ေရသြန္းပြဲေတာ္မွ သေရာ္ၾကသူမ်ား

0
861

ျမန္မာ့ ဆယ္ႏွစ္လရာသီပြဲေတာ္ မ်ားထဲက တစ္ခုျဖစ္ေသာ ေညာင္ေရ သြန္းပြဲေတာ္ကို လူတိုင္းနီးနီး ဆင္ႏႊဲ ဖူးၾကေပလိမ့္မည္။ ဗုဒၶဘုရားရွင္၏ အသုံးအေဆာင္ ပရိေဘာဂေစတီ ေဗာဓိေညာင္ေရ သြန္းေလာင္းပြဲက အရပ္ေဒသအသီးသီးတြင္ ဆင္ႏႊဲသည့္ ပြဲေတာ္ ျဖစ္၏။
ကဆုန္လျပည့္ေန႔တိုင္း ဘုရားႏွင့္ ေညာင္ပင္အား ေရသြန္းၾကသည္က ရာစုႏွစ္ခ်ီခဲ့ၿပီ။ အခ်ိဳ႕က သူ႕အရပ္ႏွင့္ သူ႕ဇာတ္ေပ်ာ္ပြဲ၊ ႐ႊင္ပြဲမ်ား ထည့္သြင္း က်င္းၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ရပ္႐ြာမ်ားတြင္ ကား မိမိတို႔ ရပ္႐ြာ၏ ရာဇဝင္မ်ား၊ ႐ိုးရာဓေလ့မ်ားကို ပုံေဖာ္ၾက၊ ကျပေဖ်ာ္ ေျဖၾကတတ္သည္။

ေညာင္ေရသြန္းပြဲမ်ားအနက္ ေလာင္းလုံးၿမိဳ႕နယ္ ညင္းေမာ္ေက်း႐ြာ ေညာင္ေရသြန္းပြဲေတာ္ က်င္းပပုံက လည္း တမူထူးပါသည္။ ယေန႔ေခတ္ အျဖစ္ပ်က္မ်ားကို ထင္ဟပ္ေစသည့္ ျပကြက္မ်ား လွည့္လည္ျပသ သေရာ္ သည့္ဓေလ့က ညင္းေမာ္႐ြာ ေညာင္ေရ သြန္းပြဲ၏ ထူးျခားမႈဟု ဆိုရမည္။
ေခတ္စနစ္၏ ဘဝင္မက်စရာ အျဖစ္အပ်က္မ်ားကို ေထာ္လာဂ်ီမ်ား ေပၚတြင္ ဆိုင္ဘုတ္မ်ားေထာင္၊ လူကိုယ္ တိုင္ သ႑န္လုပ္ ဟာသေႏွာကာ သေရာ္ေတာ္ေတာ္ တင္ဆက္ၾကသည္။

ထိုသို႔တင္ဆက္ရာတြင္ ႐ြာသား အဖြဲ႕မ်ားက တစ္ဖြဲ႕ႏွင့္တစ္ဖြဲ႕ ေခါင္းစဥ္ မတူ။
ထားဝယ္ခ႐ိုင္အတြင္း ၂၄ နာရီ လၽွပ္စစ္မီးမ်ား ရရွိေနၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း မိမိတို႔ေက်း႐ြာတြင္ ယခုခ်ိန္အထိ ၂၄ နာရီ လၽွပ္စစ္မီး မရရွိေသးသည္ကို သေရာ္ၾကပုံမွာ ဤသို႔။
ေထာ္လာဂ်ီမ်ားေပၚ တီဗြီမ်ားတင္၊ စေလာင္းခြက္မ်ားေထာင္ကာ လူေတြက မွိင္ေတြေမၽွာ္ေငးေနဟန္ျဖင့္ လိုက္ပါ။ ဝါးလုံးကို ေဆးျဖဴသုတ္ကာ ဓါတ္တိုင္ ကဲ့သို႔ ျပဳလုပ္၊ လူေတြက မီးလိုင္းဆင္ေန ဟန္လိုက္ပါ။ “လာလဲလာဟမ္းမား ၂၄ မီး ၊ ” (မလာေတာ့ပါလား ၂၄ နာရီမီး)၊ “လာေတာ့မယ္ဆို”၊ “ေမၽွာ္ရင္းနဲ႔ပဲ”၊ စေသာ ဆိုင္းဘုတ္မ်ား ေထာင္ၾကသည္။

