ခုနစ္တြင္းေရ

0
686

“ေရတြင္းမွာ ေရနည္းနည္းေလာက္ ခပ္ခိုင္းပါ”

ေန႔စဥ္ေရလာခပ္ေနမဟုတ္ေသာပတ္၀န္းက်င္ အိမ္တစ္ေဆာင္ေဆာင္က ေရပံုးငယ္တစ္ခုခုျဖင့္ ထိုသို႔ ေျပာလာလွ်င္ ေသခ်ာပါသည္။ ထိုသူသာ ၇ တြင္းေရ စုေနသူ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။

ပစၥည္းတစ္ခုခု အႏၱရာယ္ကင္း ေဘးရွင္းရန္ ၇ တြင္းေရျဖင့္ သြန္းေလာင္း ဆုေတာင္းတတ္သည္က တနသၤာရီတိုင္းသားတို႔၏ ဓေလ့တစ္ခုျဖစ္ခဲ့ဖူးပါသည္။

ဆိုင္ကယ္၊ ကား၊ စက္ဘီးမွအစ ပစၥည္း အသစ္တစ္ခုခု ၀ယ္လာလွ်င္ျဖစ္ေစ၊ ေလွ၊ လွည္း၊ ငါးဖမ္းပစၥည္း စသျဖင့္ တစ္ခုခု အသစ္ျပဳလုပ္ၿပီးလွ်င္ျဖစ္ေစ ေဘးအႏၱာယ္ကင္းေရး ၇ တြင္းေရနဲ႔ ေဆးေလာင္းၾကေလ သည္။

ေလာင္းလံုးၿမိဳ႕နယ္ ကဒက္ႀကီးေက်းရြာ အသက္ ၆၉ ႏွစ္အရြယ္ ေဒၚတင္ေထြးကမူ ၇ တြင္းေရ ေဆးေလာင္း စရာ တစ္ခုခုရွိလွ်င္ အိမ္မွ တစ္ေယာက္ေယာက္ကို ခိုင္းလွ်င္ ၇ တြင္း ျပည့္ေအာင္မခပ္ဘဲ လာညာမည္စိုးသျဖင့္ ကိုယ္တိုင္လိုက္ခပ္ သည္ဟု ဆိုပါသည္။

“ေထာင္ကထြက္လာတဲ့သူေတြလည္း ခုနစ္တြင္းေရနဲ႔ ေခါင္းေလွ်ာ္ခိုင္းတယ္။ ေရခ်ိဳးခိုင္းတယ္။ အဲတာေတြက ေရွးထံုး အစဥ္အလာေတြေပါ့။ ဖြားတို႔ အဖိုးအဘြား လက္ထက္ကတည္းကကို လုပ္လာၾက တာ” ဟု ေဒၚတင္ေထြးက ေျပာသည္။

၀င္ေငြ ရွာေဖြမည့္ လိုင္းကား၊ လွည္း၊ ေလွ၊ ငါးရွာမည့္ ငါးဖမ္းပစၥည္း၊ တကၠစီဆဲြမည့္ ဆိုင္ကယ္၊ စသည္တို႔ဆိုက ၎ ပစၥည္းမ်ားျဖင့္ ေရႊေငြ ၀င္ေစရန္ ရည္ရြယ္ကာ ေရႊထည္ပစၥည္းတစ္ခုခုႏွင့္ ေငြအေႂကြေစ့ သို႔မဟုတ္ ေငြကၠဴအသစ္ တစ္ရြက္ရြက္ကို ၇ တြင္းေရထဲ ထည့္ေလာင္းကာ ေရႊေတြေငြေတြ ၀င္ပါေစဟု ဆုေတာင္းၾကသည္။

“ခုနစ္တြင္းကေရရလာၿပီဆို ေရထဲ ေရႊဆြဲၾကိဳးစိမ္ၿပီးေတာ့ ေအာင္သေျပရြက္နဲ႔ ေခါင္းကေနေျခအထိ ေဘးအႏၱရာယ္ ကင္းပါေစဆိုၿပီး ျဖန္းေပးတာေပါ့”ဟု ေဒၚတင္ေထြးက ေျပာသည္။

