အေလာင္းျပင္ဆဲ မသာဆရာမ်ား

0
997

အိမ္တစ္အိမ္တြင္ လူတစ္ေယာက္ ေယာက္ေသဆုံးလၽွင္ မျဖစ္မေန ေျပး ေခၚရသူကား “အေလာင္းျပင္သူ” ျဖစ္ပါ သည္။
အရပ္ေခၚက “မသာဆရာ”။
“ကိုယ္လဲမလုပ္ရဲဘူးေလ၊ အယူ အဆေတြလြဲသြားရင္ ကိုယ့္ကို ေျပာၾက မွာလည္း စိုးတယ္။ ရပ္ကြက္က ေက်နပ္ ေအာင္လုပ္ရေသးတယ္” ဟု ေကာ့ေသာင္း ၿမိဳ႕ ေအာင္သုခရပ္ကြက္မွ ေဒၚသန္းသန္း ႏြယ္က အိမ္တြင္ေယာက္်ားဆုံးစဥ္ အခါက အေတြ႕အႀကဳံကို ေျပာေလသည္။

အမ်ားအားျဖင့္ မသာဆရာ လာမွ လူေသအေလာင္းကို မၾက ေ႐ႊ႕ၾကရ သည္။ ထိုဆရာတို႔က အိမ္ၾကမ္းခင္း အလိုက္ အေလာင္းကို အလ်ားလိုက္ထား ျခင္း၊ မွန္မ်ားကို ဖုံးအုပ္ျခင္း၊ အေလာင္း အလွဆင္ျခင္း၊ အေခါင္း႐ိုက္ျခင္း စသ ျဖစ္ေသာ မသာကိစၥအဝ၀ကို တာဝန္ယူ ေဆာင္႐ြက္သြားတတ္သည္။
တာဝန္ေက်ေသာ မသာဆရာမ်ား သည္ သူလက္ထဲ အေလာင္အပ္သည့္ အခ်ိန္မွအစ အသုဘရက္လည္ သပိတ္ ဆြမ္းသြတ္ၿပီးသည္အထိ တာဝန္ယူ တတ္ၾကသည္။ ထိုသို႔ေသာ မသာ ဆရာမ်ား (သို႔) အေလာင္းျပင္သူမ်ားက တစ္ရပ္။တစ္႐ြာတြင္ တစ္ေယာက္ေတာ့ ရွိစၿမဲျဖစ္သည္။
ေလာင္းလုံးၿမိဳ႕နယ္ ညင္းေမာ္ ေက်း႐ြာက အသက္ႀကီး၍ အနားယူ လိုက္ၿပီဆိုေသာ အၿငိမ္းစား မသာဆရာ အသက္ ၆၅ ႏွစ္အ႐ြယ္ ဦးေသာင္းေဖ၏ အေလာင္းျပင္သက္တမ္းက ၁၅ ႏွစ္ခန္႔ ရွိခဲ့သည္။

သူက မသာဆရာပညာအား တတ္ပါ ေစေတာ့ဟု သင္ခဲ့ျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ ျမင္ဆရာတို႔၏ အေလာင္းျပင္ပုံကို ၾကည့္ရင္း တတ္သြားသည္ဆိုသည္။ ထို ျမင္ဆရာတို႔ အေလာင္း မျပင္ ႏိုင္ေတာ့သည့္အ႐ြယ္သို႔ ေရာက္ေသာ အခါ ႐ြာသားမ်ားက သူ႕အားအကူအညီ ေတာင္းရာမွ မရည္႐ြယ္ဘဲ မသာဆရာ ျဖစ္ခဲ့ရေၾကာင္း ဦးေသာင္းေဖက ေျပာ သည္။
“ပိုက္ဆံလိုခ်င္လို႔ လုပ္ေပးတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ က်န္ရစ္တဲ့ မိသားစု ေတြကေနၿပီး ပိုက္ဆံေတြ လႉလိုက္ တယ္။ အဲလိုရလာတဲ့ ပိုက္ဆံေတြကို ကိုယ္လည္း နည္းနည္းပါးပါးသုံးတယ္။ ေသသြားတဲ့သူေရာ က်န္ရစ္သူေတြ အတြက္ပါ ရည္စူးၿပီး အလႉလုပ္ေပး တယ္။ ကုသိုလ္လည္းရ ဝမ္းလည္း၀ ဆိုသလိုေပါ့” ဟု ဦးေသာင္းေဖက ေျပာသည္။

