သည္လိုျဖင့္ ပ်ိဳပ်ိဳ အိုအို ပုပု႐ြ႐ြအားလုံး ယစ္သမားေတြ ျဖစ္ကုန္၏

0
601

ကယ္ေတာ္မူပါ ဝန္ႀကီးခင္ဗ်ာ..
ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳး ႏွစ္သက္လွတဲ့ ၿမိတ္ကပ္ေၾကးကိုက္ ေဈးတက္ပါေတာ့ မယ္။ ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳးရဲ႕ အိမ္သူသက္ထား တစ္ေန႔ ၂ ပြဲနဲ႔အထက္စားတဲ့ ထားဝယ္ မုန္႔လက္သုပ္လည္း ေဈးႀကီးလာပါ ေတာ့မယ္။

ဘာေၾကာင့္ဆို ကတ္ေၾကးကိုက္နဲ႔ မုန္႔လက္သုပ္ခ်က္ရာမွာ မပါမျဖစ္ပါ ရမယ့္ ပအုန္းရည္က ေဈး မဟားတရား တက္ေတာ့မယ့္ကိန္း ဆိုက္ေနပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳးတို႔ တနသၤာရီတိုင္း လႊတ္ေတာ္က အသစ္စက္စက္ ျပ႒ာန္း လိုက္တဲ့ ယစ္မ်ိဳးအခြန္ဥပေဒအရ ပအုန္း ရည္လုပ္သူက ယစ္မ်ိဳးအခြန္ ေဆာင္ရပါ ေတာ့မွာ မို႔လို႔ပါ။အဲဒီ အသစ္စက္စက္ ယစ္မ်ိဳးအခြန္ ဆိုတာႀကီးမွာ “ထန္းရည္ဆိုသည္မွာ ကေစာ္ေဖာက္သည္ ျဖစ္ေစ မေဖာက္ သည္ျဖစ္ေစ ထန္း၊ ဓနိ၊ အုန္း၊ ေပ စသည့္ အပင္တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးမွ ထြက္သည့္ အရည္ကို ဆိုလိုသည္” လို႔ ပါရွိသဗ်။

အဲဒီ ဥပေဒပါ စာသားအရ ထန္း၊ ဓနိသမားတိုင္း ထြက္သမၽွအရည္ ခ်ိဳခ်ိဳ ခါးခါး ခ်ဥ္ခ်ဥ္ ယစ္မ်ိဳးအခြန္ ေဆာင္ ရေတာ့မယ္သေဘာေပါ့ ဝန္ႀကီးရယ္။ ဒီေတာ့ ပအုန္းရည္ ေဈးတက္ၿပီေပါ့ဗ်ာ။ ပအုန္းရည္ဆိုတာ ဓနိရည္၊ ထန္းရည္က လုပ္တာကိုး။ဒီဥပေဒအရ ပအုန္းရည္ငပိေဖ်ာ္ မပါရင္ ထမင္းမၿမိန္တဲ့ မူးေဆးအိုး အေမ လည္း ေနရင္းထိုင္ရင္း ယစ္သမႀကီး စာရင္း ဝင္ရေတာ့ေပမေပါ့ေနာ္..။ (ဘုန္း ႀကီးေတြ၊ သီလရွင္ေတြအတြက္ဆို အုန္းရည္ပါတဲ့ဟင္းေတြ၊ ထန္းညက္ခဲ ေတြေရွာင္ဖို႔ ပညတ္ေတာ္ထဲ ထည့္ရမယ္ ထင္ရဲ႕။ စားမိရင္ ယစ္သမား ျဖစ္ၿပီလား လို႔။)ကုန္ကုန္ေျပာရင္ မူးေဆးအိုးတို႔ တိုင္းက ပအုန္းရည္ မပါတဲ့ ထမင္းဝိုင္း မရွိသေလာက္ရယ္ေလ။ ဒီေတာ့ ဒီဥပေဒ သစ္အရ ယစ္သမားေတြ ေနတဲ့တိုင္း အျဖစ္ သမုတ္ခံရမယ့္အေနအထား ဝန္ႀကီး ခင္ဗ်။

ေနာက္ၿပီး ဥပေဒတစ္ပိုဒ္မွာ ” သဘာ၀အားျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ ျပဳျပင္၍ျဖစ္ေစ၊ ယစ္မ်ိဳးသက္ဝင္ပစၥည္း တစ္စုံတစ္ရာကို ထြက္ရွိေစရန္ သို႔မဟုတ္ ရရွိေစရန္ ျပဳ လုပ္ျခင္း(ယင္းစကားရပ္တြင္ ထန္းပင္မွ အရည္ခံျခင္း၊ ထုတ္ယူျခင္းတို႔ ပါဝင္ သည္)” လို႔ ေရးထားတယ္ ဝန္ႀကီးခင္ဗ်။
မူးေဆးအိုးေတာ့ နားလည္လိုက္ တာက ထန္းပင္ေပၚမွာ ထန္းရည္က်ဥ္ ေတာက္၊ ဓနိပင္မွာ ဓနိက်ည္ေတာက္ စြပ္ထားတာနဲ႔ ယစ္မ်ိဳးအခြန္ေဆာင္ထား ေပေတာ့ပဲေပါ့။

