အနာႏွင့္ေဆး

0
465

” ဗမာလူမ်ိဳးေတြ စည္းကမ္း မရွိဘူး။ေတြ႕ကရာ အမႈိက္ပစ္ၾကတာပဲ”
အဆိုပါ ကဲ့ရဲ႕ ျပစ္တင္စကားကို ေျပာသူမွာ အေနာက္တိုင္းသား တစ္ဦး မဟုတ္ပါ။ အကယ္၍ အေနာက္တိုင္းသား တစ္ဦးဆိုပါက သူတို႔ႏိုင္ငံႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ ၿပီး ေျပာတာမို႔ နားလည္ခြင့္လႊတ္ ႏိုင္ေပ မယ့္ ယခုလို ေျပာၾကားသူမွာ ျမန္မာ တစ္ဦး ျဖစ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္လည္း ျမန္မာစစ္စစ္ တစ္ဦးမို႔ နာလိုခံခက္ ရွိလွေပသည္။

သို႔ေသာ္ သူေျပာသလိုပင္ ရပ္ကြက္အတြင္း ၿခံစည္း႐ိုး ခတ္မထား ေသာ ေျမကြက္လြတ္တိုင္း၌ အမႈိက္ပုံႀကီး မ်ား ဟည္းထေနတတ္ သလို ရပ္ကြက္ တြင္းရွိ ေရစီးေရလာ ေကာင္းမြန္ေသာ ေရေျမာင္းႀကီးမ်ား၌လည္း ” အမႈိက္ မပစ္ရ၊ ေတြ႕ရွိပါက ဒဏ္ေငြ……”  ဟူ ေသာ သတိေပး ဆိုင္းဘုတ္မ်ား စိုက္ထူ ထားရေသာေၾကာင့္ သူ႕စကားကို လက္ မခံခ်င္ဘဲ လက္ခံလိုက္ရပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြ ဘာေၾကာင့္ စည္းကမ္း မရွိၾကတာလဲ။မ်ိဳး႐ိုးဗီဇေၾကာင့္လား၊ ဒါမွမဟုတ္ ပတ္ဝန္းက်င္ ေၾကာင့္လား။
ဤေနရာတြင္ ကၽြန္ေတာ့္ အေတြ႕ အႀကဳံတခ်ိဳ႕ကို အနည္းအက်ဥ္း ေျပာျပ ခ်င္ပါသည္။

 

တစ္ခါတုန္းက ထိုင္းႏိုင္ငံ၊ ရေနာင္းၿမိဳ႕ေလးသို႔ ကၽြန္ေတာ္ အလည္ အပတ္ ေရာက္ရွိခဲ့ပါသည္။ တကယ္တမ္း ရေနာင္းဆိုေသာ ၿမိဳ႕ေလးမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေတာင္ဘက္စြန္းရွိ ေကာ့ေသာင္းလိုပင္ ထိုင္းႏိုင္ငံ အစြန္အဖ်ားရွိ နယ္စပ္ၿမိဳ႕ေလး တစ္ၿမိဳ႕ ျဖစ္ပါသည္။အဆိုပါ ရေနာင္းၿမိဳ႕ မွာ မဆလေခတ္ဦးက ႐ြာငယ္ဇနပုဒ္ အ ဆင့္သာ ရွိေလသည္။သို႔ေသာ္ မဆလ ေခတ္တစ္ေလၽွာက္လုံး တနသၤာရီတိုင္းမွ ထြက္သမၽွ ေရထြက္ပစၥည္းႏွင့္ ရာဘာကို ျမန္မာမ်ားက ေမွာင္ခိုစက္ေလွမ်ားျဖင့္ ရေနာင္း၌ သြားေရာက္ေရာင္းခ်ၿပီး ထိုင္း ႏိုင္ငံထုတ္ လူသုံးကုန္စည္ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ရေနာင္းမွ ဝယ္ယူကာ ျမန္မာႏိုင္ငံထဲသို႔ တိတ္တဆိတ္ ခိုးသြင္းရ ေလသည္။

 

