ဗီဒီယို႐ုံ ယဥ္ေက်းမႈ (၂)

0
614

ယခင္အပတ္မွ အဆက္

ဗီဒီယို႐ုံေၾကာင့္ ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ဟာ ေသရာပါတဲ့ ဒဏ္ရာ ရခဲ့ဖူးတယ္..။
အဲဒီညက သူရယ္ ကၽြန္မရယ္ ႏွစ္ ေယာက္ပဲ ဗီဒီယိုသြားၾကည့္တယ္။ အိမ္ ကအေမေတြ မလိုက္ၾကဘူး။ မွတ္မွတ္ရရ ေက်ာ္ရဲေအာင္ ဇာတ္ကား။


အျပန္က်ေတာ့ မိုးေတြတအား႐ြာ ေနတယ္။ ႏွစ္ေယာက္သားထီးေလးနဲ႔ ျပန္လာတုန္း လမ္းမွာသူကေခ်ာ္လဲတယ္။ အရမ္းအျပင္းႀကီးမဟုတ္ေတာ့ ျပန္ထ ႏွစ္ေယာက္သား ေအးေဆးျပန္လာၾက တာေပါ့။
ေနာက္ေတာ့ သူဟာ ေခ်ာ္လဲတဲ့ ဒဏ္ရာေၾကာင့္ ေျခေထာက္ ေထာ့နင္း ေထာ့နင္း ျဖစ္လာတယ္။ အႏွိပ္သည္ ေတြနဲ႔ ကုလည္း မသက္သာဘူး။ အသက္ ႀကီးတဲ့အထိ သူ႕ေျခေထာက္ဟာ ေထာ့ နင္းေထာ့နင္းနဲ႔ ေလၽွာက္ေနခဲ့ရတယ္။
အဲအေၾကာင္း စဥ္းစားလိုက္ရင္ အၿမဲ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္မိတယ္။

ဗီဒီယို႐ုံဟာ ဝါးထရံ ကာထားတဲ့ အတြက္ ေန႔လယ္ဘက္ျပရင္ ပိုက္ဆံ မရွိတဲ့ ကေလးေတြ ထရံၾကားေခ်ာင္း ၾကည့္ၾကတယ္။ ပိုင္ရွင္ကေတာ့ ေတြ႕ရင္ ေမာင္းထုတ္တယ္။ တခါတေလ ၾကည့္ လည္း အရမ္းၾကည့္ခ်င္ ပိုက္ဆံကလည္း မရွိေတာ့ ကေလးေတြဟာ ႐ုံေရွ႕မွာ ဇြဲရွိရွိ နဲ႔ ေစာင့္ေနေလ့ရွိတယ္။ ပိုက္ဆံ ေကာက္တဲ့ သူကလည္း သုံးေလးနာရီလုံး ကို ႐ုံဝင္ေပါက္မွာ ရပ္မေကာက္ႏိုင္ ဘူးေလ။ ဒါေၾကာင့္ ႐ုံေစာင့္လစ္တာနဲ႔ ခိုးဝင္ၾကတာပဲ..။ ကၽြန္မဆို ဖမ္းမိမွာစိုးလို႔ တစ္ခါမွ ခိုးမဝင္ရဲဘူး။

video_traditional_2
ကၽြန္မတို႔ ႐ြာဟာ တစ္ႏွစ္မွာ တစ္ခါေလာက္ ဘုရားပြဲမွာ ဇာတ္ပြဲျပတဲ့ ႐ြာပါ။ အဲဒီတုန္းက ႐ြာမွာ ေဖ်ာ္ေျဖ ေရးဆိုတာ ကက္စက္မွာ ဖြင့္တဲ့ အေခြ ဇာတ္လမ္းေလးေတြကလြဲၿပီး တကယ္ဘာ မွ မရွိဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဗီဒီယိုကို တစ္႐ြာ လုံးက စြဲတာဟာ အျပစ္မဟုတ္သာဘူး။ ပိုက္ဆံရွိတဲ့သူ  TV ဝယ္ႏိုင္တဲ့သူေတြ ကေတာ့ ဗီဒီယို႐ုံကို လာၾကည့္ေလ့ မရွိဘူး။ အိမ္မွာ သူတို႔ TV နဲ႔ သူတို႔ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားကလာတဲ့ ဇာတ္လမ္း ေလးေတြ ၾကည့္ၾကတယ္။
