နတ္ပူးကာ ျမဴးသူမ်ား

0
1030

နတ္ဝင္ပူးမည္ကို ေၾကာက္သူတို႔ ေလာင္းလုံးၿမိဳ႕နယ္က ပန္းတင္အင္း႐ြာ ရွစ္ပန္ဒတ္ နတ္ပြဲသို႔ လာမၾကည့္သင့္ပါ။ စခန္းသစ္ဟု ေခၚေသာ ရွစ္ပန္ဒတ္ နတ္ဒိုးသံေအာက္တြင္ မည္သူမဆို နတ္ဝင္ပူးႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
ထို႔ျပင္ နတ္ကိုးကြယ္ယုံၾကည္မႈကို လက္မခံသူ၊ နတ္ဝင္ျခင္းကို အကဲစမ္း ခ်င္သူ၊ ကိုယ္ႏႈတ္ ေစာင့္စည္းမႈ အားနည္းသူတို႔ကိုလည္း ႐ြာသူ႐ြာ သား တို႔က တာဝန္မယူပါ။ ရွစ္ပန္ဒတ္႐ြာ ရွင္နတ္ စြမ္းလွ၊ ၾကမ္းလွေၾကာင္း ႐ြာသူ ႐ြာသားအားလုံး လက္ခံထားၾကၿပီး ထိုနယ္ တစ္ဝိုက္တြင္ နာမည္ႀကီးလွသည္။

ယခုႏွစ္ တပို႔တြဲလဆန္း ၁၅ ရက္ေန႔တြင္လည္း ယင္း႐ြာမွ အပ်ိဳမ ေလးတစ္ဦး အအနတ္ ဝင္ပူးကာကရင္း ပြဲမင္းသားေလးတစ္ဦးကို ဖက္နမ္းေန သည္။ ႐ြာသူ႐ြာသားမ်ားကေတာ့ ရင္ကို ဖိကာ အပ်ိဳမေလးကို ၾကည့္ေနၾကသည္။
“အဲဒါ အပ်ိဳ ႏုႏုထြတ္ထြတ္ေလးပါ ေတာ္၊ ဒီႏွစ္မွ နတ္ဝင္ဖူးတာ” ဟု ႏွေျမာသည့္ေလသံျဖင့္ ေျပာသည္။
ထိုနတ္ပြဲတြင္ နတ္ဝင္သူအမ်ားစုက နတ္ကေတာ္ လုပ္စားေနသူမ်ား မဟုတ္ ပါ။ သာမန္ အရပ္သားအရပ္သူမ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။ လာၾကည့္သည့္ ပရိသတ္ လည္း ဝင္ပူးတတ္သည္။

“လိပ္ျပာ လွရင္ ပူးတတ္တယ္” ဟု ပရိသတ္တစ္ဦးက ဆိုၾကသည္။
ယင္းသို႔ နတ္ကေတာ္ မဟုတ္ပါဘဲ မထင္မွတ္သူတို႔ နတ္ဝင္တတ္သည္က ရွစ္ပန္ဒတ္နတ္ပြဲ၏ သကၤေတ တစ္ခု။
— — —
ေန႔လယ္ ၁၂ နာရီေက်ာ္ကတည္းက အထက္ပါအပ်ိဳမေလးႏွင့္ အမ်ိဳးသမီး တစ္ဦး ႐ြာရွင္ဘိုးဘိုးနတ္ကြန္းႏွင့္ မနီး မေဝးအိမ္တြင္ လွဲေလ်ာင္းေနၾကသည္။ ႏွစ္ဦးစလုံး ပန္းတင္အင္း႐ြာဇာတိမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။

