အမွတ္တရ … ဟူ၍ က်န္ရစ္ခဲ့ၾကေလသည္

0
526

၁။
တေပါင္း တန္ခူး မိုးသားၾကဴး…။
ဝါဆို ဝါေခါင္ ေရေဖာင္ေဖာင္….။
ငယ္ငယ္တုန္းက သီဆိုခဲ့ရဖူးသည့္ ကဗ်ာေလးသည္ ထိုစဥ္ ထိုအခါကေတာ့ ကၽြန္မတို႔အတြက္ အခ်ိန္အခါႏွင့္ အေျခ အေနလိုက္ဖက္သည့္ စာသားမ်ား ျဖစ္ ေလသည္။

တေပါင္းလေရာက္လၽွင္ ပူအိုက္ လြန္းမက ပူအိုက္မည္။ တန္ခူးဝင္ခါနီး လၽွင္ မိုးစက္တစ္ခ်ိဳ႕က လူသားတို႔၏ ပူေလာင္မြန္းၾကပ္ျခင္းကို အကူအညီ ေပးရန္ စစ္ကူေရာက္လာၾကေပမည္။ဝါဆို ဝါေခါင္လ ဆီေရာက္လၽွင္ ကၽြန္မတို႔႐ြာကေလးႏွင့္ ၿမိဳ႕အၾကား ထန္းေတာ တစ္ေလၽွာက္တြင္ ေရေဖာင္ ေလၿပီ။ ကားလမ္း မေပၚတြင္ ေရေတြ အျပည့္ ျဖစ္ေလေတာ့ ယာဥ္မ်ား၏ အကူအညီ ယူမရေတာ့ၿပီ။ လမ္းေလၽွာက္ ၿပီး ေရျပင္ကို ျဖတ္သူကျဖတ္၊ ေလွစီးၿပီး ျဖတ္သူကျဖတ္ျဖင့္ တစ္ေန႔တာ ခရီးကို ဆက္ၾကရၿပီ…။

ထို႔ေၾကာင့္…
ထိုစဥ္အခ်ိန္က အထက္ပါ စာသား ေလးမ်ားသည္ ႐ြတ္ဆိုမိတိုင္း မွန္ကန္ ေနဆဲ အမွတ္တရသာ ျဖစ္ေလသည္။

၂။
ကၽြန္မတို႔႐ြာေလးသည္ ထားဝယ္ ၿမိဳ႕မွ ၂ မိုင္သာသာ ေလာက္သာ အလွမ္း ေဝးသည့္ ၿမိဳ႕မက်ေတာမက် ႐ြာကေလး သာ ျဖစ္သည္။ ႐ြာကို ျဖတ္ၿပီးသည္ႏွင့္ ထန္းေတာလမ္းကေလး ရွိမည္။ ထိုလမ္း ကေလးလြန္လၽွင္ ပထမဆုံးေသာၿမိဳ႕ေပၚ ရပ္ကြက္ စေလၿပီ။႐ြာ၏အထင္ကရေနရာဟူသည္ ေတာင္ေပၚဘုရားသာျဖစ္ေလသည္။ ထိုစဥ္ကေတာ့ ဇလြန္းေတာင္ဘုရားသည္ ယေန႔လို လၽွမ္းလၽွမ္းေတာက္ ေ႐ႊေရာင္ တဝင္းဝင္း၊ ရဟႏၲာ႐ုပ္တုမ်ား၊ လၽွပ္စစ္ မီးထိန္ထိန္လင္း၊ စုံတြဲမ်ားႏွင့္ မဟုတ္ ေသး။

အုပ္ဆိုင္းလွေသာ သစ္ရိပ္ဝါးရိပ္ မ်ား၊ ေအးခ်မ္းေသာ ေလျပည္ေလညင္း မ်ား၊ ႐ိုးရွင္းလွ ေသာ ေစာင္းတန္းမ်ား၊ ပကာသနမပါေသာ ဘုရားပရဝုဏ္၊ သမိုင္းျဖစ္စဥ္ ပန္းခ်ီကားမ်ား၊ ေရွး ေဟာင္းအ႐ုပ္ႀကီးႏွစ္႐ုပ္က ထမ္းထား သည့္ ေခါင္းေလာင္းႀကီး၊ ေအးစိမ့္ေန ေသာ ေရမ်ားရွိသည့္ ေရကန္ေလးတစ္ ကန္…။
ဘုရားပြဲေတာ္အခ်ိန္အခါမ်ား ေရာက္ေလတိုင္း သံဗုေဒၶသီခ်င္းတစ္ ပုဒ္တည္းသာလၽွင္ အသံခ်ဲ႕စက္ႀကီးျဖင့္ တစ္႐ြာလုံးၾကား ရေလေအာင္ ႏႈိးေဆာ္တတ္ ေလသည့္ အခါသမယ ျဖစ္ခဲ့ေလသည္။

