ေပ်ာက္ကြယ္လာသည့္ ေက်းလက္အႏုပညာႏွင့္ လြမ္းဖြယ္ငယ္ဘ၀

0
931

ေနက ပူျပင္းေလာင္ၿမိဳက္ လြန္းလွ သည္။ ေလကလည္း မတိုက္။ အပင္ထက္ မွ သစ္႐ြက္မ်ားက ၿငိမ္သက္ေနၾကသလို မ်က္ႏွာက်က္၌ တြဲလြဲခိုေနေသာ တ႐ုတ္ ျပည္လုပ္ ပန္ကာေလးကလည္း မီးပ်က္ ၍ အနားယူေန၏။ အဖြားက ေခၽြးတၿဖိဳက္ ၿဖိဳက္က်ေနေသာ သူ႕ခႏၶာကိုယ္အားယပ္ ေတာင္ေလးကို တဖ်တ္ဖ်တ္ခတ္ရင္း အပူဒဏ္ကို အံတုေနသည္။

အဖြားခတ္ေနေသာ ယပ္ေတာင္ ေလးက ခ်စ္စရာ။ ကြမ္းသီးပင္မွရသည့္ ကြမ္းဖက္ျဖင့္ လုပ္ထားေသာ ယပ္ ေတာင္ကေလး။ ဘုတ္ဖက္ယပ္ေတာင္ဟု ေတာသူေတာင္သားေတြက ေခၚၾကသည္။ ငယ္ငယ္က သည္ယပ္ေတာင္မ်ိဳး ေက်း လက္အိမ္ေတြမွာ အိမ္တိုင္းနီးပါး ေတြ႕ ရတတ္ေသာ္လည္း ခုခ်ိန္မွေတာ့ ေတြ႕ရဖို႔ မလြယ္ေတာ့။

ဘုတ္ဖက္ယပ္ေတာင္မ်ား နည္းတူ ဘုတ္ဖက္ျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားသည့္ ေရပုံး ေလးေတြလည္း ရွိေသးသည္။ တာရွည္ ေတာ့ မခံေသာ္လည္း သည္ေရပုံးေလး မ်ားျဖင့္ သစ္ရိပ္ဝါးရိပ္ေအာက္က စိမ့္စမ္း ေရတြင္းေလးမွာ ေရခပ္ခ်ိဳးရသည့္ အရ သာက တစ္သက္မေမ့စရာ။ အလားတူ အုန္းမုတ္ခြက္ကို ေဖာက္ၿပီး သစ္သား လက္ကိုင္တပ္ထားသည့္ ေယာက္ကို လည္း ေက်းလက္က လယ္တဲယာတဲေလး မ်ားတြင္ ေတြ႕ရတတ္ေသာ္လည္း ခုခ်ိန္ မွာေတာ့ မျမင္ မေတြ႕ၾကရေတာ့ပါ။
ေတာ႐ြာဓေလ့ လယ္ေတာဓနိ ေတာထဲ၌ ဓနိရည္ခါးေသာက္လၽွင္လည္း ႐ိုး႐ိုးဖန္ခြက္ ေကာ္ခြက္ေတြႏွင့္ စာလၽွင္ အုန္းဂလားကို ေခ်ာေအာင္ လုပ္ထား ေသာခြက္ ဒါမွမဟုတ္ ဝါးဆစ္ပိုင္းကို အေခ်ာသတ္ၿပီးလုပ္ထားသည့္ ဝါးခြက္ ျဖင့္ဆို ေသာက္ရသည္မွာ ပိုၿပီးအရသာ ရွိသည္ဟု ေတာသူ ေတာင္သားမ်ားက ဆိုၾကသည္။ ကိုယ္တိုင္ ေသာက္ၾကည့္ ေတာ့လည္း ဟုတ္ေနသလို။