‘ယွဥ္ေနၿပီ’ ဟု ဆိုၾကသည္။ နတ္ဝင္ ပူး ယွဥ္တြဲေနၿပီဟု ဆိုလိုဟန္တူသည္။
ေန႔လယ္ ၁ နာရီခန္႔တြင္ မိမိစိတ္ ကို မိမိ ထိန္းခ်ဳပ္ရန္ မစြမ္းသာဘဲ တစ္စုံတစ္ရာက မိမိခႏၶာကို အႏိုင္ယူဦးေဆာင္ခံလိုက္ရဟန္တူျဖင့္ အျပင္း အထန္ ေအာ္ဟစ္လူးလိမ့္လာၾကသည္။ ထိုအခါ ႐ြာသားမ်ားက ထိုအမ်ိဳးသမီး ငယ္ႏွစ္ဦးကို နတ္ကြန္းရွိရာသို႔ မခ်ီသြား ၾကသည္။
နတ္ကြန္းတြင္ နတ္စင္ ၄ စင္ရွိၿပီး အဂၤေတ၊ သစ္မ်ားျဖင့္ တင့္တယ္စြာ ေဆာက္ထားသည္။ နတ္ကြန္းေရွ႕ကြက္ လပ္တြင္ ယာယီမ႑ပ္ ေဆာက္ထားၿပီး ကေလးႏွင့္ လူႀကီးအခ်ိဳ႕ ရွိေနသည္။

ယင္းနတ္ကြန္းမ်ားေရွ႕တြင္ အုန္းငွက္ေပ်ာကန္ေတာ့ပြဲမ်ား အစီအရီ ပူေဇာ္ထားသည္။ အထူးသျဖင့္ ေလွပိုင္ ရွင္တို႔က လာေရာက္ပူေဇာ္ထားျခင္း ျဖစ္ သည္။ ကန္ေတာ့ပြဲတြင္ ထြန္းၫွိထား သည့္ အေမႊးတိုင္မွထြက္လာေသာ မီးခိုး ေငြ႕မ်ားက ေႏြေန႔လယ္ကိုပင္ ရီေဝအုံ႔မွိင္း။
အထက္ပါ အမ်ိဳးသမီးငယ္ႏွစ္ဦး နတ္ကြန္းမ႑ပ္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ တစ္ဦးက”အပါးပါး၊ အားပါအပါ”ဟု ေအာ္ကာ ခုန္ဆြခုန္ဆြ လုပ္ေနသည္။ ဆိုင္းမတီးေပး၍ဟု ဆိုၾကသည္။ တစ္ဦး က တစ္ဟီးဟီးညည္းကာ သဲျပင္တြင္ ခင္းထားသည့္ တာလပတ္ေပၚ လူးလိမ့္ ေနသည္။ ဝင္ပူးေနသည့္နတ္မ်ားမွာ ထားဝယ္ ေတာင္သုံးလုံးမွ အအနတ္ႏွင့္ ထိုအအနတ္ေခၚလာေသာ နဂါးနတ္ဟု ဆိုၾကသည္။
မ႑ပ္ထဲ ေရာက္ေနသည့္ အမ်ိဳး သမီးႀကီးအခ်ိဳ႕က နတ္ဝင္ေနသူႏွစ္ဦး ၏ နဖူးႏွင့္ ခါးတို႔တြင္ အနီအျဖဴပိုင္းမ်ား စည္းေႏွာင္ေပးျခင္း၊ ေရေမႊး၊နံသာမ်ား ဆြတ္ျဖန္းေပးျခင္းတို႔ ျပဳလုပ္သည္။

နဂါးနတ္ပူးေနသည့္ အမ်ိဳးသမီးကို မူ နတ္ကြန္းနေဘး ေရကန္ငယ္တြင္ ေရ မၾကာခဏ နစ္ေပးေနရေလသည္။
ကေလးတစ္သိုက္က ဗုံမ်ား၊ ေၾကး ေမာင္းမ်ား သယ္လာၾကသည္။ ယခုနတ္ ပြဲအထိမ္းအမွတ္ ညဘက္ကသည့္ နတ္ကြန္းအနီးရွိ ဇာတ္ပြဲမွ သယ္လာျခင္း ျဖစ္သည္။ ဆိုင္းဆရာမ်ားကလည္း ေရာက္လာသည္။
ပရိသတ္လည္း တစ္စစ ပိုမ်ားလာ သည္။ နတ္ဒိုးသံ မစမီပင္ အမ်ိဳးသမီး အခ်ိဳ႕ ခုန္က၍ တစ္မ်ိဳး၊ ယိုင္နဲ႔၍ တစ္ဖုံ မ႑ပ္ဝင္းထဲ နတ္ဝင္ကာ ေရာက္လာၾက သည္။ နတ္ဝင္သူတို႔ အလြယ္တစ္ကူ ဝင္ႏိုင္ရန္ ပရိသတ္က လမ္းေဖာက္ ေပးထားရသည္။
နတ္ဒိုးသံ စေသာ္ နတ္ဝင္သူ ေလး ငါးဦးခန္႔ပင္ ရွိေနၿပီ။