ကၽြန္မတို႔ ကေလးေတြကေတာ့ ႐ုပ္ျမင္သံၾကားဆိုရင္ သတင္းေတြရွည္လို႔ ေစာင့္မၾကည့္ႏိုင္ဘူးေပါ့။ ၿပီးေတာ့ သူမ်ားအိမ္မွာ မ်က္ႏွာငယ္ေလးနဲ႔ သြား ၾကည့္ရမွာေလ။ အဲ…. “ေပါင္ခ်ိန္” တို႔ “လိပ္ဘိုးဘိုး” ဇာတ္လမ္းတြဲေတြဆိုရင္ အိမ္ရွင္ေတြကို မ်က္ႏွာခ်ိဳေသြးၿပီး သြား ၾကည့္ရတာေပါ့။
ဗီဒီယို႐ုံဟာ တစ္ခါတေလ အေၾကာင္း မဲ့ ပိတ္ထားတတ္တယ္။ ဘာဇာတ္ကားမွ မျပဘူးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ညဘက္မွာ အိမ္နားက အစ္ကိုေတြက ဗီဒီယိုသြား သြားၾကည့္ၿပီ ျပန္လာတတ္တယ္။ အဲအခ်ိန္ဆို ပိတ္ထားတဲ့ ဗီဒီယို႐ုံမွာ သူဘာ ကားၾကည့္လဲဆိုတာ ကၽြန္မ မစဥ္းစားတတ္ဘူး။
အခုမွ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ ၁၈ + (အျပာကားသို႔မဟုတ္ အဲလို အခန္း ေတြ နည္းနည္းပါတဲ့) ဇာတ္ကားေတြ ျဖစ္မယ္ ထင္ပါရဲ႕…။
ဗီဒီယို႐ုံဟာ တစ္မိုးတြင္းလုံး မျပတ္ ျပတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေဆာင္းနဲ႔ ေႏြဆို ဗီဒီယိုဇာတ္ကားေတြကို ႐ုံနဲ႔မျပေတာ့ ဘူး။
ဗီဒီယို အရပ္လို႔ ေခၚတဲ့ ကြင္းျပင္ မွာျပတယ္။ သူက ႐ုံနဲ႔မဟုတ္ဘူး အလ ကားျပတာ။ ကေလးေတြအတြက္ အေပ်ာ္ ဆုံးအခ်ိန္ေတြေပါ့။
ဘယ္သူေတြ ျပၾကလဲဆိုေတာ့ အလႉလုပ္တဲ့သူေတြ ျပၾကတယ္။ ဥပမာ- မဂၤလာေဆာင္ ၊ရွင္ျပဳ လိုမ်ိဳး။ တခါ တေလ ကေလးေမြးေန႔ေတာင္ျပတာ ရွိ သလို သားေယာက္်ားေလးေမြးလို႔ …….ျပတာလဲရွိတယ္။
ဗီဒီယိုအရပ္ ရာသီဆိုရင္ တစ္ရာသီ လုံး တစ္ရက္မွ မျပတ္ေတာ့ဘဲ ဆက္ တိုက္ျပေလ့ရွိတယ္။
တစ္ညတည္း သုံးေလးေနရာျပတာ ရွိသလို တစ္ခါတေလ အလႉတစ္ခုကိုပဲ သုံးေလးရက္ ဆက္တိုက္ျပတာရွိ ေသး တယ္။ ဘုရားပြဲတို႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ေရစက္ခ်ပြဲတို႔ဆိုရင္လည္း ဗီဒီယို အရပ္ျပတာပဲ…။ ကေလးေတြ စာေမး ပြဲေအာင္လို႔ ျပတာေတာင္ ရွိတယ္။
မွတ္မွတ္ရရ  တခါဗီဒီယိုအရပ္ျပဖို႔ ဘာအလႉအထိမ္းအမွတ္မွ မရွိဘူး။ အဲ ေတာ့ အိမ္တစ္အိမ္က ႏြားထီးေလးေမြးလို႔ ဆိုၿပီးျပတယ္။
