ေက်းလက္ဥပုသ္

0
529

ေလာင္းလုံးၿမိဳ႕နယ္၊ ေက်ာက္ဆင္ ႐ြာတြင္ အ႐ုဏ္ခ်ိန္ ေၾကးစည္ႀကီးထုသံၾကားရသည့္ေန႔ဆိုလၽွင္ ယင္းေန႔ သည္ ဝါတြင္းဥပုသ္ေန႔တစ္ေန႔ ဆို သည္မွာ ေသခ်ာပါသည္။
ေက်ာက္ဆင္႐ြာတြင္ သာမန္ေန႔ မ်ား၌ လက္ျဖင့္ကိုင္ထုေသာ ေၾကး စည္ငယ္ျဖင့္သာ ဆြမ္းခံထြက္ေလ့ရွိၿပီး ဝါတြင္းဥပုသ္ေန႔မ်ားတြင္ ထမ္းပိုးလၽွိဳ ႏွစ္ေယာက္ထမ္းကာ ေနာက္ကထမ္းသူ ထုရေသာ ေၾကးစည္ႀကီးျဖင့္ ဆြမ္းခံ ထြက္ေလ့ရွိပါသည္။

“ဆြမ္းခံႀကီး”ဟု ႐ြာသားမ်ားက ေခၚၾကပါသည္။
ဆြမ္းခံႀကီးတြင္ လႉဒါန္းရန္ အတြက္ အခ်ိဳ႕အိမ္မ်ားက အဖိတ္ေန႔ည ကတည္း ေကာက္ၫွင္း၊ ဆန္တို႔ျဖင့္ မုန္႔လုပ္ၾကသည္။ ထိုမုန္႔ကို ဆြမ္း ေလာင္းရန္ႏွင့္ အိမ္ဘုရားတြင္ ကပ္ လႉရန္ အဦးအဖ်ားကို ဖယ္ထားၿပီး အျခားအိမ္မ်ားသို႔ ေဝငွျခင္း၊ အိမ္သား တ၀တလင္ စားေသာက္ရျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ကေလးတို႔က အဖိတ္ညကို ေမၽွာ္တတ္ၾက သည္။

ဆြမ္းခံႀကီး၏ ထိပ္ဆုံးက ေၾကး စည္ႀကီး။ ေနာက္က မုန္႔အိုးထမ္း၊ သစ္သီး အိုးထမ္းတို႔က ႏွစ္ေယာက္တစ္ဆိုင္း အစဥ္လိုက္။ ထိုဆိုင္းတြဲမ်ားေနာက္တြင္ သပိတ္ပိုက္ဆြမ္းခံဆရာေတာ္မ်ား။
ဆြမ္းဟင္းခ်ိဳင့္ဆြဲသူတို႔ကလည္း ဆြမ္းခံတန္း တစ္ဖက္တခ်က္တြင္ အဆင္ သင့္။ ဆြမ္းထမ္းသူတို႔က ျဖတ္လမ္းမွ ေစာင့္ကာ သံဃာတို႔၏ သပိတ္ထဲမွ ဆြမ္းကို လွယ္ထည့္ေပးၾကသည္။

ဥပုသ္ေန႔နံနက္ အ႐ုဏ္ဆြမ္းခံ လိုက္အားလုံးက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း သားမ်ား မဟုတ္ၾကပါ။ ႐ြာအတြင္း သာမန္အရပ္သား ကေလး၊ လူငယ္ မ်ားျဖစ္ၿပီး သူတို႔သည္ ထိုဆြမ္း ခံႀကီးထြက္ရန္အတြက္ ညကတည္းက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတြင္ ဝင္စုအိပ္ၾက ေလ့ရွိပါသည္။
ဆြမ္းခံၿပီး ေက်ာင္းေရာက္လၽွင္ မုန္႔၊ သစ္သီး ဆြမ္းဟင္းမ်ားကို ဘုရားတြင္ ဆြမ္းကပ္၊ ဘုန္းႀကီး၊ ကိုရင္ဆြမ္းဝိုင္းမ်ား တြင္ ခြဲကပ္ၾကသည္။ ဘုန္းႀကီးကိုရင္တို႔ ဆြမ္းဘုန္းၿပီးလၽွင္ ဆြမ္းေတာ္ခ်ၿပီး ဆြမ္းခံထြက္တဲ့အဖြဲ႕သားမ်ား ဝိုင္းစား ၾကသည္။ ပိုသည့္ မုန္႔မ်ားကို အညီအမၽွ ဝိုင္းခြဲေဝၾကသည္။ မုန္႔က တစ္ေယာက္ ၂ တုံးစီ၊ ငွက္ေပ်ာသီးက တစ္လုံးႏွင့္ တပိုင္းစီ သည့္အခါမ်ားလည္း ရွိသည္။

