လူငယ္၊ ေခတ္ေရစီးႏွင့္ ဂိမ္း

0
729

တူမေလးက ဂိမ္းသရဲ တစ္ဦး ျဖစ္ပါသည္။
သူ႕မိခင္ (ကၽြန္ေတာ့္အစ္မ)က သူ႕ သမီး ငါးတန္း အေရာက္မွာ ေခတ္သစ္ အ႒ာရႆ ၁၈ ရပ္အနက္ တစ္ခုအပါ အဝင္ျဖစ္ေသာ ကြန္ပ်ဴတာပညာရပ္ႏွင့္ ရင္းႏွီးကၽြမ္းဝင္ေစဖို႔ သမီးျဖစ္သူအား ဗခနမ လက္ပ္ေတာ့ပ္ေလး တစ္လုံး ဝယ္ ေပးေလသည္။

ထိုအခ်ိန္က လက္ပ္ေတာ့ပ္ ေဈးႏႈန္းမွာ ေခါင္ခိုက္လ်က္ရွိၿပီး တစ္လုံး ၇ သိန္းခန္႔ ေပးရေပမယ့္ အစ္မက တစ္ဦး တည္းေသာ သမီးအတြက္မို႔ ႏွေျမာတြန္႔တို ျခင္း အလ်ဥ္းမရွိ။ ကိုယ္မွ မတီထြင္ တတ္တာ၊ ၇သိန္းလည္း တန္ပါ တယ္ဟု သေဘာထားေလသည္။ သို႔ႏွင့္ သူတစ္ပါး တိုင္းျပည္မွာကားေပၚမွာ ျဖစ္ေစ၊ ရထား ေပၚမွာျဖစ္ေစ၊ ေလယာဥ္ ေပၚမွာ ျဖစ္ေစ၊ ေကာ္ဖီဆိုင္ ထိုင္ရင္းျဖစ္ေစ ခရီးသြား ဟန္လႊဲ အသုံးျပဳၾကေသာ အေပါ့စား ကြန္ပ်ဴတာေလးသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အိမ္ေပၚသို႔ ဆိုက္ဆိုက္ ၿမိဳက္ၿမိဳက္ ေရာက္ရွိလာပါေတာ့သည္။

 
ထိုသို႔ အမ်ားတကာက လိုတရ ေမွာ္ေသတၱာေလး တစ္လုံးေလာက္နီးပါး တင္စားေျပာဆို ေနၾကေသာ အေပါ့စား ကြန္ပ်ဴတာေလးတစ္လုံးလက္ထဲ ေရာက္ ရွိလာေပမယ့္ ေမ်ာက္အုန္းသီး ေကာက္ရ သလို တစ္အိမ္သားလုံး ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္လို အသုံးခ်ရေကာင္းမွန္း မသိ။ ပါဝါ အဖြင့္အပိတ္မွလြဲ၍ တျခားေထြေထြ ထူးထူး ဘာမွ မသုံးတတ္ေပ။ ဤတြင္ ကိုယ့္ထက္ ကြန္ပ်ဴတာအေၾကာင္း ပိုတီး မိေခါက္မိရွိေသာ သူငယ္ခ်င္းတခ်ိဳ႕က ငါတို႔လည္း ဒီလိုပဲ ေလၽွာက္ကလိရင္း တျဖည္းျဖည္း နားလည္လာတာပဲဟု နည္းေပးလမ္းျပလုပ္ေပမယ့္ မေတာ္တဆ ပ်က္သြားရင္ ခက္ရခ်ည္ရဲ႕ဟု စိုးရိမ္စိတ္ ေၾကာင့္ မည္သူမွ မထိရဲ၊ မကလိရဲၾကေပ။

