ပံုရိပ္မ်ား၏ ေကာက္ေၾကာင္း

0
544

လူမႈကြန္ရက္ စာမ်က္ႏွာေပၚမွာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြေတြရဲ႕ ငယ္က ပုံရိပ္ေတြ ျမင္ရေတြ႕ရေတာ့ ဓာတ္ပုံ ေတြရဲ႕ သမိုင္းတန္ဖိုးကို ေတြးမိသြားၿပီး အဲဒီ ဓာတ္ပုံေတြက ဆြဲေခၚရာ အတိတ္ ေန႔ရက္မ်ားဆီ စိတ္က ေရာက္သြား ျပန္ တယ္။

ဘယ္တုန္းက၊ ဘယ္ေနရာမွာ၊ ဘယ္အခ်ိန္၊ ဘယ္သူေတြ၊ ဘာေၾကာင့္ ႐ိုက္ခဲ့တယ္ဆိုတာ ျပန္ေတြးၾကည့္ လိုက္ရင္ကိုပဲ ဓာတ္ပုံေလး တစ္ပုံဆီကေန လြမ္းဆြတ္ေအာက္ေမ့မႈ၊ ေပ်ာ္႐ႊင္ၾကည္ႏူး မႈ၊ နာက်င္ေၾကကြဲမႈ စတဲ့ ရသတစ္ခုခုကို ခံစားလာရမွာပါ။ ဒီထက္ပိုၿပီး သမိုင္း ဆိုင္ရာ၊ ယဥ္ေက်းမႈဆိုင္ရာ အေထာက္ အထား၊ လူမႈဘ၀ဝန္းက်င္နဲ႔ ပတ္သက္ တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကိုလည္း ဓာတ္ပုံ တစ္ပုံက ေပးစြမ္းႏိုင္သလို အလင္း အေမွာင္၊ အေရာင္အရိပ္၊ အနီးအေဝး ျမင္ကြင္း၊ ျဒပ္ထု၊ သက္ၿငိမ္၊ လႈပ္ရွားမႈ စတဲ့ အႏုပညာစံႏႈန္းေတြနဲ႔ ရသအာ႐ုံ ခံစားမႈဟာလည္း ဓာတ္ပုံေတြထဲမွာ ရွိေနပါေသးတယ္။

အခုလို နည္းပညာေတြ အရွိန္ အဟုန္နဲ႔ တိုးတက္ေနတဲ့ ေခတ္ႀကီးမွာ ဓာတ္ပုံတစ္ပုံ႐ိုက္ဖို႔၊ ႐ိုက္ထားတဲ့ပုံေတြကို မၽွေဝရယူဖို႔ဆိုတာ လူတိုင္းအဖို႔ လက္ လွမ္းမီတဲ့ ကိစၥျဖစ္လာေပမယ့္၊ ဓာတ္ပုံ တစ္ပုံရဖို႔ အခက္အခဲ အတားအဆီးေတြကို ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ၾကရတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္ ဘ၀တုန္းက ဓာတ္ပုံဆရာေတြ၊ ဓာတ္ပုံ စတူဒီယိုနဲ႔ ဓာတ္ပုံလုပ္ငန္းေတြ အေၾကာင္း မွတ္မိသေလာက္ျပန္ေတြး၊ ေမးျမန္းၿပီး သိလာရသမၽွေတြနဲ႔ ဒီစာစု ေလးကို ခ်ေရး ျဖစ္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ့္ေမြးရပ္ သေဘၤာဆိပ္ရပ္ ကြက္မွာ ရပ္ကြက္ထဲက သာေရးနာေရး ကိစၥေတြ မွတ္တမ္းတင္ ႐ိုက္တာ၊ အလွ ဓာတ္ပုံ၊ မိသားစု အမွတ္တရဓာတ္ပုံ ေတြ ႐ိုက္တာေတြအတြက္ ” ဝါဝါဝင္း” ဓာတ္ပုံဆိုင္ ရွိခဲ့တယ္။

