ပင္လယ္ေပ်ာ္တို႔ရဲ႕ ေရငန္သႀကၤန္

0
1087

ျမန္မာ့သႀကၤန္ေန႔မ်ားတြင္ ဖိုး သၾကားမင္းသည္ ကုန္းေျမသို႔သာ ဆင္းသက္သည္မဟုတ္ပါ။ ေရေပ်ာ္ ကိုတံငါတို႔က်က္စားရာ ပင္လယ္သို႔ လည္း ဆင္းသက္ေလသည္။

သႀကၤန္ အိမ္ျပန္ခြင့္မရေသာ တံငါေလွအႀကီးအငယ္တို႔သည္ သႀကၤန္ ေန႔မ်ားထဲမွ အနည္းဆုံး တစ္ေန႔ အလုပ္ နားကာ အတာသႀကၤန္ပြဲ ဆင္ႏြဲၾကေလ သည္။
ယင္းသို႔ အလုပ္နားကာ သႀကၤန္ အထိမ္းအမွတ္ ေပ်ာ္ခြင့္မရက ေလွသား မ်ားက အလုပ္ထြက္မလုပ္ၾကဘဲ ဆႏၵျပ တတ္ေၾကာင္း ငါးဆြဲေလွ(ဝါလတ္)ပဲ့နင္းတစ္ဦးက ေျပာသည္။

” ကၽြန္ေတာ္ေလွသားဘ၀ကလည္း ဒီလိုပဲ။ ရန္မျဖစ္ရင္ရၿပီး ေပ်ာ္ရင္ ႀကိဳက္သလိုေပ်ာ္။ ကေလးေတြကိုလည္း တစ္ခါတစ္ေလ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဘီယာ ေတြ ဘာေတြ ဝယ္ေပးတယ္” ဟု ၎က ဆိုသည္။

ယင္းသို႔ နားၾကက ေလွပဲ့နင္းႀကီး တို႔က သူ႕အုပ္စု(ေလွကုမၸဏီတူ)အလိုက္၊ ခင္မင္ရင္းႏွီးမႈအလိုက္ အခ်ိန္းအခ်က္ျပဳ နားတတ္ၾကသည္။
သႀကၤန္ေပ်ာ္ေလွအုပ္စုမ်ား စုေဝး ပူးကပ္ သႀကၤန္က်ေနသည္ကို လူေန ကၽြန္း တစ္ကၽြန္းကၽြန္း၏အနီးတြင္ ေတြ႕ ရတတ္သည္။ နားၿပီဆိုက ေလွတစ္ စီးစီးမွ ေဆာင္းေဘာက္ အက်ယ္ႀကီးဖြင့္ ထားပါသည္။ ေလွသားတို႔သည္ ေလွ တစ္စီးစီးတြင္ စုေဝးကာ ကၽြန္းေဈးေလွမွ လာေရာက္ေရာင္းခ်ေသာ အရက္ဘီယာ မ်ားကို ဝယ္ယူေသာက္စား ကခုန္ေပ်ာ္ ပါးၾကသည္။

သူတို႔၏ သႀကၤန္ မ႑ပ္က သူတို႔ နိစၥဒူ၀ အလုပ္လုပ္ရာ ေလွကုန္းပတ္ ျဖစ္ပါသည္။ သူတို႔ကခုန္ရာ ကုန္းပတ္ ကို ေနကာတလပတ္ပိုင္းျဖင့္ အလွဆင္ ၾကသည္။ ေလွသားတို႔၏ သႀကၤန္အတာ ေရကား ေရငန္။ေလွတြင္ ႏႈိးထားေသာမီးစက္၏ ေရပန္းပိုက္မွတစ္ဆင့္ထြက္လာသည့္ ေရငန္ျဖင့္ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ တစ္ေလွႏွင့္တစ္ေလွ ပက္ၾကသည္။ သူတို႔၏ ကုန္းပတ္မ႑ပ္ကိုလည္း ေရပန္းဖြားမ်ား က်ေနရန္ ေရငန္ပိုက္ မ်ားျဖင့္ ဆင္ၾကသည္။
ေလွပဲ့နင္းတို႔သည္လည္း ေလွတစ္ စီးစီးတြင္စုေဝးကာ ေသာက္ၾကစား ၾကရင္း၊ ေလွသားတို႔ ကခုန္ေနသည္ကို အၿပဳံးျဖင့္ ၾကည့္ေနၾကတတ္သည္။
ေလွမ်ားကပ္ထားသည့္ေနရာတြင္ ကၽြန္းမွ ေရေရာင္းသည့္ေရသည္ေဖာင္ ရွိေနလၽွင္ ယင္းေရေဖာင္သည္ပင္ သူတို႔၏ သႀကၤန္အပူေရွာင္ရာ၊ ကခုန္ ျမဴးတူးရာ၊ ေရေဆာ့ရာေနရာ ျဖစ္ေလ သည္။

