အမၽွေဝေပးလိုက္ပါေတာ့ အေမ

0
745

တနသၤာရီ အပတ္စဥ္ အတြဲ-၅၊ အမွတ္-၂၄တြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ မ်က္ႏွာ ဖုံးဓာတ္ပုံက ၿငိမ္းလုလုျဖစ္ေနသည့္ ေသာကမီးေတာက္တစ္ခုကို အသစ္ျပန္ လည္ ေတာက္ေလာင္ေစခဲ့သည္။
ႏွလုံးသည္းစိုင္တစ္ခုလုံးကို ဆြဲၫွစ္ လိုက္သကဲ့သို႔ျဖစ္သြားၿပီး ရင္ထဲတြင္ လည္း နင့္ခနဲ ျဖစ္သြားခဲ့ရသည္။ ေခါင္း ထဲတြင္ မိုက္ကနဲျဖစ္သြားျခင္းက အဆုံး မရွိသည့္ တြင္းနက္ႀကီးတစ္ခု အတြင္းသို႔ က်သြားသလား ေအာက္ေမ့ရသည္။ ရင္ထဲတြင္ လႈိက္ခနဲျဖစ္သြားခ်ိန္ မ်က္ဝန္း အစုံမွ မ်က္ရည္တို႔က ဆည္က်ိဳးသလို ဒလေဟာစီးက်လာသည္။

မင္းသမီးစခန္းတဲ့လား. . . . ။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အတိတ္သမိုင္းကို လည္ျပန္ၾကည့္မိေသာအခါ ခါးသီးသည့္ သမိုင္းေန႔ရက္မ်ားက ဗလပြ။ ယခုအခ်ိန္ ထိလည္း ရင္ဆိုင္ေနရဆဲ။ ျမန္မာႏိုင္ငံအ တြင္း မွီခိုေနထိုင္ၾကသည့္ မိသားစု ေပါင္းမ်ားစြာတြင္လည္း အတိတ္အိပ္ မက္ဆိုးမ်ားကို ပိုင္ဆိုင္ထားၾကသည္။ ထိုမိသားစုမ်ားထဲတြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မိသားစုသည္လည္း တစ္စုအပါအဝင္ ျဖစ္သည္။
ၾကာခဲ့ၿပီဆိုေသာ္လည္း ယေန႔ အထိ တစ္နည္းနည္းျဖင့္ ႐ိုက္ခတ္ေနဆဲ။ ထိုနာၾကည္း ေၾကကြဲဖြယ္ရာ ဇာတ္လမ္း က မင္းသမီးစခန္းႏွင့္ တိုက္႐ိုက္မဟုတ္ ေသာ္လည္း တစ္နည္းနည္းျဖင့္ ပတ္ သက္မႈ ရွိေနသည္ကေတာ့ အမွန္။

၁၉၉၇ ခုႏွစ္၏ တစ္ခုေသာ ည။ လမင္းႀကီးက တိမ္ကင္းစင္သည့္ ေကာင္းကင္ျပင္တြင္ အထိန္းအကြပ္မဲ့ သာခ်င္ တိုင္းသာေနသည္။ စစ္တပ္က ေပၚတာ လာဆြဲႏိုင္သည္ဆိုသည့္ ေကာလာဟလ သတင္းမ်ားလည္း မနက္ကတည္းက ၾကားေနရသည္။ ထိုေန႔ညက တစ္ဖက္႐ြာရွိ ဗီဒီယို႐ုံတြင္ ဂ်ိမ္းစ္ဘြန္း ဇာတ္လမ္းတြဲ၏ ၁၈ ကားေျမာက္ျဖစ္သည့္ “Tomorrow Never Die” ဇာတ္ကား ျပသည္။ ႏိုင္ငံ ျခားကားႀကိဳက္ေသာ အထူးသျဖင့္ ဂ်ိမ္းစ္ ဘြန္းဇာတ္ကားဆိုလၽွင္ အ႐ူးအမူးႏွစ္ ၿခိဳက္ေသာ အစ္ကိုႀကီးသည္ အေမတား ေနသည့္ၾကားက ဗီဒိယိုၾကည့္ရန္ သူငယ္ ခ်င္းမ်ားႏွင့္အတူ ထြက္ခြာသြားခဲ့သည္။ အ႐ြယ္ေရာက္ေနၿပီျဖစ္သည့္သားကို တားမရသည့္အဆုံး သားျဖစ္သူ၏ ေက်ာျပင္ကိုသာ ေငးေမာရင္း အေမက်န္ ခဲ့သည္။ အေမ့မ်က္ဝန္းအိမ္ထဲက မ်က္ရည္စမ်ားကိုမူ မည္သူမၽွ သတိ မထားမိ။

