ပန္းပ်ိဳးလက္သို႔

0
695

တခ်ိဳ႕စာေပေတြမွာ ဖတ္ရတဲ့ အတိုင္းပါပဲ။
There is nothing more enjoyable to travel a new place. ေနရာသစ္ေတြကို ခရီးသြားရတာထက္ စိတ္ၾကည္ႏူးဖြယ္ရာ မရွိဆိုသလို တခါတေလ ခရီးသြားျခင္းကား အဖိုးတန္ လြန္းလွတယ္။

ခရီးသြားျခင္းကား စိတ္ကို လန္း ဆန္း သစ္လြင္ေစပါတယ္။ အျမင္သစ္ စိတ္သစ္ေတြအျဖစ္သို႔ ေျပာင္းလဲသြား ေစတာမ်ိဳးလည္း ရွိမွာပါ။ ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရး ႏိုင္ငံလုံးဆိုင္ရာ ကြန္ရက္(NNER) ကိုယ္စားျပဳ ေကာ္မ တီ အစည္းအေဝးအတြက္ တနသၤာရီ တိုင္း NNER ကိုယ္စားလွယ္ေတြ အေန နဲ႔အတူ ပဲခူးၿမိဳ႕သို႔ ခရီးထြက္ခဲ့ၾက ပါတယ္။ ကိုယ္စားလွယ္ တစ္ေယာက္ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ ကားနဲ႔ဆိုေတာ့ လမ္းခရီးမွာ ေအးေအးလူလူ နားနားေနေန သြားခဲ့ ၾကတယ္။ ႐ႉဖြယ္မဆုံးေသာ အမိေျမရဲ႕ ေတာေတာင္ ေရေျမအလွတရားေတြကို ခံစားရင္း အေတြးကမၻာထဲ တဝဲဝဲလည္။

အူေၾကာင္ၾကားလို႔ ဆိုခ်င္ဆို တနသၤာရီတိုင္းရဲ႕ အနာဂတ္ကို အေတြး ေတြနဲ႔ စိတ္ကူးယဥ္ရင္းေပါ့ေလ။
ဒီလိုနဲ႔ ခရီးဆက္ရင္း မြန္ျပည္နယ္ သံျဖဴဇရပ္ၿမိဳ႕နယ္ထဲ ေရာက္လာ ၾကတယ္။ သံျဖဴဇရပ္ၿမိဳနယ္ထဲက ႐ြာေလးတစ္႐ြာျဖစ္တဲ့ ဝဲခမိ႐ြာေလးကို ေရာက္ေတာ့ အေျခခံပညာေက်ာင္းေရွ႕မွာ အျဖဴအစိမ္းကိုယ္စီနဲ႔ ဆရာမ ၆ ေယာက္ ေလာက္က လမ္းႀကဳံလိုက္ဖို႔ လက္ျပ လိုက္တယ္။ ဒါနဲ႔ ကားရပ္ေပးၿပီး ဆရာမ ၃ ေယာက္ကို ေခၚတင္လိုက္တယ္။ က်န္တဲ့ ဆရာမေတြကိုက်ေတာ့ ေနာက္ ကေန ကပ္ပါလာတဲ့ ကားတစ္စီးေပၚ တက္ခိုင္းလိုက္တယ္။NNERကိုယ္စား လွယ္ ၄ ဦးထဲက ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ဆရာ တစ္ေယာက္ကေတာ့ ကားေနာက္ဖုံး ေအာက္မွာေကြးၿပီး လိုက္ခဲ့တယ္။

ဆရာမေတြကို မိတ္ဖြဲ႕စကားဆိုရင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔က ပညာေရးစနစ္ျပဳ ျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏိုင္ငံလုံးဆိုင္ရာ ကြန္ရက္(NNER) ကိုယ္စားျပဳေကာ္မတီ အစည္းအေဝးသြားမယ္လို႔ ေျပာလိုက္ ေတာ့ ဆရာမေတြက သူတို႔ရဲ႕ အခက္ အခဲေတြကို ရင္ဖြင့္ခဲ့ၾကတယ္။
သူတို႔က သံျဖဴဇရပ္ကေနတစ္ဆင့္ က်ိဳကၡမီကို ကားဆက္စီးရမယ္တဲ့။ ေက်ာင္းနဲ႔အိမ္ အေတာ္ေဝးတာပဲ ဆရာမရယ္လို႔ ဆိုေတာ့ ဆရာမေတြက ေန႔တိုင္း ေက်ာင္းမွာ ကေလးေတြကို စာသင္ရတာ စိတ္မေျဖာင့္ဘူးလို႔ဆိုတယ္။