ဇရစ္ရပ္ ေဈးေတာင္ဘက္လမ္းမွာ က်ေတာ့ ဦးဘြန္စြီရဲ႕ ” ဆန္းတင့္” ဓာတ္ပုံ ဆိုင္။ ႏွင္း႐ုပ္ရွင္႐ုံအနားက ” စပယ္ဦး” ဓာတ္ပုံဆိုင္က ေနာက္ပိုင္းမွာ ခုံဝင္းဒပ္ ရပ္ကြက္ ေပ ၅၀ လမ္းဘက္ ေ႐ႊ႕သြားခဲ့ တယ္။ အေနာက္႐ြာလယ္ဇရပ္လမ္းမွာ ဦးေမာင္ဆန္းရဲ႕စာအုပ္ အငွားလုပ္ငန္းနဲ႔ တြဲဖြင့္ထားတဲ့ ” စိန္ဓာတ္ပုံ စာအုပ္ အငွား” ။ ကၫုံ႐ြာလယ္ဇရပ္ လမ္းေထာင့္ မွာေနတဲ့ ဓာတ္ပုံဆရာ ဦးက်င္စိန္က “စိန္ဓာတ္ပုံ” ဆိုင္ စေထာင္ခဲ့သူေပါ့။ ၿမိဳ႕တြင္း ရပ္ကြက္ကေတာ့ ဓာတ္ပုံ႐ြာလို႔ တင္စား ရေလာက္ေအာင္ ဓာတ္ပုံဆိုင္၊ ဓာတ္ပုံဆရာ ထြန္းကားတဲ့ ရပ္ကြက္ပါ။ ၿမိဳ႕တြင္းလမ္းမွာ ဦးတင္လတ္ရဲ႕ ” လတ္ ” ဓာတ္ပုံဆိုင္ ရွိတယ္။
ဦးတင္လတ္က ဓာတ္ပုံစကၠဴတို႔၊ ဓာတ္ပုံ ဖလင္တို႔၊ ပုံကူးေဆးရာမွာသုံးတဲ့ ပစၥည္းေတြလည္း ေရာင္းခဲ့သူပါ။

“လတ္” နဲ႔ ႏွစ္အိမ္ သုံးအိမ္ေက်ာ္ ေလာက္မွာ “မ်ိဳးျမန္မာ”ဆိုင္။ ၿပီးေတာ့ ဗဟိုစည္ ပုံႏွိပ္တိုက္နားက ဓာတ္ပုံ ဦးေက်ာ္ဒင္။ ရဲရိပ္သာလမ္းဆုံ မေရာက္ ခင္ၿမိဳ႕တြင္းလမ္းမွာပဲ ဓာတ္ပုံ ဦးေက်ာ္သန္း၊ ဓာတ္ပုံ ေမာင္ေမာင္ခိုင္။ နိဗၺာန္လမ္း ဘက္မွာ ဦးသန္းေအာင္ရဲ႕ “ပုလဲ” ဓာတ္ပုံ နဲ႔ လမ္းဆုံႀကီးဘက္မွာ ဓာတ္ပုံတိုးဝါနဲ႔ ေနာက္ပိုင္း ဒစ္ဂ်စ္တယ္ ေခတ္မွာ “ပေဒ သာ” တို႔အထိ ဓာတ္ပုံလုပ္ငန္းတြင္ က်ယ္ခဲ့တဲ့ ရပ္ကြက္။ဥတၱံတားႀကီးလမ္းဆုံမွာ ဦးတိုး ေမာင္ မိသားစုရဲ႕ “ျဖဴျဖဴဝင္း” ဓာတ္ ပုံဆိုင္ရွိခဲ့ၿပီး ေျမာက္႐ြာရပ္ သီရိလမ္း ထဲမွာက ဦးစိုင္နဲ႔သား ကိုေအာင္စိုးဦးတို႔ ရဲ႕” ပပဝင္း” ဓာတ္ပုံဆိုင္ေပါ့။