အသက္ ၂၁ ႏွစ္အ႐ြယ္ ကိုမင္းႏိုင္ဦး က နတ္ပြဲအတြင္း စူးစူးရဲရဲစိုက္ၾကည့္ၿပီး တစ္ဟုန္ထိုး ခုန္ဝင္လိုက္သည္။ သူ႕ကို အေမႊးနံ႔သာမ်ား ျဖန္းေပးၾကသည္။ သူ႕တြင္ ဝင္ကသည့္ ဦးရွင္ႀကီးစီးသည့္ ‘က်ားနတ္’။
“လူပ်ိဳပဲဗ်ာ ရွက္တာေပါ့..၊ ရွက္လို႔ လည္း သတိရတာနဲ႔ ခ်က္ျခင္း အိမ္ျပန္ ေျပးလာတာေပါ့” ဟု ကိုမင္းႏိုင္ဦးက နတ္ပြဲအၿပီးတြင္ ေျပာသည္။
ကိုမင္းႏိုင္ဦး က်ားနတ္ဝင္သည္က ယခုႏွစ္သည္ ဒုတိယေျမာက္ႏွစ္ ျဖစ္ သည္။ သူလည္း အမ်ားနည္းတူ နတ္ဝင္ သူျဖစ္မည္ဟု ထင္မွတ္မထားခဲ့ေၾကာင္း ဖြင့္ဟသည္။ နတ္ဝင္မည့္ေန႔ နံနက္ ၄ နာရီခန္႔တြင္ ေမာင္ရွင္(ဦးရွင္ႀကီးနတ္)က မြန္းတည့္ခ်ိန္ နတ္ပြဲသို႔ ဆင္းခဲ့ရန္ အိပ္မက္လာေပးသည္ဟု သူက ေျပာ သည္။ ေနမြန္းတည့္လာလၽွင္ ေဝမႈိင္းကာ ေနထိုင္မေကာင္း ျဖစ္လာၿပီး ကိုယ့္ ကိုယ္ကို သိလာသျဖင့္ နတ္ကြန္းရွိရာ ဘက္သို႔ သြားခဲ့ရာ နတ္ကြန္းကို မျမင္မီ ပင္ သတိလြတ္သြားခဲ့ေၾကာင္း ဆိုသည္။

နတ္ဝင္ေနခ်ိန္တြင္ အသိစိတ္ လုံး၀ လြတ္သြားျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ ကိုယ္အသိအားလုံးကို မွတ္မိသိရွိ ေနေၾကာင္း၊ တစ္ခါတစ္ခါ သတိေကာင္း စြာရစဥ္ ေရေမႊးဆြတ္လိုက္က သတိ လုံး၀နည္းနည္းျပန္လြတ္သြားတတ္ ေၾကာင္း ၎က ေျပာသည္။
ထိုေန႔နတ္ပြဲတြင္ သူက ပါးစပ္တြင္ စတီးဇလုံႀကီးကိုက္ကာ ပရိသတ္ၾကား ေငြ အလႉခံခဲ့သည္။
ေမာင္ရွင္(ဦးရွင္ႀကီးနတ္)ဝင္ေသာ အခါ က်ားက ေမာင္ရွင္အနီးတြင္ ကပ္ေန ေလသည္။ ေမာင္ရွင္က ေစာင္းတီးသည္။
“ေမာင္ရွင္မွာက မယ္ဒလင္လည္း မရွိဘူး”ဟု လူငယ္တစ္ဦးက ေျပာသည္။

