လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္၏ နရင္းအုပ္မႈႏွင့္ ေတြးမိသည္မ်ား

0
561

အခုတေလာ လူမႈကြန္ရက္ႏွင့္ သတင္းမ်ားတြင္ လြတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္က ႐ြာသားတစ္ဦးအေပၚ ကိုယ္ထိ လက္ေရာက္ က်ဴးလြန္သည့္ကိစၥ လူေျပာမ်ားေန၏။ တီးတိုးတီးတိုးႏွင့္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္၊ ရပ္ထဲ႐ြာထဲ ေျပာ မဆုံးေပါင္ ေတာသုံးေတာင္ သတင္းျဖစ္ ေနေပသည္။
လက္ေရာက္မႈ ျဖစ္ရပ္တိုင္းကို အားေပးစရာအျဖစ္ မထင္မိ။ျဖစ္စဥ္တစ္ခု ေနာက္ကြယ္တြင္ ျဖစ္ေစႏိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ ျဖစ္ရပ္ မ်ားသည္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိႏိုင္ေပသည္။ ဂဃနဏ မသိဘဲ အဆိုးအေကာင္း အက်ိဳးအေၾကာင္းကို မေဝဖန္လို။
သို႔ေသာ္ ထိုသို႔ ပဋိပကၡျဖစ္ရပ္ ဘာေၾကာင့္ ျဖစ္သနည္း။ အားလုံး သိသည့္အတိုင္း တဒဂၤျဖစ္လာေသာ ေဒါသကို ပညာခၽြန္းျဖင့္ မလုပ္ႏိုင္၍ ျဖစ္သည္ ထင္၏။  လူသားသည္ ေမြး လာကတည္းက ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ စသည္တို႔သည္ မ်ိဳးေစ့အျဖစ္ ပါလာသည္လား။ သို႔တည္းမဟုတ္ ပတ္ဝန္းက်င္ဆီကေန သင္ၾကားခဲ့ ကူးစက္ခံသည္လား။ ကၽြန္ေတာ္ အျမင္ မွာ ပတ္ဝန္းက်င္ဆီကေန သင္ယူခဲ့ရ သည္က ပိုမ်ားေပမည္။
” လက္ဦးဆရာ မည္ထိုက္စြာ ပုပၸါစရိယ မိႏွင့္ဘ” ဆိုသလို မိမိ၏ ႀကီးျပင္းခဲ့ေသာ မိသားစု၏စ႐ိုက္က ကေလးမ်ားကို ကူးစက္၏။ ” ဘာမ လုပ္နဲ႔ ညာမလုပ္နဲ႔” ဆိုၿပီး မိဘက ေျပာထားေသာ စည္းကမ္းခ်က္ရွိ၏။ ထိုအရာမ်ားကို ကေလးက မလိုက္နာ လၽွင္ အက်ိဳးအေၾကာင္း ရွင္းျပျခင္း မရွိဘဲ ႐ိုက္ႏွက္ ဆုံးမျဖစ္ၾကတာက မ်ားသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ မိဘကိုယ္၌က ေဆးလိပ္ေသာက္သည္ ဆိုၾကပါစို႔။ မိမိတို႔ကေလးကို ေဆးလိပ္မေသာက္နဲ႔ ေျပာၿပီး ဆုံးမေသာ္ျငား ကေလးက မိဘလုပ္သည့္ အတိုင္းလိုက္ၿပီး ေဆး လိပ္ေသာက္တတ္သည္က မ်ား၏။ ဆိုခ်င္သည္က အေျပာထက္ အျပက ပိုစြဲ ထင္တတ္၏။
