ဘာသာေရးပြဲေတာ္မ်ား ေပ်ာ္ပြဲ ရႊင္ပြဲဘက္ ဦးလွည့္လာၿပီလား

0
630

တနသၤာရီတိုင္းအတြင္း ဘာသာ ေရးပြဲေတာ္အခ်ိဳ႕တြင္ ဘာသာေရးႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေသာ ေဖ်ာ္ေျဖမႈတို႔ လုပ္ေဆာင္ လာေၾကာင္း တိုင္းတြင္းသားအခ်ိဳ႕က ထုတ္ေျပာလာၾကသည္။ ေဒသအတြင္းသာမက ျပည္တြင္း ျပည္ပအထိပါ ေက်ာ္ၾကားသည့္ ပြဲေတာ္ မ်ား ျဖစ္ေသာ ထားဝယ္ သပိတ္ေမွ်ာပြဲ၊ တန္ေဆာင္တိုင္ ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူပူေဇာ္ပြဲ တို႔တြင္လည္း လူေျပာမ်ားေသာ သရုပ္ ပ်က္ေဖ်ာ္ေျဖမႈ၊ ကခုန္မႈမ်ား ရွိလာ ေၾကာင္း ေဒသခံတို႔ ဖြင့္ဟလာသည္။

ယခု တန္ေဆာင္တိုင္ဘုရားပြဲေတာ္ မက်င္းပမီ ဘုရားပြဲေတာ္တြင္ ပူေဇာ္ခံ မည့္ ဘုရားရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို ရပ္ ကြက္အလိုက္ ပူေဇာ္ခံျခင္း၊ ရပ္ရြာ အတြင္းရွိ ေနအိမ္မ်ားမွ ပင့္ေဆာင္ပူေဇာ္ ခံျခင္းတို႔ ျပဳေနၾကသည္။ ထိုသို႔ ပင့္ေဆာင္စဥ္တြင္ပင္ ေခတ္ ေပၚဒီေဂ်သံစဥ္ေရာယွက္ထားေသာ နတ္ဒိုးသီခ်င္းမ်ားျဖင့္ လွည့္လည္ ပင့္ ေဆာင္သြားသည္ကို ေတြ႔ေနရေၾကာင္း ထားဝယ္ၿမိဳ႕ခံတို႔က ေျပာလာသည္။ “..ကိုႀကီးေက်ာ္ ကိုႀကီးေက်ာ္ တို႔ ကိုႀကီးေက်ာ္…ထူးလည္းထူးတယ္၊ မူး လည္းမူးတယ္တို႔ ကိုႀကီးေက်ာ္…အိမ္ တိုင္းမွာကြယ္ ဝီစကီနဲ႔ပသပါတယ္… နယ္တိုင္းမွာကြယ္ ပူေဇာ္ကာ ပါသပါ တယ္…” ကားေပၚ ေဆာင္းေဘာက္ႀကီးမ်ား တင္ၿပီး အထက္ပါသီခ်င္းကို သံကုန္ဖြင့္ ကာ ဘုရားပင့္ေဆာင္မႈသည္ ဗုဒၶဘာသာ ပြဲေတာ္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္လွေၾကာင္း ထား ဝယ္ၿမိဳ႕ ဆန္းခ်ီရပ္ကြက္သားတစ္ဦးက ညည္းတြားသည္။

