သိခ်င္စိတ္ကို ဆြေပးျခင္း

0
737

ၿပီးခဲ့သည့္အပတ္က ၿမိတ္ၿမိဳ႕ ၊ ေနာက္လယ္ (၇) လမ္း၌ စာေပေဟာေျပာ ပြဲတစ္ခု က်င္းပခဲ့ပါသည္။ အဆိုပါ စာေပ ေဟာေျပာပြဲ၌ ဆရာမင္းကိုႏိုင္၊ ထင္လင္းဦး၊ ညီမင္းၫိုႏွင့္ အ႐ိုးတို႔ ေဟာေျပာခဲ့ပါသည္။၂၈-၄-၂၀၁၆တြင္ ဆရာ မင္းကိုႏိုင္ႏွင့္ အ႐ိုး၊ ၂၉-၄-၂၀၁၆ တြင္ ဆရာထင္လင္းဦးႏွင့္ ညီမင္းၫိုတို႔ အသီးသီး ေဟာေျပာခဲ့ၾကပါသည္။


ၾကားျဖတ္ အစီအစဥ္ တစ္ခု အေနျဖင့္လည္း  ကန္စြန္းအင္း ကိုယ္ပိုင္ အထက္တန္းေက်ာင္း၊ ေက်ာင္းအုပ္ ဆရာမႀကီးရဲ႕ ဖိတ္ၾကားမႈေၾကာင့္ အဆိုပါ စာေရးဆရာမ်ားက ယင္း ေက်ာင္းတြင္လည္း ေဟာေျပာ ခဲ့သည္။
အဆိုပါ ေက်ာင္းတြင္း စာေပ ေဟာေျပာပြဲတြင္ ေက်ာင္းအုပ္ ဆရာမ ႀကီးႏွင့္ ခင္မင္ ရင္းႏွီးေသာ ကၽြန္ေတာ္က အခမ္းအနားမႉး တာဝန္ယူေပးရပါသည္။

soe_nge_article_3
ထိုေက်ာင္းတြင္း စာေပေဟာေျပာပြဲ တြင္ ကၽြန္ေတာ္ သိသိသာသာ သတိထား မိေသာ အခ်က္တစ္ခ်က္မွာ    ေက်ာင္းသား ေလးေတြ ေမးခြန္းထုတ္ဖို႔ အင္မတန္ ဝန္ ေလးျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ဆီက ေက်ာင္းသားေလးေတြ မိမိတို႔ ဆရာသမားအေပၚ ထားရွိေသာ ဂါရ၀ တရားမွာ အထူးေျပာစရာ မရွိပါ။
ေရွးထုံးတမ္း စဥ္လာႏွင့္ လူႀကီး မိဘတို႔၏ ဆိုဆုံးမ စကားတို႔ေၾကာင့္ အနေႏၲာ အနႏၲဂိုဏ္းဝင္မ်ား ျဖစ္ၾကကုန္ ေသာ ဆရာသမား တို႔ကို မိဘႏွစ္ပါးႏွင့္ တန္းတူ ႐ိုေသေလးစား ၾကပါသည္။အထူးသျဖင့္ ၿမိဳ႕ျပယဥ္ေက်းမႈ ပီပီျပင္ျပင္  မထြန္းကားေသးေသာ ေက်းလက္ေဒသ ေတြမွာ ထိုဓေလ့ကို ယေန႔ထက္တိုင္ ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ပါသည္။

 