ဒါေပမဲ့ မူးေဆးအိုးရဲ႕မိတ္ေဆြ ဥပေဒ ေလ့လာသူေတြကေတာ့ ဒီဥပေဒ အရဆို အုန္းပင္ကထြက္တဲ့ အုန္းသီး ရည္ကိုေတာင္ ယစ္မ်ိဳးထဲ သြင္းႏိုင္တဲ့ ကိန္းလို႔ ေျပာၾကသဗ်။ဘာျဖစ္ျဖစ္ ဒီဥပေဒေၾကာင့္ ဓနိ ရည္ခ်ိဳ၊ ထန္းရည္ခ်ိဳ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္သူ ေတြကေတာ့ စိတ္ကသိ ကေအာက္ ျဖစ္ ေတာ့မွာ ေသခ်ာသဗ်။ ေဈးတက္မယ္၊ ယစ္သမား အေခၚခံရကိန္း ဆိုက္မယ္ ေပါ့ဗ်ာ။ခုဆို ထားဝယ္နံနက္ခင္း လမ္း မသစ္က ထန္းရည္ခ်ိဳတန္းေလး အဖ်ား တက္ေနေရာေပါ့။ ၿမိတ္က ပ်ိဳကညာေတြ ညဘက္ေရာင္းတဲ့ ဓနိရည္ခ်ိဳတန္းေလး လည္း အသက္ရွည္ပါေစ၊ က်န္းမာပါေစ ဆုေတာင္းမိပါရဲ႕။ (ထန္းရည္ခါးကို နားလည္မႈနဲ႔ ခိုးေရာင္း ခိုးေသာက္လုပ္ ေနသူေတြလည္း ေဘးကင္းၾကပါေစ ဗ်ာ..။ သူတို႔ခမ်ာ တစ္ေန႔လုပ္တစ္ ေန႔စား၊ တစ္ရက္ထြက္ထန္းရည္ခါး တစ္ခဏေသာက္ရယ္ေလ)။

ဝန္ႀကီးေရ..၊ မူးေဆးအိုးရဲ႕ ေရာင္း ရင္း ထန္းရည္ခ်စ္သူမ်ားကေတာ့ ဆႏၵျပ မယ္ တကဲကဲခင္ဗ်..။ သူတို႔ခံယူ ခ်က္က ဒီလို။” ထန္းပင္ ထန္းရည္ဆိုတာ ထားဝယ္ ေဒသရဲ႕ အမွတ္လကၡဏာ” “ထန္းရည္မူးလို႔ အမႈျဖစ္တာ၊ လူ႕ဝန္းက်င္ကို ဒုကၡေပးတာ မရွိဘူး၊ ကၽြဲခိုးေတာင္ ေပၚေသးတယ္၊ တရား ဥပေဒစိုးမိုးေရးကိုေတာင္ အေထာက္အကူ ျပဳေသး” “ႏိုင္ငံေတာ္က ထန္းတက္သမား ပုံကို ငါးက်ပ္တန္႐ိုက္ၿပီးေတာင္ ဂုဏ္ျပဳ ထားေသးတယ္” စသျဖင့္။
ေနာက္ဆုံး ထန္းရည္ကို ယစ္မ်ိဳးထဲ မထည့္ဖို႔ထိ အေရးဆိုၾကမတဲ့။

ဘာျဖစ္ျဖစ္ လက္ရွိေတာ့ တနသၤာရီတိုင္းသူတိုင္းသား အားလုံးက ယစ္သမားေတြ၊ ယစ္သမေတြ ျဖစ္ေနရၿပီ ဝန္ႀကီးဗ်။ဒီဘ၀က ကင္းလြတ္ေအာင္ ဝန္ႀကီး က ေရာက္ရာ ဘုံဘ၀ကေန ကယ္မေတာ္ မူပါ။အဲအဲ. . . ၊ ဝန္ႀကီးဆိုလို႔ ခုေခတ္ တိုင္းတြင္းဝန္ႀကီးေတြကို ေျပာတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ ဒီဥပေဒကို ျပ႒ာန္းရာမွာ သူတို႔ပါ သေဘာတူေၾကာင္း ေျပာထား ေတာ့ သူတို႔ ဘယ္ကယ္မ ေလမတုန္း။

မူးေဆးအိုးေျပာတဲ့ ဝန္ႀကီးက ေညာင္ရမ္းေခတ္ဝန္ႀကီးပါ။ ကြယ္လြန္ ေလၿပီးတဲ့ “ဝန္ႀကီး ပေဒသရာဇာ” ကိုပါ။
သူက “ေႏြဦးကာလ ျမဴထေသာ အခါ ” ကဗ်ာကို ေရးခဲ့တဲ့ ထန္းပင္နဲ႔ ထန္းတက္သမားဘ၀ကို စာနာသူေလ။