ေနာက္ဆုံးတစ္စီးေပၚတြင္ အဖြား အိုအျဖင့္ သ႐ုပ္ေဆာင္သူတစ္ဦးက မီးပုံထြန္းကာ လိုက္ပါလာသည္ကို သ႐ုပ္ေဖာ္ထားၿပီး “အဖြားကေတာ့ ဒီအတိုင္းပဲ”ဟု ဆိုင္းဘုတ္ေထာင္ထား သည္။
ယင္းသို႔ လွည့္လည္သည္ကို ႐ြာသား တို႔က ပြဲဇံထြက္သည္ဟု ေခၚဆိုၾက သည္။
“အစိုးရက ၂၄ နာရီမီးရေအာင္ လုပ္ေပးမယ္ေျပာၿပီး အခုထိ ကၽြန္ေတာ္ တို႔႐ြာကို ေရာက္လာေအာင္ မလုပ္ေပး ေသးတာကို ထုတ္ေဖာ္တဲ့အေနနဲ႔ ဒီပြဲဇံထြက္ျဖစ္တာပါ”ဟု ညင္းေမာ္ ႐ြာသား ကိုေလးေလးက ေျပာသည္။
အခ်ိဳ႕က လူေနမႈပုံစံမ်ားကို ပုံေဖာ္ကာ တင္ဆက္ၾကသည္။

စက္ခ်ဳပ္ေနသူ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦး အား ေယာက္်ားျဖစ္သူက မနားတမ္း ႏွိပ္ေပးေနရသည့္ ျမင္ကြင္းျဖင့္ ပုံေဖာ္ ထားသည့္ “အပ္ခ်ဳပ္သမားလင္” ပြဲဇံ ကိုလည္း ေတြ႕ရေပမည္။
“မႏွစ္ကေတာ့ ဆရာမလင္ေပါ့၊ ဒီႏွစ္ အပ္ခ်ဳပ္သမားလင္ ဆိုၿပီးထြက္ ျဖစ္တယ္။ လူတိုင္းေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ျပသလို ျဖစ္ခ်င္မွ ျဖစ္မွာေပါ့။ တခ်ိဳ႕ က်ေတာ့လဲ လက္ေတြ႕တကယ္ရွိေနတာ ရွိတယ္” ဟု ကိုဖိုးလျပည့္က ဆိုသည္။
ေထာ္လာဂ်ီတစ္ခုေပၚ ဆိုင္ကယ္ အသစ္တစ္စီးတင္ထားၿပီး ေကာင္မေလး တစ္ဦးက အတင္းကပ္ေနဟန္ျပဳကာ ဆိုင္ဘုတ္တြင္ “Clicke မွ လိုက္ဟို႔”(ဆိုင္ကယ္အေကာင္းစားနဲ႔မွ လိုက္မယ္)ဟု ေရးသားကာ ခုခတ္မိန္းကေလးမ်ား ေငြမ်က္ႏွာၾကည့္ပုံကို သေရာ္ထားသည္ ကိုလည္း ေတြ႕ႏိုင္ငါသည္။

အခ်ိဳ႕က လူနာမ်ား၊ ဆရာဝန္ရွား ေသာ ျပည္သူ႕ေဆး႐ုံမ်ား၏ ဝန္ႏွင့္အား မမၽွမႈကို မီးေမာင္းထိုးျပၾကသည္။
ထိုအဖြဲ႕တြင္ ဆရာဝန္အျဖစ္ ဂ်ဴတီ ကုတ္ဝတ္ဆင္ကာ သ႐ုပ္ေဆာင္သူ တစ္ဦး၊ သူနာျပဳအျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ သူတစ္ဦးႏွင့္ လူနာအျဖစ္သ႐ုပ္ေဆာင္ သူ သုံးဦးတို႔ျဖင့္ အလုအယက္ ေဆးကု သမႈ ခံယူေနရသည္ကို ပုံေဖာ္တင္ဆင္ သည္။
“ဘယ္သူ႕ကိုမွ ထိခိုက္ေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵေတာ့မပါဘူး။ ျပည္သူေတြ ခံစားေနရတာကို တင္ျပခ်င္တာ တစ္ခုပါပဲ” ဟု ‘ ျပည္သူ႕ေဆး႐ုံ’ပြဲ ဇံ အဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္ ကိုလင္းျမတ္ေက်ာ္က ဆိုသည္။

