သီတင္းကြၽတ္ႏွင့္ ကန္ေတာ့ျခင္း ၊ ဂါျခင္း

0
2150

ဤကာလကို ေရွးအေခၚအေရး အားျဖင့္ ” သန္တူ၊ သႏၲဴ ” ဟူ၍ ေခၚဆို ခဲ့ၾကပါသည္။ သန္တူတြင္ သန္ပုဒ္မွာ ေကာက္စပါးဟု အဓိပၸာယ္ရၿပီး၊ တူပုဒ္၏အနက္မွာ ေပါက္ပြား၊ ထြက္ထ၊ ေထာင္ မတ္ဟု ျဖစ္ပါသည္။ ထိုေၾကာင့္ သႏၲဴ၏အနက္မွာ    ေကာက္စပါးပင္မ်ား ေပါက္ ပြား၊ ေထာင္မတ္လာသည့္ လဟူ၍ ျဖစ္ ပါသည္။


သီတင္းကၽြတ္လကို ပုဂံေခတ္တြင္ သာသနာေရးဆိုင္ရာ လုပ္ေဆာင္မႈတစ္ရပ္ အေနျဖင့္ ” ဝါကၽြတ္”  ” သတင္ခၽြတ္”  ဟူ၍ မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ပါသည္။စန္းယွဥ္နကၡတ္မွာ အသ၀နီ ျဖစ္ပါ သည္။ အသ၀နီမွာ ပါဠိဘာသာ ျမင္း ေဟာအႆကိုစြဲ၍    ေခၚေဝၚထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုနကၡတ္၏ သဏၭာန္သည္ ျမင္းေခါင္းသဏၭာန္ရွိသည္ဟု ဆိုသည္။ လုံးေရအားျဖင့္ သုံးလုံးဟူ၍လည္းေကာင္း ေျခာက္လုံးဟူ၍လည္း မူကြဲႏွစ္မ်ိဳးရွိ သည္။ နကၶတ္အစိုးရေသာ နတ္မင္းမွာ အႆိမည္ေသာ နတ္မင္းျဖစ္သည္။
ရာသီ႐ုပ္မွာ ခ်ိန္ခြင္ကိုင္ ကုန္သည္ ႐ုပ္ ျဖစ္ပါသည္။ အေခၚအားျဖင့္ တူရာသီ ဟု ေခၚပါသည္။ ခ်ိန္ကိုင္စြဲ ေရာင္းဝယ္ ေသာ ေဈးသည္တို႔ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ေသာ ရာသီဟု ဆိုလိုျခင္း ျဖစ္သည္။

 
ရာသီပန္းမွာ ၾကာပန္းျဖစ္သည္။ ၾကာပန္းတြင္ ၾကာျဖဴ၊ ၾကာနီ၊ ၾကာၫို၊ ၾကာတံဆိပ္(ၾကာပုဏၰရိပ္)ႏွင့္ ၾကာေခါင္း ေလာင္း(ပဒုမၼာ) ဟူ၍ ၾကာငါးမ်ိဳးရွိသည္။သီတင္းကၽြတ္တြင္ ပလႅင္ေဆးမိုး ႐ြာသြန္းၿဖိဳးသည္ဟု ေရွးကဗ်ာဆရာ မ်ားက စပ္ဆိုခဲ့ၾကပါသည္။
အဓိကရာသီပြဲေတာ္မွာ ဆီမီး ျမင့္မိုရ္ပြဲ (တာ၀တႎသာပြဲ) ျဖစ္သည္။ ျမင္းမိုရ္ ေတာင္သဏၭာန္ သစ္ဝါးတို႔ကို ေဆာက္လုပ္၍ မီးထြန္းၫွိပူေဇာ္ပြဲကို ေရွး ေခတ္ ထီးတြင္းနန္း တြင္း၌ မီးျမင့္မိုရ္ပြဲဟု ေခၚဆိုခဲ့ၾကသည္။ ေက်းလက္ေတာ႐ြာတို႔ တြင္ကား တာ၀တႎသာပြဲဟု ေခၚဆိုေလ့ရွိ သည္။

thedingyunt_thanzaw
ျမတ္စြာဘုရားသည္ မယ္ေတာ္ မိနတ္သားအား အမႉးထား၍ တာ၀တႎ သာ နတ္မ်ားကို ဝါတြင္းသုံးလ ကာလ ပတ္လုံး အဘိဓမၼာ တရားေဟာၾကားေတာ္ မူပါတယ္။ ထိုေနာက္ သီတင္းကၽြတ္ လျပည့္ေက်ာ္ ၁ ရက္တြင္ သကၤႆန ဂိုရ္ျပည္သို႔ သက္ဆင္းေတာ္မူပါသည္။