“ေန႔တိုင္း ညေနေက်ာင္းဆင္းရင္ အိမ္ျပန္ဖို႔ကိုပဲ ေတြးပူေနရတယ္။ ေက်ာင္းကထားေပးတဲ့ အေဆာင္မွာ လာေနဖို႔ဆိုရင္လည္း ခ်က္ျပဳတ္စား ေသာက္ဖို႔ကို ေတြးေနရျပန္တယ္”တဲ့။
ဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကပဲ ဆရာမ ေတြကို အားေပးစကားဆိုရင္း NNER ပညာေရးမူဝါဒမွာပါတဲ့ ဆရာဆရာမ အခန္းက႑ေတြေၾကာင္း အနည္း အက်ဥ္း ရွင္းျပလိုက္ပါတယ္။ ဆရာမ တို႔ အားမေလၽွာ႔ပါနဲ႔၊ တစ္ေန႔ေတာ့ အဆင္ေျပသြားမွာပါလို႔ ႏွစ္သိမ့္ အား ေပးစကားဆိုေတာ့ ဆရာမေတြရဲ႕ တုံ႔ ျပန္မႈက . . .
“ကၽြန္မတို႔ အားမေလၽွာ႔ပါဘူး။ ေက်ာင္းသားေတြအေပၚမွာ ထားတဲ့ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ေစတနာဟာ ဘယ္လို အခက္အခဲေတြေၾကာင့္မွ ေလ်ာ့မက် သြားႏိုင္ပါဘူး”တဲ့။ ဆရာမေလးေတြဆီက ျဖဴစင္လြန္းတဲ့ ရင္တြင္းစကားေတြကို ၾကားလိုက္ရေတာ့ ပီတိျဖစ္ရတယ္။ ဪ . .ဒါေၾကာင့္ ဆရာမေတြကို က႐ုဏာရွင္မေလး ေမတၱာရွင္မေလး မီးအိမ္ရွင္မေလးေတြရယ္လို႔ စာဆို ေတြက တင္စားေခၚေဝၚၾကတာ ေနမွာ ေပါ့။

ဒီလိုနဲ႔ပဲ ျမန္မာ့ပညာေရး ခရီးရွည္ ႀကီးအေၾကာင္းေတြးရင္း ပဲခူးၿမိဳ႕ကို ညဘက္ ၁၂နာရီေလာက္မွာ ေရာက္သြား တယ္။ အစည္းအေဝးလုပ္တဲ့ ေနရာက ပဲခူးၿမိဳ႕ေပၚနဲ႔ ၇မိုင္ေလာက္ေဝးတဲ့ ေက်ာက္တန္းစံျပေက်း႐ြာက ပန္းပ်ိဳး လက္ (ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရး ပရဟိတေက်ာင္း)မွာပါ။ ပန္းပ်ိဳးလက္ ကို ပညာေရးသိုင္းဝန္းက လူေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား သိၾကပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီပညာ ေရးလႈပ္ရွားမႈ သပိတ္တုန္းက တစ္ ေခါက္ေရာက္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ပန္းပ်ိဳးလက္နဲ႔ ပတ္ သက္ၿပီး ေသခ်ာ မေလ့လာျဖစ္ပါဘူး။

အခုတစ္ခါေရာက္ေတာ့မွပဲ ေသခ်ာ ေလ့လာ ျဖစ္တယ္။ ေက်ာင္းၿခံဝန္းက က်ယ္ၿပီး သစ္ရိပ္ ဝါးရိပ္ေတြ အုပ္ဆိုင္း လို႔ အရိပ္အာဝါသ ေကာင္းလြန္းလွပါ တယ္။ သန္႔ရွင္းသန္႔ရပ္မႈ ဆိုရင္လည္း စံထားေလာက္ပါရဲ႕။ သစ္ပင္ေတြ အုပ္ဆိုင္းေနေပမဲ့ သစ္႐ြက္ေျခာက္တို႔ ရွာလို႔ေဖြလို႔ မေတြ႕ေအာင္ပင္ သန္႔ရွင္း လြန္းလွတယ္။ ေက်ာင္းဝင္းထဲ ေရာက္ သြားတာနဲ႔တင္ ခရီးေမာလာတာေတြ ေတာင္ ဘယ္ေရာက္လို႔ ဘယ္ေပ်ာက္ သြားလဲ မသိဘူး။ စိတ္ေရာကိုယ္ပါ လန္းဆန္းသြားရဲ႕။