“ဘုရားလွည့္ေနခ်ိန္မွာ အဲလို သီခ်င္းမ်ိဳး လံုးဝမျဖစ္သင့္ဘူး၊ မအပ္စပ္ ဘူးေပါ့ဗ်ာ၊ မူးလည္းမူးတယ္ ထူးလည္းထူးတယ္ဆိုတဲ့ စကားလံုးေတြက ဘာ သာေရးပြဲေတာ္နဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ ျဖစ္ တယ္”ဟု ၄င္းက ေထာက္ျပသည္။ သက္ဆိုင္ရာ ရပ္မိရပ္ဖ၊ ၿမိဳ႕မိၿမိဳ႕ဖ၊ ဘုရားေဂါပကလူႀကီးမ်ားက ဘာသာ ေရးပြဲေတာ္မ်ားတြင္ ထိုသို႔မလုပ္ၾကရန္ ေမတၲာရပ္ခံျခင္းမ်ိဳး ေတာက္ေလွ်ာက္ လုပ္ေဆာင္ေဆာ္ဩေပးေနသင့္ေၾကာင္း ၄င္းက ဆိုပါသည္။ တန္ေဆာင္တိုင္ပြဲေတာ္ က်င္းပ ေရးေကာ္မတီ ဥကၠ႒ ဦးထြန္းၾကည္ကမူ ေမတၲာရပ္ခံမႈ ျပဳထားၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာသည္။ ယခုႏွစ္ ထားဝယ္ ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူ ဘုရားပြဲတြင္ အဂါရဝ ျဖစ္ေစသည့္ ေခတ္လြန္ ေပါက္ကြဲသံစဥ္မ်ား၊ အဂါရဝ ျဖစ္ေစမည့္ အဆို၊ အက၊ အတီးမ်ား မလုပ္ေဆာင္ၾကရန္ သက္ဆိုင္ရာ ရပ္ ေက်းေဂါပကအဖြဲ႕မ်ားကို ေမတၲာရပ္ခံ ထားသည္ဟု ေကာ္မတီဥကၠ႒ ဦးထြန္း ၾကည္က ေျပာပါသည္။ အဂါရဝေျမာက္သည့္ အေလး အျမတ္ျပဳမႈ ကင္းမဲ့ျခင္း၊ အရိုအေသတန္ ေစျခင္းတို႔ ျဖစ္ေစသည့္ ေဖ်ာ္ေျဖမႈမ်ား မျပဳလုပ္ၾကရန္ ေမတၲာရပ္ခံထားျခင္း ျဖစ္သည္။ “ျမန္မာ့ရိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ လိုက္ ဖက္တာပဲ ပါဝင္ေစခ်င္တယ္လို႔ ေမတၲာ ရပ္ခံထားတယ္” ဟု ဦးထြန္းၾကည္က ေျပာသည္။ ယမန္ႏွစ္ကလည္းယင္းသို႔ ေမတၲာ ရပ္ခံဖူးသည္။ သို႔ေသာ္ ယင္းေမတၲာရပ္ခံမႈတို႔ သည္ အရာမထင္လွပါ။
ထိုေမတၲာရပ္ခံ ခ်က္ကို အခ်ိဳ႕က မလိုက္နာၾကပါ။ ယမန္ႏွစ္ကလည္း ရပ္ကြက္အတြင္း မွ ဘုရားမ်ား ဘုရားႀကီးဝင္း အတြင္းသို႔ ျပန္လည္ပင့္ေဆာင္ခ်ိန္တြင္ ရပ္ကြက္/ ေက်းရြာ အခ်ိဳ႕ကDJ သီခ်င္းမ်ား၊ ႏိုင္ငံျခားသီခ်င္းမ်ားဖြင့္ကာ ကခုန္ ပို႔ေဆာင္ၾကသည့္အတြက္ ထားဝယ္ေဒသခံမ်ားအၾကား ေဝဖန္ေျပာဆိုမႈမ်ား ရွိ ခဲ့သည္။ “ဘုရားႀကီးထဲ ဘုရားပို႔တဲ့ေန႔ဆိုDJဖြင့္ၿပီး အရက္မူးၿပီး ကေနၾကတာေတြ ေတြ႔ရတယ္။ ဘုရားပို႔ေနတာနဲ႔ကို မတူ ေတာ့ဘူး၊ သူတို႔ေပ်ာ္ဖို႔အတြက္ လုပ္ေန သလို ျဖစ္ေနတယ္”ဟု ေလာင္းလံုး ၿမိဳ႕နယ္ ေရျဖဴေက်းရြာမွ ကိုေအာင္ကို ဝိတ္က ေျပာသည္။ ဘုရားလွည့္စဥ္ ကခုန္ေပ်ာ္ပါးရင္း လူငယ္အခ်င္းခ်င္း ခိုက္ရန္ျဖစ္ပြားမႈမ်ား ပင္ ျဖစ္ပြားေလ့ ရွိေသးသည္။

