ေရွးသေရာ အခါက ပုံေျပာၾကရာ၀ယ္

0
820

အ႐ြယ္ေရာက္ၿပီးသူတိုင္း ပုံျပင္ တစ္ပုဒ္ကို က်က်နန ေျပာတတ္ခ်င္မွ တတ္မည္။ သို႔ေသာ္ ပုံေျပာသည္ကို နားေထာင္ဖူးသူခ်ည္းသာ ျဖစ္ပါမည္။
လူ႕ဝန္းက်င္တြင္ တခုတ္တရ ပုံေျပာ သည့္ဓေလ့တခ်ိန္က ေနရာရခဲ့ဖူးပါသည္။
အထူးသျဖင့္ ညအိပ္ရာဝင္ခ်ိန္ မ်ားတြင္ အိမ္ရွိ ဘိုးဘြားမိဘတစ္ဦး ဦးက ပုံျပင္မ်ား ေျပာျပတတ္ၾကသည္။ ပုံျပင္အမ်ားစုက ေခတ္အဆက္ဆက္ လက္ဆင့္ကမ္း သယ္ေဆာင္လာသည့္ ၾကားဖူးနား၀ ပုံျပင္မ်ား ျဖစ္လိမ့္မည္။ ဖတ္မွတ္ထားသည့္ ပုံျပင္မ်ားလည္း ပါေကာင္းပါမည္။

ပုေလာၿမိဳ႕သူ မေမဇင္မိုးသည္ လည္း အေမ၊ အဘြားႏွင့္ အတူအိပ္ခြင့္ ရခ်ိန္ငယ္ဘ၀တြင္ ပုံျပင္မ်ားႏွင့္ အိပ္ ယာဝင္ခြင့္ ရခဲ့ေၾကာင္း ဖြင့္ဟသည္။
“တစ္ခါတစ္ေလ ညီအစ္မေတြ အိပ္ရင္းေျပာျဖစ္တယ္၊ ပုံေျပာရင္း အိပ္ ေပ်ာ္သြားၾကတာ အမွတ္တရေတြပဲ”ဟု မေမဇင္မိုးက ေျပာသည္။
အခ်ိဳ႕ပုံျပင္မ်ားက အဖန္တစ္ရာ ေျပာၿပီးသားမ်ား ျဖစ္ေသာ္လည္း ထပ္ေျပာလၽွင္လည္း အလြတ္ရေနသည့္ တိုင္ ထပ္နားေထာင္တတ္ၾကသည္။ တစ္ခါတစ္ေလ ပုံေျပာသူ အဘိုးအဘြား၊ မိဘတို႔ ေျပာၿပီးသားပုံျပင္ ထပ္ေျပာခ်ိန္ မွားေျပာလၽွင္၊ ေမ့ေနလၽွင္ နားေထာင္သူ သားသမီးေျမးျမစ္က ျပန္ေထာက္ျပ ေပးၾကသည္အထိ။
ယခုအခ်ိန္ကဲ့သို႔ ေဆာင္းတြင္း ညမ်ားဆိုက ေစာင္၊ အေႏြးထည္တို႔ ကိုယ္မွာၿခဳံကာ မိသားစုမ်ား တိုးတိုး ေဝွ႔ေဝွ႔ နားေထာင္ၾကတတ္သည္။ သရဲ ပုံျပင္မ်ားဆိုက ေက်ာမလုံ၊ အသဲငယ္သူ၊ ေၾကာက္တတ္သူမ်ား ပုံျပင္ဝိုင္းအစြန္ ေရာက္ေနက ဝိုင္းအလယ္ အတင္းတိုးဝင္ တတ္ၾကသည္။

ေကာ့ေသာင္းၿမိဳ႕ ေအးျမကန္ သာရပ္ကြက္ေန မပန္ပန္ကေတာ့ ငယ္စဥ္က အစ္မျဖစ္သူ ေျပာျပဖူးေသာ ေၾကာက္စဖြယ္ သရဲႏွင့္ စုန္းမပုံျပင္ကို ယခု အိမ္ေထာင္သည္ဘ၀ထိ မွတ္မိ ေနဆဲဟု ဆိုသည္။
“အစ္မက အိပ္ခါနီး ေျပာျပဖူး တယ္။ ၄ တန္း ၅ တန္းအ႐ြယ္ေရာက္တဲ့ အထိေပါ့၊ မွတ္မိသေလာက္ ေခါင္းသုံး လုံးသရဲနဲ႔ တန္ခိုးရွိတဲ့ေဆး ၃ လုံး ပုံျပင္၊ စုန္းမႀကီးက သူ႕သမီးကို ပိတ္ ေလွာင္ထားတာ၊ အဖိုးအိုက တန္ခိုးရွိတဲ့ ေဆး ၃ လုံးေသြးၿပီး ထြက္ေျပးခိုင္းတာ၊ ေန႔တိုင္း တစ္ပတ္ေလာက္ (အခန္း ဆက္) ေျပာျပတာ၊ ၿပီးရင္ေၾကာက္ၿပီး အိပ္ေပ်ာ္သြားေရာ၊ ေက်ာင္းေရာက္ေတာ့ သူငယ္ခ်င္းေတြကိုျပန္ေျပာျပေတာ့ သူငယ္ခ်င္းေတြလည္း ေၾကာက္ၿပီး နားေထာင္ၾကနဲ႔”ဟု မပန္ပန္က ေျပာ သည္။
မပန္ပန္က သူမ ၾကားဖူးသည့္ ပုံျပင္ကို ေက်ာင္းမွသူငယ္ခ်င္းမ်ားထံ လက္ဆင့္ ကမ္းသကဲ့သို႔ ေက်ာင္းရွိ အျခားေက်ာင္းသူေက်ာင္းသား သူငယ္ ခ်င္းမ်ားၾကားတြင္ အလွည့္က်ပုံစု ေျပာသည့္ဓေလ့မ်ား ထြန္းကားခဲဖူး သည္။