ေက်ာင္းအုပ္ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ေျပာၾကားခ်က္အရ ပန္းပ်ိဳးလက္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ပညာေရး ပရဟိတ ေက်ာင္းအေနနဲ႔ မရွိႏြမ္းပါးေသာ ကေလးသူငယ္ ၄၀၀ ေက်ာ္ကို ပညာ သင္ၾကားေပးေနတယ္။ ေက်ာက္တန္း စံျပေက်း႐ြာနဲ႔ အနီးပတ္ဝန္းက်င္က ဆယ္တန္းေအာင္နဲ႔ ဘြဲ႕ရလူငယ္ေတြကို ကြန္ပ်ဴတာ၊ အဂၤလိပ္စာ၊ ဘာသာေရးနဲ႔ လူငယ္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈသင္တန္းမ်ား သင္ၾကား ေပးေနတယ္။ စိတ္ထားျဖဴစင္ ေသြး လႉရွင္အသင္း၊ စာနာသူ နာေရးကူညီမႈ အသင္းေတြ ဖြဲ႕စည္းထားတယ္လို႔ သိရ တယ္။ ၿပီးေတာ့ မီးသၿဂႋဳဟ္စက္ တည္ ေဆာက္ၿပီး ဈာပနကိစၥေတြကို ေဆာင္ ႐ြက္ေပးတယ္။

ေက်းလက္လမ္းမေဖာက္လုပ္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းတာ၊ ပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရး နည္းစနစ္ေတြနဲ႔ပတ္ သက္တာကို သင္ၾကားပို႔ခ်တာေတြ ၿပီးေတာ့ ၃၅ ဧကကို ႐ုကၡေဗဒႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဥယ်ာဥ္ တည္ေဆာက္ ထိန္းသိမ္းေနတာေတြ၊ သစ္ေတာဧက ၁၀၀ အျပင္ ၁၀ ဧကကို ဝါးဥယ်ာဥ္ စီမံကိန္းစတင္ ေဆာင္႐ြက္ေနတယ္လို႔ သိလိုက္ရတယ္။

အစည္းအေဝး ခဏနားတဲ့ အခ်ိန္ မ်ိဳးဆို ေက်ာင္းဝင္းထဲ ေနရာအႏွံ႔ ေလၽွာက္ၾကည့္ျဖစ္တယ္။
ေက်ာင္းဝန္းတစ္ခုလုံးက ပန္းပု လက္ရာ ပန္းပု႐ုပ္ထုေတြ အျပည့္ပါပဲ။ ပန္းပုဆရာေတြကလည္း ေန႔တိုင္း အလိုလို မနားတမ္း ထုဆင့္ေနၾကတာ ေတြ႕ရတယ္။ ေတာင္ထန္း႐ြက္အမိုးနဲ႔ ခင္းက်င္းျပသထားတဲ့ ယမင္း႐ုပ္၊ ေလာကနတ္႐ုပ္၊ ဧည့္ႀကိဳမေလး႐ုပ္၊ ကိႏၷရီ ကိႏၷရာေမာင္ႏွံ၊ တိရိစၧာန္႐ုပ္စုံ အစတဲ့ ပန္းပု႐ုပ္ေလးေတြက လက္ရာ ေျမာက္လြန္းေတာ့ စိတ္မ်က္စိပင္ ခ်မ္းသာဖြယ္ရာ။ ေနာက္သစ္လုံး စားပြဲ ႀကီးေပၚမွာ ျပသထားတဲ့ ဗိုလ္ခ်ဴပ္ ေအာင္ဆန္းနဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ႐ုပ္ထုေတြကလည္း အသက္ဝင္လွတယ္။

