ကြမ္းအစ္ေလးရယ္ မ်က္ႏွာငယ္

0
790

ကုန္းေဘာင္ေခတ္နန္းတြင္း၌ ‘ယာေတာ္ကြမ္း၊ ကြမ္းေရေတာ္ကိုင္’ ဟူေသာ အမႈထမ္းမ်ား ရွိခဲ့သည္။ ေလာကီမဂၤလာ (၁၂) ပါးတြင္ သားသမီး ဖြားျမင္ၿပီး ေနာက္ ၇၅ ရက္ေျမာက္တြင္ ‘ကြမ္းဦးခြံ႕ျခင္း’ ဟူေသာ တမၺဴလပတၱ မဂၤလာ ပါဝင္သည္။
‘တံတားဦးက ကြမ္းႏုဝါ၊ ငန္းျမာက ေဆး၊ ကြမ္းသီးေတာင္ငူႏွင့္၊ ကိုင္းထုံးျဖဴ၊ ျပည္ရွား၊ သာဝါးလို႔ေထြး’ ဟူ၍ ကြမ္းခြံ႕၊ ကြမ္းစားဓေလ့ကို မွတ္သားျပဳ စာဆိုဖြဲ႕ခဲ့ၾကသည္။
ရွင္ျပဳရဟန္းခံမွအစ ထိမ္းျမားမဂၤလာ၊ အလႉမဂၤလာပြဲငယ္အဆုံး’ကြမ္းေတာ္ကိုင္’ ပါရွိခဲ့သည္။ ၿမိဳ႕႐ြာ အေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ ယခုထိ ပါဝင္ေနဆဲ။
‘ကြမ္းေတာ္ကိုင္’ ဟု ဆိုလိုက္လၽွင္ ယင္းၿမိဳ႕၊ ယင္း႐ြာ၏ အလွပေဂး။

ျမန္မာတိုင္းက မိမိအိမ္သို႔ ဧည္သည္လာတိုင္း ကနဦး ဧည့္ခံျခင္းအျဖစ္ ကြမ္းအစ္ကို ထိုးေပးတတ္ၾကသည္။ ကြမ္း အစ္ထဲတြင္ ပုံမွန္အားျဖင့္ ကြမ္းသီး၊ ထုံး၊ ေဆးႏွင့္ ကြမ္း႐ြက္တို႔ ပါမည္။
‘ကြမ္းေဆးမီလၽွင္၊ ဧည့္သည္ျမင္ေသာ္၊ အလ်င္ခဏ၊ တည္ပါၾက’ ဟု အင္း၀ ဒုတိယမင္းေခါင္လက္ထက္တြင္ ရွင္မဟာ သီလဝံသဆရာေတာ္က လကၤာဖြဲ႕ခဲ့သည္။

ကြမ္းအစ္ကို မိမိအိမ္၏ ေငြေၾကးေခ်ာင္လည္မႈေပၚ မူတည္၍ ေၾကး၊ ေဘာ္၊ ေငြ၊ သံ၊ ယြန္း စသည္တို႔ျဖင့္ အသုံးျပဳတတ္ၾကသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ စတီးလ္ကြမ္းအစ္မ်ား ေခတ္စားလာသည္။
ကြမ္းအစ္သည္ ျမန္မာမႈနယ္ပယ္တြင္ ဧည့္ျပမ်က္ႏွာ ပန္းအလွ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ဧည္သည္ကလည္း မိမိကို ဧည့္ခံသည့္ ကြမ္းအစ္အေပၚမူတည္၍ အိမ္ရွင္၏ အေျခအေန၊ မိမိအေပၚ တန္ဖိုးထားမႈ စသည္တို႔ကို အကဲျဖတ္တတ္ၾကသည္အထိ ကြမ္းအစ္က အေရးပါခဲ့ေလသည္။
ယခု လက္ငင္းေခတ္တြင္ ယင္းအစဥ္အလာ ဆိပ္ကြယ္ လုလု ရွိေခ်ၿပီ။