ေက်ာင္းသားေလး ေတြကို မဆိုထားႏွင့္။ မိဘမ်ား ပင္လၽွင္ မိမိတို႔ သားသမီး၏ ဆရာ ျဖစ္သူ အိမ္သို႔ အလည္အပတ္ ေရာက္ရွိလာပါက အိမ္ဦး ခန္း ဘုရားစင္ ေရွ႕တြင္ တ႐ိုတေသ ေနရာေပးေလ့ ရွိပါသည္။ ထို႔အျပင္ ဆရာေရွ႕က ျဖတ္ေလၽွာက္တိုင္း မ်က္လႊာ ခ်၊ လက္ပိုက္၊ ေခါင္းငုံ႔ၿပီး အ႐ိုအေသ ေပးျခင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ ဘာမွ အပန္းႀကီးေသာ ကိစၥတစ္ခု မဟုတ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ဆို အသက္က ငါးဆယ္နား ကပ္ေနၿပီ။ ယေန႔ထက္ထိ ငယ္ဆရာမ်ား ေရွ႕ ေဆးလိပ္ မေသာက္ဝံ့ေသးပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားသည္ မိမိ ဆရာသမားမ်ားအေပၚ ယခုလို ဂါရ၀ တရား ထားရွိၾကပါသည္။
သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီက က ေလးေတြ၏ အားနည္းခ်က္ တစ္ခုမွာ စာသင္ခန္းအတြင္း ျပန္လည္ ေမးခြန္း မထုတ္ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ဆီက ကေလးအမ်ားစုမွာ မိမိတို႔ ဆရာသမားမ်ားကို ေမးရျမန္းရ အလြန္ ဝန္ေလးၾကပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မ်ိဳး  ဆက္ေတြတုန္းကလည္း ဆရာသမား မ်ားကို ေမးခြန္းထုတ္ရ ဝန္ေလးခဲ့ၾက သလို ဒီဘက္ေခတ္မ်ိဳးဆက္ေတြလည္း ျပန္လည္ ေမးခြန္းမထုတ္ၾကပါ။ အစဥ္ အဆက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လက္ခံခဲ့ၾကေသာ တပည့္ေကာင္း တစ္ေယာက္၏ စံမွာ စာသင္ခန္းထဲ၌ ဆရာေျပာသမၽွ၊ ဆရာ သင္ေပးသမၽွ ျပန္လည္ ေမးခြန္းမထုတ္ဘဲ တစ္ခုမက်န္ နာယူမွတ္သားျခင္း ျဖစ္ပါ သည္။
ထိုေၾကာင့္ ျပည္ပ၌ သြားေရာက္ ပညာသင္ၾကားလ်က္ရွိေသာ ျမန္မာ ေက်ာင္းသားေလးမ်ားကို သူတို႔ဆီက ဆရာေတြ ယခုလို မွတ္ခ်က္ေပးၾက ပါ သည္။” ျမန္မာေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ဆရာ သင္ၾကားပို႔ခ်သမၽွ ေျမဝယ္မက် နာယူမွတ္သားၾကသည္၊ မည္သည့္အခါမွ ေမးခြန္း ထုတ္ျခင္း ေဆြးေႏြးျခင္းမရွိ ” ဟူလို။ ျပည္ပမွ ဆရာေတြ၏ မွတ္ခ်က္ ကား ေခါက္႐ိုးက်ိဳးေနေသာ ျမန္မာ ေက်ာင္းသားေလးေတြ၏ စိတ္ေန စိတ္ထားႏွင့္ ျမန္မာျပည္ ပညာေရး စနစ္ကို မီးေမာင္း ထိုးျပေနသလိုပင္။
သာဓက ေဆာင္ပါမည္။ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ အထက္တန္း ေက်ာင္းသား ဘ၀က ျမန္မာစကားေျပမွာ ” သူရဲေကာင္းေလး ေယာက္”  အေၾကာင္း သင္ၾကားရပါသည္။ က်န္စစ္သား၊ ငေထြး႐ူး၊ ငလုံးလက္ဖယ္ ႏွင့္ ေညာင္ဦးဖီးဟူေသာ သူရဲေကာင္း ေလးေယာက္က ဂၽြမ္းစစ္သည္ ေလးသိန္း ကို ေခ်မႈန္းႏိုင္ခဲ့ေသာ ဟူ၏။ ထိုသင္ခန္း စာကို သင္ၾကားခဲ့ ရစဥ္က အေတာ္အတန္ စဥ္းစား ဆင္ျခင္တတ္ေသာ အ႐ြယ္မို႔ ကၽြန္ေတာ္ မယုံၾကည္ခဲ့ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ လိုပင္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားလည္း မယုံၾကည္ ၾကပါ။

