ဦးရွင္ႀကီး လုသူမ်ား

0
1859

ကမ္း႐ိုးတန္းရွည္ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္း ထားေသာ တနသၤာရီတိုင္းတြင္ ဆြမ္း ေတာ္က် လုဖူးသူ ေပါလွသည္။ အထူး သျဖင့္ တံငါလုပ္ငန္းလုပ္ကိုင္သည့္ ပင္လယ္႐ြာမ်ားတြင္ ကေလးလူငယ္ ဘ၀ကို ျဖတ္သန္းဖူးသူတိုင္း ဆြမ္းေတာ္ က် လုဖူးၾကသည္ခ်ည္း။ ေဒသခံမ်ား ကေတာ့ ဦးရွင္ႀကီး လုသည္ဟု ေခၚ ၾကသည္။

သူတို႔ ဆြမ္းေတာ္က် လုရသည့္ အခ်ိန္က ေနဝင္စညဦး။ ေနရာက ေျမႀကီးစိုက္ ႏွစ္ဆင့္ ကြန္းစင္။ ကြန္းစင္ အထက္ဆင့္တြင္ ဆြမ္း ၃ ပြဲ၊ ေအာက္ဆင့္ တြင္ ဆြမ္းေတာ္ ၁ ပြဲ။ ဆြမ္းေတာ္ခြက္ထဲ တြင္ ေကာက္ၫွင္းႏွင့္ စားဖြယ္စုံ။
ဆြမ္းတင္ဆရာက “ေရငန္တ႐ိုး ပိုင္စားစိုးပါတဲ့ နတ္မ်ိဳးသခင္ နတ္ဦး ရွင္ႀကီးခင္ဗ်”ဟု အစခ်ီသည္ႏွင့္ ဆြမ္း ေတာ္က် လုသူမ်ားက ထိုကြန္းစင္ကို ၀လုံးပတ္ ဝိုင္းရံကာ လုရန္အသင့္။

အသက္ႀကီးသူ၊ အရပ္ျမင့္သူ အခ်ိဳ႕က အေပၚ ၃ ပြဲ ကို လုရန္ စိတ္ မွန္းကာ ဆြမ္းခြက္ေဇာင္းကို စိုက္ၾကည့္ ေနတတ္သည္။ အသက္ငယ္သူ၊ အရပ္ပုသူ ကေလးငယ္တို႔က ေအာက္ တစ္ပြဲကို သူ႕ထက္ငါဦး လုႏိုင္ရန္ က်ားေခ်ာင္း ေခ်ာင္းေနၾကလိမ့္မည္။
အကယ္၍ မ်က္လုံးဖြင့္ နားစြင့္ကာ ဝိုင္းအုံေနသူတို႔က လက္အုပ္ခ်ီထား သကဲ့သို႔ ေတြ႕ရပါက ထိုသူတို႔သည္ ယုံၾကည္သက္ဝင္လြန္း၍ မဟုတ္ပါ။ လုရန္ အခ်ိန္က်က သူမ်ားထက္ ပိုဦးရန္ လက္ကို အေပၚအဆင္သင့္ ေျမႇာက္ ထားျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ဆြမ္းခြက္ ထဲမွ ငွက္ေပ်ာသီးမွည့္တြင္ စိုက္ထား သည့္ ဖေယာင္းတိုင္အလင္းေရာင္ေၾကာင့္ ဆြမ္းေတာ္က်လုသူတို႔၏ ခ်စ္စဖြယ္မ်က္ လုံးမ်ားက ပိုမိုအေရာင္ေတာက္ေန တတ္ပါသည္။

အရပ္ေခၚကား “ဦးရွင္ႀကီးလု သူမ်ား”။
ေရျဖဴၿမိဳ႕နယ္ သစ္တိုေထာင့္ ေက်း႐ြာေန ေမာင္ဖိုးေက်ာ္က သူ႕ အသက္ ၁၂၊ ၁၃ အ႐ြယ္ခန္႔ကဆိုလၽွင္ ႐ြာတြင္ ဦးရွင္ႀကီးဆြမ္းတင္အိမ္ တစ္အိမ္ရွိရင္တစ္အိမ္ မလြတ္တမ္း လိုက္လုတတ္ၿပီး သူငယ္ခ်င္းမ်ားဆုံ ပါက ေဘး႐ြာမ်ားတြင္ပါ လိုက္လုေလ့ ရွိေၾကာင္း ေျပာသည္။
“အဲလို လုရတာေပ်ာ္တယ္။ သူ မ်ားမရဘဲ ကိုယ္ရသြားရင္ ပိုေပ်ာ္တယ္။ လုလို႔မရလို႔ ငိုဖူးတယ္ ကေလးဆိုေတာ့ ေလ” ဟု ယခု အသက္ ၁၈ ႏွစ္အ႐ြယ္ရွိ ေမာင္ဖိုးေက်ာ္က ေျပာသည္။