႐ိုက္ႏွက္ဆုံးမေသာ အျပဳအမူ            တစ္ခုသည္ ထိုကေလးငယ္စဥ္က ခြန္အား မမၽွ၍ ေၾကာက္ၿပီး ၿငိမ္ခံခဲ့ေသာ္လည္း ႀကီးလာလၽွင္ ေဒါသျဖစ္စရာ ျပႆနာ တစ္ခု ႀကဳံလာတဲ့အခါ ထိုသို႔ လက္ပါ ၿပီး ေျဖရွင္းခ်င္တတ္ၾကေပသည္။
အခ်ိဳ႕လူႀကီး မိဘမ်ားသည္ မိမိတို႔ သားသမီးကို ငယ္ငယ္ကတည္းက ႐ိုက္ ႏွက္ ဆုံးမထားမွ ေနာင္ႀကီးလာလၽွင္ လူလိမၼာျဖစ္မည္၊ ေျပာစကား နား ေထာင္မည္ဟု ယုံမွားတတ္ေနၾကသည္။ ထိုသို႔ ႐ိုက္ႏွက္ ဆုံးမေသာ ဓေလ့သည္ ကူးစက္တတ္သလား ထင္ရ၏။
ေနာက္ၿပီး ေက်ာင္းပညာသင္ အ႐ြယ္ေရာက္ေသာအခါ တုတ္၊ ႀကိမ္ လုံးျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္တတ္ေသာ ဆရာ/ ဆရာမမ်ားႏွင့္ ႀကဳံဖူးတတ္၏။ ေက်ာင္းသား အေယာက္ႏွစ္ဆယ္ခန္႔တြင္ ဆရာတစ္ေယာက္ ရွိရမည့္အစား ေက်ာင္းသား ငါးဆယ္ကို ဆရာတစ္ ေယာက္ သင္ေနရေသာ သင္ၾကားေရး မ်ိဳးတြင္ တုတ္ကိုင္ ပညာသင္ၾကားေရး စနစ္သည္ အသုံးျပဳေနဆဲျဖစ္၏။ တုတ္ ျဖင့္ ေျခာက္လွန္႔ ႐ိုက္ႏွက္ဆုံးမခံရဖူး ေသာ ေက်ာင္းသားသည္ ေနာင္ႀကီး လာလၽွင္ ျပႆနာကို တုတ္ျဖင့္ ေျဖရွင္း မွ ၿပီးသည္ ထင္သြားတတ္ေပသည္။
ေျပာခ်င္တာက လြတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္အေၾကာင္း။
လူထုႏွင့္အနီးကပ္ဆုံး ဆက္ဆံရ သည့္ လူထု ႏွလုံးသားတပ္၏ ဆက္ သားပဲ ဆိုခ်င္ဆို။ ပရိသတ္သိမ်ားေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔၏ တာဝန္ယူရမႈသည္ လူသူ မသိေသာ အညၾတတစ္ေယာက္ထက္ပို ၏။ ျမန္မာ့သမိုင္းထဲ၌ ေစာလူးမင္း ေႂကြအံကစားသည္က ရာဇဝင္တြင္၏။ ႐ိုး႐ိုး ႐ြာသားတစ္ေယာက္ ထိုသို႔ ေႂကြအံ ကစားျခင္းသည္ စာဖြဲ႕ေလာက္ေသာ အမႈမဟုတ္ေသာ္ျငား တာဝန္ယူရမႈပို ေသာ လူသိမ်ားေသာ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္တို႔သည္ ေကာင္းတာေရာ၊ ဆိုးတာေရာ သတင္း ျဖစ္လြယ္တတ္သည္။
အလုပ္လုပ္ေသာ သူတိုင္းအမွားပါ တတ္ေလသည္။ ပညာရွိမ်ားသည္ အမွားမွ သင္ခန္းစာယူ၏။ အမွားတစ္ခု တည္းကို အႀကိမ္ႀကိမ္ မက်ဴးလြန္ၾက။ အမွားမ်ားမွ အေတြ႕အႀကဳံယူသည္။ ပညာဥာဏ္ႀကီး သူတို႔က သူမ်ား အမွား ေတြ႕မွ အေတြ႕အႀကဳံမ်ားကို ပိုယူတတ္ ၾကသည္။ ကိုယ္တိုင္ အမွားနည္းေအာင္ စာအုပ္စာေပမ်ားမွ သူမ်ားေတြ ဘယ္လို မွားခဲ့သလဲ ဆိုတာကို သင္ယူ၏။ မွန္ ေအာင္ မိမိဘာသာ ျပဳျပင္ယူၾက၏။

 

