပဳျပင္မြမ္းမံတာေတြဟာလည္း ေရွးေဟာင္း ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ေတြ ပ်က္သုဥ္း ျခင္းရဲ႕ အေျခခံ အေၾကာင္းတရားေတြပါ ခင္ဗ်။ ျဗတ္စာတို႔ ေဒသထဲက ရွင္ဓာတ္ဝဲ ေစတီေတာ္ ျပဳျပင္မြမ္းမံတဲ့ကိစၥဆိုရင္ လည္း ေစတနာသဒၶါတရား ထက္သန္ လြန္းမႈေၾကာင့္ ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္ ထိန္းသိမ္းေရးမူကို ခ်ိဳးေဖာက္မိသလို ျဖစ္သြာတာမ်ိဳးလို႔ သုံးသပ္မိပါတယ္ ခင္ဗ်။
ထိုနည္းတူ သာဂရၿမိဳ႕ေဟာင္းမွာ ၿမိဳ႕႐ိုးေဟာင္းေတြ၊ က်ဳံးေတြအေနအထား ပ်က္ယြင္းသြားေအာင္ လမ္းေတြတိုးခ်ဲ႕ တာ၊ က်ဳံးေနရာေဟာင္းေတြမွာ ေျမဖို႔ ပစ္တာ စတဲ့လုပ္ရပ္ေတြဟာ ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳး ဖို႔ဆိုေပမဲ့ ေဒသတြင္း သမိုင္းအစဥ္အလာ ႀကီးမားတဲ့၊ ႏိုင္ငံတကာ သုေတသနပညာ ရွင္ေတြေတာင္ လာေရာက္ေလ့လာေနရတဲ့ ေနရာမ်ိဳးမွာ လုပ္ေဆာင္တာမ်ိဳးကေတာ့ စီမံခ်က္ဆြဲ သူေတြေရာ၊ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ဖို႔ ခြင့္ျပဳသူေတြေရာ လက္လြတ္စပယ္ ႏိုင္လြန္းတယ္။

ဘာကိုမွ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္ၿပီး မလုပ္ေဆာင္တတ္ဘူးဆိုတာ ေပၚလြင္ ေနတာပဲခင္ဗ်။ ဒီလို ၿမိဳ႕ေဟာင္းေနရာ မ်ိဳးေတြမွာ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ မူရင္းလက္ရာ မပ်က္ ထိန္းသိမ္းထားမယ္။ ဆက္ၿပီး မၿပိဳမပ်က္ေအာင္ စနစ္တက်ေစာင့္ေရွာက္ ထားၿပီး ခရီးသြားဧည့္သည္ေတြကို ဆြဲ ေဆာင္ႏိုင္ေအာင္ လုပ္မယ္ဆိုရင္ ေဒသ အတြင္း အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္း ေတြရၿပီး ေက်း႐ြာအတြက္လည္း စီးပြား တိုးတက္ဖို႔ တစ္ဖက္တစ္လမ္းက အေထာက္အကူျပဳမွာပဲ ခင္ဗ်။
ခုေတာ့ လမ္းေတြ ေကာင္းေအာင္၊ က်ယ္ေအာင္လုပ္မွ တိုးတက္တယ္လို႔ ျမင္ရင္ အဲဒီကိစၥေတြကို စီမံခန္႔ခြဲသူဟာ အစြန္းေရာက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး သမား လို႔ ဆိုခ်င္ပါတယ္။