ဦးေသာင္းေဖ အေလာင္းျပင္စဥ္က အေလာင္း ေရးခ်ိဳးေပးသည့္ ဓေလ့ရွိဆဲ။ သန္႔ရွင္းသတ္ရပ္ေစရန္ ေရခ်ိဳးေပးသည္ ဟု ဦးေသာင္းေဖ ခံယူသည္။
မသာဆရာက ေရခ်ိဳးေပးလၽွင္ ေဆြမ်ိဳးမ်ားက ဝိုင္းကူၾကရသည္။
“ကၽြန္မ ၁၀ ႏွစ္သားတုန္းက အဖြား မသာေလာင္းကို ဂ်ီးတြန္းရေသးတယ္” ဟု ေလာင္းလုံးၿမိဳ႕နယ္ ေက်ာက္ဆင္႐ြာမွ အသက္ ၅၃ ႏွစ္အ႐ြယ္ ေဒၚမိစန္းက ေျပာသည္။
ဦးေသာင္းေဖ အေလာင္းစျပင္စဥ္ က ေသသူ၏ေဆြမ်ိဳးမ်ား အဝတ္ျဖဴ ဝတ္ရသည့္ဓေလ့ ရွိဆဲ။ ေသသူအား ေဆြမ်ိဳးျမင္သာရန္ ျပသည့္သေဘာဟု ဆိုသည္။
ထိုေခတ္က ႐ြာမ်ားတြင္ မီးသၿဂိဳလ္ ျခင္း မရွိေသး။ ေငြတတ္ႏိုင္သူမ်ားက ဂႈသြင္း၊ မတတ္ႏိုင္တဲ့သူက ေျမျမႇဳပ္ ၾကသည္။ ဦးေသာင္းေဖတို႔ မသာဆရာ မ်ားက သခ်ႋဳင္းသို႔သြားကာ ေျမေနရာ သြားဝယ္ေပးရသည္။ မျမင္ရသည့္ သခ်ႋဳင္းေစာင့္ထံ လိုခ်င္သည့္ ေျမ အတိုင္းအတာ ေျပာဝယ္ၾကရသည္။ တန္ဖိုးက စတိအေနျဖင့္ ကြမ္းတစ္ယာ၊ ႏွစ္ယာ။

ေသသူ လူ႕ျပည္တစ္ဖက္ကမ္းကူး ႏိုင္ရန္ ကူးတို႔ခ အေႂကြေစ့ ငါးမႈး တစ္ မတ္ ထည့္ေပးရန္လည္း မသာဆရာက မေမ့ရ။
မသာရွင္မ်ားကိုလည္း ေဆာင္ရန္ ေရွာင္ရန္မ်ား မသာဆရာမ်ားက မွာၾကားတတ္သည္။ အသုဘရွင္မ်ားက လည္း ထိုဆရာ ၫႊန္ၾကားခ်က္အတိုင္း တေသြမတိမ္း လိုက္နာၾကရသည္။
အသုဘကိစၥတြင္ စည္းမ်ဥ္းမ်ားရွိ သကဲ့သို႔ ယင္းစီးမ်ဥ္းမ်ားကို ေဖာက္ ဖ်က္ခဲ့လၽွင္ ဆိုးက်ိဳးမည္သို႔ ျဖစ္တတ္ သည္ကိုလည္း လက္ခံယုံၾကည္ထားၾက သည္။
ဥပမာ အေခါင္းျပဳလုပ္ရာတြင္ အသုဘ အိမ္ၿခံဝင္းမွအပ အျခားၿခံဝင္းထဲ မလုပ္ရ။ ေဆြစဥ္မ်ိဳးဆက္ ေသတတ္ သည္ဟူေသာ အယူအဆမ်ိဳး အ႐ိုးစြဲခဲ့ ၾကသည္။ ျမန္မာလဆန္းစပိုင္းေသလၽွင္ ႐ြာထဲ ဆက္တိုက္ေသတတ္သည္၊ သို႔ ေၾကာင့္ အသုဘအိမ္တြင္ ေပါက္ကရ စကားမ်ား မေျပာရ။ မသာခ်ရန္ အိမ္ေအာက္သို႔ အေလာင္း(အေခါင္း)မလၽွင္ ျပတင္းေပါက္ႏွင့္ မထိ၊ မတိုက္ ေစရ၊ ယင္းအိမ္တြင္ လူဆက္တိုက္ ေသတတ္သည္.. စသျဖင့္။