တခ်ိဳ႕က ၇ တြင္းေရကို ႏွစ္စဥ္ ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႔တိုင္း မျဖစ္မေန သံုးၾကသည္။

၇ တြင္းေရကို ယခင္အခ်ိန္ ကတည္းက သုံးဖူးျပီး ယခုအခ်ိန္တြင္လည္း တစ္ႏွစ္ အနည္းဆုံးတစ္ႀကိမ္ခန္႔ အသုံးျပဳေသးေႀကာင္း ၿမိတ္ၿမိဳ႕ ၿမိတ္ေတာင္ ရပ္ ေနအသက္ ၅၂ ႏွစ္ရွိ ေဒၚၾကဴၾကဴလြင္ က ေျပာသည္။

ႏွစ္ဆန္း ၁ ရက္ေန႔တြင္ ၇ တြင္းေရ ျဖင့္ ပရိတ္ရြတ္ၿပီး အိမ္နဲ႕ျခံပတ္လည္အား လိုက္ျဖန္းျခင္း၊ တေရာ္ကင္ပြန္းျဖင့္ ေခါင္း ေဆးျခင္းတို႔ ျပဳလုပ္ေၾကာင္း ေဒၚၾကဴၾကဴလြင္ က ေျပာသည္။

“မေကာင္းတဲ႕ဟာေတြ ခႏ္ၶာကိုယ္မွာ ကပ္ၿငိေနမယ္ဆိုရင္ အဆိုးေတြအည့ံေတြ ထြက္သြားေအာင္ အႏ္ၲရာယ္ကင္းသြား ေအာင္ ရြတ္ဆိုၿပီးေတာ့ သုံးတယ္၊ ဒီလို လုပ္လို႕ အႏ္ၲရာယ္ကင္းတယ္ အက်ိဳးေပးတယ္ လို႕ တအားႀကီး အယုံအႀကည္မရွိေပမဲ့ လည္း လူႀကီးမိဘေတြက လုပ္လာ ေတာ့လည္း လုိက္လုပ္တဲ႕သေဘာပဲ” ဟု ၎က ေျပာသည္။

၇ တြင္းေရ အသံုးျပဳျခင္းမွာ ထား၀ယ္ ေဒသ၏ ရိုးရာဓေလ့တစ္ခုျဖစ္ၿပီး ၇ တြင္း ေရသည္ အခိုက္၊ အဟန္႔မ်ား ပေပ်ာက္ ကံပြင့္သည္ဟု ေခါင္းေလွ်ာ္၊ ေရခ်ိဳးျပဳျခင္း၊ အိမ္ရွိဘုရား ရုပ္ပြားေတာ္အား ေရသပၸာယ္ ျခင္း၊ အိမ္သစ္တက္ မဂၤလာတြင္ မဂၤလာေရ အျဖစ္ အိမ္ကို ေဆးေၾကာျခင္းတို႔ ျပဳၾက ေၾကာင္း လင္းႏိုင္(Watch Watch)က ကမ္း႐ိုးတန္းဆည္းဆာ ၀က္ဖ္ဆိုက္တြင္ ေရးသားထားသည္။

ယခု ေနွာင္းလူငယ္အခ်ိဳ႕မွာ ၇ တြင္းေရ အသံုးျပဳျခင္းကို မသိၾကေတာ့ေပ။

၇ တြင္းေရနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး အေမ လုပ္တာျမင္ဖူးေသာ္လည္း ၿပီးခဲ့သည့္ ႏွစ္ ၂၀ ခန္႕ အေမ့ေနာက္ကြယ္မွစ ယင္း ဓေလ့ကို မလုပ္ျဖစ္ေတာ့ဟု ၿမိတ္ၿမိဳ႕၊ ၿမိဳ႕သစ္ရပ္ေန မစႏ္ၵာက ေျပာသည္။

