တနသၤာရီတိုင္းအတြင္းက ေရစားက်က္လုပြဲမ်ား

0
738

လငန္းဆလုံကၽြန္းမွ ဆလုံမႀကီး တစ္ဦးက အစိုးရအဖြဲ႕ဝင္မ်ား၊ ဌာနဆိုင္ ရာမ်ား၊ ပုလဲေမြးျမဴေရးကုမၸဏီ တာဝန္ရွိ သူမ်ားေရွ႕သို႔ထြက္လာကာ မိုက္ခ႐ိုဖုန္း မွတဆင့္ ေျပာလိုက္သည္။
“ကၽြန္မတို႔ ဒီ႐ြာက မေျပာင္းႏိုင္ဘူး။ ကၽြန္မတို႔ ဒီအလုပ္ပဲ လုပ္တတ္တယ္” ဆလုံအမ်ိဳးသမီးႀကီးေျပာေသာ “ဒီ႐ြာ” ဆိုသည္က ၿမိတ္ခ႐ိုင္နယ္စပ္၊ ဘုတ္ျပင္းၿမိဳ႕နယ္ အစြန္ဘက္ဆုံး လငန္းကၽြန္းေပၚရွိ႐ြာ။

သူတို႔႐ြာသားမ်ားႏွင့္ အထက္ပါ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ေအာက္တိုဘာလ ၁၀ ရက္ ေန႔တြင္ ေတြ႕ဆုံၫွိႏႈိင္းေနသည့္႐ြာ။
“ဒီအလုပ္” ဆိုသည္က ဆလုံ႐ိုးရာ ေလွကေလးမ်ားျဖင့္ ကၽြန္းပတ္ငါးမၽွား၊ ခ႐ုရွာသည့္အလုပ္။
၎အလုပ္က ကၽြန္းအနီး ေရၿငိမ္ သည့္ ေအာ္ပိုက္ေနရာမ်ားတြင္ စခန္းခ် လုပ္ကိုင္ရေသာ ပုလဲေမြးလုပ္ငန္းႏွင့္ ေရစားက်က္ ထပ္တူက်ေနသည္။
သူတို႔၏ ေနထိုင္မႈႏွင့္ မိ႐ိုးဖလာ လုပ္ငန္းတို႔ ေရရွည္တည္တံ့ေရးအား ပုလဲေမြးသည့္ကုမၸဏီတစ္ခု၏ လုပ္ငန္း ခြင္ တိုးခ်ဲ႕လာမႈက ၿခိမ္းေျခာက္ေနသည္ ဟု ခံယူကာ သူတို႔႐ြာသားမ်ားႏွင့္ ေဒသခံငါးဖမ္းေလွပိုင္ရွင္မ်ားက လက္ရွိ တိုင္းအစိုးရထံ လက္မွတ္စုေဆာင္း တိုင္ၾကားခဲ့ၾကသည္။
ထိုတိုင္ၾကားမႈႏွင့္အတူ ဘုတ္ျပင္း ၿမိဳ႕နယ္ တိုင္းေဒသႀကီးလႊတ္ေတာ္ကိုယ္ စားလွယ္ကပါ ယင္း႐ြာအေရး လႊတ္ ေတာ္တြင္ ေမးခြန္းေမးလာေသာေၾကာင့္ တိုင္းအစိုးရအဖြဲ႕မွ ကရင္တိုင္းရင္းသား ေရးရာဝန္ႀကီး ေစာလုကာေခါင္းေဆာင္ ေသာ ကြင္းဆင္းစိစစ္ေရးအဖြဲ႕က ကုမၸဏီ တာဝန္ရွိသူမ်ားႏွင့္အတူ ယင္း႐ြာသို႔ ေရာက္လာ စိစစ္ေဆြးေႏြးၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