တကယ္ေတာ့ ဗီဒီယိုအရပ္ျပရင္ အနီေဒါင္တို႔ အံကလုံတို႔လို ေလာင္း ကစားဝိုင္းေတြလည္း တြဲပါတတ္တယ္။ အဲဒါကို ရပ္ကြက္လူႀကီးေတြက အေကာက္ (အခြန္)ေကာက္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဗီဒီယို အရပ္ျပဖို႔ဆိုရင္ တခါတေလ ဘာအထိမ္း အမွတ္မွ မယ္မယ္ရရ မရွိလည္း ရပ္ကြက္ လူႀကီးက သူ႕အစီအစဥ္နဲ႔သူ ျပတာမ်ိဳး လည္း ရွိတယ္။
ေႏြဘက္ဆိုရင္ ကၽြန္မတို႔က မနက္ ကတည္းက ဘယ္မွာဗီဒီယိုအရပ္ ရွိလဲ ဆိုတာ စနည္းနာၿပီးၿပီ။ သတင္း အတိ အက် ရၿပီးေဟ့ဆိုရင္ေတာ့ ဆာလာ အိတ္အၾကမ္းေတြယူ ျပမယ္ဆိုတဲ့ကြင္းမွာ ဖ်ာသြားခင္းထားၾကတာေပါ့။
ဆာလာအိတ္ေတြကို အုတ္ခဲေလးနဲ႔ ဖိထားရေသးတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆို ေတာ့ တခါတေလ ဆာလာအိတ္ေလး ေလထဲလြင့္သြားရင္ တခ်ိဳ႕သူေတြက ေနရာဝင္လုေလ့ ရွိတယ္။
ကေလးေတြဆိုရင္ ေန႔လယ္က တည္းက သူတို႔ခင္းထားတဲ့ ဖ်ာေနရာ ေလးကို အနီးအနားမွာ ေဆာ့ကစားရင္း ေစာင့္ၾကရတယ္။ ညက်ရင္ အေမေတြနဲ႔ အတူတူ လာၾကည့္ဖို႔ေပါ့။ကိုယ့္မိသားစု ဦးေရေပၚမူတည္ၿပီး ခင္းၾကတယ္။ လူမ်ားရင္ ဆာလာအိတ္ မ်ားမ်ား ခင္းတယ္။ သူတို႔ခမ်ာ ခင္း လည္း ခင္းရေသးတယ္။ ေနရာေကာင္း မရရင္ အေမေတြက ေခါင္းေခါက္ ဗိုက္ေခါက္ လိမ္တာေတြလည္း ခံရေသး။
တစ္ခါတေလမ်ား ဗီဒိယိုအရပ္ျပတဲ့ သူေတြဟာ ကေလးေတြကို အ႐ူးလုပ္တာ ရွိေသးတယ္။ ဒီနားျပမယ္ေျပာၿပီး ျပခါနီး ေနာက္တစ္ေနရာ ေ႐ႊ႕လိုက္တယ္။
အဲဒါကလည္း ျပခါနီးမွ ေနရာ အေျခအေနၾကည့္ၿပီး ေ႐ႊ႕ေတာ့ကေလး ေတြကလည္း သူတို႔ ဖ်ာေလးကိုင္ၿပီး ေျပးလိုက္တြန္းလိုက္နဲ႔ လိုက္ေ႐ႊ႕ရတယ္။အဲဒီအခါ အရင္ ေနာက္ဆုံးနားမွာ ေနရာရတဲ့သူေတြဆို ေရွ႕ဆုံးေရာက္ သြားတတ္ၿပီး ေရွ႕ဆုံးရထားတဲ့ သူေတြ လည္း ေနာက္ေရာက္သြား တတ္ေရာ။
ကေလးေတြဟာ မ်ားသာအားျဖင့္ အေမေတြနဲ႔ ဖ်ာခင္းထားတဲ့ေနရာမွာ ၾကည့္တယ္။ ဖ်ာဟာ ဗီဒီယို တစ္ေပႏွစ္ေပ အကြာကစၿပီ ခင္းေလ့ရွိေတာ့ ေရွ႕ဆုံး ေနရာရတဲ့ သူေတြဟာ စင္ေပၚက ဗီဒီယို ကို ေခါင္းေမာ့ ၾကည့္ရတယ္။
ကၽြန္မတို႔ဆို လည္းပင္းေညာင္း မခံႏိုင္လို႔ ဘယ္ေတာ့မွ ေရွ႕ဆုံးက မၾကည့္ ဘူး။ အလယ္ေလာက္မွာမွ ၾကည့္ရတယ္။
ဒါေပမယ့္ အလယ္မွာ ၾကည့္ရတဲ့ ကေလးေတြလည္း မစားသာဘူး။ သူတို႔ အေရွ႕က လူႀကီးေတြထိုင္လိုက္ရင္ ကြယ္ သြားလို႔ ဗီဒီယို မျမင္ရေတာ့ဘူး။