ပုံေျပာတမ္း ကစားၾကသည္ဟု ဆိုရမည္။ ကိုယ္ၾကားဖူးတဲ့ပုံျပင္မ်ား တစ္ေယာက္တစ္လွည့္ ဝိုင္းေျပာၾကရ သည္။ တစ္ခါနဲ႔တစ္ခါ မထပ္ေစရ။
ၾကားဖူးသည့္ ပုံျပင္ထဲမွ တိုင္း ျပည္အမည္၊ မင္းအမည္ ေမ့ေနလၽွင္ “ျပည္မသိ ဗာရာဏသီ၊ မင္းမသိ ျဗာမဒၵတ္” ဆို႐ိုးအတိုင္း ေရာခ်ၾက ေတာ့သည္။
အကယ္၍ ေျပာစရာပုံျပင္ မရွိ ေတာ့လၽွင္ ကိုယ့္စိတ္ကူးႏွင့္ တည္ ေဆာက္ထားသည့္ ပုံျပင္တစ္ပုဒ္ကို အဆင္ေျပသလို ဇာတ္လမ္းဆင္ ေျပာရ သည္။ လက္လုပ္ပုံျပင္ဟု ဆိုရမည္။
တစ္ခါတေလ ေျပာရင္း အဆုံး မသတ္ႏိုင္ဘဲ ေဝ့လည္ေဝ့လည္ျဖစ္ေန လၽွင္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားက စိတ္မရွည္ဘဲ ဝိုင္းျပင္ ဝိုင္းျဖတ္ ဝိုင္းျဖည့္ေပးၾကရင္း ပုံျပင္အသစ္တစ္ပုဒ္ ရသြားတတ္သည္။
အခုခ်ိန္တြင္ ယင္းဓေလ့တို႔ ဆုတ္ခြာ သြားေလၿပီ။ ေက်ာင္းသားလူငယ္တို႔ ပုံေျပာတမ္းကစားသည္ကို မေတြ႕ရေတာ့။
ထို႔တူ ပုံျပင္ တစ္ပုဒ္ကို စိမ္ေျပ နေျပ ေျပာေနသည္ကို သားသမီး ေျမးျမစ္တစ္သိုက္က ဝိုင္းပတ္ကာ နားေထာင္ေနသည့္ ျမင္ကြင္းမ်ိဳး မေတြ႕ရသေလာက္ ရွားပါးလာသည္။
ပုံေျပာသည့္ ဓေလ့က ေပ်ာက္ကြယ္ လုလု။

ပုံျပင္နားေထာင္ရသည္ကို ႏွစ္ သက္ၿပီး သူငယ္ခ်င္းေပါင္းရာတြင္ မည္သို႔ေ႐ြးခ်ယ္ေပါင္းသင္းတတ္ရန္ သင္ခန္းစာေပးသည့္ ဆရာမေျပာျပေသာ ေက်းညီေနာင္ပုံျပင္ကို အမွတ္ရေန သည္ဆိုသည့္ အသက္ ၂၄ ႏွစ္အ႐ြယ္ သရက္ေခ်ာင္းၿမိဳ႕နယ္ ပန္းေတာ႐ြာသူ မခင္မာေထြးသည္လည္း ပုံေျပာတမ္း မကစားဖူးသလို ပုံ ျပန္မေျပာတတ္ ေၾကာင္း ဖြင့္ဟသည္။
“ပုံနားမေထာင္ရတာ ၾကာၿပီ၊ ကိုယ္တိုင္လဲ မေျပာျဖစ္ဘူး။ အခု ေနာက္ပိုင္း မိဘ ဘိုးဘြားေတြေျပာတာ မျမင္ရေတာ့ဘူး”ဟု မခင္မာေထြးက ေျပာသည္။
ထိုသို႔ ပုံေျပာသည့္ဓေလ့ ေပ်ာက္ ကြယ္မည္ကို စိုးရိမ္ေသာ၊ လူမႈအဖြဲ႕ အစည္း အခ်ိဳ႕က ကေလးလူငယ္မ်ားၾကား ပုံျပင္မ်ား အျမစ္ျပန္တြယ္လာေစေရး တစ္ႏိုင္တပိုင္ ႀကိဳးစားလာၾကသည္။ ပုံေျပာသည့္ အဖြဲ႕ငယ္မ်ား ဖြဲ႕စည္းကာ ကေလးမ်ားၾကား ပုံေျပာသည့္အေလ့ အထ ထြန္းကားလာေစရန္ ႀကိဳးစားလာ ၾကသည္။
ယင္းတို႔အနက္ ထားဝယ္ရွိ ALC (Art, Langunge & Computer Center – Dawei) သည္လည္း တစ္ခုအပါအဝင္။
ပုံျပင္မ်ားသည္ အေၾကာင္းအရာ ပိုင္းတြင္ ဗဟုသုတ ႂကြယ္၀ေစၿပီး စိတ္ ခံစားမႈအပိုင္း၊ စာရိတၱအပိုင္း၊ ကေလး မ်ား၏ စိတ္ေနသေဘာထားကို တည္ေဆာက္ႏိုင္ေသာ သေဘာထားမ်ား ပါဝင္ေၾကာင္း ALC ၫိုႏႈိင္းေရးမႉး ကိုသိန္းသန္းစိုးက ဆိုသည္။

