ေက်ာင္းသားႏွင့္ ဂီတႏွလုံးသား

0
431

သည္ႏွစ္ သားေတာ္ေမာင္သည္ ပထမတန္းေက်ာင္းသား ျဖစ္၏။
တစ္ေန႔ သူ႕ေက်ာင္းစာအုပ္ကို ဖြင့္ ၿပီး ႏိုင္ငံတကာ ဂီတသေကၤတမ်ားႏွင့္ ကဗ်ာလိုလိုသီခ်င္းလိုလို ကူးေရးလာ သည္ကို ျပသည္။ ကၽြန္ေတာ္အံ့ဩမိ၏။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္တုန္းက ေက်ာင္း မ်ားတြင္ ဂီတႏွင့္ပတ္သက္၍ မသင္ ဖူးခဲ့။ ဆိုကေရးတီး ၿပိဳင္ပြဲဝင္ ေက်ာင္း သားမ်ားသာ ဂီတပညာကို သင္ျဖစ္ ၾကသည္။ ယခုေတာ့ ေက်ာင္းသား တိုင္းပန္းခ်ီႏွင့္ ဂီတစသည့္ တြဲဖက္ ဘာသာရပ္မ်ားကို သင္ၾကားရေတာ့ မည္ဟု သတင္းမ်ားတြင္ ေတြ႕၏။
ဂီတသေကၤတမ်ားကို ၾကည့္ၿပီး သီဆိုျပေနေသာ သားေတာ္ေမာင္၏ အသံမ်ားက ကၽြန္ေတာ့္အေတြးမ်ားကို သီတန္းေစပါသည္။

ဂီတကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘိုးဘြာဘီ ဘင္လက္ထက္ ေရွးႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ကတည္းက ထိေတြ႕ အသုံးျပဳခဲ့ၾကသည္ ဟု ယူဆမိပါသည္။ သက္ရွိမ်ားထဲမွာ လူသား တစ္မ်ိဳးတည္းကသာ ဦးေႏွာက္ ကို အသုံးျပဳၿပီး စကားေျပာႏိုင္ေသာ (ၾကက္တူေ႐ြး စကားသင္ျခင္းသည္ အကန္႔အသတ္ရွိ) သတၱဝါ ျဖစ္သည္။ လူသားသည္ စာေပ မေပၚခင္ကတည္းက ဂါထာမႏၲရားမ်ားကို မန္းမႈတ္ ႐ြတ္ဖတ္ ရင္း မီးပုံကိုလွည့္ကာ ခုန္ေပါက္ေျပး လႊားၾကသည္ ဆို၏။ ထိုသို႔ ဂါထာ မႏၲရား႐ြတ္ျခင္းမွသည္ အက၊ ကဗ်ာ၊ သီခ်င္း၊ ဂီတစေသာ အႏုပညာမ်ား ျဖစ္လာခဲ့သည္ဟုလည္း မွတ္သားဖူးပါ သည္။

ဂီတႏွင့္ေကာင္းျခင္းမ်ား
ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ဂီတကိုသင္ေပး ျခင္းအားျဖင့္ ေက်ာင္းသားတို႔သည္ စုေပါင္းလုပ္တတ္မႈ၊ ဆက္ဆံေရး ေျပ ျပစ္မႈတို႔ကို ပိုေစေပမည္။ ဥပမာ သီဆို ျခင္းတြင္ ဘယ္သူက ဘယ္ေနရာကို ဘယ္လိုဆို၊ ဘယ္အပိုဒ္မွာ ဘယ္သူ၊ ဟာမိုနီက ဘယ္သူ စသျဖင့္ စုေပါင္း သီဆိုရင္း ေပါင္းစည္းျခင္းျဖင့္ သီခ်င္း အလွကို ခံစားတတ္ ဖန္တီးတတ္ေစေပ သည္။