ဂၽြမ္းစစ္သည္ ေလးသိန္းကို ေလး ေယာက္တည္း ေခ်မႈန္းလိုက္ျခင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ တ႐ုတ္သိုင္းဝတၳဳ တစ္အုပ္ကို ဖတ္ေနရသလို (သို႔မဟုတ္)စိတ္ကူးယဥ္ ပုံျပင္ တစ္ပုဒ္ကို နားေထာင္ ေနရသလိုပင္။ အကယ္၍ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ ထက္သန္ေအာင္ တင္စားဖြဲ႕ႏြဲ႕ ေရးသားခဲ့ ျခင္းဆိုပါက သမိုင္းသည္ ရသေျမာက္ ေအာင္၊ ဖတ္ေကာင္းေအာင္ တင္စားေရး သားရေသာ စိတ္ကူးယဥ္ ဝတၳဳတစ္အုပ္ မဟုတ္ေၾကာင္း သတိထားရ ေပလိမ့္ မည္။
ထို႔အျပင္ ဦးကုလား၏ ” ဦးေပါင္း ၾကားႏွင့္ ျမင္းၾကားရွင္” ကို သင္ၾကားခဲ့ရ စဥ္ကလည္း လက္ပ်ဥ္းေတာ္ က်ေနေသာ အေလာင္းစည္သူမင္းႀကီးကို သူ႕စစ္သူ ႀကီးေလးဦးက လက္ရ မဖမ္းဆီးႏိုင္ဟု ဆိုရာ သိပ္ေတာ့မယုံခ်င္လွပါ။ တိုက္ ရည္ခိုက္ရည္ ျပည့္၀ေသာ စစ္သူႀကီး ေလးဦးက လက္ပ်ဥ္းေတာ္ က်ေနေသာ ရွင္ဘုရင္အိုႀကီး တစ္ဦးတည္းကို လက္ရ မဖမ္းဆီးႏိုင္ဟု ဆိုျခင္းမွာ ယုတၱိ မတန္ လွဟု ထင္မိပါသည္။ ဒါ တကယ္ေရာ ဟုတ္ပါ့မလား၊ စစ္သူႀကီး ေလးဦးက ဦးေပါင္းၾကားႏွင့္ ျမင္းၾကားရွင္ကို သူတို႔ ရွင္ဘုရင္မွန္းသိလို႔ တမင္တကာ မိေအာင္ မဖမ္းခဲ့တာလားဟု ဆရာကို ျပန္လည္ ေမးျမန္းခ်င္ေပမယ့္ ေမးခြန္းထုတ္ရ ဝန္ေလးေသာ မ်ိဳးဆက္မ်ားပီပီ မိမိ သံသယကို အသာၿမိဳသိပ္ထားလိုက္ ရပါသည္။ အကယ္၍ သိခ်င္စိတ္ေၾကာင့္ စာသင္ခန္းထဲ ထေမးျမန္း မိပါက ” ဒီင ေၾကာင္…ဘာထေၾကာင္ တာလဲ၊ ဆရာ သင္ေပးတဲ့အတိုင္း အလြတ္က်က္ၿပီး စာေမးပြဲမွာ ပါလာရင္ ဒီအတိုင္းေျဖ လိုက္ၿပီးေရာ” ဟု ေထာမနာအျပဳခံရမွာ ေသခ်ာသေလာက္ပင္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျဖတ္သန္းခဲ့ရေသာ ေခတ္က ဆရာေတြ သင္ေပးသမၽွ နားလည္လည္ မလည္ လည္၊ သေဘာ တူတူ မတူတူ အာဂုံ ေဆာင္ႏိုင္မွ အာဂလူ ျဖစ္ေသာ ေခတ္မို႔ ကၽြန္ေတာ္သည္လည္း အမ်ားနည္းတူ မိုးခါးေရ ေသာက္ခဲ့ရ ပါသည္။