အသိပညာေပးအေနနဲ႔ သစ္သား ဝိုင္းေတြေပၚမွာ ေရးသားထားတာက “အဆင့္အတန္းရွိသူတိုင္း အမႈိက္ကို စနစ္တက် စြန္႔ပစ္ၾကသည္”
စိတ္ဝင္စားစရာတစ္ခုက ပန္းပ်ိဳး လက္ စႏၵီလင္းစာၾကည့္တိုက္ပါ။ စာအုပ္ စာေပေတြ အေျမာက္အျမား စနစ္တက် စီတန္းထားပုံက ဖတ္႐ႈဖြယ္ရာ။ စာၾကည့္ တိုက္ရဲ႕ နံရံေတြေပၚမွာ သစ္သား ဘုတ္ႀကီးႀကီးနဲ႔ ခ်ိတ္ဆြဲထားတဲ့ အဆုံး အမေတြ အဆိုအမိန္႔ေတြကလည္း အဖိုးတန္လြန္းပါတယ္။ အဲဒီအဆိုအမိန္႔ ေတြ အဆုံးအမေတြကထဲမွ တစ္ခုက ဆရာႀကီး ေအာင္သင္းရဲ႕ “လူခါးေတာင္း က်ိဳက္ရင္ ကူလီပဲ ျဖစ္မယ္၊ ဦးေႏွာက္ ခါးေတာင္းက်ိဳက္မွ ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္တယ္”ဆိုတာပါ။ ေနာက္ Dale Carnegie ရဲ႕ “လမ္းမႀကီး မျဖစ္ႏိုင္ ရင္လည္း လမ္းသြယ္ေလးေတာ့ ျဖစ္ပါ ေစ၊ ေနမင္းႀကီး မျဖစ္ႏိုင္ရင္လည္း ၾကယ္ေလးတစ္ပြင့္ေတာ့ ျဖစ္ပါေစ။ ႐ႉံးတာႏိုင္တာ အ႐ြယ္အစားက ပဓာန မဟုတ္ပါ မင္းဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အေကာင္း ဆုံးသာ ျဖစ္ပါေစ။”

ၿပီးေတာ့ ကဗ်ာဆရာႀကီး တဂိုးရဲ႕ ကဗ်ာစာသားက “ေနမင္းႀကီးႏွင့္လြဲ၍ သင္ငိုေနလၽွင္ ၾကယ္တာရာေတြႏွင့္လည္း သင္လြဲရ ေပဦးမည္။”
အဂၤလိပ္လူမ်ိဳး စာေရးဆရာႀကီး ဆင္မ်ဴရယ္ ဂၽြန္ဆင္ရဲ႕ အဆိုအမိန္႔က “အကယ္၍ သင္သည္ စုေပါင္း ေဆာင္ ႐ြက္မႈကို မယုံၾကည္ဟုဆိုပါက ဘီး တစ္ဘီး ကၽြတ္သြားေသာ လွည္းတစ္စီး မည္သို႔ျဖစ္သြားမည္ကို ၾကည့္လိုက္ပါ”
ၿပီးေတာ့ ဆရာႀကီး မင္းသုဝဏ္ရဲ႕ “ပိုးစုန္းၾကဴးသည္ အလင္းေရာင္ေသး ေသာ္လည္း ကိုယ္ပိုင္အေရာင္ ျဖစ္ သျဖင့္ အခ်ိန္မေ႐ြး ေတာက္ပႏိုင္သည္။ လမွာကား အေရာင္ပင္ ႀကီးေသာ္လည္း အေရာင္ငွားျဖစ္၍ ဆန္းရ ဆုတ္ရ ကြယ္ရ ႏွင့္ရွိ၏။”