 

ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ ေနာက္လိုက္ ေနာက္ ပါတို႔ကို ေကာင္းကင္ယံ၏ ဧည့္သည္ ေတာ္ မ်ားအျဖစ္ နတ္သား၊ နတ္သမီး တို႔က ေတာက္ပလင္းလက္ေသာ ၾကယ္ တာရာမ်ားျဖင့္ လမ္းခင္းေပးခဲ့ၾကပါ သည္။ ကမၻာလူသားတို႔ကလည္း ျမတ္စြာ ဘုရားႏွင့္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား ျပန္ လည္ႂကြ ျမန္း လာသည္ကို မိမိတို႔၏ေနအိမ္ႏွင့္ လမ္းမ်ားတြင္ မီးေရာင္ျခည္ မ်ား ထြန္းၫွိၿပီး ႀကိဳဆိုခဲ့ၾက၏။
ေရွးျမန္မာ မင္းမ်ားလက္ထက္ေတာ္ က ျမင့္မိုရ္ေတာင္ သဏၭာန္ျပဳလုပ္ၿပီးလၽွင္ ဆီမီးထြန္းၫွိပူေဇာ္၍ ေစာင္းတန္းသြယ္ တန္းကာ ျမတ္စြာဘုရားဆင္းသက္ လာဟန္ ဆီမီးထြန္းၫွိပူေဇာ္ပြဲ ဆင္ ယင္က်င္းပခဲ့သည့္ အစဥ္အလာရွိခဲ့ပါ သည္။ ျမန္မာထီးနန္း ကြယ္ေပ်ာက္ခဲ့ရၿပီး ေနာက္ အခ်ိဳ႕ေဒသမ်ားတြင္ ေစာင္းတန္း ေလွကားႏွင့္တကြေသာ တာ၀တႎသာနတ္ ျပည္သဏၭာန္ အေဆာက္အဦးကို ပုံေသ အုတ္၊ သစ္သားတို႔ျဖင့္ တည္ေဆာက္ ထားၾကတာလည္း ရွိသည္။ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြား ေတာ္ကို ဝါဆိုလျပည့္ေန႔တြင္ ေစာင္း တန္းထိပ္ရွိ ဂႏၶကုဋိတိုက္သို႔ ပင့္ေဆာင္ ၿပီး ဝါတြင္းသုံးလလုံး စမၸာယ္ေတာ္မူေစ ၿပီး သီတင္းကၽြတ္ လျပည့္ေက်ာ္ ၁ရက္မွ ျမတ္စြာဘုရား တာ၀တႎသာမွ သကၤႆ နဂိုရ္ျပည္သို႔ ဆင္းသက္ဟန္ တာ၀တႎ သာပြဲ က်င္းပၾကသည္။

 
ထားဝယ္ေဒသတြင္လည္း တာ၀တႎ သာပြဲကို က်င္းပေလ့ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေပၚပိုင္းႏွင့္ေတာ့ က်င္းပ ပုံခ်င္း အနည္းငယ္ကြာသည္။ ေစာင္းတန္း ေလွကားႏွင့္ တာ၀တႎသာ နတ္ျပည္ သဏၭာန္အေဆာက္အဦးကို သီတင္း ကၽြတ္ခါနီးမွ သစ္သား၊ ဝါးတို႔ျဖင့္ ယာယီ တည္ေဆာက္ၾကၿပီး၊ ပြဲေတာ္ရက္နီးမွသာ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြား ဆင္းတုေတာ္ကို ပင့္ေဆာင္ ၿပီး ကိန္းဝပ္ စမၸာယ္ေစသည္။ ထားဝယ္ ၿမိဳ႕ေပၚတြင္ သီတင္းကၽြတ္တြင္ က်င္းပ ေသာ သပိတ္ေမၽွာပြဲမွာ အထူးစည္ကား လွပါသည္။ စတိတ္႐ႈိး၊ ဇာတ္ပြဲတို႔ကဲ့ သို႔ေသာ ေပ်ာ္ပြဲ႐ႊင္ပြဲမ်ားလည္း ပါဝင္ ေလ့ရွိသျဖင့္ ပို၍စည္ကားေစပါသည္။