ကုမၸဏီဘက္ကလည္း ၎တို႔၏ ပုလဲေမြးလုပ္ငန္းမွ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ ေဒၚလာသန္းခ်ီ အခြန္ေပးေဆာင္ေန ေၾကာင္း တင္ျပၾကသည္။
လုပ္ပိုင္ခြင့္ရ ေနရာအခ်ိဳ႕ကို စြန္႔ လႊတ္ျခင္းႏွင့္အတူ ေရခ်ိဳကို ခပ္ခြင့္ျပဳ မည္ျဖစ္ၿပီး ပုလဲေမြးသည့္ ကၽြန္းမ်ားတြင္ ေန႔ဘက္ငါးဖမ္းခြင့္ျပဳမည္ဟု ၫွိႏႈိင္း ၾကသည္။
ညဘက္ ငါးဖမ္းမည္ ဆိုပါက ႐ိုးသားသည့္ ေဒသခံဆလုံမ်ားသာမက အႀကံရွိသူတို႔ပါ ထိန္းမႏိုင္သိမ္းမရ ငါး လာဖမ္းၾကကာ ပုလဲထုတ္သည့္ မုတ္ ေကာင္မ်ား ေပ်ာက္ဆုံးျခင္းကဲ့သို႔ေသာ မလိုလားအပ္ေသာ အျခားျပႆနာမ်ား တက္လာႏိုင္ေၾကာင္း ေျပာၾကသည္။
ကၽြန္းတြင္ေနထိုင္ၾကသူမ်ားကမူ မိမိတို႔၏ လုပ္ငန္းကို အခ်ိန္အခါ၊ ေနရာ မေ႐ြး ငါးဖမ္းခြင့္ကို ေတာင္းဆိုၾကသည္။
ညဘက္တြင္ ငါးျမဴးသည့္၊ ငါးပိုရ သည့္ေန႔ရက္မ်ားရွိသျဖင့္ ယင္းညမ်ား တြင္ ငါးဖမ္းခြင့္ ဆုံး႐ႈံးၾကပါက စားဝတ္ ေနေရးအခက္အခဲ ရွိေၾကာင္း တင္ျပၾက သည္။
ထို႔အျပင္ ကုမၸဏီမ်ား၏ စကားကို မယုံၾကေတာ့ေပ။ ေခတ္အဆက္ဆက္ ၎တို႔အေပၚ အႏိုင္အထက္ျပဳလာခဲ့ ျခင္း၊ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ကန္႔သတ္မႈမ်ားစြာ ျပဳခဲ့ ျခင္းတို႔ကို သက္ေသတိုင္ၾကသည္။ ကန္႔သတ္မႈကို က်ဴးလြန္မိပါက ႏွိပ္စက္ ျခင္း၊ ေလွကို သိမ္းယူျခင္း၊ လုပ္အားေပး ခိုင္းေစျခင္း စသျဖင့္ အႏိုင္အထက္ျပဳ ခဲ့ၾကေၾကာင္း ေျပာၾကသည္။

ကုမၸဏီမ်ားက လုပ္ငန္းစမ္းသပ္ ကာလ၊ အစပ်ိဳးကာလမ်ားတြင္ စကား တစ္မ်ိဳးေျပာေသာ္လည္း လုပ္ငန္းေအာင္ ျမင္လာပါက အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျပ ကန္႔ သတ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ျခင္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ျပဳလာ ၾကသျဖင့္ ဆလုံလူမ်ိဳးတို႔ မၾကာခဏ ႐ြာေျပာင္းေနထိုင္ခဲ့ရေသာ ျဖစ္ရပ္မ်ားကို ျပန္လည္ေဖာ္ထုတ္ ရင္ဖြင့္ၾကသည္။
လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက “နင္တို႔ ထြက္ သြား” ဟု ႏွင္ထုတ္ျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ယင္းေဒသတစ္ဝိုက္ ရပ္တည္ရခက္ ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေလ့ ရွိခဲ့သည္ကို ခံခဲ့ရသူမ်ားဟု ဆိုၾကသည္။ သို႔ေၾကာင့္ ပုလဲလုပ္ငန္းတိုးခ်ဲ႕လာျခင္းကို ကန္႔ ကြက္ၾကျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဦးေဆာင္တိုင္ ၾကားသူတစ္ဦးျဖစ္သည့္ လငန္းေက်း႐ြာ တာဝန္ခံ ဦးသိန္းဇံက ေျပာသည္။