ယင္းသို႔ကခုန္ေပ်ာ္ပါးရင္း ကၽြန္း ေပၚရွိ သႀကၤန္မ႑ပ္မွ သီခ်င္းသံထြက္ လာလၽွင္ ေလွငယ္ေလးမ်ားျဖင့္ ကၽြန္း ေပၚ တက္ၾကသည္။
သူတို႔အား ကၽြန္းေပၚမွ သႀကၤန္ မယ္ အပ်ိဳအအိုမ်ားက ေငြဖလားျဖင့္ ေစာင့္ေနပါသည္။ ေလွသားတို႔အား ကၽြန္းသႀကၤန္မယ္မ်ားက အတင္းတုတ္ ေႏွာင္ကာ အလႉခံပါလိမ့္မည္။

“ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႔မွာ လုပ္မယ့္ သက္ႀကီးပူေဇာ္ပြဲအတြက္ အလႉခံ တာပါ” ဟု ေကာ့ေသာင္းၿမိဳ႕နယ္ ဂ်လမ္း ကၽြန္းမွက သႀကၤန္မယ္တစ္ဦးက ဆို သည္။
ယင္းအခ်ိန္တြင္ ကၽြန္သူကၽြန္း သားမ်ားက သူတို႔အား ေရခ်ိဳသႀကၤန္ ဆီသို႔ အေရာက္ပို႔ၾကပါသည္။ အလႉ ေငြမထည့္မခ်င္း ေရပက္ၾကမည္။ အတင္း ဖက္ထားၾကမည္။ အလႉေငြ ထည့္ၿပီးက သူတို႔တြင္ရွိေသာ ဘီယာ ဘူးမ်ား ျပန္ေပးၾကမည္ျဖစ္သည္။

အခ်ိဳ႕ကၽြန္းမ်ား၏ သႀကၤန္မ႑ပ္ မ်ားကာ သာမန္ ေက်း႐ြာမ႑ပ္ထက္ပင္ ခမ္းနားပါသည္။ ယင္းမ႑ပ္မ်ားေရွ႕ တြင္ ေန႔ခင္းေရာ ညေနပါ ကခုန္ၾကမည္။ မ႑ပ္ေပၚက အသံခ်က္စက္မ်ားက လည္း ဟီးထေနေအာင္ဖြင့္ထားသည္။ စင္ေနာက္ရွိ မီးစက္ႀကီးကား သႀကၤန္ ကာလ အနားရဟန္မတူ၊ အေငြ႕တလူလူ။
ကၽြန္းသႀကၤန္ကခုန္ပြဲမ်ားက အတုယူဖြယ္။ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ကခ်ိန္ အမ်ိဳးသာမ်ားက လက္ခုပ္တီးေပးၾက ေစာင့္ေရွာက္ၾကသည္။ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ႏွင့္ ေရာေႏွာကခုန္ခြင့္မရွိ။ ကလိုေသာ အမ်ိဳးသားမ်ားက လြတ္သည့္ ေနရာ (အမ်ိဳးသမီးအုပ္စုႏွင့္ ခပ္လွမ္းလွမ္း)တြင္ ကခုန္ရသည္။