အလႉရွင္က ေငြေၾကးတတ္ႏိုင္ အလႉအတန္း ရက္ေရာကာ ကိုယ္ လု၍ရေသာ ပန္းကန္ကို အလႉအျဖစ္ အပိုင္ေပးရန္ ေၾကညာထားျခင္း၊ ဆြမ္းခြက္ထဲ ကေလးမ်ား မက္ေလာက္ သည့္အလႉေငြထည့္ထားျခင္းမ်ားရွိ ပါက ဆြမ္းေတာ္က်လုပြဲက ပိုျပင္းထန္ ေလ့ ရွိပါသည္။
“ရတဲ့ပိုက္ဆံကို ေက်ာင္းသြားရင္ မုန္႔ဝယ္စားတယ္။ တခ်ိဳ႕ကလည္း သိမ္းထားတဲ့သူလဲရွိတယ္။ ဦးရွင္ႀကီး ပိုက္ဆံရွိရင္ သူရဲမေျခာက္တတ္ဘူး လို႔ေတာ့ ေျပာတယ္” ဟု ေမာင္ဖိုးေက်ာ္ က ေျပာသည္။
ဦးရွင္ႀကီးလုက ေနရာယူတတ္ရန္ လိုၿပီး အရပ္တိုင္းတြင္ ဦးရွင္ႀကီးလုကၽြမ္း က်င္သည့္ ဆရာ့ဆရာႀကီးမ်ားရွိ ေၾကာင္း ေမာင္ဖိုးေက်ာ္က ေျပာသည္။

“ဦးရွင္ႀကီးလုတာ အရမ္းလ်င္တဲ့ သူေတြရွိတယ္။ သူတို႔မလုဘူးလို႔ ထင္တဲ့ေနရာနဲ႔ ကိုယ္အရပ္နဲ႔ လွမ္းမီ တဲ့ေနရာကို ၾကည့္ေနရတယ္။ သူငယ္ ခ်င္း အုပ္စုလိုက္ဆိုရင္ေတာ့ သူက ဟိုေနရာမွာေန၊ ငါက ဒီေနရာမွာေန အဲလို ေနရာယူၿပီး လုၾကတာ။ တစ္အုပ္စု လုံး တစ္ခြက္တည္းကို ဝိုင္းလုေနၾကမွာ စိုးလို႔” ဟု ေမာင္ဖိုးေက်ာ္က ဆိုသည္။

တနသၤာရီတိုင္းတြင္း ဦးရွင္ႀကီး ဆြမ္းေတာ္က် လုပြဲမ်ားတြင္ အမ်ိဳး သားေလးမ်ားသာ လုၾကသည္မဟုတ္ပါ။ အမ်ိဳးသမီးမ်ားလည္း ပါသည္။
“၉ တန္းေလာက္ထိေတာ့ အဲ့လိုေတြ လုဖူးတယ္၊ အေပ်ာ္သေဘာမ်ိဳး၊ ခုခ်ိန္ ေတာ့ ကေလးေတြလုတာျမင္ရင္ အမွတ္ ရစရာေတြပဲေပါ့” ဟု ေကာ့ေသာင္းၿမိဳ႕ ေအးရိပ္ၿငိမ္ရပ္ကြက္တြင္ေန မေအးေအး ျမင့္က ေျပာသည္။
တခါတရံ ခြက္လုႏိုင္ၿပီး ကိုယ္ အပိုင္ရထားၿပီးသည့္တိုင္ သူခိုးလက္ သူဝွက္လု ဆိုသကဲ့သို႔ ဂတုံးေပၚ ထိပ္ ကြက္ခံရသည့္ အခ်ိန္မ်ားလည္း ရွိသည္။ ထိုအခါ ေဗြမယူေၾကး။ အလွည့္က်လၽွင္လည္း မႏြဲ႕ၾကေၾကး။