ထားဝယ္ခရိုင္အတြင္းမွ နယ္ၿမိဳ႕ ႏွင့္ ရပ္ကြက္ေက်းရြာမ်ား၏ ဘုရားလွည့္ ပြဲမ်ားက ထိုမွ် အဂါရဝျဖစ္ျခင္း၊ သရုပ္ ပ်က္ျခင္းမ်ိဳး မရွိေသးေသာ္လည္း ကထိန္ အလွဴပြဲအခ်ို႕တြင္ ျမန္မာ့ရိုးရာႏွင့္ ဆန္႕ က်င္ေသာ ေဖ်ာ္ေျဖမႈေတြ ေတြ႔လာေနရ ေၾကာင္း ကိုေအာင္ကိုဝိတ္က ေျပာသည္။ ေကာ့ေသာင္းဘက္တြင္မူ အဂါရဝ ေျမာက္မႈ၊ သရုပ္ပ်က္မႈတို႔ ဆိုးဆိုးရြား ရြား မ႐ွိေသးေသာေၾကာင့္ ထုတ္ျပန္ခ်က္ ကဲ့သို႔ သီးသန္႔စာ မထုတ္ထားေၾကာင္း ျပည္ေတာ္ေအးေစတီ ေဂါပကဥကၠ႒ ဦးေက်ာ္ေက်ာ္မိုးက ေျပာသည္။ “ဘုရားလာပင့္ခ်ိန္ေတာ့ ႏႈတ္နဲ႔ အသိေပးတာေတာ့ ႐ွိတာေပါ့၊ သ႐ုပ္ပ်က္ မလုပ္ဖို႔။ မသိတဲ့ေနရာေတြလည္း ႐ွိႏိုင္ ေပမယ့္ အရမ္းဆိုးရြားတာေတြ မ႐ွိေသး ဘူး”ဟု ဦးေက်ာ္ေက်ာ္မိုးက ေျပာသည္။ သို႔ေသာ္ ယမန္ႏွစ္ ဘုရားလွည့္ပြဲ တြင္ သရုပ္ပ်က္မႈ၊ အဂါရဝျဖစ္မႈတို႔ကို ေတြ႔ခဲ့ရေၾကာင္း ေျပာဆိုသူတို႔ ရွိလာ သည္။ ယမန္ႏွစ္ ေကာ့ေသာင္းဘုရားလွည့္ ပြဲတြင္ ၿမိဳ႕လယ္အဝိုင္းပတ္အနီး ကား ေပၚေဆာင္းေဘာက္တင္ကာ ေခတ္ေပၚ သီခ်င္း အသံကုန္ဖြင့္ကာ ကားေပၚတြင္ မက လမ္းမတြင္ပါ ေခတ္ေပၚအကမ်ား က၍ ဘုရားလွည့္လည္ရာေနာက္သို႔ လိုက္ ေနၾကသည္ကို ေတြ႔ခဲ့ရသည္ဟု ေအာင္ သုခရပ္ကြက္မွ ဦးဝင္းက ေျပာသည္။

ထိုထက္ဆိုးသည္က ဘုရားလွည့္ ရာတြင္ လိုက္ပါၾကေသာ အဝတ္ျဖဴဝတ္ ဥပါသကာတို႔၏သရုပ္ပ်က္မႈ ျဖစ္သည္။ “ဆိုးတာက အျဖဴဝတ္ေတြနဲ႔ မူးၿပီး ကေနတာေတြပဲ။ ဘာသာေရးဆိုၿပီး ခုလို လုပ္ေတာ့ ကိုယ့္ဘာသာ ပံုရိပ္က်တာ ေပါ့၊ အမိန္႔ ထုတ္စရာ မလိုဘူး၊ သိကို သိေနရမွာ၊ ေတာ္ရံုဆို ရၿပီေပါ့၊ ခုက အေပ်ာ္ကေန အပ်က္ဘက္ကူးေနၾက တာ”ဟု ဦးဝင္းက