အေနာက္တိုင္း လူ႕အဖြဲ႕အစည္းတြင္ ဥပေဒႏွင့္ မၿငိေသာ လူတစ္ဦး၏ အမွား မ်ိဳးအတြက္ သင္ခန္းစာယူႏိုင္ေအာင္ ဝိုင္းဝန္း ေဖးမၾက၏။ ျပဳျပင္ၾက၏။ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါ လဲက်ေသာ ကေလးကို ညံ့လိုက္တာဟု မေျပာ။ ေနာက္တစ္ခါ မလဲက်ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမည္ဟု အားေပးၿပီး ျပဳျပင္ေပးၾက၏။ အျပစ္တင္ ေဝဖန္ၿပီး ထြက္ေပါက္ပိတ္ ႏွိပ္ကြပ္ လိုက္ျခင္းသည္ ျပႆနာ၏ ေျဖရွင္းရာ အေျဖမဟုတ္။ ေနာက္ေနာင္ အလားတူ ျပႆနာမ်ိဳး တစ္ျခားေနရာမ်ားတြင္ မေပၚလာႏိုင္ဟု မည္သူအာမခံႏိုင္မည္ နည္း။ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းက သတ္မွတ္ထား ေသာ ဥပေဒမ်ားေအာက္တြင္ မွန္မွန္ ကန္ကန္ ဘက္စုံသုံးသပ္ၿပီး အေျဖရွာ ၾကတာေကာင္းမည္ ထင္၏။
ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ပန္းခ်ီ၊ ဂီတ စေသာ အႏုပညာအလွအပကို ခံစား တတ္ေအာင္ သင္ေပျခင္း၊ ျပည္သူ႕နိတိ (ျပည္သူ ျပည္သားမ်ား၏ အက်ိဳးကို ေဆာင္၍ တိုးပြားေအာင္ေဆာင္႐ြက္ျခင္း) သင္ေပးျခင္း စသည္တို႔အား နည္းခဲ့သည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ပညာသင္ၾကား ေရးစနစ္သည္ တစ္လမ္းေမာင္းသင္ ၾကားေရးျဖင့္ ျဖတ္သန္းခဲ့ၾက၏။ဆရာက ႀကိမ္လုံးႏွင့္ကိုင္ၿပီး လိုက္ဆို။ အားလုံးနားေထာင္ လိုက္ေရး။ သင္တဲ့အတိုင္းေျဖ စေသာ စနစ္မ်ားႏွင့္ ႀကီးျပင္းခဲ့ရတာ မ်ား၏။ ျပန္လည္ေဆြး ေႏြးခြင့္ ေက်ာင္းသားခ်င္းခ်င္းၾကား ေျပာဆိုခြင့္ ဆရာႏွင့္ ေက်ာင္းသားအၾကား ေက်ာင္းသားတို႔၏ အျမင္ကို ျပန္ေျပာ ခြင့္မ်ား အားနည္းခဲ့၏။ ထိုသို႔ သင္ၾကား ထားေသာ အပင္မွသီးပြင့္လာေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ေနာင္အခါ အဖြဲ႕ အစည္းမ်ားတြင္ လူႀကီးျဖစ္လာေသာ အခါ သူမ်ားေျပာတာကို မွန္ကန္ေကာင္း မြန္စြာ နားမေထာင္တတ္ေတာ့။ မိမိ အျမင္ႏွင့္မတူေသာ ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားကို ဘယ္လိုမွ သည္းခံနားေထာင္ႏိုင္စြမ္း မရွိဘဲ ကိုယ္၊ ႏႈတ္၊ စိတ္အမူအရာတစ္ခုခု ျဖင့္ ျပန္လည္တုံ႔ျပန္မိတတ္ၾက၏။