တဒက္ဒက္ ထြက္ေပၚလာေသာ စက္ေသနတ္သံက လေရာင္ေအာက္တြင္ အိပ္ေမာက်ေနသည့္ ႐ြာကေလးကို လန္႔ ႏိုးသြားေစသည္။ ေသနတ္သံႏွင့္အတူ ထြက္ေပၚလာသည့္ ေခြးေဟာင္သံက ထို ညကို ပို၍ ေျခာက္ျခားေစခဲ့႐ိုး အမွန္။ ည၏ အက်ည္းတန္ျခင္းႏွင့္အတူ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္အိမ္သားလုံး၏ စိုးရိမ္စိတ္တို႔က ငယ္ထိပ္ေရာက္ကုန္ သည္။ အေမဆိုလၽွင္ ေျခမကိုင္မိ လက္မကိုင္မိႏွင့္ ကတုန္ကယင္ ျဖစ္ေန ေတာ့သည္။ ပါးစပ္မွလည္း ရသမၽွ ဘုရားစာမ်ားကို အဆက္မျပတ္ ႐ြတ္ဖတ္ ေနသည္။ သူ႕သားႀကီး ရန္မခဘဲ အိမ္ျပန္ ေရာက္ေစရန္ အေမဆုေတာင္းေန သည္ဆိုသည္ကို ကၽြန္ေတာ္သိေနသည္။ သို႔ေသာ္ အေမ၏ဆုေတာင္းကား မျပည့္ခဲ့။

အစ္ကိုႀကီးႏွင့္အတူ ဗီဒီယိုသြား ၾကည့္ၾကသည့္ အစ္ကိုႀကီး၏ သူငယ္ ခ်င္းအားလုံး ႐ြာျပန္ေရာက္လာသည္။ သို႔ေသာ္ အစ္ကိုႀကီးကား မပါ။ အေမ မၾကားခ်င္ဆုံး သတင္းတစ္ခုသာ အေဖာ္ ေခၚလာသည္။ အစ္ကိုႀကီး ေပၚတာဆြဲခံ လိုက္ရၿပီတဲ့။ ထိုသတင္းကို ၾကားၾကား ျခင္း ေဆာက္တည္ရာ မရျဖစ္ကာ အေမ မူးေမ့ၿပီး လဲက်သြားေတာ့သည္။ ခင္ပြန္း မရွိေတာ့သည့္ မုဆိုးမ တစ္ေယာက္ အတြက္ သားအႀကီးဆုံး မိသားစုအတြက္ အဓိကအားကိုးရာ မဟုတ္ပါလား။ မိသားစုကို အလုပ္အေကၽြးျပဳေနသည့္ သားလိမၼာ တစ္ေယာက္ ဆုံး႐ႈံးရမည္ကို အေမ တိုင္းက စိုးရိမ္ၾကေပမည္။ အေမ့စ ကားကို တစ္ခါေလာက္ နားမေထာင္ မိ႐ုံမၽွျဖင့္ အစ္ကိုႀကီးတစ္ေယာက္ ဒုကၡ ေရာက္ ရေတာ့မည္။

ထိုညက ၾကားရေသာ စက္ေသနတ္ သံမ်ားမွာ ဗီဒီယို႐ုံထဲတြင္ ေပၚတာဝင္ ဆြဲစဥ္ ထြက္ေျပးသူမ်ားကို ေျခာက္လွန္႔ ပစ္ခတ္ျခင္း ျဖစ္သည္။ တခ်ိဳ႕ကလည္း ထြက္ေျပး လြတ္ေျမာက္ခဲ့သည္။ တခ်ိဳ႕ ကလည္း အမ်ိဳးသမီးမ်ားက သုံးေလး ေယာက္အေပၚမွ တက္ထိုင္ၿပီးဝွက္ေပး ထားသျဖင့္ လြတ္ေျမာက္ခဲ့ၾကသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း ေရျဖဴသြားရာလမ္းတြင္ ကားေပၚမွ ခုန္ခ်ထြက္ေျပးခဲ့၍ လြတ္ ေျမာက္ခဲ့သည္။ ႐ိုးသားေအးေဆးလြန္း သည့္ အစ္ကိုႀကီးအေနျဖင့္ ထိုကဲ့သို႔ စြန္႔စားရန္အတြက္ အားထုတ္လိမ့္မည္ မဟုတ္။