ဦးစိုင္က ရဲရိပ္သာလမ္း သစ္ေတာ ႐ုံးဝင္းထဲမွာ ေရကန္ငယ္ေလးေတြ၊ အလွစိုက္ သစ္ပင္ ပန္းပင္ေတြ၊ ခုံေတြ ဒန္းေတြစတဲ့ ေျမယာ႐ႈခင္း(lေၫ်ိခေစန)အလွနဲ႔ ဓာတ္ပုံပညာကို ေပါင္းစပ္ျပခဲ့ သလို ခုံဝင္းဒပ္ထဲမွာ ဓာတ္ပုံကို ဘာစိုင္ ကလည္း သူ႕စတူဒီယိုၿခံကို ပန္းခ်ီပန္းပု ဆရာ ကိုတင္ေမာင္ယုရဲ႕ စိတ္ကူးစိတ္ သန္း အႏုပညာပန္းပုလက္ရာ ေတြနဲ႔ ဖန္တီးၿပီး အလွဓာတ္ပုံ႐ိုက္မယ့္ သူေတြ ကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ၾကတယ္။ ေ႐ႊဝယ္ သီရိလမ္းဆုံ နားက”လွဘုရင္”၊ အထက(၁) ေရွ႕က ဦးေအာင္ၫြန္႔ရဲ႕ “႐ႈမ၀”၊ ၾကက္စားျပင္ရပ္ သံတံတား ႀကီးအနားက ဦးေမာင္စိန္ရဲ႕ ေ႐ႊမင္းသမီးနဲ႔ ရွမၼလည္ ဆြဲ ရပ္ကြက္မွာ ဓာတ္ပုံပီတာတို႔လည္း ဆိုင္ ဖြင့္ခဲ့ၾကတယ္။ မႈခင္းနဲ႔ သတင္း ဓာတ္ပုံ ႐ိုက္ၾကတဲ့ ဓာတ္ပုံ ခင္ေမာင္ႀကီး၊ ဖိုးေ႐ႊသြန္း၊ ဦးစိုင္တို႔နဲ႔ ေအာက္ဒိုး သီးသန္႔ လိုက္႐ိုက္ၾကတဲ့ ဘုန္းႀကီး ပ်ံကုန္းက ဦးစန္းရန္၊ ပိႏၷဲေတာက ဦးဥာဏ္ဝင္း၊ ေက်ာက္ေမာ္က ကိုတင္ဝင္း၊ ကရပ္ျပင္က ကိုဘစိုး၊ ကေမ်ာက ကိုဘေက်ာ္၊ ေလာင္းလုံးက ဦးစိုးထြန္း၊ ပေလာက္က ဦးလင္စန္းနဲ႔ ေနာက္ပိုင္း ကိုခင္ေအာင္ ဝင္း၊ ကိုစိုးဝင္း၊ ကမၻာေက်ာ္တို႔လို ဒစ္ဂ်စ္တယ္ေခတ္ အထိ ဓာတ္ပုံဆရာေတြကလည္း အဆက္ မျပတ္ ေပၚထြက္ေနဆဲ ပါပဲ။

၈၀ ခုႏွစ္မ်ားရဲ႕ အေစာပိုင္းကာလ ေတြထဲ အျဖဴအမည္းကေန ေရာင္စုံ ဖလင္ေခတ္ အကူးအေျပာင္းမွာ တခ်ိဳ႕က အေဟာင္းကို ဖက္တြယ္ၿပီး က်န္ေနခဲ့တာ၊ ဆက္မေလၽွာက္ႏိုင္လို႔ က်န္ေနခဲ့တာမ်ိဳး ရွိေပမယ့္ အေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ အ ေျပာင္းအလဲေနာက္ မီေအာင္ ႀကိဳးစား လိုက္ခဲ့ၾကတယ္။ ေရာင္စုံဖလင္ ေဆး ကူးတဲ့ နည္းပညာမရၾကေသးတဲ့ အခ်ိန္ က ေကာ့ေသာင္းကေနတစ္ဆင့္ ထိုင္း ႏိုင္ငံ ရေနာင္းကိုပို႔ၿပီး ဓာတ္ပုံ ကူးၾက ရေသးတယ္။ အဲဒီတုန္းက ထားဝယ္ – ေကာ့ေသာင္း ေလယာဥ္ခရီးစဥ္က လည္း ၂ ပတ္မွ တစ္ႀကိမ္ေလာက္ ရွိ တာပါ။ ဒီၾကားထဲ ရာသီဥတု မေကာင္း တာနဲ႔ အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္ ေလယာဥ္ခရီးစဥ္ ဖ်က္သိမ္းတာမ်ိဳးနဲ႔ ႀကဳံရင္ တစ္လကိုးသီတင္း ၾကာသြား တတ္တာဆိုေတာ့ မဂၤလာေဆာင္ဓာတ္ပုံ ကို သားဦးေလးေမြးၿပီးမွ ရၾကတာမ်ိဳးမ်ား ရွိခဲ့မလားေတာင္ မေျပာတတ္ဘူး။