အဲေတာ့ ဒူးေထာက္ၾကည့္ ၾကာ ေတာ့ ေညာင္းၿပီး မ်ားေသာအားျဖင့္ ဗီဒီယို တစ္ကားမၿပီးခင္မွာ အိပ္ေပ်ာ္ သြားၾကတာ မ်ားတယ္။
အသက္နည္းနည္းႀကီးလာေတာ့ ကၽြန္မတို႔လို ကေလးလည္း မဟုတ္ လူ ႀကီးလည္း မဟုတ္ေသးတဲ့ ဟိုမေရာက္ ဒီမေရာက္ေတြကေတာ့ ဖ်ာသြားမခင္း ေတာ့ဘူး။ေနာက္ဆုံးမွာ ၾကည့္တယ္။ တခါ တေလအိမ္က ခုံပုေလးယူသြားရင္ ပို အဆင္ေျပတယ္။ အဲအခ်ိန္မွာအေမေတြနဲ႔ သြားၾကည့္စရာ မလိုေတာ့ဘူး။ ကိုယ့္ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ အုပ္စုလိုက္သြား ၾကည့္ၾကတယ္။
႐ြာဟာ ေအးေအးေဆးေဆးနဲ႔ လုံၿခဳံေရးလည္းေကာင္းေတာ့ ဘယ္မိဘမွ ညဘက္ေလၽွာက္သြားေနတဲ့ သူတို႔ ကေလးေတြအတြက္ စိတ္မပူၾကဘူး။ အဲ.. အပ်ိဳေတြဆိုရင္ေတာ့ တစ္မ်ိဳးေပါ့။
႐ြာမွာ ထူးျခားတာတစ္ခုကေတာ့ လင္မယားေတြေတာင္ ဗီဒီယိုကို စုံတြဲ ၾကည့္ေလ့မရွိဘူး။မိန္းမနဲ႔ကေလးက ဖ်ာခင္းၿပီး ကြင္းလယ္မွာၾကည့္။ ေယာက္်ားကေတာ့ အေနာက္ဘက္မွာ ၾကည့္။ျပန္ဖို႔သင့္တဲ့ အခ်ိန္ဆို ေယာက္်ား ျဖစ္သူက သူ႕မိန္းမနဲ႔ ကေလးေတြဆီ ဓာတ္မီးေလးထိုးလိုက္တယ္။ အဲဒါဆို မိန္းမျဖစ္သူက အိပ္ေပ်ာ္ ေနတဲ့ ကေလးခ်ီၿပီထြက္လာ ..အျပင္ ေရာက္ရင္ ေယာက္်ားက ေျပာင္းခ်ီ ၿပီးရင္ အိမ္ျပန္ၾကတာေပါ့။
တခါတေလ ေယာက္်ားက ဓာတ္မီး တစ္ထိုးထိုး လုပ္လည္း မိန္းမက ဇာတ္ လမ္းေကာင္းေနတဲ့ အခ်ိန္ဆို မထြက္ လာဘူး။
အဲဒီအခါက်ရင္ ကြင္းလည္နဲ႔ ကြင္း ျပင္မွာ လင္မယားႏွစ္ေယာက္ တစ္ ေယာက္ တစ္ခြန္းနဲ႔ စကားမ်ားေနၾကတာ လည္းရွိေသး။
ဗီဒီယိုအရပ္ဆို မ်ားေသာအားျဖင့္ ေလးကားေလာက္ျပတယ္။ ေရွ႕ဆုံး ကေတာ့ ကေလးေတြႀကိဳက္တဲ့ တ႐ုတ္ ကြန္ဖူးဇာတ္လမ္း။
အဲတုန္းက ကၽြန္မတို႔ အသည္းစြဲက တ႐ုတ္မင္းသား “ဂ်က္လီ” “ဂ်က္ဂီခ်မ္း”  နဲ႔  “ေခ်ာင္ယြန္းဖတ္” ေပါ့။
အဲဒါၿပီးရင္ အလယ္မွာ ျမန္မာကား ႏွစ္ကားေလာက္ျပတယ္။ ေနာက္ဆုံး မွာေတာ့ အဂၤလိပ္ကားျပတာ မ်ားတယ္။
အဲအခ်ိန္ဆိုရင္ မိသားစုလိုက္ ၾကည့္သူေတြေရာ၊ မိန္းကေလးေတြေရာ အကုန္ျပန္ၾကတယ္။ ေယာက်ၤားေတြပဲ ၾကည့္ေတာ့တယ္။
မ်ားေသာအားျဖင့္ မိုးတြင္းက႐ုံမွာ  ျပခဲ့တဲ့ ဇာတ္ကားေတြပဲ ထပ္ထပ္ျပ ေနေတာ့ ဗီဒီယိုအရပ္ေတြမွာဆို ဇာတ္ ကားေတြက ထပ္ေနၿပီ။