ေမာင္ရွင္နတ္ ထြက္ခါနီးတြင္ ႐ြာသားႏွစ္ဦးက ေစာင္းႀကီးတစ္လက္ ဆိုင္ကယ္ျဖင့္ သယ္လာသည္။ သို႔ေသာ္ ေမာင္ရွင္နတ္ဝင္သူက ေမာင္ရွင္နတ္ ထြက္ကာ ႐ြာရွင္ေမာင္ထြန္းေအာင္နတ္ ဝင္ေနေလၿပီ။
႐ြာရွင္ေမာင္ထြန္းေအာင္နတ္ကား ဝင္သည္ႏွင့္ စၾကမ္းေတာ့သည္။
“ေစာင္းလည္း ျပန္ယူသြား။ ဆိုင္ဝိုင္းလည္း သိမ္းလိုက္ေတာ့။ ဇာတ္ပြဲ လည္း မကနဲ႔ေတာ့ အားလုံးဖ်က္လိုက္ ေတာ့” စသျဖင့္ အမိန္႔ေပးေတာ့သည္။
ဆိုင္းဝိုင္း ေနာက္က်ျခင္း၊ ေစာင္းေနာက္ က်ျခင္း၊ မင္းသမီးမင္းသားမ်ား ယခု ကေနသည့္ မ႑ပ္သို႔ လာေရာက္ မကျခင္းတို႔ေၾကာင့္ စိတ္ဆိုးေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ သူႏွင့္တကြ သူ႕႐ြာသို႔ လာေရာက္ေပ်ာ္ပါးသည့္ နတ္အေပါင္းကို မေလးမခန္႔ျပဳသည္ဟု ႀကိမ္းေမာင္းေနသည္။

႐ြာသားမ်ား ေခ်ာ့ၾကရသည္။ မင္းသမီးမင္းသား ေျပးေခၚၾကရသည္။
“ေခါင္းေဆာင္မင္း သမီးတစ္ ေယာက္ေခၚခဲ့ဖို႔ (နတ္အခ်င္းခ်င္း) တိုင္ပင္ေနၾကလို႔ မလုပ္ပါနဲ႔လို႔ တားခဲ့ ရေသးတယ္”ဟု နတ္ပြဲတြင္ ကူညီေနသူ တစ္ဦးက ေျပာသည္။
ယင္းေမာင္ထြန္းေအာင္ နတ္ မတိုင္မီ ဖိုးဘေဝးနတ္ ႐ြာရွင္ျဖစ္ေနစဥ္ က ေခါင္းေဆာင္မင္းသမီးတစ္လက္ ေခၚခဲ့ ဖူးေၾကာင္း ႐ြာသားမ်ားက ဆိုၾကသည္။

ေခါင္းေဆာင္မင္းသမီးအမည္က ‘ရွမ္းမေလး မေထြးၾကည္’။
ထိုစဥ္က နတ္ကြန္းမွာ ေခ်ာင္း တစ္ဖက္ကမ္းတြင္ျဖစ္ၿပီး ဇာတ္ပြဲကို ေလွျဖင့္ ကူးရသည္။ လွပလြန္းေသာ ‘ရွမ္းမေလး မေထြးၾကည္’အား ဘေဝးက မ်က္စိက်ၿပီး ယူမည္ဟုေႂကြးေၾကာ္ ခဲ့သည္။
ဇာတ္ပြဲအျပန္တြင္ ေလွေမွာက္ကာ ရွမ္းမေလး မေထြးၾကည္တစ္ဦးတည္း ေသဆုံးခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ႐ြာသား မ်ားက ဘေဝးယူလိုက္ၿပီဟု ဆိုၾကသည္။