ၿပီးခဲ့တဲ့ လေတြအတြင္း ေဒသတြင္း လူမႈကြန္ရက္ စာမ်က္ႏွာေတြမွာ ႐ိုက္ ခတ္ခဲ့ၿပီး အမ်ားျပည္သူစုေပါင္းၿပီး လက္မွတ္ေရးထိုး၊ ႏိုင္ငံေတာ္အဆင့္အထိ တင္ျပခဲ့ဖူးတဲ့ တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရ အဖြဲ႕႐ုံးေဘးမွာ တိုးခ်ဲ႕ေခတ္မီအေဆာက္ အအုံႀကီးတစ္ခုေဆာက္တဲ့ ကိစၥလည္း ဒီလိုပါပဲ။ ပါးစပ္ကာ အျမႇဳပ္တစီစီ ထြက္မတတ္ ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ကို ခ်စ္ပါတယ္လို႔ ေျပာတတ္သူေတြက ဆင္ေျခဆင္လက္ေတြေပးၿပီး တဇြတ္ထိုး တည္ေဆာက္လိုက္ၾကတာ..။
အမ်ားျပည္သူေတြရဲ႕ ေဝဖန္အႀကံ ေပးတာေတြကိုေတာင္မွ နားမေထာင္၊ ျပန္လည္ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ျခင္းလည္း မရွိဘဲ ျဗတ္စာတို႔ ထားဝယ္ေဒသရဲ႕ ပုံရိပ္ တစ္ခုကို ဖ်က္ဆီးလိုက္ၾကတာ..။ ျပည္သူေတြရဲ႕ဆႏၵကို အနည္းစု ျပည္သူ ပါ၊ ငါတို႔က အမ်ားအတြက္ လုပ္တာလို႔ ယူဆခဲ့ၾကရင္လည္း အနည္းစုရဲ႕ ဆႏၵကို အေလးမထားတဲ့ ဒီမိုကေရစီ အာဏာရွင္ ေတြအျဖစ္ ေနာင္တစ္ခ်ိန္ သမိုင္း မွတ္တမ္းမွာ က်န္ေနခဲ့မွာပါ။

ေနာက္တစ္ခု ဆက္စပ္စဥ္းစားမိလာ တာက ခုေနာက္ဆုံး လြန္ခဲ့တဲ့ ရက္ပိုင္း အတြင္းက ထားဝယ္ၿမိဳ႕နယ္၊ ရွင္မုတၳီး ေက်း႐ြာမွာ ေက်း႐ြာသားတစ္ဦး ၿခံေျမ ရွင္းလင္းရာကေန ေရွးေဟာင္းအုတ္ခြက္ ဘုရားေတြ ထြက္လာတဲ့ အေၾကာင္းပါ။ ရွင္မုတၳီးဆိုတာ ထားဝယ္ေရွးၿမိဳ႕ေဟာင္း ေတြထဲမွာ ထင္ရွားတဲ့ၿမိဳ႕ေဟာင္း တစ္ၿမိဳ႕ ပါ။ ခုမွေပၚလာတဲ့ ၿမိဳ႕ေဟာင္းတစ္ခု မဟုတ္ပါဘူး။ အုတ္ခြက္ဘုရား ဆိုလည္း ခုမွပထမဆုံး ရွင္မုတၳီးမွာ ေတြ႕ရတာ မဟုတ္ပါဘူး။

လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေလာက္ကတည္းက ေတြ႕ရွိခဲ့ဖူးၿပီး ေဒါက္တာႏိုင္ပန္းလွ သုေတသနလုပ္ေဆာင္မႈေတြေၾကာင့္ ႏိုင္ငံတကာ ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈ နယ္ပယ္မွာ ဩုနအ့င ဠသအငလန Tေဘူနအ ရယ္လို႔ အခိုင္အမာ ထင္ရွားခဲ့ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ရွင္မုတၳီးမွာ ၿမိဳ႕ေဟာင္းရာ ေတြလည္း အထင္အရွား ရွိၿပီးသားပါ။ေခတ္အဆက္ဆက္ အစိုးရေတြကလည္း သိခဲ့သလို၊ သက္ဆိုင္တဲ့ ေရွးေဟာင္း သုေတသနဌာန႐ုံးေတြကလည္း သိပါ တယ္။ ဒါေပမဲ့ ထိန္းသိမ္းမႈ အားနည္း လြန္းခဲ့ၿပီး တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာဆို ၿမိဳ႕႐ိုး ေဟာင္းေတြ ၿဖိဳခ်ၿပီး အိမ္ရာေတြ ေဆာက္တာ၊ ၿမိဳ႕အဝန္းအဝိုင္းလို႔ ယူဆ ထားတဲ့ေနရာေတြမွာ ၿခံကြက္ေတြ ေဖာ္ ထုတ္စိုက္ပ်ိဳးခဲ့တာေတြကိုေတာင္ ေတြ႕ရ ပါတယ္။ ဒါဟာ တာဝန္ရွိခဲ့တဲ့ အစိုးရ အဆက္ဆက္ရဲ႕ တာဝန္မဲ့မႈလို႔ ျဗတ္စာ ဆိုခ်င္ပါတယ္။