youth_and_age_
တခ်ိဳ႕ကလည္း ကြန္ပ်ဴတာ အသုံး ျပဳနည္း စာအုပ္ေတြ ဝယ္ဖတ္ဖို႔ အႀကံ ေပးေပမယ့္ ရသကင္းမဲ့သေလာက္    ၫႊန္ၾကားခ်က္ေတြ ေဖာင္းပြေနေသာ နည္းပညာ စာအုပ္ေတြကို ဖတ္ရ ဝန္ေလး ေသာေၾကာင့္ ဝယ္မဖတ္ျဖစ္ပါ။ သို႔ႏွင့္ လက္ပ္ေတာ့ပ္ေလးကို ဒီအတိုင္း အရိပ္ တၾကည့္ၾကည့္ ထားလိုက္ရၿပီး ေႏြရာသီ    ေက်ာင္းပိတ္ခ်ိန္ ေရာက္မွ တူမေလးကို ကြန္ပ်ဴတာ သင္တန္းတစ္ခုမွာ သြား ေရာက္ အပ္ႏွံေပးရေလသည္။
ကနဦးတြင္ ေခတ္ေပၚပစၥည္း အသစ္အဆန္း တစ္ခုႏွင့္ စတင္ ထိေတြ႕ ရင္းႏွီးခြင့္ ရေသာေၾကာင့္လား မသိ။ တူမေလးမွာ ကြန္ပ်ဴတာကို တမ္းတမ္းစြဲ ျဖစ္သြားေလသည္။ ေန႔စဥ္ သင္တန္းမွ ျပန္လာတိုင္း လက္ပ္ေတာ့ပ္ကို ဖြင့္၊ သင္ တန္းမွ ေပးလိုက္ေသာ စာ႐ြက္ေလး တစ္ ႐ြက္ကို ေရွ႕မွာခ်ၿပီး သဲႀကီးမဲႀကီး စာ႐ိုက္ ေလ့က်င့္ပါေတာ့သည္။ သို႔ျဖင့္ သင္တန္း ကာလ ၂လခန္႔တြင္ တူမေလး၏ လက္ မ်ားမွာ ကီးဘုတ္ခလုတ္မ်ားအေပၚ ၿပိဳင္ျမင္းတစ္ေကာင္ ကဆုန္စိုင္းသလို ေဂ်ာင္းေဂ်ာင္း ေျပးေနၿပီး အဂၤလိပ္-ျမန္ မာ ႏွစ္ဘာသာစလုံးကို ကၽြမ္းကၽြမ္း က်င္က်င္ ႐ိုက္တတ္ သြားေလေတာ့သည္။ သို႔ေသာ္ ေက်ာင္းဖြင့္ခ်ိန္ နီးကပ္ လာၿပီမို႔ ကြန္ပ်ဴတာ သင္တန္း တစ္ခန္းရပ္ ခဲ့ရၿပီး ေနာက္ႏွစ္အတြက္ က်ဴရွင္ ႀကိဳတက္ ရေလသည္။

 
ထိုသို႔ က်ဴရွင္ ႀကိဳတက္ေနေပမယ့္ ေႏြရာသီ ေက်ာင္းပိတ္ရက္က မကုန္ဆုံး ေသးေသာေၾကာင့္ အခ်ိန္ပိုေလး ရွိေသး ရာ တူမေလး မွာ က်ဴရွင္မွ ျပန္လာတိုင္း တစ္ေနကုန္ သူ႕လက္ပ္ေတာ့ပ္ေလး တစ္လုံးႏွင့္ တကုပ္ကုပ္ အလုပ္႐ႈပ္ေန တတ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ကြန္ပ်ဴတာ သင္တန္း တက္တုန္းကလို စာ႐ိုက္ေလ့ က်င့္ျခင္း မဟုတ္ဘဲ ဂိမ္းကစားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အမ်ားအားျဖင့္ တူမေလး ကစားေလ့ရွိေသာ ဂိမ္းမ်ားမွာ  Angry Birds? Planets & Zombies? Zuma…..အစ ရွိေသာ ဂိမ္းမ်ားျဖစ္ၿပီး တစ္ခါတစ္ရံ တစ္ေနကုန္ ထမင္းေမ့ ဟင္းေမ့ ထိုင္ကစားတတ္ေသာေၾကာင့္ သမီးျဖစ္သူကို နည္းပညာႏွင့္ ယဥ္ပါး ေစခ်င္ေသာ မိခင္ကိုယ္တိုင္က တစ္ေန႔ မွာ ဘယ္ႏွစ္နာရီသာ ကစားရမည္ဟု ဟန္႔ တားယူရပါေလသည္။ သို႔ေသာ္လည္း အစ္မျဖစ္သူ၏ အမိန္႔မွာ တစ္ဦးတည္း ေသာ သမီးအေပၚ ဥပေဒကဲ့သို႔ အာဏာ မတည္ဘဲ ေရခဲတုံးကို ပန္းပုထုေနသလို ပင္။ သမီးျဖစ္သူက တစ္ခ်က္ေလာက္ စိတ္ေကာက္ ျပလိုက္တိုင္း ေျခမကိုင္မိ လက္မကိုင္မိ ျဖစ္ကာ အေလၽွာ႔ေပး ရစၿမဲပင္။ ထိုအျပင္ တူမေလးက ပါးနပ္ သည္။ ဒီေနာက္ပိုင္းတြင္ မိခင္ ျဖစ္သူ ကိုပါ ဂိမ္းကစားနည္း သင္ေပးလိုက္ေသာ ေၾကာင့္ သားအမိႏွစ္ေယာက္ ပုလင္းတူ ဘူးဆို႔ေတြ ျဖစ္ကာ မိခင္ကလည္း မတားျမစ္သာေတာ့။