ဦးေသာင္းေဖတို႔ လက္ထက္ တြင္ကား ယင္းအယူအဆမ်ား တျဖည္း ျဖည္း ပါးလာသည္။
“အခုေခတ္မွာကေတာ့ ေရွ႕အစဥ္ အလာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေပ်ာက္ သြားတယ္။ သူ႕ေခတ္နဲ႔သူ ေပါ့ေလ။ ဦးတို႔ လုပ္ခဲ့စဥ္ကလဲ ေရွ႕ထုံးနဲ႔ လြဲေန တာေတြ ရွိခဲ့တာပဲေလ။ သူ႕ေခတ္မွာ သူလုပ္တာ အမွန္ေပါ့” ဟု ဦးေသာင္းေဖ က ဆိုသည္။
ယခင္ကဆိုလၽွင္ အစိမ္းေသ (နာမက်န္းျဖစ္ ေသ႐ိုးေသစဥ္မဟုတ္ဘဲ လတ္တေလာ အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္ ႐ုတ္တရက္ေသဆုံးသူ) မ်ားဆိုက အိမ္ေပၚမတင္ရ၊ ႐ြာထဲမသြင္းရ၊ အေလာင္း ကို ႐ြာတြင္းမွ ျဖတ္မသယ္ရ၊ သခ်ႋဳင္းသို႔ တိုက္႐ိုက္သယ္ယူကာ အသုဘအခမ္း အနားကို သခ်ႋဳင္းတြင္ ျပင္ဆင္က်င္းပ ရသည္။ မသာဆရာႏွင့္ ကာလသား မ်ားက ညေစာင့္အိပ္ရသည္။

သို႔ေၾကာင့္ ေဆး႐ုံတြင္ရင္ခြဲၿပီး ႐ြာျပန္သယ္သည့္ အေလာင္း တင္လာ ေသာကား၊ ျမင္းလွည္းဆိုလၽွင္ ျဖတ္လာ သည့္႐ြာမ်ား မသိေစရန္ ကားေပၚ၊ ျမင္းလွည္းေပၚပါသူမ်ား အသံမထြက္ရ၊ မိသားစုဝင္မ်ား က်ယ္က်ယ္ မငိုရ။ ႐ြာေရာက္မွ မသာဆရာကို တိုးတိုး ေျပးေခၚရသည္။
“အစိမ္းေသေတြလဲ ႐ြာထဲ အဝင္ မခံဘဲ႐ြာျပင္ သခ်ႋဳင္းမွာသြားထား တာေတြ အရင္ကပဲရွိတယ္။ ေဆး႐ုံမွာ ေသၿပီးလာတဲ့သူလဲ ႐ြာထဲအဝင္မခံတာ ေတြ႕ဖူးတယ္။ အခုေနာက္ပိုင္းကေတာ့ နားလည္မႈေတြနဲ႔ အိမ္ေတြမွာထား ေနၾကတာရေနတာပဲေလ”ဟု ေလာင္းလုံး ၿမိဳ႕နယ္ စြန္ေတာင္ေပၚေက်း႐ြာမွ အသက္ ၅၈ ႏွစ္အ႐ြယ္ ဦးတိုးတိုးက ေျပာသည္။

မသာဆရာတို႔ အယူအဆႏွင့္ လုပ္ေဆာင္ပုံက တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္မတူ။ တစ္႐ြာႏွင့္တစ္႐ြာ ကြဲလြဲမႈ အနည္းငယ္စီ ရွိတတ္သည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ပိုပိုကြဲျပားလာ ေျဖေလၽွာ႔လာၾကသည္။
လက္ရွိတြင္ အေလာင္းအား ေရမခ်ိဳးေပးေတာ့ဘဲ မိသားစုမ်ားက စႏိုးတာဝါပိုင္းျဖင့္ တစ္ကိုယ္လုံး ဝိုင္းသုတ္ေပးၾကေၾကာင္း ေကာ့ေသာင္း ၿမိဳ႕ ေ႐ႊဟသာရပ္ကြက္မွ အသုဘျပင္ သူဦးေအာင္ဝင္းက ေျပာသည္။
အမ်ိဳးသမီးအေလာင္းဆိုက ဆံပင္ၿဖီးသင္ျခင္း၊ သနပ္ခါးလိမ္း ႏုတ္ခမ္းနီဆိုး မ်က္ခုံးေမြး ဆြဲေပးျခင္း၊ အမ်ိဳးသားဆိုက ေပါင္ဒါေမႊး လိမ္းေပး ျခင္းတို႔ျပဳလုပ္သည္ဟု ဦးေအာင္ဝင္းက ဆိုသည္။