 
သပိတ္ေမၽွာပြဲ ရက္ေရာက္လၽွင္ ေက်း႐ြာမ်ားမွ လူငယ္မ်ား၊ ခ်စ္သူ စုံတြဲမ်ားသည္ ၿမိဳ႕ေပၚသို႔ လာေရာက္ၿပီး လည္ပတ္ၾကပါသည္။ ထားဝယ္ၿမိဳ႕ ေပၚတြင္ ပြဲေတာ္ရက္ေတြ ေရာက္တိုင္း လူႀကီးေတြကို စိုးရိမ္ေသာ ကျဖစ္ေစတာ တစ္ခုက ဆိုင္ကယ္မေတာ္တဆမႈ၊ ယာဥ္မေတာ္တဆမႈပင္ ျဖစ္သည္။ ထားဝယ္မွာ ဆိုင္ကယ္တိုက္မႈ၊ ယာဥ္ တိုက္မႈဆိုသည္မွာ ေန႔တိုင္းနီးပါး ျဖစ္ေနေသာ္လည္း ပြဲေတာ္ရက္ ေတြမွာ ပိုၿပီးေတာ့ အျဖစ္မ်ားမည္ ထင္ပါသည္။ ဒါကို သက္ဆိုင္ရာ တာဝန္ရွိသူမ်ားလည္း သိသလို ယာဥ္အႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေရးအတြက္လည္း ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈမ်ား ေဆာင္႐ြက္ထားၿပီး ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ယုံၾကည္ရပါသည္။

 
သီတင္းကၽြတ္ၿပီဆို ငယ္ငယ္က သင္ခဲ့ရတဲ့ ” ဟိုဘက္ကမ္းက မီးထိန္ ထိန္၊ ဒီဘက္ကမ္းက မီးထိန္ထိန္၊ ဆီမီးထိန္ထိန္လင္းပါတဲ့၊ မႏွင္းတို႔အိမ္” ဆိုတဲ့ ကဗ်ာေလးကို အမွတ္ရမိပါသည္။ ဒီကဗ်ာေလးထဲက အတိုင္း အရင္တစ္ခ်ိန္ တုန္းကေတာ့ ဆီးမီးခြက္ေလးမ်ားျဖင့္ ထြန္းၫွိပူေဇာ္ခဲ့ ၾကသည္။ ေရာင္စုံမီးပုံး လွလွေလးမ်ား ျဖင့္လည္း ထြန္းၫွိပူေဇာ္ ၾကေသး၏။ ထို႔ေနာက္ လၽွပ္စစ္မီး ေရာင္စုံ မီးသီး၊ မီးဆိုင္းမ်ားျဖင့္ တန္ဆာ ဆင္ ခ်ိတ္ဆြဲ ထြန္းၫွိပူ ေဇာ္ၾကသည္။ ျမန္မာ့မူ၊ ျမန္မာဟန္ ေပ်ာက္သြားသလို ခံစားရပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ ငယ္ငယ္တုန္းက အေမ့ကိုကူၿပီး ဆီမီး ခြက္ေလးေတြ ထြန္းခဲ့တဲ့ အခ်ိန္ေလး ေတြကို ျပန္လည္ သတိရေနမိသည္။