တေပါင္းလေရာက္ၿပီဆိုလၽွင္ တေပါင္းလျပည့္ေန႔သည္ ကၽြန္မတို႔ ငယ္ဘ၀အတြက္ေတာ့ အမွတ္တရ ျဖစ္ သည္။ တစ္အိမ္လၽွင္ တစ္ခြက္ဆြမ္း စနစ္ျဖင့္ ဘုရားေပၚတြင္ တစ္႐ြာလုံးမွ ဆြမ္း၊ ဟင္းခြက္မ်ားသည္ အလၽွံပယ္။ ကေလးအကုန္၊ လူႀကီးအစုံ မနက္ တည္းက ေတာင္ေပၚေရာက္ႏွင့္ေနၾက သည့္ေန႔ ျဖစ္သည္။ဇလြန္းေတာင္ေပၚမွာ မယ္ဇလီ႐ြက္ ဟင္းခ်ိဳခါးခါးကို တစ္႐ြာလုံးအတူတူ ေသာက္ၾကသည့္ ေန႔လည္းျဖစ္ေလ သည္။ ေဆးေပါင္း ခေလေအာင္ေသာက္ ရသည္တဲ့…။ လူႀကီး ေတြကေသာက္ ဆိုေတာ့ ေသာက္လိုက္ၾကသည္ပါပဲ။

ပင့္ဖိတ္ထားေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီး မ်ား ေန႔ဆြမ္းဘုန္းေပးၿပီးဆိုလၽွင္ ေန႔လယ္ခင္းမွာ တရားနာ။ ၿပီးလၽွင္ ဆီဆြမ္းေလာင္း လႉပြဲစေလၿပီ။
တေပါင္းလ ေနပူပူ ေအာက္မွာ ဖိနပ္မပါၾကသည့္ အလႉရွင္မ်ားက ဆီခြက္မ်ားကိုယ္စီ ကိုင္ကာရပ္ၾကသည္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားက ဆီပုံးကေလး မ်ားျဖင့္ အလႉခံႂကြၾကသည္။ ေစတီေတာ္ ရင္ျပင္တစ္ပတ္လုံးအျပင္ ေအာက္ဆက္ အဝိုင္းမ်ား၊ ေလွကားထစ္မ်ားအထိ လႉဒါန္းမည့္သူမ်ားက အျပည့္။
တေပါင္းေန ဘယ္ေလာက္ပူပူ အရိပ္အာဝါသရွိခဲ့သည္။ အပူရွိန္ ဘယ္ ေလာက္ျပင္းျပင္း သစ္ပင္မ်ားဆီမွ ေလျပည္ေလေအး မ်ားရွိခဲ့သည္။ ေခၽြးသံ တ႐ႊဲ႐ႊဲ ျဖစ္ေနၾကသည့္တိုင္ ပီတိ အရွိန္ အဟုန္ျဖင့္ လူတိုင္းေအးခ်မ္း သာယာ ခဲ့ၾကသည့္ အခ်ိန္မ်ား ျဖစ္ခဲ့ဖူးေလသည္။