ဌာေနတိုင္းရင္းသားတို႔ႏွင့္ ပုလဲ ကုမၸဏီမ်ားၾကား ေရစားက်က္လုပြဲက ထိုေနရာ တစ္ခုတည္း မဟုတ္ပါ။
ဝန္ႀကီး ေစာလုကာ၏ ေကာ့ေသာင္း ခရီးစဥ္တစ္ခုတြင္လည္း ဂ်လန္းဆလုံ ကၽြန္းမွ ေဒသခံမ်ားက ပုလဲေမြးကုမၸဏီ တစ္ခုက ငါးဖမ္းခြင့္၊ ေရခ်ိဳခပ္ယူခြင့္ မေပးဟု တင္ျပခဲ့ရာ ဝန္ႀကီးက ပုလဲ ကုမၸဏီအား ေခၚယူၫွိႏႈိင္းခဲ့ရဖူးသည္ဟု ဆိုသည္။ ထိုၫွိႏႈိင္းမႈ တြင္ ကုမၸဏီ ဘက္မွ လိုက္ေလ်ာခဲ့သျဖင့္ အဆင္ေျပခဲ့ ေသာ္လည္း ေနာက္ပိုင္းတြင္ မည္သည့္ ျပႆနာမ်ား ႀကဳံလာမည္ကို မည္သူမၽွ မေျပာႏိုင္ေသးေပ။
“(အဲဒီေနရာကို) ျပန္မသြားေသး ေတာ့ ႐ြာသားေတြကို တားျမစ္ေနေသး လားဆိုတာ မသိဘူး” ဟု ဝန္ႀကီး ေစာလုကာက ေျပာသည္။
ၿမိတ္ခ႐ိုင္ႏွင့္ ေကာ့ေသာင္းခ႐ိုင္ရွိ ကၽြန္းမ်ားတြင္ ႏိုင္ငံပိုင္ပုလဲေမြးျမဴေရးလုပ္ငန္းအပါအဝင္ ပုလဲေမြးျမဴေရး လုပ္ငန္း စုစုေပါင္း ၁၂ ခုရွိသည္။
ဆလုံတိုင္းရင္းသားမ်ားသည္ ၿမိတ္ခ႐ိုင္၊ ဒုံးကၽြန္းအုပ္စုမွ ေကာ့ ေသာင္းခ႐ိုင္ ဇာဒက္ႀကီးကၽြန္းအၾကားရွိ ကၽြန္းအခ်ိဳ႕တြင္ ေနထိုင္ၾကၿပီး ၎တို႔ ၏ မိ႐ိုးဖလာ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္း လုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကိုင္လ်က္ရွိၾကသည္။

ဆလုံတိုင္းရင္းသားမ်ား၏ ေရ ရွည္ရပ္တည္ႏိုင္ရန္အတြက္ စိန္ေခၚမႈမွာ ေရစားက်က္တစ္ခုတည္း မဟုတ္ေပ။
ေခတ္အဆက္ဆက္ ၎တို႔ေနထိုင္ ရာ အိမ္ရာမ်ားကိုပင္ ပိုင္ဆိုင္မႈအေထာက္ အထား ရယူထားရေကာင္းမွန္း မသိၾက ေသာ ဆလုံတိုင္းရင္းသားမ်ား ေနထိုင္ ရာ ကၽြန္းမ်ားႏွင့္ ၎တို႔က်က္စားရာ ကၽြန္းမ်ားတြင္ ငွက္သိုက္လုပ္ငန္း၊ ဟိုတယ္ႏွင့္ ခရီးသြားလုပ္ငန္း စသည့္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကလည္း ေျခကုပ္ေနရာ ယူလာၾကသည္။
ထိုလုပ္ငန္းမ်ားေၾကာင့္ ၎တို႔ က်က္စားေနေသာ ကၽြန္းမ်ားအား ဝင္ထြက္သြားလာခြင့္ ကန္႔သတ္ခံလာရ သည့္အျပင္ စုေဝးအေျခခ်ေနထိုင္သည့္ ႐ြာေျမမ်ားတြင္ ေရရွည္ရပ္တည္ႏိုင္ေရး ကိုပင္ ၿခိမ္းေျခာက္ခံလာေနရသည့္ အခင္းအက်င္းမ်ား ရွိလာသည္။
လုပ္ငန္းရွင္မ်ားႏွင့္ ျပႆနာ မ်ား ျဖစ္ေပၚေနသည္က ဆလုံတို႔မၽွသာ မဟုတ္ပါ။

ပင္လယ္ကို မွီခိုအသက္ေမြးၾက ေသာ တနသၤာရီတိုင္းသားတိုင္းႏွင့္ အထက္ပါလုပ္ငန္းမ်ားၾကား ေရစား က်က္လုပြဲမ်ား၊ ကၽြန္းတြင္ ခိုနားခြင့္၊ ေရခ်ိဳခပ္ခြင့္ ျပႆနာမ်ား ႀကဳံေနၾက သည္က တနသၤာရီပင္လယ္တစ္ေၾကာ တြင္ လက္ၫႈိးထိုးမလြဲေပ။
ယင္းျပႆနာမ်ားကို ေဒသခံမ်ား လည္း အဆင္ေျပ၊ ကုမၸဏီမ်ားလည္း အလုပ္လုပ္ႏိုင္၊ ႏိုင္ငံ့အခြန္လည္း ရေရး အေလးအနက္ထား ေျဖရွင္းရမည္မွာ လက္ရွိအစိုးရ၏ စိန္ေခၚမႈတရပ္ပင္ ျဖစ္ေနသည္။