ဆရာေကာင္းသန္႔ရဲ႕ “ကံငါးပါး လုံၿခဳံလို႔ သီလစင္ၾကယ္ၿပီး ေမတၱာတရား ပြားမ်ားေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ ခေရပန္း ေလးေတြလိုပဲ ေနလည္းေမႊး ေသလည္း ေမႊးေနမွာပါ”ဆိုသည့္ စကား။
ဆရာႀကီး လူထုစိန္ဝင္းရဲ႕ လူငယ္ ေတြနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အဆိုအမိန္႔က “Fly Fly Up to the Skyလူငယ္ဆိုတာ ရည္မွန္းခ်က္ ျမင့္ျမင့္မားမားထားရတယ္ အိပ္မက္ေတြလည္း မ်ားမ်ား မက္ရတယ္၊ မက္ေတာ့မက္ခ်င္တာေပါ့ ဒါေပမဲ့ ဒါေပမဲ့ဆိုတဲ့ မဆုံးႏိုင္တဲ့ ဒါေပမဲ့ေတြနဲ႔ တင္ တန္႔ေနၾကေတာ့သည္၊ တန္႔တာက ကိစၥမရွိဘူး၊ တန္႔ရာကေန တုံးသြားေလ့ ရွိတာကေတာ့ ကိစၥရွိတယ္၊ ခပ္တုံးတုံး လူငယ္ေတြမ်ားေနတဲ့ ႏိုင္ငံ တစ္ႏိုင္ငံဟာ ဘယ္လိုမွ မႀကီးပြား မတိုးတက္ႏိုင္ဘူး၊ အေျခအေန မေပးလို႔ အခြင့္အလမ္း မရွိလို႔ဆိုၿပီး သိုးငယ္ကေလးေတြလို လည္စင္းခံမေနၾကဘဲ အေျခအေနကို ကိုယ့္စိတ္ႀကိဳက္ ေကသရာဇာ ျခေသၤ့ မင္းကဲ့သို႔ ရဲရဲႀကီးဖန္တီး ယူၾကဖို႔လို တယ္။”ဆိုတာပဲ ျဖစ္တယ္။

ေနာက္တစ္ပုဒ္က ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္ရဲ႕ အေမ့စကားပဲ ျဖစ္တယ္။ “အေမ့စကား- ဘယ္ေလာက္ပဲပညာတတ္ ဘယ္ေလာက္ပဲ ပစၥည္းဥစၥာခ်မ္းသာ ခ်မ္းသာ ကိုယ့္ပတ္ဝန္းက်င္အတြက္ ကိုယ့္ႏိုင္ငံအတြက္ မစဥ္းစားဘဲ ကိုယ့္ အက်ိဳး ကိုယ့္တစ္ေယာက္တည္းအတြက္ ပဲ စဥ္းစားတဲ့လူမ်ိဳးဆိုတာ အင္မတန္ တန္ဖိုးမဲ့တဲ့ လူမ်ိဳးလို႔ ျမင္ပါတယ္၊ စာဖတ္ၾကပါ၊ စာဖတ္ျခင္းဆိုတာ ကမၻာ ႀကီးကို ဆက္သြယ္ႏိုင္တဲ့ အလြယ္ကူဆုံး မ်က္လုံးတစ္စုံပါပဲ၊ ေခါင္းဆိုတာ ညိတ္ ဖို႔မဟုတ္ဘူး စဥ္းစားဖို႔ပါ၊ အမွန္လုပ္တာ အမွား လုပ္တာထက္ ခက္ခဲပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္ဆုံးေတာ့ မွန္သူကသာ ေအာင္ ျမင္ရမွာပါ၊ ဂုဏ္သိကၡာဆိုတာ ပိုက္ဆံမဟုတ္ဘူးလို႔ ကေလးေတြ ေကာင္းေကာင္း သေဘာေပါက္ရမယ္။”

ေနာက္တစ္ခုက ဆရာႀကီး လယ္ တြင္းသား ေစာခ်စ္ရဲ႕ ” ေနလို ေတာက္ပ တုန္းက မေမာက္မာခဲ့ရင္ ပန္းလိုေျခာက္ ေသြ႕ေသာ္လည္း ေၾကာက္စရာမရွိပါ”ဆိုသည့္ ကဗ်ာဆန္ဆန္ အဆိုအမိန္႔ပါ။
ထပ္ၿပီးေတြ႕လိုက္ရတာက ကၽြန္ေတာ္ အႂကြင္းမဲ့ ယုံၾကည္တဲ့ မာတင္လူသား ကင္းရဲ႕ အဆိုအမိန္႔နဲ႔ ခပ္ဆင္ဆင္ အဲဘတ္အိုင္းစတိုင္းရဲ႕ အဆိုအမိန္႔ပဲ ျဖစ္တယ္။ “ကမၻာႀကီးက မေကာင္းတာ လုပ္သူေတြေၾကာင့္ ပ်က္စီးသြားမွာ မဟုတ္ဘူး၊ မေကာင္းတာလုပ္ေနတာ ျမင္လ်က္နဲ႔ လက္ပိုက္ ၾကည့္ေနသူေတြ ေၾကာင့္သာ ပ်က္စီးမွာပါ”။