ေပၚတာဆြဲခံရသူမ်ားကို ေရျဖဴၿမိဳ႕ရွိ မယက႐ုံး၏ အခန္းလြတ္တစ္ခုထဲတြင္ တစ္ညတာ ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားေလ သည္။ ထိုကဲ့သို႔ ခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားၿပီးမွ စစ္ဗ်ဴဟာ စခန္းသို႔ ပို႔ေဆာင္သည္။ မပို႔ေဆာင္မီအခ်ိန္အတြင္း တခ်ိဳ႕က အေစာင့္တပ္သားကို ပိုက္ဆံေပးၿပီး ထြက္ေျပးၾကသည္။ တခ်ိဳ႕ကလည္း ေၾကးစားေပၚတာလိုက္သူမ်ားကို ငွားရမ္းကာ လူစားထိုးၿပီး မိမိတို႔သား မ်ားကို ကယ္တင္ၾကသည္။ ထိုေၾကးစား ေပၚတာမ်ားမွာ ေရွ႕တန္းထြက္သည့္ တပ္ခြဲႏွင့္အတူ လိုက္သြားၿပီးမွ ပိုက္ဆံ ေပးၿပီး ျပန္လည္လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ႀကိဳး စားၾကသည္။ ေပၚတာေဈးကြက္တြင္ ေၾကးစားေပၚတာတစ္ဦး၏ ေပါက္ေဈး မွာ ခုနစ္ေသာင္းဝန္းက်င္ခန္႔ ရွိသည္။ ၁၉၉၇ခုႏွစ္ခန္႔က ထိုေငြပမာဏသည္ ကၽြန္ေတာ့္အေမကဲ့သို႔ေသာ ဆင္းရဲ တြင္းနက္လွသည္ မုဆိုးမတစ္ေယာက္ အတြက္ အလြယ္တကူ မရွာေဖြႏိုင္ေသာ ပမာဏျဖစ္သည္။ အစ္ကိုႀကီးကို ကယ္တင္ရန္ အေမႀကိဳးစားခဲ့ေသးေသာ္ လည္း မတတ္သာသည့္အဆုံး”သတၱဝါ တစ္ခု ကံတစ္ခု”ဟုသာ သေဘာထား လိုက္ေတာ့သည္။

အစ္ကိုႀကီးတို႔ကို ထားဝယ္ၿမိဳ႕အနီး ရွိ ဗ်ဴဟာတစ္ခုတြင္ ရက္အနည္းငယ္ၾကာ ထိန္းသိမ္းခံထားရၿပီးေနာက္ မင္းသမီးစ ခန္းသိမ္းတိုက္ပြဲကို ဆင္ႏႊဲေနသည့္ တပ္ မတစ္ခုကို ရိကၡာပို႔မည့္စစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ပါသြားေၾကာင္း ေနာက္တြင္ သိခဲ့ရသည္။ အစ္ကိုႏွင့္အတူ တပ္ခြဲ တစ္ခြဲတည္း က်ခဲ့ၿပီး ျပန္လည္ထြက္ေျပး လြတ္ ေျမာက္လာသည့္သူတစ္ဦး၏ ေျပာျပ ခ်က္အရ သူထြက္ေျပးလြတ္ေျမာက္ လာခ်ိန္က်န္ခဲ့သည့္ အစ္ကိုႀကီးမွာ က်န္းမာေရး အေတာ္ ဆိုး႐ြားေနေၾကာင္း သိရသည္။ နဂိုကတည္းက စားခ်ိန္မမွန္ ေသာက္ခ်ိန္မမွန္ အလုပ္လုပ္ခဲ့၍ အစာအိမ္ ေရာဂါအခံ ရွိသည္။ ေပၚတာ အျဖစ္ စစ္ေၾကာင္းႏွင့္ပါ သြားခ်ိန္ အေန ဆင္းရဲအစားဆင္းရဲ ဒဏ္ကိုခံရၿပီး အစာအိမ္ေရာဂါမွာ ပိုမိုဆိုး႐ြားလာပုံရ သည္။ အားအင္ခ်ည့္နဲ႔ေနၿပီး နာမက်န္း ျဖစ္သည့္ ေပၚတာမ်ားကို လားပင္စင္ ေပးေလ့ရွိသည္။ အစ္ကိုႀကီး တစ္ေယာက္ လည္း လားပင္စင္ေပးသည့္အထဲ မုခ် ပါသြားႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္အေမ့ကိုမူ ေျပာမထြက္ခဲ့။
မင္းသမီးစခန္းသိမ္းတိုက္ပြဲတြင္ က်ဆုံးခဲ့သည့္ တပ္မေတာ္သားမ်ား၏ စာရင္းကို အတိအက် ျပဳစုထားရွိႏိုင္ေသာ္ လည္း စစ္ပြဲတြင္ က်ဆုံးခဲ့သည့္ ေပၚတာ မ်ား၏ စာရင္းမွာမူကား ရွိလိမ့္မည္ မဟုတ္။