 
သီတင္းကၽြတ္ကာလ၏ ေနာက္ထပ္ ပြဲေတာ္တစ္ခုမွာ မီးပုံးပ်ံလႊတ္ပြဲပင္ျဖစ္ သည္။ ျဗဟၼာျပည္ရွိ စူဠာမဏိေစတီ ကို ရည္မွန္းၿပီး မီးပုံးပ်ံမ်ား လႊတ္တင္ၿပီး ပူေဇာ္ခဲ့ၾကသည့္ အစဥ္အလာမွာ ေရွး ကတည္းက ရွိခဲ့ေၾကာင္းကို ဆယ့္ႏွစ္လ ရာသီဘြဲ႕မ်ားတြင္ ေတြ႕ႏိုင္သည္။ ေရွး ကေတာ့ မီးပုံပ်ံစူဠာမဏိပြဲဟု ေခၚခဲ့ သည္။ အခုခ်ိန္မွာေတာ့ မီးပုံးပ်ံမ်ားကို အ႐ြယ္အစားအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ပုံသဏၭာန္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ျပဳလုပ္ၿပီး လႊတ္တင္ပူေဇာ္ၾကပါ သည္။

 
လူထုႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ တာ၀တႎ သာပြဲ၊ ဆီမီးထြန္းပြဲ၊ မီးပုံးပ်ံ ပြဲမ်ားကို က်င္းပၾကသလို၊ ရဟန္းေတာ္တို႔ႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ ပဝါရဏာပြဲကိုလည္း သီတင္းကၽြတ္ကာလတြင္ က်င္းပ ၾကပါ သည္။ ထို႔ျပင္ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ ေက်ာ္ ၁ ရက္တြင္ အနႏၲငါးပါးကို ဦးထိပ္ထားၿပီး ရည္စူးက်င္းပေသာ သက္ႀကီးပူေဇာ္ပြဲကိုလည္း က်င္းပလာ ၾကပါသည္။သီတင္းကၽြတ္ပြဲေတာ္သည္ စိတ္ ၾကည္ႏူး ေပ်ာ္႐ႊင္ဖြယ္ရာေကာင္းသည့္ ပြဲေတာ္တစ္ခု ျဖစ္ေသာ္လည္း စိတ္ အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္စရာ တစ္ခုက ရွိေနျပန္ပါသည္။

 

 

စည္းကမ္းမဲ့ ေဗ်ာက္ အိုး ေဖာက္ၾကတာပါ။ ေနာက္ေျပာင္ က်ီစယ္သလိုလိုႏွင့္ လမ္းသြားလမ္း လာ ဆိုင္ကယ္မ်ားကို ေဗ်ာက္အိုးျဖင့္ ပစ္သြင္းတာ၊ သားပ်ိဳသမီးပ်ိဳရွိသည့္ အိမ္မ်ားအေပၚသို႔ ပစ္တင္တာ၊ ည အခ်ိန္မေတာ္ ပစ္ေဖာက္တာေတြဟာ ပတ္ဝန္းက်င္ကို စိတ္အေႏွာင့္ အယွက္ ျဖစ္ေစသလို၊ သက္ႀကီး႐ြယ္အို မ်ားႏွင့္ က်န္းမာေရးမေကာင္းသူမ်ား အတြက္ ေတာ့ ဝဋ္ခံေနရသလို ျဖစ္ေနပါလိမ့္ မည္။ ေဗ်ာက္အိုးကိစၥသည္ အခုဆိုလၽွင္ ဘာသာေရးပြဲေတြအထိ ေနရာယူလာ သည္ကို ေတြ႕ေနရပါသည္။ အလႉေရ စက္ခ်တရားၿပီးဆုံးသည္ႏွင့္ ေဗ်ာသံႏွင့္ အၿပိဳင္ မီး႐ႉး မီးပန္းမ်ား ပစ္ေဖာက္ၿပီး၊ ေဗ်ာက္အိုးေဖာက္ကာ မီးပုံးပ်ံမ်ားလည္း လႊတ္တင္ ၾကပါသည္။ မည္သည့္ ရည္ ႐ြယ္ခ်က္ျဖင့္ လုပ္သည္ကိုေတာ့ မသိပါ။

 