ၿပီးေတာ့ ဆရာႀကီး ပီမိုးနင္းရဲ႕ “က်န္းမာသူျဖစ္လ်က္ အလုပ္တစ္စုံ တစ္ရာမွ မလုပ္ကိုင္ဘဲ လူ႕ဘ၀မွာ မေနႏိုင္ မေနအပ္ ေနခြင့္မရွိ လူပိုတစ္ ေယာက္ျဖစ္ျခင္းဟာ ဂုဏ္က်က္သေရ မရွိ။”ဆိုတာပါ။
အိႏၵိယ လြတ္လပ္ေရးဖခင္ႀကီး မဟတၱမဂႏၵီရဲ႕ အဆုံးအမတစ္ခုကေတာ့ “အၿမဲထာ၀ရ ေနရမယ္လို႔ သေဘာ ထားၿပီး သင္ယူ ေလ့လာပါ၊ ေနာက္ေန႔ တြင္ ေသရေတာ့ မယ္လို႔ သေဘာထားၿပီး အသက္ရွင္ ေနထိုင္ပါ” ျဖစ္ပါတယ္။

စာၾကည့္တိုက္ထဲက ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးေတြရဲ႕ ဆုံးမစကားေတြ ကလည္း ၾကည္ၫိုစဖြယ္ေကာင္းလွ ပါတယ္။ “ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိ – သူ တစ္ပါး အမွားတစ္ခုခု ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ တစ္ခုခု ေတြ႕တဲ့အခါ ကိုယ္မ်က္မွာကို မွန္ထဲမွာ ၾကည့္ေနသလို သေဘာထား ပါ။
သီတဂူ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ အဆုံးအမကေတာ့ျဖင့္ “ဗုဒၶက သင္တို႔ ေတာင္းဆိုတာေတြကို ငါဘုရားေပး မယ္လို႔ ဘယ္ေတာ့မွ ဘယ္တုန္းကမွ တာဝန္မခံပါဘူး။ အသနားခံျခင္း ဆုေတာင္းျခင္းေတြမွတစ္ပါး မိမိဘ၀ ျဖဴစင္သန္႔ရွင္းေရး အသိဥာဏ္ ပြင့္လင္း ေရး၊ ဒုကၡမွ လြတ္ေျမာက္ေရး တို႔အတြက္ သိကၡာသုံးပါး ( သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ) က်င့္သုံးဖို႔သာ ဗုဒၶသည္ ၫႊန္ျပေတာ္ မူသည္။”လို႔ ဆိုထားပါတယ္။

ေနာက္ဆုံးတစ္ခုက ပန္းပ်ိဳးလက္ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာ အရွင္ပေညာဘာသရဲ႕ ဩဝါဒေတာ္ ျဖစ္ပါတယ္။
“လူတစ္ေယာက္ရဲ႕တန္ဖိုးကို တိုင္း တာတဲ့ေနရာမွာ အမ်ားအက်ိဳး ဘယ္ ေလာက္ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္သလဲဆိုတဲ့ ေလာကတၳစရိယ ေပတံနဲ႔ တိုင္းတာျခင္း ဟာ ျမတ္ဗုဒၶ၏ စံႏႈန္းနဲ႔ တိုင္းတာျခင္း ျဖစ္တယ္၊ လူတစ္ေယာက္ အသက္ရွည္ဖို႔ က်မ္းမာဖို႔ လိုအပ္သလို အဲဒီလူမေသခင္ ေလာက(လူသား)ေကာင္းက်ိဳး ဘာလုပ္ သြားသလဲဆိုတာ အေရးႀကီးလွပါတယ္။”

ဒီလိုနဲ႔ စာၾကည့္တိုက္ထဲက စာအုပ္ ေတြ အဆိုအမိန္႔ေတြ အဆုံးအမေတြ ဩဝါဒေတြၾကားမွာ ေတြးေတာ ေငးေမာ ရာကေန စာၾကည့္တိုက္မႉးကို ႏႈတ္ ဆက္ၿပီး ထြက္လာခဲ့တယ္။