ဟိုးတုန္းက ေက်းလက္က အိမ္ တစ္ေဆာင္ကိုၾကည့္လၽွင္ အမိုးအကာ အခင္း အားလုံးသည္ သစ္ပင္ဝါးပင္ ဓနိပင္မ်ားကရသည့္ အရာမ်ားျဖင့္ ခ်ည္း အိမ္တစ္ေဆာင္လုံးကို ေဆာက္လုပ္ ခဲ့ၾကသလို၊ အိမ္အတြက္ မရွိမျဖစ္ လို အပ္ေသာ တံျမက္စည္းမွအစ ဆန္ျပာ သည့္ စေကာ၊ ျခင္းေတာင္း အဝတ္ထည့္ ဗီဒို၊ အိပ္ရန္ ကုတင္စသည့္ အမ်ိဳးမ်ိဳး အစားစားရွိေသာ အိမ္အသုံးေဆာင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကိုလည္း အဲဒီပတ္ ဝန္းက်င္ကရသည့္ သစ္ဝါးမ်ားႏွင့္ ျပဳ လုပ္ခဲ့ၾကသည္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာ လူမ်ိဳးတို႔ရဲ႕ ဂုဏ္ယူစရာ အတတ္ပညာ။ အခုေတာ့ ယင္းေနရာမ်ား၌ ပလတ္စတစ္ ပစၥည္း ႏွင့္သံထည္ ပစၥည္းေတြက အစား ထိုး ေနရာယူလိုက္ၾကေလၿပီ။

ငယ္ငယ္ကဇာတ္ပြဲ ဘုရားပြဲေဈး တန္းမ်ား၌ ေတြ႕ရတတ္သည့္၊ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ ကစားခဲ့ၾကသည့္ ေျမျဖင့္ လုပ္ထား ေသာ အိုးပုတ္ခ်ိဳး႐ုပ္ကစားစရာမ်ားက လည္း ယခုအခါ မေတြ႕ရေတာ့။ သူ႕ေန ရာ၌ ပလတ္စတစ္ ကစားစရာအိုးကေလး မ်ား ေဘာ္ထည္ ခြက္ကေလးမ်ားက ဝင္ ေရာက္လို႔။ ငယ္စဥ္က အေဖႏွင့္အဖိုးတို႔ လုပ္ေပးေသာ ႐ြံ႕ႏြား႐ုပ္ကေလးမ်ား ဓနိ ေဘာင္ျဖင့္ လုပ္ေပးေသာ ေလွကေလး မ်ား ဓနိ႐ြက္ အုန္း႐ြက္တို႔ျဖင့္ နာရီ လက္စြပ္ လက္ေကာက္။
ၿပီးေတာ့ အသံထြက္ေအာင္မႈတ္၍ ရသည့္ ဖက္႐ြက္ႏွဲကေလးမ်ား စသည့္ စသည့္ ေတာဓေလ့ အႏုပညာလက္ရာ မ်ားကား ယခုေခတ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သား သမီးမ်ား မျမင္ဖူးၾကေတာ့။ ဆရာႀကီး မင္းသုဝဏ္၏ ကဗ်ာထဲက “အုန္းလက္ ႏြားကေလး” ဟူသည့္ မည္သည့္အရာဟု သူတို႔မ်ိဳးဆက္မ်ား မသိၾကေတာ့။ ေနရာ တကာ၌ ေခတ္မီနည္း ပညာႏွင့္ စက္ထဲမွ ထြက္လာေသာ ကစားစရာ အသုံးအေဆာင္ ႐ုပ္ဝတၱဳမ်ားကသူတို႔ ဘ၀ေတြကို အလ်င္ စလို အစားထိုး ေမာင္းႏွင္ေနသည္။

