ေဆးေျပာင္းျခင္း

0
437

ၿပီးခဲ့သည့္ ရက္က လမ္းထိပ္ ထြက္ေတာ့ အရင္က အမႈိက္ထုပ္မ်ား မထားရန္ အသိေပးစာ ေရးထားသည့္ ပလက္ေဖာင္းေဘး ေျမေနရာက ပန္းအိုး မ်ားျဖင့္ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ထားဝယ္တြင္ ပုဂၢလိက အမႈိက္သိမ္း လုပ္ငန္းစၿပီးသည့္ေနာက္ပိုင္းတြင္ စာေရး သူတို႔ လမ္းၾကားမွ အမႈိက္ပစ္ သူတခ်ိဳ႕ က အမႈိက္ကားမလာမီ အမႈိက္ထုပ္မ်ားကို ယင္းလမ္းထိပ္ေနရာတြင္ ႀကိဳထားထား ေလ့ရွိသည္။

အမႈိက္ကား ေရာက္ခ်ိန္ႏွင့္ အမႈိက္ ထုပ္ထားခ်ိန္ သိပ္မကြာသည့္အခါ ျပႆနာမဟုတ္ေသာ္လည္း အခ်ိန္အရမ္း ကြာ သြားသည့္အခါျဖစ္ေစ၊ အမႈိက္ကား မလာသည့္အတြက္ အမႈိက္ထုပ္မ်ား လမ္းထိပ္တြင္ ညအိပ္ညေန ထားလိုက္ရ သည့္အခါ၊ ေခြးဆြဲ၊ ႂကြက္ေဖာက္ေလ့ ရွိသည္။
အမႈိက္ထုပ္မ်ားတြင္ စားႂကြင္းမ်ား ပါေနပါက ဆိုဖြယ္ရာ မရွိေပ။ အမႈိက္သိမ္းလုပ္ငန္းစၿပီး လအတန္ ၾကာတြင္ ႂကြက္ေဖာက္ေနသည့္အတြက္ အမႈိက္ထုပ္မ်ား မထားရန္ဟု အဓိပၸာယ္ရ သည့္ စာတန္းတစ္ခု ခ်ိတ္ထားသည္ကို သတိထားမိသည္။

သို႔ေသာ္ ထားၿမဲ ထားၾကဆဲ။ ယေန႔ မနက္တြင္ေတာ့ အမႈိက္ ထုပ္မ်ား ထားေလ့ရွိသည့္ ပလက္ေဖာင္း ေဘး ေျမေနရာတြင္ ပန္းအိုးမ်ား ခ်ထား သည္ကို ေတြ႕ရၿပီး သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ရွိေန သည္ကို ေတြ႕ရသည္။လမ္းၾကားထဲက သူေတြ အမႈိက္ထုပ္ ဆက္ထားမလား၊ ေနရာသစ္ ထပ္ရွာ မလား၊ ဒါမွမဟုတ္ အမႈိက္ကား ေခါင္း ေလာင္းသံကိုနားေထာင္ၿပီး တိုက္႐ိုက္ အမႈိက္ပစ္ မလားဟူသည္ကိုမူ ေစာင့္ ၾကည့္ရမည္ျဖစ္သည္။
မည္သို႔ဆိုေစ စိတ္ကူးေကာင္းသည္ ဟု ဆိုရေပမည္။

ယင္းကဲ့သို႔ေသာ စိတ္ကူးမ်ိဳးကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးအတြက္ သိမ္ေမြ႕ သည့္ နည္းလမ္းတစ္ခုအျဖစ္ အသုံးျပဳ မည္ဆိုပါက မည္သို႔ အက်ိဳးသက္ေရာက္ ႏိုင္သနည္း။ ေျပာင္းလဲရခက္သည့္ အရာမ်ား ထဲတြင္ လူတစ္ဦးခ်င္းစီတြင္ ေက်ာက္ခ် စြဲကပ္ေနသည့္ အမူအက်င့္မ်ားလည္း ပါသည္။ အဆိုပါ အမူအက်င့္မ်ား ေျပာင္းလဲေရးအတြက္ ႀကိဳးပမ္းၾကရာတြင္ နည္းနာမ်ားစြာရွိၿပီး နည္းနာတစ္ခု ခ်င္းစီတြင္လည္း အားသာခ်က္ အားနည္း ခ်က္မ်ား ရွိသည္။
နည္းနာတစ္ခုစီႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး လည္း အလုပ္ျဖစ္ျခင္း မျဖစ္ျခင္း အေပၚ အျငင္းပြားမႈမ်ား ရွိသည္။