၃။
တေပါင္းလျပည့္ေန႔သည္ ထိုမၽွႏွင့္ အဆုံးအသတ္သြားသည္မဟုတ္ေခ်။ ညဘက္မွာ ဘုရားလွည့္ပြဲက ရွိႏွင့္ေသး ေလသည္။
ညဘုရားလွည့္ လိုက္လိုၾက၍ ေန႔ ခင္းဘယ္ေတာ့မွ မအိပ္ၾကသည့္ ကေလး ေတြထိုေန႔မွာ ေတာ့ အိပ္ၾကေလသည္။ ဒါမွ ညက်ရင္ လိုက္ခြင့္ရၾကမွာကိုး။ တစ္႐ြာလုံးအႏွံ႔လွည့္လည္ အပူေဇာ္ခံ သည့္ပြဲေပမို႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး လိုက္ခ်င္ ၾကသည္။ပိတ္အျဖဴလုံခ်ည္မရွိ၍ ကေလး အႏွီးလိုက္ငွားၾကသည့္ ကေလးေတြ လည္း မနည္းေခ်။ အက်ႌအျဖဴလည္း ငွားၾကရေသးသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ ထိုစဥ္အခါက ကၽြန္မတို႔႐ြာ ေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ တိုင္းသည္ ေက်ာင္းယူနီေဖာင္း ဆင္စရာ မလိုသည့္ အဲခ်ိန္သာျဖစ္ေလသည္။

ညဘက္ဘုရားလွည့္ ပြဲမွာ လိုက္ပါ ကၾကသည္။ အက်ိဳးေတာ္ေဆာင္မ်ား၊ ကေလးလူႀကီး အားလုံးအား တစ္႐ြာလုံးမွ ေကၽြးေမြးၾကသည္မွာ တကယ္ကို စား မကုန္ေသာက္မကုန္။ တညလုံး ဗိုက္ ကားေအာင္ စားၾကေသက္ၾကရသည္သာ။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ကေလးမ်ားက ထိုညကို အလြတ္မခံၾကေခ်။
တေပါင္းလမွာ ဘုရားပြဲရွိသလိုပင္ ဘုရားပြဲေဈးကလည္း တစ္ၿပိဳင္တည္းပင္ ရွိေနေသး ေလသည္။စာသင္ေက်ာင္းေအာက္ဆက္မွ လယ္ကြက္ႀကီးသည့္ ပြဲေဈးတန္းမ်ား၊ ကစားဝိုင္းမ်ား၊ ပြဲၾကည့္ပရိသတ္ ေနရာ မ်ား၊ ဇာတ္စင္ႀကီးေနရာ.. စသည္ျဖင့္ ထိုအခ်ိန္ေတြေရာက္တိုင္း ေျပာင္းလဲ သြားမည္ပင္။ တေပါင္းလ ဘုရားပြဲေရာက္ တိုင္း ပြဲေဈးရွိခဲ့စၿမဲ..။ ဇာတ္ပြဲၾကည့္ရစၿမဲ။ ေလာင္းကစားဝိုင္း မ်ားမွာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါး ပါး အန္စာ ကစားၾကစၿမဲ.. ထိုစဥ္က ကၽြန္မတို႔႐ြာေလးသည္ တကယ့္ေက်း႐ြာ ကေလးႏွင့္ တူလွေလသည္။

ဇာတ္ပြဲဆိုလၽွင္ ထိုအခ်ိန္က ပန္း ပြင့္ ဇာတ္ဆိုမိုးအလင္း ၾကည့္ၾကသူေတြ မနည္းေခ်။ ဦးပန္းပြင့္ ဇာတ္ပြဲဆို ကၽြန္မ တို႔လည္း မိုးအလင္း ၾကည့္ၾကၿမဲပင္။ တစ္ခါတစ္ေလ က်ရင္ေတာ့ ဟာသ ဇာတ္ထုပ္ၿပီးသည္အထိေတာ့ ၾကည့္ျဖစ္ သည္ခ်ည္းပဲ ျဖစ္သည္။ညေန ၆ နာရီေလာက္တည္းက ဇာတ္စင္ေရွ႕ ဖ်ာခင္းသူခင္း၊ ေနရာဦး သူဦးျဖင့္ အလုပ္႐ႈပ္ၾကၿပီ။ လူႀကီး၊ ကေလးမက်န္ ေနဝင္ၿပီဆိုတာႏွင့္ ပြဲေဈး ထဲေရာက္ေလၿပီ။ ည ၉ နာရီမွ ပြဲစမည္ ဘယ္ေလာက္ပဲသိသိ ည ၆ နာရီေက်ာ္ၿပီး သည္ႏွင့္ အိမ္မွာေန မက်ေတာ့။ ဖင္တ ႂကြႂကြျဖစ္ ေနၾကေလၿပီ။ထိုစဥ္က ဒီလိုပြဲေဈး အခ်ိန္ေတြ ေရာက္ေလတိုင္း ဇာတ္ပြဲကန္ထ႐ိုက္ယူရင္ ယူ၊ မဟုတ္လၽွင္ ဖဲဝိုင္းဒိုင္ကိုင္၊ ပြဲေဈး ေဈးေကာက္ ေကာက္တတ္ခဲ့သည့္ ဦးေလးအေၾကာင္းကိုလည္း တေပါင္းလ မ်ား ေရာက္ေလတိုင္း ကၽြန္မတို႔ေတြ သတိရ ေနတတ္ခဲ့ၾကပါသည္။