သို႔ေၾကာင့္ ေရစိုအလွျဖင့္ လြတ္ လပ္စြာကခုန္ေနသည့္ ကၽြန္းသူအလွ ပေဂး သႀကၤန္ေမေလးမ်ားကို ကၽြန္း သႀကၤန္မ႑ပ္ေရွ႕တြင္ ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။ စတုဒီသာေကၽြးသည့္ကၽြန္းမ်ားတြင္ သႀကၤန္တြင္ စားရေလ့ရွိေသာ မုန္႔ ဥပမာ ေ႐ႊရင္ေအးတို႔ကို သူတို႔ ဝင္တီး ခြင့္ ရပါသည္။
အေသာက္အစား ဝါသနာနည္း ေသာ၊ ေသာက္စားရန္ မတတ္ႏိုင္ေသာ ေဘာလုံး ကန္ဝါသနာပါေသာ ေလွသား တို႔သည္ တစ္ေလွႏွင့္တစ္ေလွ အခ်ိန္း အခ်က္ျပဳကာ ကၽြန္းသဲခုံတြင္ ေဘာလုံး ကန္ၾကသည္။

ပင္ပန္းလာလၽွင္ ပင္လယ္ထဲဆင္း ေျပးကာ အပန္းေျဖမည္။ မ႑ပ္မွ တီးလုံးသံၾကားလၽွင္ ေျပးကမည္။ ကၽြန္း သူသႀကၤန္မယ္ေလးမ်ားကို စေနာက္ ၾကမည္။
” ပင္လယ္ထဲမွာ အလုပ္လုပ္ေနရ ေတာ့ ကမ္းဝင္ၿပီး သႀကၤန္ေပးနားေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေပ်ာ္တယ္” ဟု ေလွသား တစ္ဦးက ေျပာသည္။
ေရေပ်ာ္တို႔၏ သႀကၤန္ စည္းကမ္း ခ်က္က ရန္မျဖစ္ရ။ ရန္ျဖစ္လၽွင္ ေရေပၽွာ္တို႔သႀကၤန္ ခ်က္ခ်င္းရပ္ကာ ပဲ့နင္းက ပင္လယ္သို႔ထြက္ခြာသြား လိမ့္မည္။
ယင္းေၾကာင့္ ေလွသားတို႔ ေတာ္႐ုံ ျဖင့္ ရန္မျဖစ္ၾက၊ မျဖစ္ရဲၾက။ တစ္ခုခု ဆိုက သည္းခံေခ်ာ့ေမာ့ၾကသည္။

အရမ္းမူးေနပါ က တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္တြဲကာ ကိုယ့္ေလွကိုယ္ အေရာက္ေခၚသြားပါလိမ့္မည္။ လိုအပ္ က ထမ္းေခၚၾကလိမ့္မည္။ ေခ်ာ့ေခၚကာ အမူးေျပရန္ ျပဳစုၾကလိမ့္မည္။ ေလွသားတို႔ ကၽြန္းသႀကၤန္ကား တိုေတာင္းလွပါသည္။ တစ္ႏွစ္လုံးမွ တစ္ေန႔ခင္းခန္႔သာ။

ပဲ့နင္းက “ေလွထြက္ၾကစို႔၊ ေလွထဲ ဆင္းၾကစို႔” ဟု ေခၚလိုက္လၽွင္ သူတို႔ သႀကၤန္ကား တႏွစ္တာ ၿပီးဆုံးေလၿပီ။
ထိုသို႔ ထြက္ခြာသြားပါက သႀကၤန္ သီခ်င္းမ်ားျဖင့္ ထုံမႊန္းထားေသာ တစ္ေန႔တာ ကခုန္ေပ်ာ္ျမဴးခြင့္ရခဲ့သည့္ သႀကၤန္ကၽြန္းကေလးအား ေဆြးတျမျမ အၾကည့္ျဖင့္ တိတ္တဆိတ္ ႏႈတ္ဆက္ ခဲ့ၾကပါလိမ့္မည္။