ဘေဝးနတ္က ၾကမ္းသည္ စြမ္း သည္။ တစ္ႏွစ္တြင္ ပြဲပါမစ္ (ခြင့္ျပဳခ်က္) မရသျဖင့္ ဘေဝးနတ္က “ပါမစ္ရေစရ မည္၊ ပါမစ္ေပးသူဆီ သြားသာ သြားပါ”ဟု ႐ြာသားမ်ားကို ေျပာသည္။ ႐ြာသား မ်ားက ပြဲပါမစ္ေပးသူ (ထားဝယ္မွ ဗ်ဴဟာ မႉးဟု ဆိုၾကသည္) ထံ သြားရာ ထိုသူ၏ လည္ပင္းတစ္ဖက္ လိမ္ေနသည္ဟု ဆိုၾက သည္။ ပါမစ္လက္မွတ္ ထိုးေပးမွ လည္ပင္း ျပန္တည့္သည္ဟု ေျပာၾကသည္။
ယုံသည္မယုံသည္အပထား၊ ေမးမိ သည့္ ႐ြာသားအားလုံး ရွစ္ပန္ဒတ္နတ္ ၾကမ္းသည္ စြမ္းသည္ကို အသိအမွတ္ ျပဳၾကသည္။ သူခိုးပင္ ဖမ္းေပးႏိုင္သည္ ဆိုၾကသည္။

ယခုနတ္ပြဲတြင္ ရွမ္းမေလး မေထြး ၾကည္နတ္လည္း လာကသည္။ ယခင္က ကတတ္ဟန္မတူေသာ သူတို႔႐ြာသူထံ မင္းသမီးနတ္ဝင္ပူးကာ ေကြးေနေအာင္ ကသည္ကို ႐ြာသားမ်ားက ပါးစပ္ အေဟာင္းသားျဖင့္ ၾကည့္ၾကသည္။
ပြဲမင္းသမီး၊ မင္းသားမ်ားလည္း အိပ္မႈန္စုံဖြားျဖင့္ လာကၾကသည္။
အအနတ္၏ေခၚလာသည္ဆိုေသာ နဂါးနတ္ကလည္း လူးလိမ့္ရင္း မင္းသား ကို ႏွင္းဆီပန္း လိုက္ေပးေနသည္။ အအနတ္(အပ်ိဳမေလး)က မင္းသား၏ပါးကို တ႐ႊတ္႐ႊတ္ နမ္းေသာအခါ ႐ြာသား မ်ားက ပါးစပ္ေဟာင္းၾကရသလို မင္းသားေလးကလည္း ရွက္႐ြံ႕႐ြံ႕။
မင္းသမီးတစ္ဦးက မထင္မွတ္ဘဲ က်ားနတ္ဝင္ကာ ဘေဝးနတ္ထံမွ အေမြဆက္ခံထားေသာ ႐ြာရွင္နတ္ေမာင္ ထြန္းေအာင္အပါးတြင္ကပ္ေနေလရာ ေမာင္ထြန္းေအာင္နတ္က ႐ႈတည္တည္။

နတ္ဒိုးသံေအာက္တြင္ ေပ်ာ္ပါးစြာ ခုန္ကေနသည့္ နတ္ဝင္သူ႐ြာသူ႐ြာသား တို႔က အခ်ိန္ၾကာေလ ပိုမ်ားလာေလေလ။ အခ်ိဳ႕က နတ္ျပန္ထြက္သြားလၽွင္ နတ္ပြဲ မွ ေဝးရာသို႔ ထြက္ေျပးသြားတတ္သည္။ ရွက္၍ဟူ၏။
ရွစ္ပန္ဒတ္နတ္ကြန္းတြင္ နတ္ဝင္ သူႏွင့္ နတ္အမ်ိဳးအစားတို႔ တစ္ႏွစ္ ထက္တစ္ႏွစ္ နည္းပါးလာေၾကာင္း ႐ြာသားတို႔က ဆိုၾကသည္။ ယခင္က ေ႐ႊဖ်င္းညီေနာင္မွအစ ပင့္ဖိတ္ခဲ့ဖူး ေသာ္လည္း ယခုတြင္ နတ္အဝတ္ အစားဖိုးမတတ္ႏိုင္ျခင္း၊ ရပ္႐ြာမွ စိတ္ဝင္ စားမႈ အားနည္းလာျခင္းမ်ားေၾကာင့္ ဆုတ္ေလ်ာ့လာျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ႐ြားသားမ်ားက ေျပာၾကသည္။