၄။

တန္ခူးလ ဆိုရင္ေတာ့ သႀကၤန္ ထမင္းဟင္း အဝစားရေလၿပီ။ ကေလး၊ လူႀကီးေပ်ာ္ၾကရသည္။ မိုးေျပးကေလး ကလည္းေပ်ာ္ေပ်ာ္ ပါးပါး ပါဝင္ေလ သည္။ ေမေမတို႔ေခတ္ကေတာ့ ျမင္း လွည္း၊ ႏြားလွည္းေတြျဖင့္ သႀကၤန္ လည္ၾကပါသည္တဲ့။ ထိုစဥ္ကေတာ့ သႀကၤန္လည္သူရွားပါး ပါသည္တဲ့။ ကၽြန္မတို႔ ငယ္စဥ္ကေတာ့ ေဘးအိမ္က ဦးေလးႀကီးက သူ႕ေထာ္လာဂ်ီႀကီးေပၚ တင္ေခၚ သြားတတ္သည္။ ကၽြန္မတို႔ အိမ္အနီး ပတ္ဝန္းက်င္မွ ကေလးအကုန္ ပါေလသည္။ ကၽြန္မတို႔ႏွင့္ ကစားေဖာ္ ကစားဖက္ ေတြျဖစ္သည္။ ကၽြန္မတို႔ အိမ္အေနာက္ဘက္မွ ၿဖိဳးေဝယံတို႔ ညီအစ္ကိုသုံးေယာက္၊ လူႀကီး၊ တ႐ုတ္ ႀကီး၊ မီးဇင္၊ ကၽြန္မတို႔ ညီအစ္မသုံး ေယာက္…။

ၿမိဳ႕ထဲေရာက္လၽွင္ ႐ြာထဲမွ သႀကၤန္ လည္ၾကသည့္ လူႀကီးေတြႏွင့္ တိုးလၽွင္ ကၽြန္မတို႔ကို မုန္႔ဝယ္ေကၽြးသြားၾကၿမဲပင္။အိမ္ျပန္ေရာက္လၽွင္ ဟိုအိမ္ဒီအိမ္မွ ပို႔ထားၾကသည့္ သႀကၤန္ေဖ်ာ္ရည္ေတြ ေသာက္၊ မုန္႔ဆီေၾကာ္ေတြစား။ ဪ.. ထိုစဥ္ကေလးဘ၀ကေတာ့ စားဖို႔ေသာက္ ဖို႔ေပ်ာ္ဖို႔သာ သိခဲ့ၾကသည္ကိုး ေလ။ သႀကၤန္ေရာက္တိုင္း ကၽြန္မတို႔ အားလုံးတကယ့္ကို ေပ်ာ္ခဲ့ၾကရပါသည္။

၅။
ေက်ာင္းေတြျပန္ဖြင့္ၿပီ ဆိုလၽွင္ေတာ့ တကယ့္မိုး႐ြာခ်ိန္ေတြ ေရာက္ေလၿပီ။ ေရခဏ ခဏႀကီးေပသည္။ ေရႀကီး၍ ဆရာမေတြ ေက်ာင္းမလာႏိုင္လၽွင္ ကၽြန္မ တို႔ တစ္အားေပ်ာ္ၾကပါသည္။ အၿမဲေရ ႀကီးေနပါေစဟု တကယ္ကို ဆုေတာင္း ဖူးၾကပါသည္။

၆။
တေပါင္း တန္ခူး မိုးသားၾကဴး…။
ဝါဆို ဝါေခါင္ ေရေဖာင္ေဖာင္…။အရာရာတိုင္းသည္ အခ်ိန္အေနႏွင့္ အေျခအခါကို လိုက္၍ ေျပာင္းလဲကုန္ ၾကေခ်ၿပီ။ ထိုအထဲမွာ ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္မရေတာ့မည့္ အရာေပါင္းေျမာက္ျမား စြာလည္း ပါဝင္ခဲ့ၾကသည္။ ပါဝင္သြား ခဲ့ၾကသည္သာ ျဖစ္သည္။

