ဇင္

0
494

ေႏြေရာက္ၿပီ။ ဥဩတြန္သည္။
စာေမးပြဲၿပီး၍ ေႏြေက်ာင္းလည္း ပိတ္ခဲ့ေလၿပီ။ ဝမ္းသာလိုက္သည့္အျဖစ္။ ေက်ာင္းပိတ္သည္ႏွင့္ ဘာလုပ္ရမည္ ဆိုသည္ကို ကၽြန္ေတာ္ေကာင္းေကာင္း သိသည္။ ဤသည္ကား ကၽြန္ေတာ္ ငယ္စဥ္က ေႏြေက်ာင္းပိတ္တိုင္း လုပ္ေန က် ေက်ာင္းပိတ္ ပ႐ိုဂရမ္။

(က်ည္းသား)ဇင္းလန္း ႐ိုက္မည္။ ပုံးပစ္က စားမည္၊ ဂ်င္ေပါက္ ကစားမည္။ ေနာက္ မ်ားလွစြာေသာ ကစားနည္းမ်ား။ အိမ္ကို လုံး၀မကပ္၊ ထမင္းစားခ်ိန္မွလြဲ၍ ညေရာက္လၽွင္လည္း ထပ္ေဆာ့ျပန္သည္။ အိပ္ခ်ိန္ နားသည္။ဤသည္ကား ငယ္စဥ္ကေလး ဘ၀ က အေၾကာင္းေတြးမိသည့္ အေတြး။ ဤ အေမြကို ယခုလက္ရွိ သားေတာ္ေမာင္ ဆက္ခံသည္။ သူလည္း အိမ္ကပ္သည္ မရွိ။ ကစားမက္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ငယ္ငယ္ကႏွင့္ သိပ္မကြာ။ အေဖႏွင့္ လက္ရည္တူသည္။
ယခုကဲ့သို႔ ေႏြရာသီတြင္ ငယ္ငယ္ က ” ဂ်င္”  ကစားရသည္ကို ျပန္အမွတ္ရမိ သည္။
ဂ်င္ကို ထားဝယ္စကားျဖင့္ “ဇင္” ဟု ေခၚသည္။