ေျပာသည္။ ထို အဂါရဝ ေျမာက္မႈမ်ား၊ သရုပ္ ပ်က္မႈမ်ားကို တာဝန္႐ွိသူမ်ားက ဦး ေဆာင္ကာ ထိန္းမတ္ေပးရမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း ဦးဝင္းက ေျပာသည္။ “လူႀကီးေတြပါတာပဲဗ်ာ၊ အျမင္မ ေတာ္ ေျပာေပါ့ ၊ ခုက သူတို႔ကလည္း လက္ခံေနသလို ျဖစ္ေနေတာ့ခက္တယ္” ဟု ဦးဝင္းက ဆိုသည္။ ၿမိတ္ၿမိဳ႕တြင္လည္း ကထိန္ပေဒသာပင္လွည့္လည္သည့္အခ်ိန္၊ အလွဴခံ ထြက္ခ်ိန္၊ ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆူဘုရားမ်ား သက္ဆိုင္ရာ ရပ္ကြက္အတြင္း ပင့္ေဆာင္ ခ်ိန္မ်ားတြင္ အဂါရဝေျမာက္ေစေသာ ေဖ်ာ္ေျဖမႈႏွင့္ အျပဳအမူတစ္ခ်ိဳ႕ကို ေတြ႔လာရေၾကာင္း ၿမိတ္ေတာင္ရပ္ကြက္ ေန ဦးစိုးမိုးႏိုင္က ေျပာလာသည္။ “ျကာရင္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈအစဥ္ အလာေတြ ေပ်ာက္သြားမွာလည္း စိုးရိမ္ ပါတယ္” ဟု ဦးစိုးမိုးႏိုင္က ေျပာသည္။

ထားဝယ္တြင္လည္း ဘုရားလွည့္ပြဲ မ်ား ကထိန္ပြဲမ်ားသာ အဂါရဝ ျဖစ္လာ ၾကသည္မဟုတ္ပါ။ သီတင္းကြ်တ္ သပိတ္ေမွ်ာပြဲကဲ့သို႔ ထားဝယ္၏ အထင္ကရ ဘာသာေရးပြဲ ေတာ္မ်ိဳးတြင္ပင္ သပိတ္ႀကီးေမွ်ာသည့္ အဖြဲ႔အခ်ိဳ႕က သပိတ္ႀကီးကို ညဘက္ လွည့္လည္ရာတြင္ ဘာသာေရးပြဲေတာ္ ႏွင့္ မအပ္စပ္ေသာ သီခ်င္းမ်ားဖြင့္၍ ည လံုးေပါက္နီးပါး ကခုန္ေပ်ာ္ပါး လွည့္ လည္ေနျခင္းမ်ားကလည္း ၿမိဳ႕ခံအခ်ိဳ႕ အၾကား ေဝဖန္မႈ ျမင့္တက္ေစခဲ့သည္။ “အခုဆို ထားဝယ္ကို ႏိုင္ငံျခားက ခရီးသည္ေတြေရာ၊ ျပည္တြင္းကခရီး သည္ေတြေရာ လာေနၾကတာဆိုေတာ့ ကိုယ့္ေဒသမွာ ဒီလိုမ်ိဳး သရုပ္ပ်က္ၿပီး လုပ္ေနတာ အျမင္ရိုင္းေစတာေပါ့၊ ဒီလို (သရုပ္ပ်က္) ဆို ကၿပီး လုပ္ေနၾကပါလား ဆိုတာမ်ိဳး ျဖစ္သြားမွာကို စိတ္ပူတယ္” ဟု ေလာင္းလံုးၿမိဳ႕နယ္ ေရျဖဴေက်းရြာေန ကိုေအာင္ကိုဝိတ္က ေျပာသည္။ ထိုဘာသာေရးပြဲေတာ္မ်ားကို က်င္းပလာခဲ့ရာတြင္ ဗုဒၶပူဇာေတးသံစဥ္ မ်ားႏွင့္သီခ်င္းမ်ား၊ ထားဝယ္ရိုးရာဓေလ့ ကို ေဖာ္က်ဴးဖြဲ႔သီထားေသာ ေတးသီခ်င္း မ်ား၊ ျမန္မာသံစဥ္ေတးသီခ်င္းတို႔ကိုသာ အစဥ္အဆက္ သီဆိုေဖ်ာ္ေျဖခဲ့ၾက ေၾကာင္း သိမွီသူအခ်ိဳ႕က ေျပာၾကသည္။