အတီးပိုင္းတြင္လည္း အေနာက္ တိုင္းဂီတ၌ ဒရမ္(Drum)ႏွင့္ ေဘ့စ္ (Bass)ဂီတာသမားတို႔က တိုင္မင္ (Timing နရီ စည္းဝါး)ကို ထိန္း၊ ဂီတာသမားက (Rhythm)ကိုတီးရင္း သံစဥ္(Lead)ကို ဘယ္လိုတီး၊ ကီးဘုတ္ သမား (Keyboard)က ေတးသြားကို ဘယ္လို တီးစသျဖင့္ စုေပါင္းပုံေဖာ္မွ သံစဥ္လွလွ ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ၿပိဳင္တည္း တီးေနသည္ဆိုျငား သူ႕အလွည့္ႏွင့္သူ၊ သူ႕ဟန္ခ်က္ႏွင့္သူ တူညီေသာ စည္း ခ်က္ထဲမွာ အေပးအယူမၽွစြာ လုပ္တတ္ ေစၿပီး တစ္ဦးအေပၚတစ္ဦး ေလးစား တတ္မႈကို ပိုရေစသည္။

ဂီတ သီခ်င္းစသည္တို႔ကို သီဆိုေန စဥ္မွာ ေက်ာင္းသားတို႔သည္ သီခ်င္း သံစဥ္ဆိုေသာ အာ႐ုံ၌ စူးစိုက္ေနရ၍ မွတ္ဥာဏ္ တည္းဟူေသာ စူးစိုက္မႈ သမာဓိကို ပိုရေစႏိုင္သည္။ ကိုယ္လက္ လႈပ္ရွားၿပီးဆိုရသျဖင့္လည္း ေသြးေလ လည္ပတ္မႈ ေကာင္းေစၿပီး က်န္းမာေရး အတြက္လည္း အေထာက္အကူျပဳသည္။ ဂီတသည္ စိတ္ကို ေပ်ာ္႐ႊင္ ၾကည္ႏူးေစ သည္။ ထိုအခါ စိတ္ေပ်ာ္ေတာ့ စာသင္ ၾကားျခင္းမွာ ေသာကဖိအားကင္းစြာ သင္ရ၍ သင္ၾကားေရးကို အေထာက္ အကူျပဳေစႏိုင္သည္။

ဂီတ၏စည္းခ်က္ သံစဥ္ေတြ အေၾကာင္းေတြးၿပီး ျဖန္႔က်က္ေတြးျခင္းကို အေထာက္အကူ ရေစသလို သီခ်င္း ဂီတ စေသာအသစ္ ဖန္တီးမႈမ်ားကလည္း ကိုယ္ပိုင္တီထြင္တတ္မႈကို ရေစႏိုင္ပါ သည္။ ေက်ာင္းသားတို႔သည္ ဂီတ သီခ်င္းစသည္တို႔ကို ေလ့က်င့္ေနရ၍ ဖုန္းပြတ္ျခင္း၊ ဂိမ္းကစားျခင္းစေသာ အခ်ိန္မ်ားကို နည္းေစႏိုင္ပါသည္။

ဂီတသည္ အလွအပကို ခံစားတတ္ ေစ၏။ လူ႕ႏွလုံးသားကို ႏူးညံ့ေစ၏။ ေက်ာင္းကသင္ၾကားေပးေသာ စာျဖင့္ ဦးေႏွာက္က သုတမ်ား ျဖည့္ရသလို ႏွလုံးသားကလည္း ခံစားတတ္ျခင္း အႏုပညာရသ ျဖည့္ေပးဖို႔ လိုသည္။ နိစၥဓူ၀လူသည္ ႐ုပ္ဝတၳဳ၏ ဆြဲေခၚရာ ေနာက္လိုက္ေနရေပရာ တစ္ခါတစ္ရံ သနားစရာေတြ႕လၽွင္ေတာင္ ငဲ့ၫွာသနား တတ္ေသာ စိတ္မရွိေတာ့။ ႏွလုံးသားမ်ား က မာေက်ာေနေပသည္။ ေက်ာင္းသား ဘ၀မွာလည္း ေက်ာင္းစာဆိုေသာ စိတ္ ဖိစီးမႈ ေက်ာင္းၿပီးေတာ့လည္း တျခား လူမႈစီးပြားဘ၀ စိတ္ဖိစီးမႈစေသာအရာ မ်ားက ဆီးႀကိဳ ျပည့္ႏွက္ေနသည္။ ထိုအခါ ဂီတအႏုပညာ တစ္ခုခုက ယင္းဖိအားမ်ားကို ေလ်ာ့ေစေပမည္။