ထားဝယ္ၿမိဳ႕ ေျမာက္႐ြာရပ္ကြက္ အသက္ ၅၆ ဦးေအာင္ ေအာင္၏ အိမ္တြင္ အဆစ္ ၃ ဆင့္ပါ ပန္းကႏုတ္ေဖာ္ ယြန္းကြမ္းအစ္ တစ္လုံး ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ယင္းကြမ္းအစ္ျဖင့္ မည့္သည့္ ဧည့္သည္ကိုမၽွ ဧည့္ခံ မေကၽြးေမြးဖူး။ သူ႕အသက္ ၂၀ အ႐ြယ္ကတည္းက ဗီ႐ိုထဲ သိမ္းထားသည္။
“အခုကေတာ့ အိမ္ေတြမွာ ကြမ္အစ္မေတြ႕ရေတာ့ဘူး သာေရးနာေရးေတြမွာပဲ ေတြ႕ရေတာ့တယ္”ဟု ဦးေအာင္ေအာင္ က ေျပာသည္။
အိမ္မ်ားတြင္ ကြမ္းအစ္ထားသည့္ဓေလ့ နည္းပါးလာသည့္ အဓိက အေၾကာင္းအရင္းမွာ ဧည့္သည္မ်ား၊ အိမ္သူအိမ္သားမ်ား ကြမ္းမစားၾကေတာ့၍ မဟုတ္ေပ။ ကြမ္းယာဆိုင္မ်ား မႈိလို ေပါက္လာ၍ ျဖစ္ေၾကာင္း လူတိုင္းအသိ ျဖစ္သည္။

ထားဝယ္ ကၫုံရပ္ကြက္မွ အသက္ ၅၆ ႏွစ္အ႐ြယ္ ေဒၚခ်ိဳခ်ိဳတင့္သည္လည္း ၎တို႔အိမ္သို႔ ဧည့္သည္လာလၽွင္ ကြမ္းအစ္ႏွင့္ ဧည့္ခံသည့္အေလ့အထကို အသက္ ၈ ႏွစ္ အ႐ြယ္ဝန္းက်င္အထိသာ ေတြ႕ျမင္ခဲ့ရသည္။
“ဧည့္သည္လာရင္လည္း သူ႕ကြမ္းယာထုပ္ေလးနဲ႔သူ လာၾကတယ္ေလ၊ အရင္ကဆိုရင္ ကြမ္းအစ္နဲ႔ ကြမ္းတံေထြး လို႔ရေအာင္ ေထြးခံေလးပါ ခ်ေပးထားတာ၊ အဲလိုဟာမ်ိဳးေတြ အခုက ေပ်ာက္ကြယ္သြားၿပီ” ဟု ေဒၚခ်ိဳခ်ိဳတင့္က ေျပာသည္။

ေကာ့ေသာင္းၿမိဳ႕မွ ေဒၚခင္ေဝ (ပိေတာက္ေ႐ႊဝါရပ္ကြက္)၊ ဦးၿငိမ္းေမာင္ (ေအးရိပ္ၿငိမ္ရပ္ကြက္ ) ေဒၚခင္ေမာ္ (ေအာင္သုခရပ္ကြက္) တို႔ကလည္း အိမ္တြင္ ကြမ္းအစ္မထားသလို ကိုယ္ တိုင္လည္း အျပင္မွာသာ ဝယ္စားျဖစ္ ေၾကာင္း ေျပာၾကသည္။
သို႔ဆိုလၽွင္ ကြမ္းအစ္ျဖစ္ ဧည့္ခံ ျခင္း၊ အိမ္သားမ်ား ကိုယ္တိုင္စား ၾက ျခင္း မျပဳေတာ့ပါသလား။
အခ်ိဳ႕႐ြာမ်ားတြင္ေတာ့ ရွိေသး သည္။

ထားဝယ္ ကံေပါက္ေက်း႐ြာ၊ ျမ သီတာရပ္ကြက္မွ အသက္ ၂၆ ႏွစ္ အ႐ြယ္ မထက္ထက္ဝင္းကေတာ့ သူမ တို႔ တစ္႐ြာလုံး ကြမ္းအစ္သုံးေနေသး ေၾကာင္း ေျပာလာသည္။
“ကၽြန္မတို႔႐ြာမွာေတာ့ တစ္႐ြာလုံး နီးပါးရွိၾကတယ္၊ ကြမ္းအစ္ကို ကိုယ္ တိုင္လဲသုံးသလို ဧည့္သည္ေတြလာ ရင္လဲ ဧည့္ခံတယ္”ဟု မထက္ထက္ ဝင္က ဆိုလာသည္။
ယင္းသို႔ ကြမ္းအစ္ကို သုံးစြဲဆဲဆို သူမ်ားမွာ အမ်ားအားျဖင့္ ၿမိဳ႕ျပမ်ားထက္ ေက်းလက္ေနမ်ား၊ သက္ႀကီး႐ြယ္အိုမ်ား ျဖစ္ပါသည္။