ဒီေန႔လည္းဒီကား ေနာက္တစ္ရက္ ႏွစ္ရက္လည္းဒီကားဆိုေတာ့ ေန႔တိုင္း ၾကည့္တဲ့သူေတြအတြက္ကေတာ့ ၾကည့္ ၿပီးရင္ ထပ္ၾကည့္ေနရသလိုပဲ။ ဒါလည္း ၾကည့္ၾကတာပါပဲ။
အဲတုႏ္ုးက အပ်ိဳေလးေတြရဲ႕ အသည္းစြဲက မင္းသားက “ေဒြး” ေပါ့။
တခ်ိဳ႕ဆို လင္ေနာက္လိုက္လို႔ မဂၤလာေဆာင္တာ ဗီဒီယိုအရပ္ျပ။ အဲဒီ ဗီဒီယိုအရပ္မွာ လင္ေနာက္ထပ္လိုက္ ၾကေတာ့ ထပ္ျပရျပန္ေရာ။ ဒီလိုနဲ႔ ပတ္ ခ်ာလည္ေနၾကတာ။
ဗီဒီယိုအရပ္ကို မ်ားေသာအားျဖင့္ ကြင္းျပင္မွာ ျပၾကေတာ့ ကၽြန္မအရမ္း သေဘာက်တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ေကာင္းကင္ႀကီးကို ဟင္းလင္းႀကီး ျမင္ရလို႔ေလ။ တခါတေလ ျပေနတဲ့ဇာတ္ ကားမွာ စိတ္မဝင္စားေတာ့ရင္ ၾကယ္ေတြ ထိုင္ေရေနလို႔ရတယ္။
ကၽြန္မတို႔ရပ္ကြက္က ကေလး တစ္သိုက္ဟာ အိမ္ေစာင့္နတ္နဲ႔ ရန္ျဖစ္ ထားတဲ့ သူေတြဆိုေတာ့ ညဘက္မွာ ဗီဒီယိုအရပ္မွ သြားမၾကည့္ရရင္ အိပ္လို႔ မရၾကတဲ့သူေတြေပါ့။
မွတ္မွတ္ရရ ဗီဒီယိုအရပ္ ကိုက္ ထားလို႔ မနက္ေစာေစာမထႏိုင္တာကို အေမတုတ္နဲ႔ လိုက္တာ ခံရဖူးတယ္။
ကၽြန္မဆယ္တန္း ေအာင္ၿပီးတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေအာက္စက္ေတြ ေခတ္စား လာၿပီ။ ဗီဒီယို႐ုံ ဆိုတာလည္း  ေဖ်ာက္ စရာမလိုဘဲ ေဟာင္းႏြမ္းေဆြးေျမ႕ေနတဲ့ ႐ုံထရံေတြနဲ႔အတူ ေဆြးက်ေပ်ာက္ကြယ္ သြားတယ္။
ဗီဒီယိုအရပ္ဆိုတာလည္း အိပ္ရာဝင္ပုံျပင္ေလးအျဖစ္နဲ႔ ေတာင္ မက်န္ေတာ့ဘူး။ အခုဆို ႐ြာမွာ အလႉ တစ္ခုခုရွိရင္ ပြဲငွားမယ္။ အဆိုေတာ္ ေတြငွားမယ္။ ဒါပဲ။ ဗီဒီယိုအရပ္ကို သတိမရၾကေတာ့ဘူး။ ျပလည္းၾကည့္မယ့္ သူ မရွိေတာ့ဘူးထင္ပါရဲ႕…။
တကယ္ေတာ့ ဗီဒီယို႐ုံ ယဥ္ေက်းမႈ ဟာ ကၽြန္မတို႔လို သုံးဆယ္ေက်ာ္ေတြရဲ႕ ငယ္ဘ၀တစ္ခုလုံးကို လႊမ္းထားတဲ့ အရာမို႔ ေမ့ေပ်ာက္ရတာ ခပ္ခက္ခက္ပဲ..။
တစ္ခါတေလ ႐ြာျပန္လို႔ ညဘက္ ဆိုင္ကယ္နဲ႔ ကြင္းျပင္ႀကီးကို ျဖတ္၊ ေကာင္းကင္ကၾကယ္ေတြကို ၾကည့္မိတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဗီဒီယိုအရပ္ျပခဲ့တဲ့အခ်ိန္ကို သတိရမိတယ္။
အခုေတာ့ အဲကြင္းျပင္ႀကီးမွာ ဇာတ္ပြဲေတြ ျပဖို႔ စင္ႀကီးတစ္ခုက အခန္႔သား…။