” အမႈိက္မပစ္ရ” ၊ ” အေပါ့မသြားရ” “ေသးမေပါက္ရ” “ကြမ္းတံေတြး မေထြး ရ” စသည့္ အလုပ္မျဖစ္သည့္ အမိန္႔ ဆန္သည့္ သတိေပး စာတန္းမ်ားႏွင့္သာ ယဥ္ပါးခဲ့သည့္ ျမန္မာ့လူအဖြဲ႕အစည္းတြင္ ယင္းစာသားမ်ားအစား အျခားစာသား မ်ား ေျပာင္းလဲျခင္း၊ ေဆးမတိုးသည့္ သတိေပးစာတန္းမ်ားထက္ ပိုမိုထိေရာက္ အျခားနည္းနာမ်ားကိုလည္း စဥ္းစားၾကရ မည္ ျဖစ္သည္။ ဘ၀ေနထိုင္မႈ အေလ့အထမ်ားႏွင့္ ဆက္ႏြယ္ေနသည့္ ကိစၥမ်ားအား ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲရန္ ႀကိဳးစားသည့္အခါ အင္မတန္ စိတ္ရွည္ရန္လိုၿပီး နက္နက္ ႐ႈိင္း႐ႈိင္းလည္း ဘက္ေပါင္းစုံက စဥ္းစား ရန္ လိုေပသည္။

အမိန္႔မဆန္သည့္ စာသားမ်ား ေျပာင္းျခင္း
သင္တန္း အေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ အေျခခံ စည္းမ်ဥ္း ခ်ေလ့ရွိသည္။ ယင္း သို႔ ခ်သည့္အခါတြင္လည္း အမ်ားစု သေဘာတူ ထားသည့္ စည္းကမ္းခ်က္ မ်ားကို “. . . . . . မည္”ဖင့္ အဆုံးသတ္ၿပီး ေရးေလ့ရွိသည္။

ဥပမာ –
“အခ်ိန္တိတိက်က် လာမည္” “ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေဆြးေႏြးၾကမည္” “တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး ေလးေလးစားစား ဆက္ဆံမည္” စသျဖင့္ . . . . . “မည္ ” ျဖင့္ဆုံးသည့္ သေဘာတူညီခ်က္မ်ားကို ေရး ၾကသည္။ အမ်ားစု သေဘာပါသည့္ သေဘာ၊ ဒီမိုကေရစီဆန္သည့္ သေဘာျဖစ္သည္။ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ အလုပ္ျဖစ္ သည္ဟု ဆိုႏိုင္ေပသည္။သို႔ဆိုလၽွင္ အမိန္႔ဆန္ၿပီး အလုပ္ မျဖစ္ျဖစ္ေနသည့္ စာသားမ်ားကို ေျပာင္း လၽွင္ အလုပ္ျဖစ္ႏိုင္ပါ၏ေလာ။

“အမႈိက္မပစ္ၾကပါ” ၊ “အေပါ့ မသြားၾကပါ” “ေသးမေပါက္ၾကပါ” “ကြမ္းတံေတြး မေထြးၾကပါ” စသျဖင့္ ေျပာင္းၾကည့္ သင့္ေပသည္။
သက္ဆိုင္ရာ ရပ္ကြက္၊ ေက်း႐ြာ အလိုက္ အစည္းအေဝးမ်ား ျပဳလုပ္ၿပီး သေဘာတူညီကာ လုပ္ႏိုင္ပါက ပိုေကာင္း သည္။ မိမိရပ္ကြက္သူ ရပ္ကြက္သား မ်ား သေဘာတူၿပီး ျဖစ္သည့္အတြက္ ေယဘုယ်အားျဖင့္ အျခားရပ္ကြက္မ်ားမွ လာပစ္သည္ကိုသာ စိတ္ပူစရာလိုေပ သည္။
NLD အစိုးရ တက္ခါစက “ဒီမိုကေရစီ အစိုးရတက္ၿပီဆိုေတာ့ အမႈိက္ေတာင္ အရင္လို စည္းမဲ့ ကမ္းမဲ့ မပစ္ရဲေတာ့ဘူး” ဟုေျပာသည့္ မိတ္ေဆြ တစ္ဦးႏွင့္ ႀကဳံဖူးသည္။