ခုခ်ိန္မွ ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ ေတြ႕တဲ့ ေနရာေတြမွာ ထိန္းသိမ္းမယ္ ဆိုျပန္ရင္လည္း ပိုင္ဆိုင္မႈေတြ ရွိေနၿပီး ျဖစ္တဲ့ ပိုင္ရွင္ေတြအတြက္ အခက္အခဲ ျဖစ္ေစမွာ အမွန္ပဲဗ်။ တကယ္ေတာ့ ပိုင္ဆိုင္မႈေတြ မရွိေသးခင္အခ်ိန္က တည္းက သတ္မွတ္ ထိန္းသိမ္းခဲ့ရမွာ ပါ။ ႏႈတ္ကသာ ေရွးဟာင္းအေမြအႏွစ္ ထိန္းသိမ္းေရး တဖြဖြေျပာေနၿပီး အေမြ အႏွစ္ရဲ႕ တန္ဖိုးကို မသိေလေတာ့၊ ေနာင္ခါလာ ေနာင္ခါေဈးလို႔ သေဘာ ထားခဲ့သမၽွ လက္ရွိအခ်ိန္မွာ လုပ္ကိုင္ ရခက္ေတြ႕ေတာ့တာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ေစတနာမွန္တဲ့ အစိုးရဆိုရင္ ေရတိုကိစၥ တစ္ခုတည္း မၾကည့္ဘဲ ေရရွည္အတြက္ ပါ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္ၿပီး လုပ္ေဆာင္ တတ္တဲ့ အစိုးရမ်ိဳးျဖစ္ေစဖို႔ တိုက္တြန္း ပါရေစခင္ဗ်။

ဒါေၾကာင့္မို႔ ျဗတ္စာတင္ျပခဲ့တာ ေတြ ျပန္ခ်ဳပ္ရရင္ ေဒသတစ္ခုရဲ႕ ဂုဏ္ သိကၡာျဖစ္တဲ့ ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ေတြကို ထိန္းသိမ္းရာမွာ တာဝန္အရွိဆုံးဟာ အစိုးရျဖစ္ၿပီး၊ အေျပာမဟုတ္ လက္ေတြ႕ျပသထိန္း သိမ္းရမယ့္ တာဝန္လည္း ရွိပါတယ္။ အစိုးရတစ္ရပ္ဟာ ေဒသဖြံၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔ လုပ္ေဆာင္ရန္ တာဝန္ရွိသလို တစ္ဖက္ ကလည္း ေဒသအတြင္းက ေရွးေဟာင္း သမိုင္းဝင္ ၿမိဳ႕ေဟာင္းေနရာေတြ၊ ေစတီ ပုထိုးေတြ၊ အေဆာက္အဦေတြကို ထိန္း သိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ရမယ့္ တာဝန္ရွိပါ တယ္။

မိမိတို႔လက္ထက္မွာ ဘယ္ေလာက္ တိုးတက္ခဲ့တယ္ဆိုတာကို ျပလိုေဇာနဲ႔ လုပ္ကြက္ေတြေဖာ္၊ သဒၶါတရားေတြ လြန္ကဲ၊ ေရွးလက္ရာေတြ ဖုံးကြယ္သြား ေလာက္ေအာင္ ျပဳျပင္တည္ေဆာက္ ေနမယ္ဆိုရင္လည္း ေဒသရဲ႕အေရးပါတဲ့ သမိုင္းေၾကာင္းဟာ ဟန္ခ်က္မညီဘဲ ျဖစ္ေနတတ္တာမို႔ ေဒသသမိုင္းေၾကာင္း ေရာ၊ အစိုးရသမိုင္းေၾကာင္းေရာ လွဖို႔ လက္တို႔လိုက္ပါရေစဗ်ာ။