“တစ္ခါတစ္ေလ ကိုယ္က ပန္းကန္ ရလို႔ေပ်ာ္ေနတုန္း ေနာက္တစ္ေယာက္က ကိုယ့္ပန္းကန္ထဲက ေကာက္ၫွင္းေတြ ခ်ည္းပဲ လက္နဲ႔ယူေျပးေတာ့ စိတ္တိုရ တာလည္း ျဖစ္ဖူးတယ္” ဟု ေကာ့ေသာင္း ေအာင္သုခရပ္ကြက္မွ ကိုေအာင္က ေျပာသည္။
ဦးရွင္ႀကီးလုသူမ်ားက အျမင္ အၾကားအာ႐ုံမ်ားကို က်ယ္က်ယ္ဖြင့္ထား ရသည္။ ဦးရွင္ႀကီးတင္ဆရာ၏ ပါးစပ္ဖ်ားကို ၾကည့္ထား၊ အသံကိုလည္း နားစြင့္ထားရသလို ကိုယ္လုရန္ မွန္း ထားသည့္ခြက္ကိုလည္း မ်က္ေစာင္းျဖင့္ ၾကည့္ထားရသည္။ လက္ကလည္း လုရန္ အသင့္အေနအထား ျဖစ္ေနရ မည္။
လုၾကၿပီဆိုက ဝုန္းဒိုင္းႀကဲ။

အခ်ိဳ႕အိမ္ရွင္ေတြကေတာ့ “လု ေတာ့လုၾက ပန္းကန္ေတြ ခြက္ေတြ မကြဲေစနဲ႔” ဆိုၿပီး။ သူတို႔ေျပာရင္ နာေထာင္ေပးလိုက္တယ္ ဟုတ္ကဲ့ ဟုတ္ကဲ့ ဆိုၿပီး။ ၿပီးရင္ လုတာပဲကြဲ တာပဲဟု ေမာင္ဖိုးေက်ာ္က ေျပာသည္။
ယင္းသို႔ အကြဲအၿပဲမ်ားက အခ်ိဳ႕ အလႉရွင္မ်ား ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ညည္း တြားတတ္ၾကသည္။
အိမ္တြင္ ဦးရွင္ႀကီးတင္သျဖင့္ ဦးရွင္ႀကီးတင္ဆရာ သြားေခၚရာ ေခၚမရ သျဖင့္ စိတ္နာၿပီး ဦးရွင္ႀကီးတင္နည္း စာမရရေအာင္ က်က္ရာမွ ဦးရွင္ႀကီး တင္ဆရာ ျဖစ္လာသူ ေလာင္းလုံးၿမိဳ႕နယ္ ေဂါ့အင္းေက်း႐ြာမွ အသက္ ၆၈ ႏွစ္ ဦးေမာင္ေသာင္းကေတာ့ ဦးရွင္ႀကီးနတ္ က ဆြမ္းေတာ္က်အား ဝိုင္းလုၾကမွ ႀကိဳက္သည္ဟူ၏။

“ခြက္ေတြ ကြဲလည္း ကြဲပါေစေပါ့။ အိမ္ရွင္ေတြက လာေျပာလို႔ မရဘူးေလ။ ဦးရွင္ႀကီး(နတ္)က လုမွ ႀကိဳက္တာကိုး ဘာမွ မတတ္ႏိုင္ဘူး၊ ဦးရွင္ႀကီး(နတ္)က လုမွ ပိုေပ်ာ္တယ္၊ အဲမွ စိတ္ခ်မ္းသာ တယ္လို႔ ေျပာတယ္။ ဦးရွင္ႀကီး တင္ ေနလာတဲ့ သက္တမ္းသုံးႏွစ္ထဲမွာေတာ့ မလုတဲ့ ဦးရွင္ႀကီးတင္ပြဲဆိုတာ အခုထိ တစ္ခါမွ မေတြ႕ရေသးဘူး” ဟု ဦးေမာင္ ေသာင္းက ေျပာသည္။
သို႔ဆို၍ ဦးရွင္ႀကီး ဆြမ္းေတာ္က် လုရသည္မွာ မခက္လွဟု မမွတ္ယူ သင့္ပါ။ ဦးရွင္ႀကီးတင္ပြဲတစ္ပြဲ၏ ဆြမ္း ေတာ္က်လုရမည့္ အခ်ိန္အတိအက်ကို သိထားရသည္။ ယင္းအခ်ိန္ကို သတ္ မွတ္အခါေတာ္ေပးသူမွာ ဦးရွင္ႀကီးတင္ ဆရာျဖစ္သည္။
“ကိုယ္က လုေနၾက ျဖစ္သြားၿပီဆို ရင္ေတာ့ ဦးရွင္ႀကီးတင္တဲ့သူ အထာကို သိေနၿပီ။ ဘယ္သူဆို ဘယ္အခ်ိန္လုရ မလဲဆိုတာ သိေနၿပီ။ ဦးရွင္ႀကီးတင္ သမားကေတာ့ လုေတာ့ဆိုၿပီး တစ္ခါမွ မေျပာၾကဘူး။ သူဆိုေနတုန္းမွာ ဝင္လုလိုက္တာပဲ။ (နတ္) ျပန္ပို႔ခ်ိန္ ေရာက္ၿပီဆိုရင္ လုၾကတာေပါ့” ဟု ေမာင္ဖိုးေက်ာ္က ေျပာသည္။