ထိုသို႔ ဥပုသ္ေန႔အ႐ုဏ္တြင္ ထူးျခားသည့္ ဆြမ္းခံထြက္ျခင္းက တနသၤာရီတိုင္းအတြင္း ေက်း႐ြာ အေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ ရွိေနခဲ့၊ ရွိေနဆဲ ျဖစ္ပါသည္။
“အ႐ုဏ္ေတာ္လွည့္တယ္။ ေၾကး စည္ ထုသံၾကားရရင္ ကိုယ့္အိမ္ေရွ႕ကလမ္းမွာထြက္ေစာင့္ၿပီး လႉလိုက္႐ုံပဲ”ဟုထားဝယ္ၿမိဳ႕နယ္ ကႏိုင္းဒါေက်း႐ြာမွ အသက္ ၆၃ ႏွစ္အ႐ြယ္ ေဒၚခင္ျမင့္က ေျပာပါသည္။
ၿမိတ္ၿမိဳ႕နယ္ သစ္ယာ၀႐ြာတြင္မူ ဥပုသ္ေန႔တြင္ ဆြမ္းႏွင့္ ဆြမ္းဟင္းခ်က္ ရန္ အဖိတ္ေန႔ညေန ၄ နာရီတြင္ အရပ္ထဲမွလူ ၃၀ ခန္႔စုေလ့ရွိသည္။ ထိုေနာက္ ေတာင္းႀကီး ၃ ေတာင္းကို ႏွစ္ဦးစီထမ္းကာ ဆြမ္းခံထြက္သည္ဟု ယင္း႐ြာမွ အသက္ ၇၀ အ႐ြယ္ ဦးအင္ ရွိန္က ေျပာသည္။

႐ြာသူ႐ြာသားမ်ားက ဆန္ဆီေဆး ဆား၊ င႐ုတ္ၾကက္သြန္ႏွင့္ အသီးအ႐ြက္ မ်ားႏွင့္ မုန္႔မ်ား လႉၾကသည္ဟု ဦးအင္ရွိန္ က ေျပာသည္။
“ရလာတဲ့ အသီးအ႐ြက္အားလုံးကို မိုးၿဗဲဒယ္အိုးႀကီးနဲ႔ ထည့္ခ်က္လိုက္တယ္၊ ပဲကုလားဟင္းလို အသီးစုံဟင္းမ်ိဳး”ဟု ဦးအင္ရွိန္က ေျပာသည္။
႐ြာသားေတြက ထိုဟင္းကို အသီးစုံ ဟင္းဟု မေခၚ။ အာဂလန္ မာဂလန္ဟင္း ဟု ေခၚၾကသည္။
ဥပုသ္ေန႔ နံနက္ေစာေစာတြင္ ဥပုသ္ ေစာင့္ရန္ ႐ြာဦးေက်ာင္းသို႔ လာၾကသူ မ်ားက ပန္း၊ ဖေယာင္းတိုင္၊ ႏို႔ဆီဘူး စသျဖင့္ေသာ လႉဖြယ္ပစၥည္း တစ္မ်ိဳး မ်ိဳးစီ ပါလာၾကသည္။

ဆရာေတာ္ သီလေပး တရားေဟာ ခ်ိန္တြင္ ဥပုသ္သည္၏ သားသမီး ေျမး ျမစ္တို႔က အိပ္ယာလိပ္ေတြ ေက်ာင္း ထဲ သယ္လာၾကကာ မိမိတို႔ ဘိုးဘြား မိဖမ်ား ဥပုသ္ေစာင့္ေလ့ရွိသည့္ဇရပ္၊ ဘုရားသိမ္တို႔တြင္ သြားထားေပးၾကသည္။
တနသၤာရီတိုင္းတြင္ လြန္ခဲ့သည့္ ၁၅ ႏွစ္ခန္႔က ဥပုသ္သည္အတြက္ ေန႔လယ္စာ ပို႔ခဲ့ရသည့္ ေခတ္တစ္ခု ရွိခဲ့ရာ ထိုေန႔လယ္စာပို႔ရသည္က ေပ်ာ္စရာေကာင္းလွသည္။