ညင္းေမာ္ေက်း႐ြာ ေညာင္ေရသြန္း ပြဲတြင္ ယခုကဲ့သို႔ ေခတ္အေျခအေန အျဖစ္ အပ်က္မ်ားကို သ႐ုပ္ေဖာ္လာခဲ့သည္မွာ ဆယ္စုႏွစ္ ခ်ီခဲ့ၿပီ။
ညင္းေမာ္ေက်း႐ြာ ကဆုန္ေညာင္ ေရသြန္းပြဲတြင္ ပြဲဇံျဖစ္လာသည္မွာ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္က ႏြားလွည္းျဖင့္ ေရပုံမ်ားတင္ေဆာင္ကာ ေဗာဓိပင္ကို သြန္းေလာင္းရာမွ စတင္ ခဲ့သည္ဟု ဦးျမင့္ေဆြေလးကေျပာသည္။ ေညာင္ေရသြန္းပြဲလာ ပရိသတ္ကို ဗုဒၶဝင္ျပကြက္မ်ား ျပသႏိုင္ရန္ ျပဳလုပ္ ရာမွ ယေန႔အေျခအေနအထိ ျဖစ္လာ ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

သာဖြားေပးမည့္ အရပ္ေဆးဆရာ တစ္ဦးကို အားကိုးၿပီး ကေလးေမြးဖြားခဲ့ရ သည့္ပုံမ်ား၊ ထမင္းျဖစ္လာေအာင္ စပါးကို ႀကိတ္ဆုံျဖင့္ ကိုယ္တိုင္ ႀကိတ္ေနသည့္ပုံမ်ားျဖင့္ တင္ဆက္ေဖ်ာ္ ေျဖခဲ့ဖူးသည္ဟု ညင္းေမာ္ေက်း႐ြာ အသက္ႀကီး ဝါႀကီးမ်ားက ေျပာသည္။
“အခုေခတ္လိုပစၥည္းအတုေတြ မသုံးဘူး၊ အစစ္ေတြကို လွည္းေပၚ တင္ၿပီး ထြက္ၾကတာ”ဟု အသက္ ၇၀ အ႐ြယ္ ဦးျမင့္ေဆြေလးက ဆိုသည္။
လူထုဆႏၵမ်ားကို ေျပာဆိုျပသခြင့္ လုံး၀နီပါးမရွိေသာ ေခတ္ဆိုးတြင္ပင္ ဇာတ္လမ္း၊ ဇတ္ကြက္မ်ားျဖင့္ သ႐ုပ္ ေဖာ္လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

“အဲဒီေခတ္ကေတာ့ နည္းနည္း ေတာ့ ေၾကာက္ရတာေပါ့။ ကိုယ့္ဇာတ္ လမ္းကို ကိုယ္ျပန္ရွင္းျပႏိုင္ရင္ေတာ့ ဘာမွမျဖစ္ပါဘူး” ဟု အသက္ ၆၄ ႏွစ္အ႐ြယ္ ဦးသိန္းေအာင္က ဆိုသည္။
ထိုေခတ္ကေတာ့ ယခုေခတ္လို ေထာ္လာဂ်ီမ်ားျဖင့္မဟုတ္။ ႏြား လွည္မ်ားျဖင့္ သ႐ုပ္ေဖာ္ကာ လွည့္လွည္ ခဲ့ၾကသည္။
ယခုကား ေထာ္လာဂ်ီမ်ားေပၚက သေရာ္ခ်က္မ်ားပါသည့္ ပြဲဇံကို ညင္း ေမာ္ေညာင္ေရသြန္းပြဲတြင္ ႏွစ္တိုင္းေတြ႕ ေနရၿပီ ျဖစ္သည္။ ေနာင္ႏွစ္ခါမ်ားတြင္ လည္း ေခတ္ကိုသေရာ္သည့္ ျပကြက္ မ်ားကေတာ့ ညင္းေမာ္ေညာင္ ေရသြန္းပြဲတြင္ ရွိေနဦးမည္ျဖစ္သည္။

“ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႐ြာမွာရွိေနဦး မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ႏွစ္တိုင္း ထြက္ျဖစ္ ေနမွာပါ” ဟု ညင္းေမာ္႐ြာသား ကိုလင္းျမတ္ေက်ာ္က ဆိုေလသည္။