ဦးေမာင္ေသာင္းဆြမ္းတင္လၽွင္ နတ္ပို႔ၿပီး(စာ ဆုံးခန္းတိုင္)မွ လုေစခ်င္ သည္။ သူက “နတ္မင္းရာဇာ..ေတဇာ ႐ိုင္ဟီး .. တန္းခိုႀကီးပါတဲ့ နတ္ဦးရွင္ ခင္ဗ်ား…” ဟု ဆိုၿပီးခ်ိန္လုၾကလၽွင္ ပိုသေဘာက်သည္။
ဦးရွင္ႀကီး လုခ်ိန္ ေနရာေဒသ တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု၊ ဆရာတစ္ ေယာက္ႏွင့္ တစ္ ေယာက္ မတူပါ။
အခ်ိဳ႕က “ကြန္း စင္မွာ ဆြမ္းတင္ လို႔ ၿပီးပါေပါ့ နတ္ဦးရွင္ႀကီး ခင္ ဗ်ာ..”ေရာက္လၽွင္ လုၾကရသည္။ လက္သြက္ သူတို႔က “ကြန္းစင္မွာ ဆြမ္းတင္လို႔ ၿပီး” ဆို၍ “ျပီး”ကို ဆိုသည္ႏွင့္ လုလၽွင္ ဆြမ္းတင္ဆရာ စိတ္မဆိုးပါ။
အခ်ိဳ႕ေနရာမ်ားတြင္ကား နတ္ပို႔ ၿပီးသည္အထိ မေစာင့္ၾကေတာ့ပါ။

“ဦးရွင္ႀကီးတင္တဲ့ဆရာကိုလည္း လန္႔ေနရတယ္၊ သူက ကေလးေတြဆို ေအာ္ေငါက္ေနတာ “ဟေကာင္ေတြ ေနဦးေနာ္” ဆိုၿပီး၊ ဒါေပမဲ့ သူမ်က္စိမွိတ္ ပရိတ္ေရဖ်န္းၿပီးဆိုတာနဲ႔ လုၾကတာပဲ”ေအာင္သုခရပ္ကြက္မွ ကိုေအာင္ကေျပာ သည္။
ယခုအခ်ိန္တြင္ အခ်ိဳ႕႐ြာမ်ား၌ ဦးရွင္ႀကီးလုပြဲမ်ား ပိုပိုသ႐ုပ္ပ်က္ လာသည္။ ဆြမ္းတင္စ၊ နတ္ပင့္စတြင္ပင္ သူ႕ထက္ငါဦး ညာသံေပး ဝိုင္းလုလာ ၾကသည္။ ဆြမ္းခြက္ဗလာျဖစ္သြားေသာ ကြန္းစင္ေမွာင္ေမွာင္တြင္ ဖေယာင္းတိုင္ ေလးတစ္တိုင္ထြန္းၿငႇိကာ ဦးရွင္ႀကီး ဆရာဆြမ္းတင္ေနသည့္ ျမင္ကြင္းမ်ား ေတြ႕လာရသည္မွာ စိတ္မေကာင္းစရာ။
“တခ်ိဳ႕ဆို လုတာ တအားညစ္ပတ္ တယ္၊ တင္တာနဲ႔ လုၾကတာ၊ တုတ္တစ္ ေခ်ာင္းရွာထားၿပီး ကေလးေတြကို ႀကိမ္းေမာင္းထားရတယ္၊ တင္တာနဲ႔ လုမွာ စိုးလို႔၊ တင္တာနဲ႔ လုလိုက္ရင္ ဦးရွင္ႀကီးက စားမွမစားရဘဲ လိမ္ညာ ၿပီး ေခၚ(ပင့္)လိုက္သလို ျဖစ္သြားတာ ေပါ့” ဟု ဦးေမာင္ေသာင္းက ေျပာသည္။

မည္သို႔ဆိုေစ ပင္လယ္ကမ္း႐ိုး တန္း ရွည္ႀကီးပိုင္ဆိုင္ထားေသာ တနသၤာရီတိုင္းတြင္ ဦးရွင္ႀကီးတင္ပြဲမ်ား ရွိေနသ၍ ဦးရွင္ႀကီးလုသူမ်ားကား ရွိေနဦးမည္သာ။