ပုေလာၿမိဳ႕မွ အသက္ ၇၆ ႏွစ္ ရွိၿပီျဖစ္ေသာ ဦးေနာင္အိုင္းကေတာ့ သူ႕ေယာကၡမႏွစ္ပါး အေမြထားခဲ့သည့္ ေၾကးပိသာ ၅၀ က်ပ္သားရွိသည္ဆိုေသာ ေၾကးကြမ္းအစ္ႀကီးႏွင့္သာ ယခုထိ ႏွစ္ပါးသြားေနေလသည္။
သူ႕အိမ္တဝိုက္ ကြမ္းသီးကြမ္း႐ြက္ တစ္ႏိုင္တစ္ပိုင္စိုက္ထားသျဖင့္ ႏွစ္ ၉၀ သက္တမ္းရွိၿပီဆိုေသာ သူ႕ကြမ္းအစ္ထဲ ကြမ္းသီးကြမ္း႐ြက္က မျပတ္လတ္။ သူကြမ္းစားလၽွင္ ထုံးဖိုးသာကုန္သည္။

“အဖိုးကေတာ့ ဆိုင္ကြမ္းမစားဘူး၊ ကိုယ့္အိမ္မွာပဲစားေလ့ရွိတယ္၊ ဆိုင္ကြမ္း က ဓာတုေဆးေတြနဲ႔ တြဲစပ္ၿပီးေရာင္း ေတာ့ စားရင္ အဆင္မေျပဘူး” ဟု ဦးေနာင္အိုင္းက ေျပာသည္။
ဦးေနာင္အိုင္းတို႔ ပုေလာၿမိဳ႕ႏွင့္ အျခားၿမိဳ႕မွ အိမ္အေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ အိမ္ကြမ္းမစား၊ ဆိုင္ကြမ္းသာ စားၾက ေတာ့သျဖင့္ ကြမ္းအစ္ရွိသည့္အိမ္ရွား လာေလၿပီ။
“ေနာက္ဆိုရင္ေတာ့ ကြမ္းအစ္ဆို တာရွားပါး ပစၥည္းျဖစ္လာၿပီး ျပတိုက္ ထဲမွာ သြားၾကည့္ရေတာ့မဲ့ပစၥည္းတစ္ခုျဖစ္လာမယ္ ထင္တယ္” ဟု ထားဝယ္ ၿမိဳ႕မွ ေဒၚခ်ိဳခ်ိဳတင့္က ေျပာလာသည္။

တခ်ိန္က အလႊာမေ႐ြး၊ ေနရာ မေ႐ြးမေ႐ြး ကြမ္းအစ္ရွိခဲ့သည္။ ေရွး ျမန္မာႀကီးမ်ားက ခရီးထြက္လၽွင္ပင္ ကြမ္းအစ္ႀကီး ေဆာင္သြားတတ္ၾက သည္။ “ကြမ္းတစ္ယာညက္ခရီး” ဟူ၍ အကြာအေဝးကို ကြမ္းျဖင့္ ခိုင္းႏႈိင္းမွတ္ သား ေျပာဆိုတတ္သည္အထိ။
ယခု ေခတ္ကာလေရစီးေၾကာင္း အရ ကြမ္းအစ္က ေဒၚခ်ိဳခ်ိဳတင့္ ေျပာ သကဲ့သို႔ ျပတိုက္ေရာက္ေတာ့မည္ေလာ။ အကယ္၍သာ ကြမ္းအစ္မ်ား ေပ်ာက္ ကြယ္သြားလၽွင္ ကြမ္းေတာ္ကိုင္ေလးမ်ား အတြက္ ခက္ေခ်ၿပီ..။

ၿမိတ္ၿမိဳ႕မွ အသက္ ၆၂ ႏွစ္ ဦးထူးငယ္ကေတာ့ ကြမ္းအစ္က လုံးလုံး မေပ်ာက္ကြယ္ႏိုင္ေသးဟု ခန္႔မွန္းေန သည္။
“အျပင္ေလာကမွာ ေပ်ာက္ရင္ ေတာင္မွ ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းမွာ ရွိဦးမွာ ပါ” ဦးထူးငယ္က ေျပာပါသည္။