ထို႔အျပင္ အာဂုံေဆာင္ရမည့္ ဘာ သာရပ္ မဟုတ္ေသာ သခ်ၤာလို အတြက္ အခ်က္ ဘာသာရပ္၌ တစ္ခါတရံ ဆရာ ရွင္းျပတာ သိပ္နားမလည္ေပမယ့္ ေနာက္တစ္ေခါက္ ထပ္ရွင္းျပပါဟု မ ေတာင္းဆိုရဲပါ။ ကၽြန္ေတာ့္လိုပင္ နား လည္သလိုလို မလည္သလိုလို ျဖစ္ေန ၾကေသာ ေက်ာင္းသားတခ်ိဳ႕ ရွိေကာင္း ရွိေပလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ ငတုံးဟု အေျပာ အဆို ခံရမွာစိုးလို႔ တစ္ေၾကာင္း၊ ဆရာ့ ဆူပူႀကိမ္းေမာင္းမႈကို ခံရမွာစိုးလို႔ တစ္ဖုံ မည္သူကမွ သူရဲေကာင္း လုပ္ၿပီး ေနာက္ တစ္ေခါက္ ထပ္ရွင္းျပပါဟု မေတာင္းဆို ရဲၾကပါ။ အကယ္၍ ဆရာက ” မရွင္း တာရွိရင္ ေမးပါ ” ဟု လမ္းဖြင့္ေပးလာ တာေတာင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ” အားလုံး ရွင္းပါတယ္ဆရာ” ဟု လိမ္ေျပာၾကဖို႔ ဝန္မေလးပါ။ ထိုဆရာ အခ်ိန္ၿပီးမွ အတန္းထဲရွိ စာေတာ္ေသာ သူငယ္ခ်င္း မ်ားထံ အကူအညီ ေတာင္းၿပီး ျပန္လည္ ရွင္းျပ ခိုင္းရပါသည္။ ထိုသို႔ ကိုယ္ တကယ္ သိခ်င္တာကို မေမးရဲ၊ ကိုယ္ နားမလည္တာကို နားမလည္ေၾကာင္း မေျပာရဲဘဲ အခ်ိန္တန္ေတာ့ ဘြဲ႕ေလး တစ္ခု ရရွိခဲ့ပါသည္။
ယခုလည္း ကန္စြန္းအင္း ကိုယ္ပိုင္ အထက္တန္းေက်ာင္း စာေပေဟာေျပာပြဲ တြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔လို မေမးရဲ၊ မေျပာရဲ ေသာ မ်ိဳးဆက္သစ္ ေလးမ်ားကို ေတြ႕ေန ရပါသည္။ အဆိုပါ ေက်ာင္းတြင္း စာေပ ေဟာေျပာပြဲ၌ စာေရးဆရာေတြက အထက္တန္း ေက်ာင္းသားေလးေတြႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြမည့္ အေၾကာင္းအရာ ေလးေတြကို ေ႐ြးခ်ယ္ ေျပာဆို ၾကပါ သည္။ သူတို႔ ေပးခ်င္ေသာ မက္ေဆ့ခ္် ကို ကေလးေတြ ရရွိေအာင္ ဟာသ ေႏွာ ၿပီး ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ေျပာဆိုၾကပါ သည္။ အထူးသျဖင့္ ဆရာ ထင္လင္းဦးႏွင့္ ဆရာညီမင္းၫိုတို႔ႏွစ္ဦးမွာ ေက်ာင္း ဆရာေတြပီပီ ကေလးေတြ၏ အထာကို ေနာေၾကေနေအာင္ သိေသာေၾကာင့္ ေက်ာင္းတြင္း စာေပေဟာေျပာပြဲႏွင့္ ပိုလမိုင္းကပ္ ၾကေလသည္။ ဆရာ ထင္လင္းဦး အလွည့္တြင္ ဆရာက ေဟာ ေျပာမႈ အဆုံးသတ္ခါနီးတြင္ ေက်ာင္း