“ေရွးလူေတြ ေတာက္ေလွ်ာက္ ထိန္းလာတဲ့အစဥ္အလာကို ကိုယ့္လက္ ထက္မွ ပ်က္သြားတာမ်ိဳး မျဖစ္ခိုင္းေစ ခ်င္ဘူး”ဟု ထားဝယ္ၿမိဳ႕ ဆန္းခ်ီရပ္ ကြက္သားက ေျပာသည္။ ျဖစ္ႏိုင္ပါက ေဒသအာဏာပိုင္မ်ား က ရိုးရာပြဲေတာ္မ်ားကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ ေရွာက္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ေဒသႏၲရ အမိန္႔မ်ိဳးကို ထုတ္ျပန္သင့္ေၾကာင္း အထက္ ပါ ဆန္းခ်ီရပ္ကြက္သားက ေျပာသည္။ တနသၤာရီတိုင္းေဒသႀကီး လူမႈေရး ႏွင့္ စည္ပင္သာယာေရးဝန္ႀကီး ဦးဟိုပင္ ကမူ (အဂါရဝ) ျပဳလုပ္သူမ်ားက ဆင္ ျခင္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ေျပာသည္။ “Image(ေဒသပံုရိပ္)ထိခိုက္ တယ္ ဘာညာကေတာ့ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ အျမင္ျခင္း မတူႏိုင္ဘူးေပါ့၊Image ထိခိုက္တယ္လို႔ ထင္တဲ့ပုဂိၢဳလ္နဲ႔ အခု (သီခ်င္း)ဖြင့္တဲ့ ပုဂိၢဳလ္နဲ႔ တိုက္ရိုက္ ထိေတြ႔ၿပီး ေျပာၾကရင္ ပိုေကာင္းတာေပါ့” ဟု ဦးဟိုပင္က ေျပာသည္။ တနသၤရီတိုင္းသားအခ်ိဳ႕ကမူ ေခတ္ေရစီးႏွင့္ အဂါရဝေျမာက္သည့္ အေလးအျမတ္ျပဳမႈ ကင္းမဲ့ျခင္း၊ အရို အေသတန္ေစျခင္း တို႔ေၾကာင့္ ေဒသ အတြင္း ေက်ာ္ၾကားေသာ ဘာသာေရး ပြဲေတာ္မ်ား ေရွးအစဥ္အလာ ပ်က္ၿပီး ပြဲေတာ္၏ဂုဏ္က်က္သေရ ညွိဳးႏြမ္းထိ ခိုက္လာမည္ကို စိုးရိမ္ေနပါသည္။ “ေခတ္မီတာလည္း မီေပါ့၊ အရိုးကို အရြက္မဖံုးေစခ်င္ဘူး၊ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲဆန္ လာတဲ့ ဘာသာေရးပြဲ မျဖစ္ေစခ်င္ဘူး၊ သႀကၤန္ မဟုတ္ဘူးေလ”ဟု တန္ေဆာင္ တိုင္ပြဲေတာ္က်င္းပေရးေကာ္မတီဥကၠ႒ ဦးထြန္းၾကည္က ဆိုေလသည္။