မလိုအပ္ဘဲ ေငြအပိုျဖဳန္းျခင္းတစ္မ်ိဳးဟု ျမင္မိပါ သည္။သီတင္းကၽြတ္ရာသီ နီးလာသည့္ အတြက္ မီး႐ႈးမီးပန္းမ်ား ေရာင္းဝယ္ ျခင္း၊ ပစ္ေဖာက္ျခင္းမျပဳရန္ ေဒသဆိုင္ ရာတည္ၿမဲအမိန္႔ ထုတ္ျပန္ထားေၾကာင္း ၾကားသိရသျဖင့္ ဝမ္းသာရပါသည္။ ထိုအမိန္႔သည္ ရပ္ကြက္၊ ေက်း႐ြာမ်ား အဆင့္ထိ ေရာက္လၽွင္ေတာ့ ပိုေကာင္း မည္ဟု ထင္မိပါသည္။ အမိန္႔ေဖာက္ ဖ်က္က်ဴးလြန္သူေတြ႕ရွိပါက ထိထိ ေရာက္ေရာက္ အေရးယူရန္လည္း အေရးႀကီးပါသည္။ ဒါမွသာလၽွင္ ေနာက္ မက်ဴးလြန္ေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။

 
သီတင္းကၽြတ္လသည္ ေပ်ာ္ပြဲ႐ႊင္ ပြဲရာသီ တစ္ခုတည္းမဟုတ္ဘဲ မိမိတို႔၏ေက်းဇူးရွင္မ်ားကို ေက်းဇူးဆပ္ဖို႔ရာ၊ ရွိခိုးပူေဇာ္ဖို႔ရာ သတိရေစသည့္ အခ်ိန္ အခါလည္း ျဖစ္ေပသည္။ ျမတ္စြာဘုရား သည္ တာ၀တႎသာနတ္ျပည္သို႔သြားၿပီး ဝါတြင္းသုံးလပတ္လုံး အဘိဓမၼာတရား ေဟာၾကားျခင္းျဖင့္ မယ္ေတာ္ သႏၲဳသိတ နတ္သားအား ေက်းဇူးဆပ္ေလသည္။ ထိုဝါတြင္း သုံးလပတ္လုံးေဟာၾကား ေတာ္မူခဲ့ေသာ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ ျမတ္ကား အဆုံးမထင္ႏိုင္ မႏႈိင္းယွဥ္ႏိုင္ ေလာက္ေအာင္ ႀကီးျမတ္လွသည္ျဖစ္၍ ကုေဋ ေပါင္းရွစ္ေသာင္းေသာ နတ္ အေပါင္းတို႔သည္ သစၥာတရားေလးပါး သိျမင္ ကၽြတ္တမ္းဝင္ကုန္ၾကၿပီး၊ မယ္ ေတာ္သႏၲဳ သိတနတ္သားလည္း ေသာ တာပတၱိဖိုလ္၌ တည္ေလ၏။

 
ျမတ္စြာဘုရားသည္ အနေႏၲာအနႏၲ ငါးပါးဝင္ ေက်းဇူးရွင္အေပါင္းကို တရား ေဒသနာျဖင့္ ေက်းဇူးဆပ္ခဲ့ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူသာမန္မ်ားကေတာ့ ေက်းဇူးရွင္အေပါင္းတို႔ကို ကန္ေတာ့ ပြဲမွအစ ဝတၳဳေငြအဆုံး ကန္ေတာ့ပစၥည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ လွည့္လည္ပူေဇာ္ကန္ ေတာ့ၾကပါသည္။ ကန္ေတာ့ခံပုဂၢိဳလ္ မ်ားကလည္း ဆုအမ်ိဳးမ်ိဳးေပးၾကၿပီး ကေလးသူငယ္မ်ားကိုေတာ့ မုန္႔ဖိုးျပန္ ေပးတတ္ပါသည္။ သီတင္းကၽြတ္အျပင္ က်န္ခါႀကီးရက္ႀကီးမ်ားတြင္လည္း လိုက္လံကန္ေတာ့ၾကသည့္ အစဥ္အလာ ရွိပါသည္။ အခုလိုအခါႀကီး ရက္ႀကီးမ်ား မွာ လိုက္လံကန္ေတာ့ၾကသည္မွာ ေက်း ဇူးရွင္မ်ားကို ေက်းဇူးဆပ္ခ်င္႐ုံ သက္ သက္ျဖစ္ပါသည္။ ဘာအက်ိဳးကိုမၽွ ေမၽွာ္ လင့္ၿပီး ကန္ေတာ့ျခင္းမဟုတ္။