ဇရစ္ရပ္ကြက္က “သေျပၫြန္႔” ဦးေက်ာ္ၫြန္႔ဟာ ေရာင္စုံဓာတ္ပုံ ေခတ္ဦးမွာ ေရာင္စုံဖလင္ ကူးေဆး တာကို စြန္႔ဦးလုပ္ႏိုင္ခဲ့တယ္။ တလိုင္း မရပ္ သုခလမ္းက ဓာတ္ပုံေမာင္ေမာင္ လွထြန္းတို႔ ဦးစိုင္နဲ႔ ကိုေအာင္စိုးဦးတို႔ရဲ႕ ပပဝင္းဓာတ္ပုံဆိုင္ေတြဟာလည္း ထားဝယ္ေလးၿမိဳ႕နယ္က ေအာက္ဒိုး ဓာတ္ပုံဆရာေတြ အားကိုးအားထား လုပ္ခဲ့ၾကရတဲ့ ေရာင္စုံဖလင္ကူးေဆးတဲ့ ဆိုင္ေတြေပါ့။

ေမာင္းမကန္ကမ္းေျခမွာလည္း အပန္းေျဖ အလည္အပတ္သြားတဲ့ ဧည့္ သည္မျပတ္ေတာ့ ေအာက္ဒိုး ဓာတ္ပုံ သမားေတြ ေပါတယ္။ “သရဖူ” ဆိုင္ ကေတာ့ ေမာင္းမကန္မွာ ေအာင္ျမင္ တယ္။ ကမ္းေျခကို ေန႔ခ်င္းျပန္လည္ ၾကပတ္ၾကသူေတြက ဓာတ္ပုံအရည္ အေသြးပိုင္းကို အ႐ိုးမ်ား ေခ်းခါးေနဖို႔ အခ်ိန္မရွိ။ ခု႐ိုက္ခုယူ ၁၅ မိနစ္အျမန္ ဆိုတာနဲ႔ ကြက္တိ။ အျဖဴအမည္း ဖလင္ ေခတ္တုန္းက ကင္မရာ၊ မွန္ဘီလူးေတြ၊ နည္းပညာေတြက အခုလို မျမင့္ေသး ေတာ့ ဓာတ္ပုံေတြကို ပုံႀကီးခ်ဲ႕ကူးတဲ့ အခါ ပုံရဲ႕အရည္အေသြး (image resolution) က်သြားတာမ်ိဳး ျဖစ္တယ္။ အဲဒီမွာ ပုံအရည္ေသြးေကာင္းလာေအာင္ မလိုတာေတြ စူးခၽြန္နဲ႔ ျခစ္ၿပီး ဖယ္ထုတ္ တာ၊ လိုအပ္တဲ့ေနရာေတြမွာ ခဲလိုက္တာ၊ အေရာင္ျဖည့္တာေတြလုပ္တဲ့ တာ့ခ်င္း ဆိုတဲ့ပညာနဲ႔ ဓာတ္ပုံျပဳျပင္တာကို တလိုင္းမရပ္ သဲပုံေစတီ အနားမွာေနတဲ့ ဦးဘိုႀကီးတို႔၊ မ်ိဳးျမန္ မာဆိုင္နဲ႔ ၾကက္စား ျပင္ ေရတြင္း ႀကီးနားက ဓာတ္ပုံ၊ ပန္းခ်ီ ဦးေမာင္တို႔ လုပ္ခဲ့ၾကတယ္။
ဓာတ္ပုံ၊ ပန္းခ်ီဦးေမာင္တို႔ လုပ္ခဲ့ ၾကတယ္။ ဦးဘိုႀကီးကေတာ့ အဲဒီပညာ ရပ္မွာ အထူးခၽြန္ဆုံး၊ နာမည္အရဆုံးပါ။ ေနာက္ၿပီး ထားဝယ္က ဓာတ္ပုံသမားေတြ အတြက္ ဖလက္ရွ္ဂန္းပ်က္တာ၊ အလင္း ေပးတဲ့(Lighting)ပိုင္း မီးသီးမီးလုံးကိစၥ အခက္အခဲေတြကို အမ်ားႀကီး ကူညီ ေျဖရွင္းေပးႏိုင္ခဲ့သူတစ္ေယာက္က ဆင္ပုနစ္ရပ္ကြက္က အီလက္ထေရာနစ္ ပညာရွင္ ဦးသြင္ေပါ့။