ဂီတ၏စြမ္းပကား ႀကီးမားလွ သည္။ ကိုလိုနီေခတ္က ဇာတိမာန္ တက္ႂကြေစေသာ ဂီတမ်ားျဖင့္ နယ္ခ်ဲ႕ တို႔ကို ဆန္႔က်င္ တိုက္ခိုက္ခဲ့ၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံေတာ္သီခ်င္းတြင္ သံၿပိဳင္သီဆိုရေသာ “ကမၻာမေက်၊ ျမန္မာ ျပည္ တို႔ဘိုးဘြား အေမြစစ္မို႔ ခ်စ္ျမတ္ ႏိုးေပ…ျပည္ေထာင္စုကို အသက္ေပးလို႔ တို႔ကာကြယ္မေလ။ ဒါတို႔ျပည္ ဒါတို႔ေျမ တို႔ပိုင္တဲ့ေျမ”စေသာ စာသားသံစဥ္ မ်ားက ဇာတိေသြး ဇာတိမာန္ကို တက္ ႂကြေစသည္။ ထိုသီခ်င္းကိုပဲ ႏိုင္ငံျခား ေရာက္ေသာ ျမန္မာမ်ား တစ္ပါးႏိုင္ငံမွာ က်င္းပေသာ အားကစားၿပိဳင္ပြဲမ်ား၌ သီဆိုၾကေသာအခါ မ်က္ရည္ဝဲမတတ္ ႏိုင္ငံခ်စ္စိတ္မ်ားတိုးကာ ခြန္အားရ ေစပါ သည္။ ဂီတေၾကာင့္ ရန္သူကေန မိတ္ေဆြ ျဖစ္သြားၾကသည္။ ယုံၾကည္ခ်က္ျခင္း နီးေစသည္။ ကၽြန္ေတာ္ မေရးျဖစ္ေသာ ဂီတ၏ ေကာင္းက်ိဳးမ်ား အမ်ားအျပား ရွိေပဦးမည္။

ဂီတအႏုပညာႏွင့္ တလြဲအေတြးမ်ား
ဂီတအႏုပညာ ဘာလုပ္မည္နည္း စိတ္ကူးယဥ္ျခင္းအလုပ္ဟု လူတခ်ိဳ႕က အထင္ေသးတတ္ပါသည္။ တခ်ိဳ႕ အနည္းစုေသာ အႏုပညာရွင္မ်ား မူးယစ္ ေဆးစြဲၿပီး ပ်က္စီးသလို မိမိတို႔၏သား သမီးမ်ား ပ်က္စီးသြားမွာ စိုးၾကတာ လည္း ရွိပါသည္။ တကယ့္ အက်င့္သီလ ႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ ဂႏၴဝင္ျမန္မာ့အႏုပညာ ရွင္မ်ား ေရတြက္လို႔ မကုန္ႏိုင္ေအာင္ မ်ားျပားလွတာ သိေစခ်င္ပါသည္။ ဂီတ အႏုသုခုမသာ မရွိလၽွင္ ႏွလုံးသားမ်ား မခံစားတတ္ေတာ့ဘဲ မာေက်ာ႐ုပ္ဝတၳဳ ဆန္ၿပီး အတၱဗဟိုျပဳ ငါ့ဘို႔သမားမ်ားပဲ ျဖစ္သြား ႏိုင္ပါသည္။