“ေကာင္းတာလုပ္ရင္ ေကာင္း တာျဖစ္မယ္။ မေကာင္းတာလုပ္ရင္ မေကာင္းတာ ျဖစ္တယ္။ အဲလို အသိ ေတြေပးေဆာင္သြားရင္ ႀကီးလာတဲ့ အခ်ိန္မွာ သူတို႔ရဲ႕ျဖစ္လာမဲ့ စိတ္ေန သေဘာထားေတြသည္ အဲဒီအေပၚမွာ အေျခခံၿပီးသြားတာေပါ့ေနာ္။ ပုံျပင္ ေတြသည္ တန္ဖိုးေတြကို အမ်ားႀကီး ထည့္ေပးသြားႏိုင္တာေပါ့”ဟု ကို သိန္းသန္းစိုးက ေျပာသည္။
လက္ရွိေခတ္တြင္ ကေလးမ်ား အတြက္ ေ႐ြးခ်ယ္စရာ ေဖ်ာ္ေျဖေရးက႑မ်ား ပိုမ်ားလာမႈ မိုးလင္းမွသည္ ညအထိ သင္ယူတက္ေရာက္ေနရသည့္ ေက်ာင္းႏွင့္ က်ဴရွင္ပညာေရးစနစ္၊ မိဘတို႔၏ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းမႈ အတြက္ အလုပ္လုပ္ခ်ိန္ ပိုမ်ားလာမႈ စသည္တို႔က ပုံေျပာသည့္ ဓေလ့ကို တိုက္စားေနေၾကာင္း ကိုသိန္းသန္းစိုးက ေထာက္ျပသည္။

ယခုအခ်ိန္တြင္ ပုံျပင္ေျပာ ဓေလ့ ရွားရွားပါးပါး ျဖစ္လာၿပီး ေျပာသူ သိပ္မရွိေတာ့သကဲ့သို႔ နားေထာင္လိုသူ လည္း မရွိသေလာက္ ျဖစ္လာေၾကာင္း သူက ဆိုသည္။
“ပုံျပင္ေျပာတာေတြကို မေပ်ာက္ ေစခ်င္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အေရး ေပါင္းစုံကေန ဖြံၿဖိဳးေအာင္လုပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ မ်ိဳးဆက္ေတြ တစ္ဆက္နဲ႔ တစ္ဆက္ၾကားမွာ ကြာဟမႈေတြမရွိဘဲနဲ႔ တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး ဖြံ႕ၿဖိဳး လာတဲ့အပိုင္းမ်ိဳးလဲ ျဖစ္ေစခ်င္တယ္”ဟု ကိုသိန္းသန္းစိုးက ဖြင့္ဟသည္။

သူတို႔ အဖြဲ႕သည္ ဘုန္းေတာ္ႀကီး သင္ပညာေရးေက်ာင္းမ်ားမွ ေက်ာင္း သားမ်ားအား ပုံ ေျပာၾကသည္။ ပုံျပင္ စာအုပ္၊ ႐ုပ္ျပစာအုပ္မ်ား ဖတ္ျပၾက သည္။
မိသားစုတို႔၏ ေႏြးေထြးမႈကို ရယူလိုပါက စုေဝးပုံျပင္ေျပာသည့္ နည္းလမ္းကိုသာ ေ႐ြးခ်ယ္သင့္ေၾကာင္း ကိုသိန္းသန္းစိုးက အႀကံျပဳသည္။
“မိဘေတြအေနနဲ႔ ကိုယ့္သား သမီးကို တစ္ရက္မွာ ၅ မိ နစ္ေလာက္ ပုံေျပာေစခ်င္တယ္” ဟု ၎က ဆိုသည္။