ကိုယ္စီႏွင့္ သက္ဆိုင္သည္ဟူသည့္ စိတ္၊ ယုံၾကည္မႈ လူတစ္ဦးခ်င္းစီ၏ ရင္ထဲ ကိန္းသြားလၽွင္ အေျပာင္းအလဲ အတြက္ မခက္ေတာ့ဟု ဆိုရေပမည္။
မလုပ္ရက္စရာ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ျခင္း ေနာက္ထပ္ တစ္နည္းမွာ မလုပ္ရက္ စရာ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ျခင္း ျဖစ္သည္။
ငယ္ငယ္က နားေထာင္ဖူးသည့္ ေရဒီယို ေဆြးေႏြးခန္းတစ္ခုတြင္ အမႈိက္ ပစ္ျခင္း၊ ကြမ္းတံေတြး ေထြးျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ားစြာအနက္ ယေန႔အခ်ိန္အထိ နားထဲက စြဲေနၿပီး ကိုယ္တိုင္ က်င့္သုံးျဖစ္သည့္ အႀကံျပဳ ခ်က္တစ္ခုမွာ “အမႈိက္မပစ္ရက္စရာ၊ ကြမ္းတံေတြး မေထြးရက္စရာ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ပါ” ဟူသည့္ အခ်က္ ျဖစ္သည္။

ေနာက္ထပ္ မေမ့ေသးသည့္ အျဖစ္ အပ်က္တစ္ခုမွာ သီလရွင္ေက်ာင္းတစ္ခုရွိ အိမ္သာမွ ထြက္လာသည့္ ဧည့္သည္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးက “ဆရာေလးတို႔ အိမ္သာကလည္း အိပ္လို႔ေတာင္ ရတယ္” ဟူသည့္ မွတ္ခ်က္ စကားျဖစ္သည္။ထို႔ေၾကာင့္ အမႈိက္မပစ္ရက္ေအာင္၊ ကြမ္းတံေတြး မေထြးရက္ေအာင္ လုပ္ သည့္ နည္းနာမ်ားကိုလည္း ထည့္သြင္း စဥ္းစားသင့္ေပသည္။အထက္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ အမႈိက္ ထုပ္မ်ား မထားရန္ စာေရးထားေသာ္ လည္း အထမေျမာက္သည့္ ေနရာတြင္ ပန္းအိုးမ်ား ခ်ထားၿပီး သပ္သပ္ရပ္ရပ္ လုပ္ျခင္းသည္လည္း မထားရဲေအာင္ လုပ္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ယူဆမိသည္။

ရန္ကုန္တြင္ ဂုံးေက်ာ္ တံတားမ်ား ေအာက္၌ အပန္းေျဖရန္ ေနရာမ်ား ျပဳလုပ္ ေပးၿပီးၿပီးခ်င္း အမႈိက္မ်ား ကြမ္းတံေတြး မ်ားျဖင့္ ေပပြေနသည့္ အေျခအေနမ်ိဳး သာ ရွိေသးသည့္ အေျခအေန၊ လမ္းသြား လမ္းလာမ်ား အေပါ့စားအမႈိက္မ်ား ပစ္ရန္ ခ်ထားေပးသည့္ လွတပတ အမႈိက္ ပုံးမ်ားတြင္ အလွဆင္ထားသည့္ ေဘးတား မ်ား က်ိဳးပဲ့သည္အထိ စားႂကြင္းအမႈိက္ မ်ား လာပစ္ေနသူမ်ား ေဖာခ်င္းေသာခ်င္း ရွိေနေသးသည့္ လူအဖြဲ႕အစည္းတြင္ ယခုကဲ့သို႔ နည္းနာမ်ားအား အႀကံျပဳျခင္း မွာ မိုက္မဲရာက်သည္ဟု ထင္ေကာင္း ထင္ေပမည္။ စိတ္ရွည္စြာ လုပ္ေစခ်င္ ပါသည္။

လူမႈေရးအရ ဖိအားသည္ လူတစ္ဦး ခ်င္းစီအေပၚ သက္ေရာက္ေနသည့္ ျပင္း ထန္ သိမ္ေမြ႕သည့္ ဖိအားမ်ားအနက္ တစ္ခုျဖစ္သည္။
“ဒီေနရာမ်ိဳးမွာေတာင္ အမႈိက္ လာပစ္သြားတာ အံ့ဩလို႔ မဆုံးဘူး” ဟူသည့္ စကားကို ႏႈတ္ထြက္ ေျပာလာသူ မ်ားလာျခင္းသည္ အေျပာင္းအလဲအတြက္ အစဟုပင္ ဆိုရမည္ျဖစ္သည္။

သက္ဆိုင္ရာ ၿမိဳ႕ျပ ေက်း႐ြာ စီမံခန္႔ ခြဲသူမ်ားအေနျဖင့္ ရပ္ကြက္ေက်း႐ြာ စည္ပင္ သန္႔ရွင္းေရးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အေျပာင္းအလဲတစ္ခုခု လုပ္ရွားမႈ တစ္ခုခု လုပ္ေတာ့မည္ဆိုလၽွင္ အထက္ပါ စိတ္ကူး မ်ားကို အေျခခံထည့္သြင္း စဥ္းစားသင့္ ေပသည္။