သို႔ေသာ္ မည္သူေတြ မည္မၽွပင္ ေခတ္မီ သစ္လြင္ေသာ ႐ုပ္ဝတၳဳမ်ားျဖင့္ လူမႈဘ၀ကို အစားထိုးေနေစကာမူ ကၽြန္ ေတာ္ အဖြားကေတာ့ ေတာ္႐ုံ အစားမထိုး တတ္။ ၿမိဳ႕ျပ၌ ဆယ္စုႏွစ္ ေလးခုနီးပါးေန ထိုင္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ေသာ္လည္း ယခုအခ်ိန္ အထိ ေရွးအသုံးအေဆာင္မ်ားကို အျမတ္ တႏိုး တြယ္ဖက္ထားဆဲ။ ၿမိဳ႕ျပ၏ ပကာ သနႏွင့္ အတတ္ပညာ ေပါင္းစပ္ထား ေသာ ဟန္ေဆာင္ ယဥ္ေက်းမႈကိုလည္း အဖြားက ယခုအထိ ေနသားမက် ႏွစ္ၿမိဳ႕ ဟန္လည္း မတူ။

မွတ္မိေသးသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ငါး ႏွစ္သားအ႐ြယ္႐ြာမွာ ေနတုန္းက ဆိုလၽွင္ အဖြားက တစ္ခါတစ္ရံ အိပ္သည္မွလြဲ၍ ေန႔လယ္ေန႔ခင္း အလကား မေနတတ္။ ဝါပင္ေပၚမွ ဝါသီးေလးေတြေခၽြၿပီး ေနလွန္း သည္။ ဝါသီးေလးမ်ား ေျခာက္လၽွင္ အခြံခြာၿပီး ျခင္းေတာင္းထဲ ထည့္ကာ တုတ္ကလန္႔ျဖင့္ ပြတ္ၿပီး အေစ့ေတြ ဖယ္ ထုတ္သည္။ ေခါင္းအုံးအတြင္း ေရာက္ သည့္ ဝါဂြမ္းအထိ အဆင့္ဆင့္ အပင္ပန္း ခံကာ လုပ္တတ္သလို။

အိပ္စရာ ဖ်ာၾကမ္းကိုလည္း သက်ဲ႕ ပင္ဟုေခၚသည့္ ဆူးကေလးေတြ ပါေသာ ရွည္ရွည္ေမၽွာေမၽွာ အ႐ြက္က ေလးမ်ားကို ဓားျဖင့္ ကိုယ္တိုင္လွီးသင္ ေနလွမ္းၿပီး သကာလ ဖ်ာတစ္ခ်ပ္ျဖစ္ေအာင္ ယက္လုပ္ သည္။ ထိုမၽွမကေသး အဆိုပါ အ႐ြက္ ျဖင့္ပင္ ပလိုင္းလို ထည့္အိတ္ကေလး မ်ားကိုလည္း လုပ္တတ္ေသးသည္။
ထိုအိတ္ကေလးမ်ားျဖင့္ ေတာသူ ေတာင္သားမ်ားက မိုးဦးက်လယ္ထြန္ ခ်ိန္လယ္ကြင္းထဲ၌ ခါးတြင္ ေလၽွာ္ႀကိဳး ကေလးျဖင့္ ခ်ည္၍ ဖားငါးရာေဖြထည့္ စရာအိတ္အျဖစ္ အသုံးျပဳၾကသည္။

ေျပာရလၽွင္ အဖြားက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေန႔စဥ္ မိုးေသာက္စားသုံးေနေသာ အစား အေသာက္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီးလည္း အလ်င္ စလို စားေသာက္ျခင္း မျပဳဖို႔ စဥ္းစားခ်င့္ ခ်ိန္ၿပီးမွ စားဖို႔လကၤာကေလးနဲ႔ ဆိုျပ၍ အၿမဲတမ္းမွာ ၾကားတတ္သလို၊ ဥတုရာသီ အလိုက္ သူမရဲ႕ ေနထိုင္ခ်က္ ျပဳတ္စား ေသာက္ျခင္းႏွင့္ မီးဖိုေခ်ာင္မွရေသာ ျမန္မာ့ေဆးစြမ္းေကာင္းမ်ားေၾကာင့္ လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ အိမ္သားမ်ား ေဆး႐ုံေဆးခန္းေရာက္ဖူး ၾကသည္ဟူ၍ မရွိသေလာက္။