ထို႔ျပင္ နတ္တို႔ကလည္း အစြမ္း ျပမႈ နည္းလာေၾကာင္း အသက္ ၄၁ ႏွစ္အ႐ြယ္ ပန္းတင္အင္း႐ြာသား တစ္ဦးက ေျပာသည္။
“ငယ္ငယ္ကဆို ဓါးနဲ႔ ကိုယ္ကို လွီးၿပီး လက္နဲ႔ သပ္လိုက္ရင္ ဒဏ္ရာ ခ်က္ခ်င္း ေပ်ာက္တာတို႔ လုပ္ျပတာေတြ၊ သူခိုး ဖမ္းေပးပါတိုင္ရင္ သူခိုးကေသြးအန္ၿပီး ေျပးလာဝန္ခံရတာေတြ ရွိခဲ့တယ္”ဟု အထက္ပါ႐ြာသားက ေျပာသည္။
ထားဝယ္ခ႐ိုင္အတြင္း ႐ြာရွင္ နတ္ပြဲအခ်ိဳ႕တြင္ ႐ြာသားတို႔ နတ္ဝင္ မႈမ်ားရွိခဲ့ေသာ္လည္း ယခုမူ တေျဖးေျဖး ပါးလာကာ အခ်ိဳ႕႐ြာမ်ားတြင္ လုံး၀ နတ္မဝင္ေတာ့ေပ။
ၿမိတ္တြင္လည္း အလားတူ။

နတ္လာေရာက္ကၾကသူေတြ လြန္ခဲ့ေသာ ၁၀ ႏွစ္ကထက္ နည္းပါး လာၿပီး ကန္ေတာ့ပြဲေပးသူမွာ ပုံမွန္ အတိုင္းပင္ရွိေၾကာင္း ၿမိတ္ၿမိဳ႕ထားဝယ္ ကမ္း ရပ္႐ြာရွင္နတ္ကြန္းနံေဘး ထီးျပင္ ဆိုင္ဖြင့္ထားသူ ဦးျမင့္စန္းကေျပာသည္။
“ဒီတစ္ရပ္ကြက္လုံးက တံငါသည္ ေတြဆိုေတာ့ ေလွဝင္ေလွထြက္ပြဲလာ ဆက္ၾကတဲ့ သူေတြက ပုံမွန္အတိုင္း ပဲရွိေနေသးတယ္”ဟု ဦးျမင့္စန္းက ေျပာျပသည္။

ေကာ့ေသာင္းၿမိဳ႕ရွိ ရွင္ႀကီးေမာ္႐ြာ ရွင္နတ္ကြန္းတြင္မူ သူ႕အုပ္စုႏွင့္သူ လာေရာက္ကၾကၿပီး ပြဲၾကည့္ပရိသတ္ မ်ား နတ္ဝင္ၾကသည္မ်ားလည္း ရွိေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း ယင္းနတ္ကြန္းမွ နတ္ကသူ ေဒၚႏုႏုေဆြ က ေျပာသည္။
“ဒီနတ္နန္းမွာေတာ့ ၿမိဳ႕ေတာ္ရွင္ဘိုးဘိုးနတ္ကၿမိဳ႕ခံအေနနဲ႔ ဦးစား ေပးကၾကတာ။ ဘိုးဘိုးနတ္က နတ္ေတာ္ လဆို စကၾကၿပီး၊ ရပ္ကြက္ထဲက လာကခ်င္လည္း ဒီနတ္နန္းမွာ ကၾကတယ္။ ၃၇ မင္းလည္း ကတယ္၊ အရင္နဲ႔ဘာကြာလဲဆို ေတာ့သိသိ သာသာမေျပာင္းပါဘူး”ဟု အသက္ ၆၃ ႏွစ္အ႐ြယ္ရွိ ေဒၚႏုႏုေဆြက ေျပာသည္။

မည္သို႔ဆိုေစ တနသၤာရီတိုင္း အတြင္း နတ္ကေတာ္မဟုတ္သည့္ ႐ြာသားနတ္ဝင္သူတို႔၏ နတ္ကပြဲမ်ား ၾကည့္ေနရဦးမည္သာ။