တပ္မေတာ္သားမ်ား၏အေလာင္း မ်ားကို စနစ္တက် သၿဂႋဳဟ္ေပးမည့္သူရွိ ေသာ္လည္း ေပၚတာမ်ားအတြက္မူ ရွိ လိမ့္မည္မဟုတ္။
ထို႔ေၾကာင့္သာ ႏြားေမွာင္ခိုသမား မ်ားအေနျဖင့္ သူတို႔သြားရာ လမ္းနံ ေဘးတြင္ ပုပ္ပြေနသည့္ ႐ုပ္အေလာင္း မ်ား၊ အ႐ိုးက်ေနသည့္ ႐ုပ္အေလာင္း မ်ား ေတြ႕ခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ စစ္မက္ျဖစ္ပြားရာေဒသ၊ တရားဥပေဒ စိုးမိုးမႈ မရွိသည့္ေဒသမ်ားတြင္ လူသား တစ္ေယာက္၏ တန္ဖိုးမွာ သုညထက္ မပိုပါ။ ယခုအခ်ိန္ထိ တိုက္ပြဲမ်ား ျဖစ္ပြားေနေသးသည့္ ေဒသမ်ားတြင္ ေနထိုင္လ်က္ရွိၾကသည့္ တိုင္းရင္း သားမ်ား၏ ဘ၀ကို မ်ားစြာ စာနာမိ သည္။ ႏွစ္ေပါင္း ခုနစ္ဆယ္ဆိုသည္မွာ လူ႕သက္တမ္း တစ္ခုစာပင္ ျဖစ္သည္။ ထိုသက္တမ္းအတြင္း ေနထိုင္ခဲ့ၿပီး ကြယ္လြန္သြားသူတစ္ေယာက္အတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း၏ အဓိပၸာယ္ကို သေဘာ ေပါက္လိမ့္မည္မဟုတ္။

စစ္အစိုးရလက္ထက္က ဖမ္းဆီး ႏွိပ္စက္ျခင္း ခံခဲ့ရဖူးသည့္ ကဗ်ာဆရာ တစ္ေယာက္၏ ကဗ်ာထဲတြင္ “လက္သီး ခ်က္တစ္ခ်က္ႏွင့္ တစ္ခ်က္ ၾကားတြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္းရွိသည္”ဟု ဆိုသည္။ ထို႔အတူ ပင္စစ္မက္ျဖစ္ပြားေနသည့္ တိုင္းရင္းသားေဒသမ်ား၏ လူမႈဘ၀တြင္ လည္း “တိုက္ပြဲတစ္ခုႏွင့္ တစ္ခုအၾကား တြင္ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္းရွိသည္”ဟုေျပာရ မလိုပင္။ သူတို႔အတြက္ ထာ၀ရ ၿငိမ္းခ်မ္း ေရးကား အလွမ္းေဝးေနဆဲ။

မင္းသမီးစခန္းကို ျမန္မာ့တပ္မ ေတာ္မွ သိမ္းပိုက္ခဲ့သည္မွာ ၁၉၉၇ခုႏွစ္ ကတည္းက ျဖစ္သည္။ ယခုဆိုလၽွင္ ႏွစ္ ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ၿပီ ျဖစ္သည္။ ထိုႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္အတြင္း တစ္ေန႔ ေပၚလာႏိုးႏိုးႏွင့္ ေစာင့္ေမၽွာ္ ေနသည့္ အေမပင္လၽွင္ အ႐ြယ္လြန္ ေနၿပီျဖစ္သည္။ ပိတုန္းေရာင္ဆံ ပင္မ်ား သည္ပင္လၽွင္ ေငြေရာင္ေျပာင္းေနေပၿပီ။ အေရျပားမ်ား တြန္႔ေၾကၿပီး အ႐ိုးေပၚ အေရတင္ ျဖစ္ေနေပၿပီ၊ ခ်ိဳင့္ဝင္ေန သည့္ပါးႏွစ္ဖက္က အံသြားမ်ား မရွိ ေတာ့ေၾကာင္း သက္ေသပင္။ ခါးကိုင္းၿပီး နားထိုင္း စျပဳေနၿပီျဖစ္သည္။ မ်က္လုံး မ်ားက မုန္ရီေနသေလာက္သူမ၏ေမၽွာ္ လင့္ခ်က္မ်ားက လန္းဆန္းေနဆဲ။ သို႔ေသာ္ သူမ၏သားႀကီးကား လူကိုယ္ တိုင္မဆိုထားႏွင့္ ဝိဥာဥ္အျဖစ္ႏွင့္ပင္ ေပၚမလာ။ သူမ၏သားေၾကာင့္ ျဖစ္ရ သည့္စိတ္က သူမကို အႏွစ္ႏွစ္အလလ ဒုကၡေပးသည္ကို အလူးအလဲခံခဲ့ရ သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္လၽွင္ နဂိုရွိရမည့္ အ႐ြယ္ထက္ သူမအိုစာသြားသည္။ အမွန္ကို အမွန္အတိုင္း အရွိကိုအရွိ အတိုင္း လက္ခံႏိုင္ရန္ သူမႀကိဳးစား၍ မရႏိုင္ျဖစ္ေနသည္။