 
သို႔ေသာ္လည္း အျခားတစ္ဖက္ တြင္မူ အက်ိဳးလို၍ ေညာင္ေရေလာင္း သည့္ ကန္ေတာ့ျခင္းတစ္မ်ိဳး ရွိေလ သည္။ ၎ကိုေတာ့ ကန္ေတာ့သည္ဟု မေျပာဘဲ ဂါသည္ဟု ေျပာၾကသည္။ အရင္အစိုးရအဆက္ဆက္က အႀကီး အကဲဆိုသူေတြလာတိုင္း တန္ဖိုးႀကီးႀကီး ေပးရသည့္ လက္ေဆာင္ပစၥည္း မ်ားျဖင့္ ဂါၾကရသည္။ ထိုသို႔ဂါ သူမ်ားထဲတြင္ ဝန္ထမ္းမ်ားပါသလို စီးပြားေရးလုပ္ငန္း ရွင္မ်ားလည္း ပါၾက၏။ ထိုကဲ့သို႔ အႀကီး အကဲမ်ားကိုဂါၿပီး လုပ္ပိုင္ ခြင့္တစ္ခုခုရဖို႔ ခ်ည္းကပ္ၾကသည့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း ရွင္မ်ားကို ခ႐ိုနီႀကီးမ်ားဟု ကင္ပြန္း တပ္ၾကသည္။

 
အရင္ေခတ္ အဆက္ဆက္ အလုပ္ ရဖို႔အတြက္ ဂါရသည္။ ရာထူးတို႔ဖို႔ အတြက္ ဂါရသည္။ အေျပာင္းအေ႐ႊ႕ အတြက္ဂါရသည္။ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရဖို႔ ခြင္ (ဂြင္) ရဖို႔ဂါရသည္။ အေတာ္ကို ဂါခဲ့ၾက ရသည္။ယခု ျပည္သူေတြက ေ႐ြးေကာက္ တင္ေျမႇာက္ထားသည့္ အရပ္သားအစိုးရ လက္ထက္မွာေတာ့ ဂါတာကို လက္မခံ ေတာ့ပါ။ ေနာက္ကြယ္မွာ ဂါေနၾကရင္ ေတာ့ မသိပါ။ လက္ရွိအရပ္သားအစိုးရ တက္ခါစ ႐ုပ္သံမီဒီယာလုပ္ငန္းရွင္ႀကီး တစ္ဦးက ဂါသည္ကို လက္မခံဘဲ လႉခိုင္းလိုက္သည္ကို အမွတ္ရဦးၾကမည္ ထင္ပါသည္။ ဒါကို ျပည္သူမ်ားကလည္း ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ႀကိဳဆိုၾကပါသည္။ ဂါျခင္းသည္ ကန္ေတာ့သည့္သေဘာ ထက္ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူလုပ္သည့္ သေဘာ ပိုၿပီး သက္ေရာက္ပါသည္။

 
ထိုေၾကာင့္ ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈ အစဥ္ အလာကို ပုံပ်က္ေစေသာ ဂါျခင္းကို ခြင့္မျပဳသင့္ေတာ့ပါ။ အေျပာင္းအလဲကို လိုခ်င္တဲ့ ျပည္သူေတြအေနနဲ႔လည္း ကိုယ္တိုင္မဂါျခင္းျဖင့္ ပူးေပါင္းပါဝင္ ၾကဖို႔ လိုပါမည္။ အက်ိဳးမေမၽွာ္သည့္ ေက်းဇူးရွင္ကို ေက်းဇူးဆပ္ေသာ ကန္ ေတာ့ျခင္းမ်ိဳးကို ထိန္းသိမ္းရင္း ဂါျခင္း ကင္းတဲ့ သီတင္းကၽြတ္ျဖစ္ပါေစ။

ကိုးကား
ကဗ်ာ့ရိပ္ၿမဳံ စာပန္းရဂုံ နိဂုံးဆယ့္ ႏွစ္ရာသီဖြဲ႕ ကဗ်ာပေဒသာ – ထြန္းရီ (ေရွးေဟာင္းသုေတသီ)
ဆယ့္ႏွစ္လရာသီ ပန္းမ်ားႏွင့္ပြဲ ေတာ္မ်ား(ခင္မ်ိဳးခ်စ္) – ဂ်ဴနီယာဝင္း (ျမန္မာျပန္)