အထက္ေဖာ္ျပပါ လငန္းေက်း႐ြာ ေတြ႕ဆုံၫွိႏႈိင္းပြဲတြင္ကား တစ္စုံတစ္ရာ အေျဖ မထြက္ခဲ့ေပ။ ပုလဲကုမၸဏီဘက္က လည္း ညဘက္ငါးဖမ္းျခင္းကို လုပ္ငန္း လုံၿခဳံေရးအရ ခြင့္မျပဳလို။
႐ြာသားတို႔ကလည္း မိ႐ိုးဖလာ အလုပ္ကို လြတ္လပ္စြာ လုပ္ကိုင္လိုၾက သည့္ ေရစားက်က္လုပြဲတစ္ခု ျဖစ္ေန သည္။
ကြင္းဆင္းစိစစ္ေရးအဖြဲ႕ေခါင္း ေဆာင္ဝန္ႀကီးေစာလုကာကမူ ကုမၸဏီ ႏွင့္ ႐ြာသားမ်ား ႏွစ္ဘက္တင္ျပခ်က္မ်ား ကို စုစည္းကာ အဖြဲ႕အစည္းအေဝးျပန္ထိုင္ ၿပီး ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်မွတ္၊ အစီရင္ခံစာေရး သားကာ တိုင္းအစိုးရအား တင္ျပ အတည္ျပဳခ်က္ ရယူသြားမည္ဟု ဆို သည္။
အဖြဲ႕အစည္းအေဝး မထိုင္ရေသး ေသာေၾကာင့္ ထိုဆုံးျဖတ္ခ်က္က မည္ သို႔ ထြက္ေပၚလာမည္ကို မသိေသးေပ။

႐ြာသားမ်ား စိုးရိမ္ေနေသာ ေက်း႐ြာေျပာင္းေ႐ႊ႕ရမည့္အေရးကမူ ႐ြာသားမ်ားဘက္က ရပ္တည္ကာကြယ္ ေပးသြားမည္ဟု ဝန္ႀကီးေစာလုကာက ေျပာသည္။
“ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ အာမခံခ်က္အေနနဲ႔ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ တိုင္းရင္းသား ဝန္ႀကီး ျဖစ္ေနတဲ့ကာလမွာ ေဒသခံ တိုင္းရင္းသားေတြ ေျပာင္းဖို႔ကို လက္မခံ ဘူး၊ အတတ္ႏိုင္ဆုံး ကာကြယ္ရမယ္” ဟု ေစာလုကာက ေျပာသည္။
လငန္းေက်း႐ြာတာဝန္ခံ ဦးသိန္းဇံ ကမူ “ေနလို႔ေတာ့ ရတယ္၊ လုပ္စားစရာ မရွိေတာ့ ဘယ္လိုေနမလဲ” ဟူ ေမးခြန္း ထုတ္သည္။
လုပ္ကိုင္စားေသာက္ရန္ ေရစား က်က္မရွိ၍ တျခားေနရပ္ေ႐ႊ႕ရန္မွာ လည္း ဆလုံမ်ားအတြက္ ေ႐ႊ႕ရန္ေနရာ၊ လုပ္စရာ ေရစားက်က္ မရွိေတာ့ဘဲ လငန္းကၽြန္းသည္ ေနာက္ဆုံးေနရာ ျဖစ္ ေနၿပီး ဆလုံမ်ား ေအးခ်မ္းလြတ္လပ္စြာ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ ႏိုင္ေရး အစိုးရမွ တစုံတရာ အကာအကြယ္ေပးလိမ့္မည္ဟု ဦးသိန္းဇံက ေမၽွာ္လင့္ေနသည္။

တနသၤာရီအပတ္စဥ္မွ တစ္ဆင့္ စာဖတ္ပရိသတ္ႏွင့္ အစိုးရအား မည္သို႔ ေျပာၾကားခ်င္ေၾကာင္း ေမးေသာအခါ ဦးသိန္းဇံက ေအာက္ပါအတိုင္း ေျပာပါ သည္။
“လူမ်ိဳးသုဥ္းသတ္တယ္၊ လူမ်ိဳး သ်ဥ္းသတ္တယ္ဆိုတာ ေသနတ္ေတြနဲ႔ ပစ္ဓားေတြနဲ႔ခုတ္မွ သတ္တာ မဟုတ္ပါ ဘူး၊ သူတို႔ရဲ႕ လုပ္စားကြက္ေလးေတြ ပိတ္ပင္လိုက္ရင္လည္း လူမ်ိဳးသ်ဥ္း သတ္လိုက္တာနဲ႔ အတူတူပါပဲ”