ယခင္က သစ္ကုတင္ (အခ်ိဳ႕က ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတြင္ငွား) ျဖင့္ အေလာင္းျပင္ကာ မပုတ္သိုးရန္အတြက္ ေရခဲတုံးမ်ား ကိုယ္ေပၚစိမ္ျခင္း၊ ေဖာ္ မလင္ေဆးအား အေလာင္းခ်က္တစ္ဝိုက္ ထိုးျခင္းတို႔ ျပဳလုပ္ရသည္။ လက္ရွိတြင္ အေအးခန္းေခါင္းတလားမ်ား ေပၚေပါက္ ေနေလၿပီ။
“အေအးခန္းပါတဲ့ အေခါင္းထဲ ထည့္ မဆံ့တဲ့ အဝလြန္သူမ်ိဳးေတြ၊ ေနအိမ္ထဲ အေအးခန္းအေခါင္းဝင္မဆံ့တဲ့ အိမ္ေတြ ဆို အသုဘထားမယ့္၊ သိပ္မယ့္ရက္ အေပၚမူတည္ၿပီး ေဆးထိုးေပးေနရတုန္း ပဲ”ဟု ဦးေအာင္ဝင္းက ေျပာသည္။

အေလာင္းျပင္သူမ်ားက မသာ ဆရာဆိုသည္ထက္ ပရဟိတစိတ္ျဖင့္ ကုသိုလ္ယူ လုပ္ေဆာင္ေပးေနျခင္း သာျဖစ္ေၾကာင္း ၎က ဖြင့္ဟသည္။
ယခုကား အေအးခန္းအေခါင္း တလားေတြက ႐ြာတိုင္းရပ္တိုင္းနီးပါး ရွိေနၿပီ။ နာေရးအသင္းအဖြဲ႕ မ်ားလည္း ႐ြာတိုင္းနီးပါး ရွိေနၿပီ။ ယင္းအသင္းဝင္ တို႔က မသာဆရာတို႔လုပ္ခဲ့ေသာ အလုပ္ မ်ားကို အစအဆုံး ဝင္လုပ္လာၾကသည္။ အယူအစြဲတို႔ကို ေဖ်ာက္လာၾကသည္။
ယခုေနာက္ပိုင္းတြင္ အသုဘငွက္ေပ်ာ ပြဲပင္ မျပင္ေတာ့ေၾကာင္း ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ မွစ အသုဘနာေရးကိစၥအဝ၀ကို ကူညီ ေပးေနေသာ ပလၿမိဳ႕ကင္းရပ္ကြက္ နာမူကူညီေရးအသင္းအဖြဲ႕မွ ကိုခင္ေဇာ္လတ္က ေျပာသည္။

“အခုေနာက္ပိုင္း ေခတ္လူငယ္ ေတြက အစြဲမထားဘူး။ မလုပ္ရင္ဘာျဖစ္ တယ္ဆိုတာက အယူဝါဒအစြဲ လမ္းေတြ၊ မလုပ္လည္း ဘာမွမျဖစ္တာ”ဟု ကိုခင္ေဇာ္လတ္က ေျပာသည္။
ယင္းသို႔ နာေရးပရဟိတအသင္း အဖြဲ႕မ်ား ရွိႏွင့္ေနသည့္တိုင္ေအာင္ အခ်ိဳ႕က အသုဘဆိုလၽွင္ မသာဆရာပါမွ စိတ္ခ်ၾကဆဲ၊ လူေသလၽွင္ မသာဆရာ ေျပးေခၚေနရဆဲ ျဖစ္သည္။

“ေခတ္ေတြ ဘယ္လိုေျပာင္းေျပာင္း ေရွးထုံးကေတာ့ ပစ္ပယ္လို႔မရဘူး ေရွးထုံးပယ္လို႔ အေမွာက္အမွားျဖစ္ရင္ တစ္အိမ္လုံး ဒုကၡေရာက္သြားႏိုင္တာေလ၊ ေသတဲ့အခ်ိန္ကစၿပီး ရက္လည္တဲ့အထိ မသာဆရာေျပာတဲ့အတိုင္း လိုက္လုပ္ရ တာ”ဟု ေကာ့ေသာင္းၿမိဳ႕ ပိေတာက္ ေ႐ႊဝါ ရပ္ကြက္ေန ေဒၚမီးမီးက ေျပာသည္။ မသာဆရာမ်ားလည္း မသာ ေလာင္း မ်ားကိုေရာ အသုဘပိုင္ရွင္ တို႔ကိုပါ ဆရာလုပ္ေနၾကဆဲ။