ထိုစိတ္ေၾကာင့္ အေမအေသမ ေျဖာင့္မည္ စိုးမိသည္။ ဘ၀ကူးမေကာင္း မည္ကို ေတြးေၾကာက္ေနမိသည္။ ဒီတိုင္းသာ အေမဆက္လက္ ေခါင္းမာ ေနဦးမည္ဆိုလၽွင္ သူမ၏လူ႕ဘ၀တြင္ မရွိႏိုင္ေတာ့သည့္သားကို စြဲလန္း ေနဦးမည္ဆိုလၽွင္ တရားလည္း ေျဖာင့္ ေအာင္အားထုတ္ ႏိုင္မည္မဟုတ္။ ဤအတိုင္းသာ အေမတိမ္းပါးသြား ခဲ့လၽွင္. . . . ။

အေမ့ က်န္းမာေရးက တစ္စစ ခ်ဴခ်ာ လာသည္။ အေမေခါင္းမခ်ခင္ အစ္ကိုႀကီးအတြက္ အေမ့ကို တိုက္ တြန္းစရာ တစ္ခုရွိသည္။ အစ္ကိုႀကီး အတြက္ ဆြမ္းသြပ္အမၽွေဝေပးရန္ ျဖစ္ သည္။ သို႔တည္း မဟုတ္လၽွင္ အစ္ကို႔ ဝိညာဥ္တြယ္ရာမဲ့ျဖစ္ၿပီး မကၽြတ္မလြတ္ ျဖစ္ေနေပေရာ့မည္။ အခုထိ စစ္မီးမ်ား မၿငိမ္းေသးသည့္ တိုင္းျပည္တစ္ခုတြင္ ဝိညာဥ္ဘ၀ႏွင့္ ဆက္လက္ေနထိုင္ ေနရႏိုင္သည္။ မင္းသမီးစခန္းတြင္ က်ဆုံး၊ ေသဆုံးခဲ့သည့္ ABSDF ေက်ာင္းသား ရဲေဘာ္မ်ားအတြက္ မၾကာမီအခ်ိန္ အတြင္း ဗိမာန္တည္ေဆာက္ေပးေတာ့ မည္။ မည္သည့္စာရင္းမွ မဝင္သည့္ ေပၚတာတစ္ေယာက္၏ ဝိညာဥ္တစ္ ေကာင္က ခိုကိုးရာမဲ့ၿပီး ေယာင္လည္ လည္ ျဖစ္ေနေပေတာ့မည္။ ေက်ာင္းသား မ်ားအတြက္ တည္ေဆာက္ေပးထား သည့္ ဗိမာန္တြင္လည္း သူ႕ကိုလက္ခံ လိမ့္မည္ မဟုတ္။ ဤသည္ကို အေမ သေဘာေပါက္ေအာင္ ရွင္းျပရေပဦးမည္။

စစ္မက္မျဖစ္ပြားရာ၊ တရားဥပေဒ စိုးမိုးရာ၊ ဒီမိုကေရစီစနစ္ ထြန္းကားရာ၊ လူ႕အခြင့္အေရး အျပည့္အဝရွိသည့္၊ လူ သားတစ္ဦး၏ တန္ဖိုးအျပည့္အဝရွိသည့္ ေနရာတစ္ခု၊ တိုင္းျပည္တစ္ခုခုမွာ အစ္ကို႔ ဝိညာဥ္သြားေရာက္ အေျခခ် ႏိုင္ဖို႔ အစ္ကိုႀကီးအတြက္ ဆြမ္းသြပ္ အမၽွေဝေပးလိုက္ပါေတာ့အေမ. . . ။