တေပါင္းလမွာ အပူရွိန္ပိုတိုးလာ သည္။ ပြဲေဈးေတြ မရွိေတာ့ေလၿပီ။ ဇာတ္ ပြဲေတြ ပေပ်ာက္ကုန္ေလၿပီ ပြဲေဈး ေထာင္တတ္တဲ့ ဦးေလးလည္း မရွိေလၿပီ။ တစ္ဖိတ္ဖိတ္ေတာက္ေတာက္ေအာင္ ေ႐ႊေရာင္ဝင္းေနသည့္ ဇလြန္းေတာင္ႀကီးမွ အပ တစ္႐ြာလုံး ေျခာက္ေသြ႕ေနေလသည္။
တန္ခူးလမွာ မိုးမ႐ြာပါ။ တစ္႐ြာလုံး ေရရွားသည္။ သႀကၤန္ထမင္းေတြ မရွိ ၾကေခ်ၿပီ။ ေရပက္တိုင္းလူကို တုတ္ႏွင့္ ႐ိုက္သလို ပက္တတ္လာၾကၿပီ။ သက္ ႀကီးပူေဇာ္ပြဲ က်င္းပသည္မွအပ လူငယ္ ေတြ ႐ိုင္းပ်တတ္ကုန္ၾကသည္။ သႀကၤန္ အတူလည္ခဲ့ဖူးသည့္ သူငယ္ခ်င္းေတြ ေဝးကြာၾကေခ်ၿပီ။

ဝါဆို ဝါေခါင္ေရာက္တိုင္းလည္း ကၽြန္မတို႔႐ြာကေလး ေရမေဖာင္ေတာ့ ေလၿပီ။ လမ္းအဆင့္ျမႇင့္ လိုက္ျခင္း ေၾကာင့္ ေရႀကီးျခင္းမွ ကင္းလႊတ္ခဲ့ၿပီ။ လမ္းမေပၚမွ ေရႀကီးႀကီးထဲမွာ ေရမေဆာ့ ၾကရေတာ့ေခ်ၿပီ။ ေရမႀကီးေတာ့ျခင္း ေၾကာင့္ ဆရာမေတြ ေက်ာင္းေန႔တိုင္း လာၾကရသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕အိမ္မ်ားမွာ ဖေယာင္းတိုင္မီး မွိတ္တုတ္မွိတ္တုတ္မွ အပ ႐ြာသားတိုင္းလိုလို ၿမိဳ႕ဆန္ဆန္ စိမ္းကားကုန္ၾကေလၿပီ။

၇။
တိုးတက္ျခင္းႏွင့္ အၿပိဳင္လိုက္ေန တတ္သည္။ အရာသည္ ဆုတ္ယုတ္ျခင္း၊ အရာရာတိုင္းသည္ ေခတ္ႏွင့္ရင္ေဘာင္ တန္းကာ တိုးတက္ကုန္ၾကခ်ိန္တြင္ တစ္ခ်ိဳ႕တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ အရာမ်ားသည္ ဆုတ္ယုတ္ပ်က္စီးကုန္ၾကေလသည္။Gမသတအ့ ႏွင့္ Dနလႏူသစာနညအ သည္ အဓိပၸာယ္ခ်င္းဆင္တူသေယာင္ ေယာင္ရွိပါသည္။ ႏွစ္ခုလုံးသည္ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေနျခင္း။

သို႔ေသာ္….
Growth ဟူသည္ သာမာန္ျဖစ္စဥ္ အတိုင္း ႀကီးထြားဖြံ႕သြားျခင္း….။Development ဟူသည္ ဘက္စုံ၊ ဘ႑ခိုမွ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာျခင္း..။
ကၽြန္မတို႔ကေတာ့ ကၽြန္မတို႔ ႐ြာေလး၏ တိုးတက္ျခင္း ကို Growth လား၊ Development လားဟု အခုစာ ေရးၿပီးခ်ိန္ ေရာက္သည့္တိုင္ ေတြးမိေနဆဲ ျဖစ္ပါသည္။

À