ေနာက္တစ္ခုက တကၠသိုလ္မ်ားတြင္ အေဆာင္မေနခဲ့ဘဲ ဘြဲ႕ရခဲ့ေသာသူမ်ား သည္ တူညီေသာ အုပ္စုမ်ား၏အဖြဲ႕ အစည္းႏွင့္ လုပ္တတ္ေသာ စိတ္အား နည္းသြားသည္လည္းရွိ၏။ ဥပမာ  အေဆာင္တြင္ တစ္ဦးက စာေမးပြဲအတြက္ စာက်က္ေနလၽွင္ တစ္ဦးက ဂီတာတီးၿပီး သီခ်င္းအက်ယ္ႀကီး ဆိုခ်င္ ဆိုေနေပ မည္။ ထိုအခါ ေက်ာင္းသားအခ်င္းခ်င္း ၫွိႏႈိင္းၿပီး အေျဖတစ္ခုထြက္သြားတတ္ သည္။ သီခ်င္းဆိုေသာ သူကဆိုတာကို မရပ္ဘဲ တိုးတိုးသာဆိုၿပီး စာက်က္ေသာ သူကို အေႏွာင့္အယွက္မျဖစ္ေစျခင္း ဆိုေသာ ၫွိႏႈိင္းမႈမ်ား ရႏိုင္သည္။ သည္းခံစိတ္၊ ႐ိုင္းပင္းစိတ္၊ ၫွိႏႈိင္းတတ္ ေသာစိတ္ စသည္တို႔သည္ တကၠသိုလ္ အေဆာင္မ်ားႏွင့္အတူ  ေပ်ာက္ဆုံးတန္ သေလာက္ ေပ်ာက္ဆုံးသြားၾက၏။
နိဂုံးခ်ဳပ္ဆိုရေသာ္ ႐ြာသားကို လက္ ေရာက္မႈသဏၭာန္ျဖစ္ေသာ ျဖစ္ရပ္ကို အားမေပးပါ။လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ကို လည္းေကာင္း၊ မိဘ၊ ဆရာသမားမ်ား ကိုေသာ္လည္းေကာင္း ေစာ္ကား   သလိုျဖစ္မိသည္ရွိေသာ္ ကၽြန္ေတာ္၏ စာအေရးအသား တင္ျပပုံညံ့ဖ်င္းျခင္း ေၾကာင့္ဟု နားလည္ေပးေစခ်င္သည္။
ဆိုလိုခ်င္သည္က စနစ္တစ္ခု၏ေအာက္မွာ စီးပြားေရး ခၽြတ္ၿခဳံက် မိဘ မ်ားက ကေလးေတြအေပၚ ရွင္းျပၿပီး ဆုံးမဖို႔ အခ်ိန္မရ။ ႐ိုက္ႏွက္ ဆုံးမမိၾက။ ေက်ာင္းပညာသင္ၾကားေရးမွာ တုတ္ျပ သင္ၾကားခဲ့ရေသာ စနစ္မ်ား၊ ျပန္ေျပာခြင့္ ေဆြးေႏြးခြင့္ နည္းခဲ့ေသာ ပညာေရး စသည္တို႔က အထက္က ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ လက္ေရာက္မႈျဖစ္စဥ္ ေနာက္ကအ ေၾကာင္းတရားႀကီး၏ ေနာက္ကြယ္မွ ေတြးစရာ႐ႈေထာင့္မ်ားဟု ထင္၏။
မ်က္မျမင္ ပုဏၰားေျခာက္ေယာက္၏ ဆင္ႀကီးကိုစမ္းၿပီး ထင္ရာေျပာတဲ့ ပုံျပင္ ထဲကလို ကၽြန္ေတာ့္အေတြးမ်ား ေဘးေခ်ာ္ ခဲ့ေသာ္ ခုႏွစ္ေယာက္ေျမာက္မ်က္မျမင္ ပုဏၰားအျဖစ္ စာဖတ္သူက ျမင္ေပးၿပီး ခြင့္လြတ္ပါေစေၾကာင္း။