“အေမမရွိေတာ့ သားသမီးေတြလည္း မလုပ္ျဖစ္ အယုံအႀကည္လည္း သိပ္မရွိႀက ေတာ့ဘူး” ဟု အသက္ ၄၀ အရြယ္ မစႏၵာက ေျပာသည္။

ၿမိတ္တြင္ ေမးမိသည့္ အသက္ ၂၀ အရြယ္မိန္းကေလး ၃ ေယာက္မွာ ၇ တြင္းေရကို တစ္ေယာက္သာႀကားဖူးၿပီး ဘာအတြက္လုပ္မွန္းမသိဟု ဆိုသည္။

လူႀကီးအခ်ိဳ႕လည္း ယခင္ကဲ့သို႔ တြင္က်ယ္စြယ္စြာ အသံုးမျပဳေတာ့ေပ။

“ဒီဓေလ့ေတြက တျဖည္းျဖည္း ေတာ့ ေပ်ာက္ကြယ္လာေနၿပီ။ တစ္ေယာက္စ ႏွစ္ေယာက္စကေတာ့ လုပ္ႀကသူေတြ လည္း ရွိေနႀကေသးတယ္” ဟု ၿမိတ္မွ ေဒၚႀကဴႀကဴလြင္ ကေျပာသည္။

၇ တြင္းေရက အိမ္တြင္း၊ ျခံတြင္း၊ ကိုယ္တြင္း ၿဂိဳဟ္၀င္ၿဂိဳဟ္ထြက္ ေကာင္း သည္ဟု ယံုၾကည္ေသာ ထား၀ယ္၊ ပံုကၽြန္းရပ္ကြက္၊ ေဒၚေမေမယုသည္လည္း ယခုေနာက္ပိုင္း ၇ တြင္းေရအသံုးျပဳသူ သိပ္မေတြ႔ရေတာ့ဟု ဆိုသည္။

“အခုေခတ္ကေတာ့ သိပ္ၿပီး အယံု အၾကည္မရွိၾကေတာ့ဘူး၊ တခ်ိဳ႕လည္း လုပ္ေနၾကတုန္းပဲ၊ တခ်ိဳ႕လည္း မလုပ္ ၾကေတာ့ဘူး” ဟု ေဒၚေမေမယုက ေျပာ သည္။

အခ်ိဳ႕ကား ၇ တြင္းေရမွ ၇ တြင္းေရ..။

“အစ္မကေတာ့ ခုနစ္တြင္းေရကို အခုထိသံုးေနေသးတယ္။ ဆိုင္ေရာင္း မေကာင္းတာကစၿပီး ေနမေကာင္းအထိ ခုႏွစ္တြင္းေရနဲ႔ ျဖန္းလိုက္ရင္ ေကာင္းကို ေကာင္းသြားေရာ။ လူလဲခုနစ္တြင္းေရနဲ႔ ခ်ိဳးဖူးတယ္” ဟု ထား၀ယ္ၿမိဳ႕ အိုးလုပ္ျပင္ ရပ္ကြက္မွ ေဒၚခင္ေႏွာင္းက ေျပာသည္။

ေရတြင္းရွားသည့္ ၿမိဳ႕ျပတြင္ အေျခအေန အရ ၇ တြင္းေရ အေရးေပၚလိုပါက အိမ္ ခုနစ္အိမ္၏ ေရအိုး ၇ အိုးထဲက ေရခပ္ၿပီး ၇ တြင္းေရအျဖင့္ အသံုးျပဳလိုက္ေၾကာင္း အသက္ ၄၇ ႏွစ္အရြယ္ရွိ ေဒၚခင္ေႏွာင္းက ေျပာသည္။

“အားသန္တာကေတာ့ တြင္းေရကိုပဲ အားသန္တယ္။ တြင္းေရက ေျမဓာတ္၊ ေရဓာတ္ေတြေပါင္းၿပီး ပါေနတာေလ” ဟု ေဒၚခင္ေႏွာင္းက ဆိုသည္။        ။

 

            တနသၤာရီသတင္းအဖြဲ႕