“ဥပုသ္ေစာင့္သြားေတာ့မယ္ဆိုရင္ အဖိတ္ေန႔ကတည္းက ဆြမ္းခ်က္ဖို႔ ႀကိဳၿပီးျပင္ထားရတယ္။ ေဈးသြား ဟင္းသီးဟင္း႐ြက္ဝယ္၊ ငါးေတြဘာေတြ ဝယ္ေပါ့။ အခ်ိဳပြဲအတြက္ကေတာ့ အိမ္နားနီးခ်င္းေတြ၊ ေဆြမ်ိဳးေတြ အခ်င္း ခ်င္း ကိုယ့္မွာရွိတဲ့ အသီးအ႐ြက္ေလးေတြ မၽွေပးၾကတယ္။ ဥပုသ္ေန႔ဆိုရင္ ေရာင္း တဲ့သူမရွိေတာ့ဘူး”ဟု ထားဝယ္ ၿမိဳ႕နယ္ ကႏိုင္းဒါေက်း႐ြာသူ ေဒၚခင္ျမင့္က ေျပာသည္။
ဥပုသ္သည္တို႔က ေန႔လယ္စာကို ကိုယ္ဥပုသ္ေစာင့္သည့္ဇရပ္မွ အျခား မိတ္ေဆြအားလုံးႏွင့္ စုစားၾကရတာ ဆိုေတာ့ အိမ္သားတို႔က ကိုယ့္အေဖ အေမအဖိုးအဖြား မ်က္ႏွာပန္းလွရန္ ဟင္းေကာင္းေကာင္း အခ်ိဳပြဲမုန္႔ေကာင္း ေကာင္းပို႔ၾကသည္။

ဟင္းခြက္၊ မုန္႔ခြက္၊ ထမင္းအုပ္ တို႔ကို လင္ပန္းႀကီးထဲထည့္ကာ အိမ္က တစ္ခါတည္း ျပင္သြားသည္။ ထိုေန႔ လယ္စာလင္ပန္းကို အေပၚက အုပ္ေဆာင္း ႏွင့္ဖုံးကာ ေခါင္းေပၚ႐ြက္ၿပီး ေက်ာင္း ပို႔ရသည္။
ဇရပ္က ဥပုသ္သည္ေတြက ပို႔လာ သည့္ထဲက အနည္းငယ္စီခြဲကာ ဇရပ္ ေပၚက ဘုရားတြင္ ကပ္လႉျခင္း၊ ဘုန္း ေတာ္ႀကီးကို ကပ္လႉျခင္းတို႔ျပဳၿပီး အားလုံးဝိုင္းစုစားၾကသည္။

စားၿပီးက်န္သည္ကို အိမ္ျပန္သယ္ လၽွင္ ပို႔သူကေလး၊ လူငယ္မ်ားက အိမ္ကို ခြက္ခ်ည္းယူသြားေတာ့သည္။ ဇရပ္ဘုရားစင္မွာ ကပ္ထားသည့္ မုန္႔ မ်ား၊ ဟင္းမ်ားပါ တစ္ခါတည္းစြန္႔ကာ အကုန္စားပစ္လိုက္ၾကေတာ့သည္။
ထိုအခ်ိန္ ေက်းလက္ဥပုသ္ေန႔က ကေလးအေတာ္မ်ားမ်ားအတြက္ စားရ ၀လြန္းသည့္ေန႔၊ ဗိုက္ေခြးနမ္းသည့္ ေန႔ပင္ ျဖစ္ေတာ့သည္။
ယခုကား ႐ြာအေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ ဥပုသ္သည္တို႔အတြက္ ေန႔လယ္စာကို ႐ြာမွ အလႉရွင္မ်ားက လႉဒါန္းေနသျဖင့္ ထမင္းပို႔ရန္ မလိုေတာ့ေပ။