 

မိဘမ်ားဘက္က ျပန္ေတြးၾကည့္ျပန္ေတာ့ ကေလးက မိမိ မ်က္စိေအာက္မွာ ၿငိမ္ၿငိမ္သက္သက္ ထိုင္ကစား ေနေသာေၾကာင့္ ဘာဘာညာ ညာ သိပ္စိတ္မပူရေတာ့ေပ။တစ္ေန႔ တူမေလး လက္ပ္ေတာ့ပ္ တစ္လုံးႏွင့္ သဲႀကီးမဲႀကီး ဂိမ္းကစားေန တုန္း အသံမေပး ဘာမေပးႏွင့္ သူ႕  ေနာက္မွ မသိမသာ အကဲခတ္မိပါသည္။

 

ထိုေန႔က တူမေလး ကစားေနေသာ ဂိမ္း မွာ ေရာင္စုံေဘာလုံးေလးမ်ားကို က်င္းထဲ မဝင္ေအာင္ ကစားရေသာ Zuma ျဖစ္ၿပီး ေလာေလာဆယ္ သူေရာက္ရွိေနေသာ Level မွာ SUNGOD  ျဖစ္ေလသည္။ အဆိုပါ Level မွာ Zuma ဂိမ္းတြင္ အျမင့္ဆုံး ျဖစ္ၿပီး ေရာင္စုံ ေဘာလုံး ေလးမ်ားမွာ အျမန္ဆုံး အရွိန္အဟုန္ ျဖင့္ က်င္း၀သို႔ ခ်ဥ္းကပ္လာေသာ ေၾကာင့္ တူမေလး ပ်ာယာခတ္စျပဳလာ ေလသည္။ ထိုအခက္အခဲကို  ဘယ္လို ေက်ာ္ျဖတ္မလဲဟု စိတ္ဝင္တစား ေစာင့္ ၾကည့္ေနစဥ္ တူမေလးက ဏေက်န ႏွိပ္ခ် လိုက္ေလသည္။ ၿပီးေနာက္ ဘယ္ေဘာ လုံးကို ပစ္ရမလဲဟု စိန္ေျပနေျပ လိုက္ရွာ သည္။ ထိုအျပင္ Right Click တစ္ခ်က္ ေပးၿပီး ေဘာလုံးကို အေရာင္ေျပာင္းကာ စိတ္ႀကိဳက္ အေနအထားရမွ ဆက္ကစား ေလသည္။

 