ဂီတကိုပညာရွင္ဆန္ဆန္ မျဖစ္မေန သင္ယူရမည္ဟု မဆိုလို။ လူတိုင္းနီးပါး ခံစားနားလည္ရန္ ထိေတြ႕သင္ယူထား သင့္သည္။ သင္ယူရင္း ဝါသနာႀကီးသူက ပိုတတ္ေျမာက္ၿပီး ဖန္တီးျခင္းအဆင့္ ပညာသည္ အဆင့္ျဖစ္သြားႏိုင္ပါသည္။ ကေလးမ်ားကို အမ်ားအလယ္မွာ ေပၚ လြင္ထင္ရွားေအာင္ ဂီတကို သင္ေပးျခင္း မ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ခံစားနားလည္ ျမတ္ႏိုး တတ္ေအာင္ ရည္႐ြယ္ခ်က္ျဖင့္ သင္ေပး က ေကာင္းမည္ထင္၏။ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ကိုယ့္ကေလးမို႔ ဘာတီး ဘယ္လိုဆို ဘယ္ေနရာက ပါရမွ မျဖစ္သင့္။ မိမိ အရည္အခ်င္းအလိုက္ က်ရာေနရာမွ ဂီတကို ဝိုင္းဝန္း ဖန္တီးတတ္ေအာင္သာ ထိန္းေက်ာင္း ေပးသင့္သည္ ျမင္၏။

ဂီတႏွင့္ ပညာေရး
ယခုေက်ာင္း ပညာသင္ၾကားေရး အသစ္၌ ပန္းခ်ီ၊ ဂီတသင္ျခင္း စသည္ တို႔သည္ ဂီတႏွင့္ ပညာေရး ပညာရွင္ မ်ား စသည္တို႔က ေကာင္းမည္ဟု ယုံၾကည္ရေသာ သင္ၾကားနည္း၊ သင္႐ိုး မ်ားျဖင့္ စတင္ေနေပၿပီ။ မည္သည့္ ဆရာမ်ားက မည္သည့္ တူရိယာမ်ားျဖင့္ မည္ကဲ့သို႔ သင္မည္စသျဖင့္ ေရွ႕သို႔ အေတြးမ်ား ဆန္႔မိပါသည္။

ယေန႔ကမၻာႀကီးမွာ အၾကမ္းဖက္မႈ မ်ား၊ လူသားခ်င္းအျမတ္ထုတ္ လူကုန္ ကူးမႈမ်ား၊ ငါ့ဘို႔သမားမ်ား၊ အတၱ ဗဟိုျပဳလြန္းသူမ်ား၊ မူးယစ္ေဆးဝါး ျပႆနာမ်ား၊ ဘာသိဘာသာသမားမ်ား စသျဖင့္ မ်ားျပားလြန္းေနၿပီး စိတ္ႏွလုံး သားမ်ား အာဟာရခ်ိဳ႕တဲ့ မာေက်ာ ေနသည္ဟု ဆိုရေပမည္။
ထိုသို႔ မာေက်ာေသာ ႏွလုံးသား မ်ားမွသည္ ခံစားနားလည္လြယ္ေသာ ကိုယ္ခ်င္းစာတတ္ေသာ စုေပါင္းလုပ္ တတ္ေသာ အေလၽွာ႔အတင္းလုပ္တတ္ ေသာ အလွအပကို ခံစားတတ္ေသာ ႏွလုံးသားမ်ား လူသားအမ်ားစုမွာ ရွိဖို႔ရာ လိုအပ္လွပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သားေတာ္ ေမာင္တို႔လို ေက်ာင္းသားဘ၀ငယ္စဥ္ ကတည္းက ထုဆစ္ရလြယ္ေသာ ႏွလုံး သားမ်ားကို အလွအပမ်ားကို ခံစား နားလည္ ဖန္တီးတတ္ေသာ၊ စုေပါင္း လုပ္ေဆာင္တတ္ေသာ ႏွလုံးရည္ျပည့္၀ ေသာ လူ႕စြမ္းအား အရင္းအျမစ္မ်ားျဖစ္ရန္ ယခုလို ေက်ာင္းမ်ား၌ဂီတ အႏုသုခုမ ပညာ ရပ္မ်ား ထိေတြ႕သင္ၾကားေပးျခင္း မ်ားက တစ္စုံတစ္ခုေသာ အတိုင္းအတာ အထိ စြမ္းေဆာင္ေပးႏိုင္မည္ဟု ယုံ ၾကည္မိေၾကာင္းပါ။ ။