ဆိုရလၽွင္ ဘိုးဘြားေတြဟာ သူတို႔ ဘိုးဘြားေတြ ကိုယ္တိုင္လုပ္ခဲ့သည့္ ျမန္ မာ့လက္မႈပညာ မီးဖိုေခ်ာင္ႏွင့္ အိမ္ပတ္ ဝန္းက်င္မွရေသာ အသီးအ႐ြက္အျမစ္ မ်ားျဖင့္ အေရးေပၚ ကုသႏိုင္ေသာ ျမန္မာ့ ေဆးပညာစသည့္ အတတ္ပညာမ်ားကို လက္ဆင့္ကမ္း အျမတ္တစ္ႏိုး သင္ယူ ခဲ့ၾကေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မ်ိဳးဆက္ေရာက္ လာသည့္ အခ်ိန္မွာေတာ့ တန္ဖိုးထား အေမြဆက္ခံ ၾကမည့္သူေတြက မရွိေတာ့။

နည္းပညာမ်ားက မိ႐ိုးဖလာ ယဥ္ ေက်းမႈ နယ္ပယ္အား တစိမ့္စိမ့္ထိုးေဖာက္ ဝင္ေရာက္ရင္း ေနာက္ဆုံး ေက်းလက္ လက္မႈပညာ အတတ္ပညာမ်ား တိမ္ ေကာ ပေပ်ာက္ၾကရေတာ့မည့္ အေျခ အေနတစ္ရပ္ကို ျမင္ေတြ႕ေနရျခင္းက ဝမ္းနည္းစရာ။ႏြားလွည္းေတြေနရာမွာ ေထာ္လာ ဂ်ီေတြက ဝင္ေရာက္ၿပီး ထြန္တုံးေနရာ တြင္ လယ္ထြန္စက္ေတြကို ေခတ္မီစြာ ႏွင့္ သူတို႔အစားထိုး ခဲ့ၾကပါၿပီ။
မိုးဦးက် လယ္ယာလုပ္ငန္းခြင္၌ လယ္သမားဦးႀကီးမ်ား၏ “ေ႐ြ႕—-တာ—–လွည့္” စေသာ သာယာ နာေပ်ာ္ဖြယ္ ကၽြဲႏြားေမာင္းသံမ်ား မၾကား ရေတာ့။ သည္အစား လယ္ထြန္ စက္သံ ေတြက တစ္ဒုန္းဒုန္း။

လယ္ထြန္ ကာလသားမ်ား၏ သီခ်င္း ဆိုသံ။ ေကာက္စိုက္သမမ်ား၏ ေတးဆို သံေတြလည္း သည္လယ္ကြင္း ျပင္၌ ဟိုးတုန္းကလို ေသာတမဆင္ရေတာ့။ တတ္ႏိုင္သူမ်ားအားလုံးက လက္ကိုင္ဖုန္း မွ ဖြင့္ေသာ ဂီတသံမ်ားႏွင့္ ေခတ္ေရစီးမွာ ေမၽွာရင္း လယ္ေတာထဲ ဆဲယ္ဖီဆြဲကာ အင္တာနက္ ေဖ့စ္ဘြတ္ေပၚ ေပ်ာ္ေနၾကၿပီ ျဖစ္သည္။

ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ငယ္ေမြး ၿခံေပါက္ အတူတူ ႐ုန္းကန္ခဲ့ၾကေသာ ႏြားလွၫိုျပာ ကေလးမ်ားက ဘယ္ေနရာ ဘယ္စခန္း သို႔ ေရာက္သြားေလၿပီ မသိ။ ယင္းတို႔ကို လြမ္းဆြတ္မႈထက္ ေခတ္ကို အမ်ားနည္း တူ အမီလိုက္ႏိုင္ေရးသာ အမ်ားအားျဖင့္ သူတို႔မ်က္ႏွာမ်ား၌ ထင္ဟပ္ေနၾကသည္။
မွတ္မိေသးသည္။