သို႔ေသာ္ ေလးငါးခ်က္ ေလာက္ပစ္အၿပီး ေရာင္စုံေဘာလုံးမ်ား မွာ က်င္း၀ႏွင့္ ပိုနီးကပ္လာေသာေၾကာင့္ ဂိမ္းအိုဗာ ျဖစ္လုျဖစ္ခင္မွာ တူမေလးက ဂိမ္းကို ရပ္ပစ္လိုက္ၿပီး အစမွ ျပန္ကစား ပါေတာ့သည္။ဒီဘက္ေခတ္ ကေလး အမ်ားစုမွာ ဂိမ္းကို အ႐ူးအမူး စြဲလမ္းၾကေလသည္။ အထူးသျဖင့္ အင္တာနက္ျဖင့္ ခ်ိတ္ ဆက္ၿပီး ကစား ရေသာ ဃဥဃ ဂိမ္းမ်ား ေပၚလာေသာအခါ ကေလးမ်ား သာမက လူႀကီးမ်ားပါ ဂိမ္းခေရဇီေတြ ျဖစ္ကုန္ၾက ေလသည္။ မက္ခ်ီဂန္ တကၠသိုလ္မွ ထုတ္ ျပန္ေသာ သုေတသန အစီရင္ခံစာအရ အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စုရွိ ကေလး မ်ား၏ ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ ဂိမ္းစြဲေန ေၾကာင္း သိရပါသည္။

 

သူတို႔ထဲက အမ်ားစုမွာ ေယာက္်ားေလးေတြ ျဖစ္ၾက ၿပီး ေသြးသံရဲရဲ အက္ရွင္ဂိမ္းမ်ားကို ပိုႏွစ္ သက္ေၾကာင္း သိရပါသည္။ ထို႔အျပင္ လက္ရွိ အေမရိကန္ႏိုင္ငံတြင္ ရာဇဝတ္မႈ ထူႁပြမ္းရျခင္းမွာ လူတစ္ေယာက္ကို ေသြး ေအးေအးႏွင့္ ရက္ရက္စက္စက္ သတ္ျပ ေသာ ႐ုပ္ရွင္မ်ားအျပင္ ေသြးသံရဲရဲ အက္ ရွင္ဂိမ္းမ်ားႏွင့္လည္း တစ္နည္းတစ္ဖုံ ပတ္သက္ေနေၾကာင္း သုေတသီတို႔က အေထာက္အထား အကိုးအကား အခိုင္ အမာျဖင့္ ေကာက္ခ်က္ ဆြဲျပေလသည္။

 
သို႔ေသာ္ လက္နက္အလြယ္တကူ ရႏိုင္ေသာ အေမရိကန္လို ႏိုင္ငံမို႔ ယခုလို ျဖစ္ပြားရျခင္းျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံမွာေတာ့ ဒီေလာက္ ျဖစ္ႏိုင္စရာ မရွိေလာက္ဟု ထင္ပါသည္။ သို႔ေပမယ့္လည္း သတိ ထားမိသေလာက္ ဂိမ္းကို ႏွစ္ရွည္လမ်ား တမ္းတမ္းစြဲ ကစားေသာ ဂိမ္းသရဲ အမ်ား စုမွာ အၿမဲစိတ္အလိုမက် ျဖစ္ေန တတ္ သလို ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္လည္း ကင္းကြာ မွန္းမသိ ကင္းကြာလာတာ ေတြ႕ရသည္။

 
ထိုအျပင္ သက္မဲ့ျဖစ္ေသာ စက္ႏွင့္ သာ အၿမဲလိုလို ကစားေနေသာ သူတို႔ ေလးေတြမွာ လူလူခ်င္း ကာယ၊ ဥာဏ ခ်င္းအၿပိဳင္ကစားရေသာ အားကစား နည္းမ်ား၌ အမ်ားအားျဖင့္ ဝင္ေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ ကစားေလ့မရွိ။ ကၽြမ္းက်င္မႈ မရွိတာက တစ္ေၾကာင္း၊ လူလူခ်င္း အ႐ႈံးမခံရဲတာကတစ္ေၾကာင္း ျဖစ္ ေကာင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။