ဥပုသ္ေန႔ ညေန ၄ နာရီခန္႔တြင္ ေတာ့ ကေလးေတြက ဥပုသ္သည္ေတြကို ပန္းဝင္လႉၾကသည္။ ဥပုသ္သည္ေတြက “ပန္းလိုလန္းဆန္းပါေစ” ဆုေပး၊ သၾကား လုံးနဲ႔ မုန္႔ေတြေကၽြးသည္။ ၎ပန္းေတြ ကို ဥပုသ္သည္ေတြက ဘုရားျပန္ကပ္ၾက သျဖင့္ ကေလးေတြက ကုသိုလ္ႏွစ္ထပ္ ရသည္ ဆိုႏိုင္ပါသည္။
တခ်ိန္က ဥပုသ္သည္အားလုံး နီးပါးက ညအိပ္ၾကသည္။ ေနာက္တစ္ေန႔ အ႐ုဏ္မတိုင္မီ ဆရာေတာ္က သီလထပ္ ေပးျခင္း၊ တရားထိုင္ေစျခင္းတို႔ ျပဳသည္။

ဥပုသ္သည္ေတြအတြက္ နံနက္စာ လႉဒါန္းသူက ဥပုသ္အပတ္တိုင္း ရွိသည္။ အလႉရွင္ မရွိသည့္အပတ္အတြက္ ႐ြာ ထဲကအသင္းအဖြဲ႕ေတြက လႉတတ္ၾက သည္။
အိမ္သားေတြ၏ ေနာက္ဆုံးတာဝန္ မွာ ဇရပ္က အိပ္ယာလိပ္ အိမ္ျပန္သယ္ ရန္ ျဖစ္သည္။
ဥပုသ္သည္ေတြက နံနက္ ၄ နာရီ ကတည္းက ေက်ာင္းႀကီးေပၚစုၿပီး တရားနာ၊ တရားထိုင္ရရာ ဇရပ္တြင္ လူမရွိေတာ့လၽွင္ အိပ္ယာလိပ္မ်ား ေခြးတက္ဆြဲမည္စိုးသျဖင့္ အိမ္သား ေတြက မနက္ေစာေစာထၿပီး အိပ္ယာ လိပ္ သြားသယ္ၾကရသည္။

သရဲေၾကာက္သူဆို မလြယ္။ ေၾကာက္တတ္သူမ်ား (အထူးသျဖင့္ အမ်ိဳး သမီးငယ္မ်ား)ကို ထိုအခ်ိန္သရဲေျခာက္ ရသည္မွာ ေပ်ာ္စရာတစ္ခု ျဖစ္သည္။
ယခုကား ညအိပ္ ဥပုသ္ေစာင့္သူ ရွားလာၿပီျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕က ဥပုသ္ နံနက္ သီလခံၿပီးသည္ႏွင့္ ထြက္သြား ေတာ့သည္။

“ညေန ေလးနာရီအထိေတာင္ မရွိၾကေတာ့ဘူး၊ အခုေတာ့ အရင္က ပုံစံနဲ႔မတူေတာ့ဘူး၊ အခုေခတ္ တခ်ိဳ႕ ကေလးေတြဆို အရင္က ဥပုသ္ေစာင့္ရင္ ညအိပ္ေလ့ ရွိတယ္ဆိုတာေတာင္ သိေတာ့မွာမဟုတ္ဘူး”ဟု ကႏိုင္းဒါ႐ြာ မွ ေဒၚခင္ျမင့္က ေျပာသည္။
ၿမိတ္ၿမိဳ႕နယ္၊ သစ္ယာ၀႐ြာတြင္ လည္း ညေနဖက္ ဥပသကာ အလႉခံ ထြက္သည့္ဓေလ့ မရွိေတာ့ဟု ဦးအင္ရွိန္ က ေျပာသည္။
“အ႐ုဏ္ဆြမ္းခံထြက္တာ ကေတာ့ ခုထိရွိေနေသးတယ္”ဟု ဦးအင္ရွိန္က ဆိုသည္။
ေလာင္းလုံးၿမိဳ႕နယ္ ေက်ာက္ဆင္ ႐ြာတြင္လည္း ဥပုသ္ထမင္းပို႔သည့္ဓေလ့ မရွိေတာ့ေသာ္လည္း ဥပုသ္ေန႔ အ႐ုဏ္ ခ်ိန္တိုင္း ေၾကးစည္ႀကီးထုသံ ၾကားေန ရဆဲ။