သက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းအေနနဲ႔ မဟုတ္ဘဲ ဓာတ္ပုံပညာကို ဝါသနာအရ ေလ့လာလိုက္စားၾကၿပီး ပုံေကာင္းေလး ေတြရေအာင္ ႐ိုက္ႏိုင္ၾကတဲ့ ဆရာ ၿငိမ္းေအးအိမ္တို႔၊ ကိုတင္စိုးေဝတို႔၊ ကိုေက်ာ္ရွိန္၊ ကိုစန္းယု၊ ကိုဖိုးေဇာ္တို႔လို ဓာတ္သမားေတြ၊ ႏိုင္ငံေတာ္အဆင့္ၿပိဳင္ပြဲ ေတြမွာ ဆုေတြခ်ိတ္ေအာင္႐ိုက္ၿပီး ေအာင္ ျမင္ေနတဲ့ ကိုျပည္စိုးထြန္းတို႔အျပင္ ႐ြက္ပုန္းသီး ဓာတ္ပုံသမားေတြလည္း ထားဝယ္မွာ အမ်ားႀကီး ရွိဦးမွာပါ။
ၿမိဳ႕ကေလးက ငယ္ငယ္နဲ႔ ဓာတ္ပုံ ဆိုင္၊ ဓာတ္ပုံဆရာေတြ ဘာေၾကာင့္ ဒီ ေလာက္မ်ားသလဲ ေမးလာရင္ ကၽြန္ေတာ္ ကေတာ့ အေခ်ာအလွေတြမ်ားလို႔၊ အလွတရားနဲ႔ သဘာ၀ကို ခ်စ္တတ္သူ ေတြ ေပါလို႔ပါဆိုၿပီး ဂုဏ္ယူဝမ္းေျမာက္ စြာနဲ႔ ေျဖလိုက္မွာပါ။

ဖလင္ေခတ္ကေန ဒစ္ဂ်စ္တယ္ ေခတ္ေရာက္သြားေတာ့ ဓာတ္ပုံတစ္ပုံ အတြက္ အခ်ိန္ကုန္ ေငြကုန္သက္သာတာ၊ နည္းပညာပိုင္းအရ အဆင့္ျမင့္လာလို႔ ေဆာ့ဖ္ဝဲလ္မ်ိဳးစုံသုံးၿပီး ပုံျပင္တာေျပာင္း တာ၊ ေနာက္ခံ႐ႈခင္း၊ ေဘာင္ပုံစံ၊ အျဖဴ အမည္းကို ေရာင္စုံပုံျဖစ္ေအာင္ ေျပာင္း တာေတြကအစ လုပ္လို႔လြယ္သြားေတာ့ မင္းကုသကိုလည္း ပဘာ၀တီနဲ႔ လိုက္ ဖက္ညီသြားေအာင္ ဓာတ္ပုံထဲ တြဲေပးလို႔ ရသြားပါၿပီ။

လက္ကိုင္ဖုန္းေတြမွာလည္း ေရွ႕ ကင္မရာ၊ ေနာက္ကင္မရာ၊ ၃၆၀လို ေဆာ့ဖ္ဝဲလ္ေတြနဲ႔မို႔ ဘုရားေက်ာင္းကန္ ေနာက္ခံနဲ႔၊ စာသင္ခန္းထဲ၊ စားဝိုင္း ေသာက္ဝိုင္း၊ သာေရးနာေရး၊ ဘယ္ေနရာ ေရာက္ အမွတ္တရဆိုတဲ့ ဆဲလ္ဖီ(selfie)ေတြနဲ႔ ဓာတ္ပုံဆိုတာ ေဖာခ်င္းေသာ ခ်င္း ေပါတဲ့ေခတ္ကို ေရာက္ခဲ့ပါၿပီ။
ဒါေပမဲ့ ဓာတ္ပုံပညာရဲ႕ နက္႐ႈိင္း တဲ့ အႏွစ္သာရ၊ ဓာတ္ပုံေကာင္းတစ္ပုံရဲ႕ တန္ဖိုးကို ျမတ္ျမတ္ႏိုးႏိုး ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ ရွိၾကတဲ့ ဓာတ္ဖမ္းသမားေတြကေတာ့ ကလစ္တစ္ခ်က္ကို ခ်စ္မက္ၿပီး ႏွိပ္ေန ဦးမွာမို႔ လက္စြဲေတာ္ ကင္မရာတကား ကားနဲ႔ အလွတရားကို ရွာေဖြေနတဲ့ ဓာတ္ မုဆိုးေတြကို ေခတ္တိုင္းအခ်ိန္တိုင္း ေန ရာတိုင္းမွာ ေတြ႕ေနၾကရဦးမွာပါဗ်ာ။ ။