 
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္စဥ္က ဂိမ္းေတြ မရွိသလို ယခုလိုေက်ာင္းစာ ဖိစီးမႈလည္း သိပ္မရွိေသာေၾကာင့္ မိမိ စိတ္အား ထက္ သန္ရာ ကစားနည္းကို ေ႐ြးခ်ယ္ ကစား ေလ့ ရွိပါသည္။ ထို႔အတူ ႏိုင္သည္ျဖစ္ေစ၊ ႐ႈံးသည္ျဖစ္ေစ ၿပိဳင္ပြဲတိုင္းမွာ ဝင္ေရာက္ ဆင္ႏႊဲေလ့ ရွိပါသည္။ ႏိုင္သည့္အခါ လည္း ႏိုင္သလို လူပုံအလယ္ အရွက္ ႏွစ္ျခမ္း ျဗန္းျဗန္းကြဲေအာင္ မ႐ႈမလွ႐ႈံး သည့္ပြဲမ်ားလည္း ရွိခဲ့ဖူးပါသည္။ တခ်ိဳ႕ ေသာ ပြဲေတြဆို ႐ႈံးေနရသည့္အထဲ မထိ တထိ အရိခံရေသာေၾကာင့္ အသားမ်ား ပင္ တဆတ္ဆတ္ တုန္လာသည္အထိ ေဒါသထြက္ရေလသည္။ သို႔ေသာ္ တျဖည္း ျဖည္းႏွင့္ အားကစား ေလာကဓံကို ခံႏိုင္ ရည္ရွိလာေသာအခါ တစ္ဖက္သားက အမွားေတြ႕ေအာင္ စိတ္ကိုဘယ္လိုပင္ ဆြေပးေပမယ့္မမႈေတာ့။

 
ထိုအေတြ႕အႀကဳံမ်ားမွာ လူလူခ်င္း ကစားေသာ အားကစား နည္းမ်ားမွာသာ ရရွိႏိုင္ၿပီး စက္ႏွင့္လူ ကစားေသာ ဂိမ္း မ်ားမွ ရႏိုင္စရာ အေၾကာင္းမရွိေပ။ ထို႔ အျပင္ လူလူခ်င္း ကစားေသာ အားကစား ပြဲမ်ား၌ ကိုယ္ကမ႐ႈမလွ႐ႈံးနိမ့္ ေနေပမယ့္ တူမေလး ဂိမ္းကစားသလို ကစားပြဲကို ခ်က္ခ်င္း ရပ္ပစ္လိုက္လို႔ မရပါ။ ပြဲခ်ိန္ ေစ့သည္အထိ (သို႔မဟုတ္) သတ္မွတ္ ထားေသာ ပြဲေရ ျပည့္သည္အထိ ဆက္ ကစားေပး ရပါသည္။ ထိုသို႔ အ႐ႈံးခံ  ကစားရင္းအားကစား စိတ္ဓာတ္ဆိုတာ ဘာလဲဟု နားလည္ သေဘာေပါက္ လာ သလို  အေကာင္းဆုံး အ႐ႈံးသမား ျဖစ္ ေအာင္ႀကိဳးစားကစားတတ္လာ ပါသည္။

 
သို႔ေပမယ့္ တူမေလး အပါအဝင္ ကိုယ့္ပတ္ဝန္းက်င္ရွိ ဂိမ္းသရဲ ေလးမ်ား ကို ဂိမ္းကစားတာ ေလၽွာ႔ၿပီး စိတ္ပါဝင္ စားမည့္ အားကစား တစ္ခုခုေျပာင္းကစား ၾကည့္ပါလားဟု မတိုက္တြန္းရဲပါ။ အကယ္၍ သူတို႔ဘက္က “ဘယ္မွာလဲ အခ်ိန္၊ ဘယ္မွာလဲကစားကြင္း” ဟု ျပန္ ေမးလာပါက ကၽြန္ေတာ့္မွာ အေျဖ အဆင္ သင့္ မရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
သို႔ေသာ္ ယခုတစ္ေလာ တူမေလး တစ္ေယာက္ ယခင္ကလို လက္ပ္ေတာ့ပ္ ေလးတစ္လုံးႏွင့္ တစ္ေနကုန္ ဂိမ္းမက စားေတာ့ေပ။ အတန္းႀကီးလာတာႏွင့္ အမၽွေက်ာင္းစာေတြဖိစီး လာေသာေၾကာင့္ မဟုတ္။ သူ႕မိခင္က သူ႕ကို စမတ္ဖုန္းတစ္လုံး ဝယ္ေပးလိုက္ရာ အဆိုပါ ဖုန္းျဖင့္ ေဖ့စ္ ဘြတ္ခ္ေခၚ လူမႈကြန္ရက္ထဲ၌ တစ္ေနကုန္ ေမြ႕ေလ်ာ္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။