mi_shwe_chaw
မူရင္းမွာ ” ဇင္ဂလယ္”  ျဖစ္သည္။ ေရွးေပါရာဏစကားျဖစ္ေၾကာင္း ေပါရာ ဏက်မ္းမ်ား ကျပသည္။ ထိုသို႔ဆိုလၽွင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္စဥ္က ကစားခဲ့ေသာ၊ ေခၚေဝၚခဲ့ေသာ ” ဇင္”  သည္ ေရွးက်ေသာ မူရင္း စကားျဖစ္ေၾကာင္း သိသာလွ ေပသည္။ လက္ရွိ ဗမာမ်ားကို သြား ေမးၾကည့္ ” ဇင္”  ဆိုတာဘာလဲ။
သူတို႔ သိႏိုင္လိမ့္မည္မဟုတ္။” ဇင္”  ကို ေခၚေဝၚသုံးစြဲခဲ့ေသာ ေျပာဆိုခဲ့ေသာ ထားဝယ္သူ ထားဝယ္သားမ်ားသာ ေျပာ ျပႏိုင္လိမ့္မည္။
ထားဝယ္အေခၚ ” ဇင္” ။ ဗမာအေခၚ ” ဂ်င္” ။ ေပါရာဏ က်မ္းမ်ားတြင္ ” ဇင္ဂလယ္” ဟုၫႊန္းဆိုသည္။ ဤသည္ ကား ” ဇင္”  အေၾကာင္း တစ္ေစ့တေစာင္း။
ကၽြန္ေတာ္သည္လည္း ငယ္စဥ္က ဇင္ နထစနမအ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္စဥ္ကယခုေခတ္ကဲ့သို႔ဇင္ ရယ္ဒီမိတ္ မရွိ။ ကိုယ္တိုင္ လုပ္တတ္ရသည္။ အသက္ငါးႏွစ္ေျခာက္ႏွစ္အ႐ြယ္ ဇင္ မလုပ္တတ္လၽွင္ ကိုယ့္အထက္ စီနီယာ အစ္ကိုႀကီးမ်ားကို မ်က္ႏွာငယ္ငယ္ျဖင့္ ဇင္ လုပ္ခိုင္းရေလသည္။ အိမ္နီးနား ပတ္ဝန္းက်င္ သစ္ပင္မ်ားလည္း ေႏြ ေရာက္လၽွင္ ” ဇင္” အလုပ္ခံ ရသည့္ ဝဋ္ ကလည္း မေသးလွပါ။
ကၽြန္ေတာ္ ငယ္ငယ္က” ဇင္” ကို ပုံစံႏွစ္မ်ိဳး လုပ္တတ္သည္။
၁။ သစ္သားဂ်င္ (သစ္ေခဇင္)
၂။ အေပၚသစ္သား ေအာက္ေျခ သံေခ်ာင္းတပ္ ဂ်င္ (သံေခဇင္) သစ္ေခ ဇင္ ကို အႀကီးအေသး ႏွစ္မ်ိဳးခြဲလုပ္သည္။
ပုံမွန္ အေနေတာ္အ႐ြယ္ဆိုလၽွင္ ဇင္ ေလ့က်င့္ေရးထရိန္နင္ေလာက္သာ အသုံး ဝင္သည္။ အ႐ြယ္အစား အလြန္ႀကီးမား ေသာ သစ္ေခဇင္မ်ားကိုမူ တိုက္ပြဲဝင္ရန္ လုပ္တတ္ရသည္။ ဇင္ဖမ္းရန္ ႀကိဳး ကိုလည္း ကိုယ္တိုင္က်စ္တတ္ရသည္။ အိမ္ရွိ
အေဖ၏ လုံခ်ည္ အစုတ္မ်ားသည္ ဇင္ဖမ္းႀကိဳးလုပ္ရန္ အေကာင္းဆုံးပင္ ျဖစ္သည္။ အေဖ့ပုဆိုး နည္းနည္းပါးပါး စုတ္ဖို႔မႀကံႏွင့္။ ကၽြန္ေတာ္လက္ခ်က္ ေၾကာင့္ ဇင္ဖမ္းႀကိဳးဘ၀ ေရာက္ရရွာ သည္။
လည္ေနေသာ ” ဇင္” ကို မိမိလက္တြင္း ျပန္လည္ရရွိေအာင္ဖမ္းသည္ကို ထား ဝယ္အေခၚ( စိုး ) ဟုေခၚသည္။ မ (စိုး) တတ္လၽွင္ (လက္ခုပ္စိုး) လုပ္ရ သည္။ ဒါက လုံး၀မတတ္သည့္ ေလး ႏွစ္ငါးႏွစ္ အ႐ြယ္ beginner ဇင္ ဖမ္းမား။ အိမ္ျဖည့္ ၊ ထားဝယ္အေခၚ (ဂန္ဇား)။
သံေခဇင္ ကိုမူ သစ္ေခဇင္ ေအာက္ ပိုင္းျဖတ္၍ သံ႐ိုက္သြင္းရသည္။ ေျခ ေထာက္ကို ခၽြန္ေနေအာင္ ေသြးၿပီး ထားရသည္။ ယခုလို ေႏြဆိုလၽွင္ သစ္ပင္ အရိပ္အာဝါသေအာက္ ” ဇင္” ေပါက္ ကစားၾကသည္။ စည္းဝိုင္းဝိုင္း။ စည္း အတြင္း တြင္ တည္ၾကက္ (ဇင္)တစ္လုံး ထားၿပီး က်န္လူမ်ားက ထြက္ေအာင္ ေပါက္ရသည္။ သံေခဇင္ႏွင့္ထိလၽွင္ တစ္ခ်ိဳ႕ဇင္ေခါင္းမ်ား ေပါက္ထြက္တတ္ သည္။ တစ္ခ်ိဳ႕ဇင္ေခါင္းထဲ သံေခ်ာင္း စိုက္ဝင္ေနတတ္သည္။
ထိုသို႔ဆိုလၽွင္ ျမန္ျမန္ႏုတ္ၿပီး သူ႕ ထက္ငါဦးေအာင္ ဇင္ဖမ္း (စိုး) ရသည္။
တစ္ခါတစ္ရံ ၿပိဳင္ပြဲဝင္မ်ားက သေဘာတူလၽွင္ သစ္ေခ ” ဇင္” ကို ယွဥ္ၿပိဳင္ ခြင့္ျပဳသည္။ သစ္ေခဇင္သမားသည္ သံေခဇင္ သမားႏွင့္ ယွဥ္ေပါက္ရန္ အတြက္ အလြန္ႀကီးမားေသာ သစ္ေခဇင္ မ်ားျဖင့္ လက္စြမ္းျပတတ္သည္။ သူ႕တြင္ သံခၽြန္ မရွိ။ သို႔ေသာ္ သူ၏ႀကီးမားေသာ ဝိတ္ ျဖင့္ အေပါက္ခံရသည့္အခါ တခ်ိဳ႕ သံေခဇင္ေျခေထာက္မ်ား ေကာက္သြား တတ္သည္။
ထိုသို႔ ဇင္ေခါင္းကြဲလၽွင္ျဖစ္ေစ၊ ေျခေထာက္သံ ေကာက္ေကြးသြားလၽွင္ ျဖစ္ေစအလြန္သေဘာက်ၾကသည္။

ဇင္ဖမ္းအေနာက္က်ဆုံးသူသည္ စည္း ဝိုင္းအတြင္း ျပန္ထားၿပီး ဝိုင္းျဗင္း ခံရ ျပန္သည္။ ဤကား ဇင္ေပါက္နည္း စည္းမ်ဥ္း။
ယခုလို တီဗီ၊ ဖုန္း၊ ဂိမ္း ေခတ္စား သည့္ေခတ္တြင္ ထားဝယ္သား ကေလး ငယ္မ်ား ဇင္ကစားသည္ကို မေတြ႕ရ သေလာက္ျဖစ္လာသည္။
ကိုယ္တိုင္လုပ္သည့္ ဇင္လည္း ရွားသြားသည္။ သူ႕ေနရာတြင္ ရယ္ဒီမိတ္ ” ဇင္” မ်ား အစားထိုးဝင္လာသည္။ ေပါရာဏ စကားေဟာင္းျဖစ္ေသာ (ဇင္ဂလယ္) ထားဝယ္ေခၚ( ဇင္)၊ ဗမာအေခၚဂ်င္ကို ကၽြန္ေတာ္ လြမ္းေနမိ ေသး သည္။
သူငယ္ျပန္သည္ ေျပာခ်င္ေျပာ ကၽြန္ေတာ္ ဇင္ကစားခ်င္ေသးသည္။