ငယ္စဥ္ကေလးဘ၀ ေႏြရာသီေက်ာင္း ပိတ္ခ်ိန္႐ြာသို႔ ေရာက္လၽွင္ “ေတာင္စိုင္း ေလွ” စီးရသည့္အရသာက တစ္သက္ မေမ့။
ေတာင္စိုင္းေလွဆိုသည္က သုံးေပ ေလးေပ အရွည္ရွိေသာ သစ္ျပား ထိပ္ႏွစ္ ဖက္ကို ဦးခၽြန္ေအာင္ ဓားျဖင့္ ခုတ္ၿပီး ေအာက္ မ်က္ႏွာ ေ႐ႊေဘာ္ၫွိ ဖေယာင္း ေခ်ာေနေအာင္ တိုက္ၿပီး ေျခနင္းတန္းက ေလးႏွင့္ ေတာင္ကုန္းေပၚမွ ေတာင္ ေအာက္သို႔ ျမက္ပင္မ်ားေပၚ ေလၽွာစီးရ သည့္ စကိတ္မ်ိဳး။ ဥေရာပ ေရခဲေတာင္ ေတြမွာ ႏွင္းလႊာေလၽွာစီးသလို မ်ိဳးဆင္ ဆင္တူၿပီး အသည္းတေအးေအးျဖင့္ စီး ရေသာ ငယ္ဘ၀၏ အရသာက အခုအထိ လြမ္းစရာ တသသ။ ကေလး သဘာ၀ သူ႕ထက္ငါ အၿပိဳင္စီး ၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ က ေတာင္ေအာက္ အထိ ေရွာေရွာ႐ႉ႐ႉ။ အခ်ိဳ႕ကေတာင္ တစ္ဝက္မွာ ဒလိန္႔ ေခါက္ေကြး။ ယခုေတာ့လည္း ကၽြန္ေတာ္ တို႔ကေလးမ်ား ေလၽွာစီးခဲ့သည့္ သည္ ေတာင္ကုန္းေလးက သီဟိုဠ္ပင္ေတြႏွင့္ အုံ႔အုံ႔ဆိုင္းဆိုင္း။

႐ြာကကေလးမ်ားအဖို႔လည္း “ေတာင္ စိုင္းေလွ” ဆိုတာ မျမင္ဖူး မၾကားဖူးေသာ ေဝါဟာရတစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ေလၿပီ။ ဟိုးတုန္း ကဆို သည္ေတာင္ကုန္းေလးေပၚမွာ အေလ့က်ေပါက္ေရာက္တဲ့ ေဖာင္ဖင္ပင္ ေတြက အၿပိဳင္းအ႐ိုင္း။ သည္အပင္က အသီးေလးေတြ ခူးၿပီး ဝါးလုံးေသနတ္ ေလးထဲထည့္ကာ ငယ္ငယ္က စစ္တိုက္ တမ္း ကစားခဲၾကသည့္ကလည္း မေမ့ႏိုင္။ ဝါးေသနတ္က တစ္လုံးထိုး ဝါးေသနတ္ ႏွင့္ ဝါးစတင္းဟုေခၚေသာ အတြဲလိုက္ပစ္ ရေသာ ေသနတ္ဆိုၿပီး ႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္။ ေဖာင္ဖင္သီးႏွင့္ မက်ပ္မေခ်ာင္ အေန ေတာ္ ဝါးလုံးထဲ ယင္းအသီးမ်ား ရာခ်ီ ထည့္၍ တစ္ေဖာင္းေဖာင္းႏွင့္ ခ်ဳံထဲက ရန္သူကို ပစ္ခတ္ရတာကိုက အရသာ။ ခံရသူကေတာ့ ခႏၶာအႏွံ႔ စပ္ဖ်ဥ္းဖ်ဥ္း။ တိုက္ပြဲ စည္းကမ္းအရ မ်က္ႏွာကိုေတာ့ ပစ္၍မရ။

ဂ်ီနီဗာ စည္းမ်ဥ္းထက္ ကေလးေတြ ကိုယ္တိုင္ထုတ္တဲ့ စည္းကမ္းကို ကေလး တိုင္းက လိုက္နာက်င့္ သုံးၾကသည္။
သို႔ေသာ္ ယင္းကဲ့သို႔ ေပ်ာ္႐ြင္စရာ ေကာင္းေသာ ကစားနည္းမ်ားအား တိုး တက္လာသည္ဟုဆိုေသာ ႐ြာက ယခု ေခတ္ကေလးမ်ား မသိၾကေတာ့။
ၿပီးခဲ့လက ႐ြာကို အလည္တစ္ေခါက္ ေရာက္ျဖစ္ေတာ့ ႐ြာအဝင္ လမ္းတစ္ ေလၽွာက္ ကေလးမ်ား ဟိုနားတစ္စု ဒီနား တစ္စုစု ဖြဲ႕ၿငိမ္သက္လ်က္ တစ္စုံ တစ္ရာ ကို စုျပဳတိုးေဝွ႔ ၾကည့္႐ႈေနၾကသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ သူတို႔ စူးစိုက္ၾကည့္႐ႈေန သည္က သိတဲ့အတိုင္း စမတ္ဖုန္းတလုံး အေပၚ။ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ ျဖစ္ေသာ္လည္း သူတို႔ရဲ႕ အားလပ္ခ်ိန္မ်ားက ကၽြန္ေတာ္ တို႔ေခတ္တုန္းကလို ေဘာလုံးကန္ ေရကူး စစ္တိုက္တမ္းကစားဖို႔ လူစုမေနၾက ေတာ့။ ကိုယ္လက္ လႈပ္ရွားမႈကင္းေသာ စမတ္ဖုန္းတစ္လုံးက ျပဳလုပ္ေပးေသာ အရာမ်ားက သူတို႔ရဲ႕ အားလပ္ခ်ိန္မ်ားကို ဆြဲေဆာင္ေနၿပီး ႏွစ္သက္ေပ်ာ္႐ြင္စရာ ေကာင္းေသာ ျမန္မာ့႐ိုးရာကစားနည္း မ်ားေနရာ၌ ႏိုင္ငံတကာ ကစားနည္း (ဂိမ္းေပါင္းစုံ)က ဖုန္းမွတစ္ဆင့္က ကေလး ေတြကို လႊမ္းမိုးလ်က္။

အင္တာနက္ ေဖ့စ္ဘြတ္ေပၚက မျမင္ မၾကည့္ မသိအပ္သည့္ အဆိပ္ အေတာက္ မ်ား သိမ္းဆည္းထားသိုရာ အႏၲရာယ္ ဇုန္ထဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရာမွ ျဖဴစင္ေသာ ကေလးမ်ားလည္း အမ်ားနည္းတူ က် ေရာက္ေနၿပီေလာဟု မဆိုတတ္ေတာ့။ဆိုရလၽွင္ ဖြင့္ထားသည္ ျပတင္း တံခါးမွ ဝင္လာေသာဖုန္ႏွင့္ အမႈိက္ သ႐ိုက္မ်ားအား ဂ႐ုစိုက္ဖယ္ရွားၿပီး ကေလးမ်ားအတြက္ ေလေကာင္းေလသန္႔ ရရွိေရးမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံသားအား လုံး၏ တာဝန္ႏွင့္ အနာဂတ္ဘ၀ သာယာ လွပေစေရး အေၾကာင္းတရားဟု ျမင္မိပါ ေၾကာင္း။