ထိုသို႔ ျမန္မာတို႔ထံမွ ႏွစ္သီးစားခဲ့ရေသာ ပြဲစား ရေနာင္းၿမိဳ႕ေလးမွာ ယခုဆို တစ္ ၿမိဳ႕လုံး ဘယ္ေနရာ ၾကည့္ၾကည့္ ခ်ိဳင့္ခြက္ ကင္းေသာ ႏိုင္လြန္ကတၱရာလမ္း၊ ၂၄နာရီ လၽွပ္စစ္မီးႏွင့္ တိုးတက္ခ်င္တိုင္း တိုး တက္ေနပါေတာ့သည္။
ေကာ့ေသာင္းဆိပ္ကမ္းမွ ပဲ့ခ်ိတ္ တစ္စီးျဖင့္ မနက္ ၈နာရီတြင္ ထြက္ခြာခဲ့ ေသာ ကၽြန္ေတာ္သည္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ လူဝင္မႈ ႀကီးၾကပ္ေရး ဂိတ္မ်ားကို ေက်ာ္ျဖတ္ၿပီး မနက္၉ နာရီခန္႔တြင္ ရေနာင္းၿမိဳ႕ ဖန္ဖ လား ဆိပ္ကမ္းသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ပါသည္။ ဖန္ဖလားဆိပ္ကမ္းမွ ရေနာင္းၿမိဳ႕ေပၚ ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ကၽြန္ေတာ္ သတိထား မိသည္မွာ လမ္းေဘး ဝဲယာတစ္ေလၽွာက္ အစီအရီရွိေနေသာ အမႈိက္ပုံးႀကီးမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႔ အမႈိက္ပုံးမ်ား တစ္ၿမိဳ႕လုံးအႏွံ႔ ထားရွိေပးေသာေၾကာင့္ ထိုင္း လူမ်ိဳးမ်ား အမႈိက္ကို စနစ္တက် စြန္႔ပစ္ၾကသလို အမႈိက္သိမ္း ယာဥ္မ်ား ကလည္း ေန႔စဥ္ မပ်က္မကြက္ အမႈိက္ သိမ္းေပးေသာေၾကာင့္ လမ္းမမ်ားမွာ ေျပာင္သလင္းခါၿပီး အမႈိက္တစ္စမွ မရွိေပ။

 

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ျမင္ေတြ႕ ေနက် ယင္တေလာင္းေလာင္း၊ ႂကြက္ေတြ ေခြးေလေခြးလြင့္ေတြ တေသာ ေသာႏွင့္ ညစ္ပတ္ခ်င္တိုင္း ညစ္ပတ္ ေနေသာ အမႈိက္ပုံႀကီးမ်ားကား သူတို႔ ဆီမွာ တကူးတက လိုက္လံရွာေဖြေတာင္ ေတြ႕ရဖို႔ လမ္းမျမင္။ ထိုသို႔ ေနရာတကာ အမႈိက္ပုံးမ်ားရွိေသာ တိုင္းျပည္၌ အမႈိက္ပုံႀကီးမ်ား မေတြ႕ရျခင္းမွာ ဘာမွ မထူးဆန္းသလို အံ့ဩစရာလည္း မဟုတ္။ ထိုအျပင္ တဒဂၤ ျမင္ေတြ႕ၾကား သိရသမၽွ အေပၚမူတည္ၿပီး ထိုင္းလူ မ်ိဳးေတြဟာ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြထက္ စည္းကမ္းရွိတယ္ ဟူေသာ ဒေရာေသာ ပါးေကာက္ခ်က္ မ်ိဳးကို ကၽြန္ေတာ္ မခ်ခ်င္ပါ။ အကယ္၍ မ်ား ကၽြန္ေတာ္ တို႔ဆီမွာလည္း သူတို႔လို အမႈိက္ပုံးမ်ား ေနရာတကာ ထားရွိေပး ပါက၊ အမႈိက္သိမ္းယာဥ္မ်ား ေန႔စဥ္ မွန္မွန္ အမႈိက္သိမ္းေပးပါက အမႈိက္ ပုံႀကီးမ်ား ျမင္ေတြ႕စရာ အေၾကာင္းမရွိဟု ထင္ပါ သည္။
ေနာက္ထပ္ ကိုယ္ေတြ႕ အျဖစ္ အပ်က္ေလး တစ္ခုအေၾကာင္း ေျပာျပခ်င္ ပါေသးသည္။ မၾကာမီ ကာလက စည္ပင္ သာယာေဈးမွ ကၽြန္ေတာ့္ ဆိုင္နီးခ်င္း တစ္ဦး မွန္လုံကာ၊ ေႂကြျပားခင္း၊ အဲကြန္း တပ္ဆင္ထားေသာ ေရွာ့ပင္းစင္တာ တစ္ခုတြင္ ဆိုင္ခန္းတစ္ခန္း ဝယ္ယူ လိုက္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ ဆိုင္နီးခ်င္းမွာ စည္ပင္သာယာေဈး၌ ဖိနပ္မ်ိဳးစုံ ေရာင္း ခ်ၿပီး စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ အမႈိက္စြန္႔ပစ္တတ္သူ တစ္ဦးျဖစ္ပါသည္။ ၎မွာ မနက္ေစာ ေစာ ဆိုင္ခင္းၿပီးခ်ိန္မွ ညေန ဆိုင္သိမ္း ခ်ိန္ထိ သူ႕ဆိုင္မွ ထြက္ရွိသမၽွ စကၠဴစုတ္ မ်ား၊ ႂကြပ္ႂကြပ္အိတ္မ်ား အျပင္ စားႂကြင္း စားက်န္မ်ားကိုပါ ႀကဳံရာ စြန္႔ပစ္ေလ့ ရွိေသာေၾကာင့္ သူ႕ဆိုင္ ပတ္ဝန္းက်င္ သည္ ႂကြက္အေပါင္းတို႔၏ ရိကၡာဂိုေဒါင္ တစ္လုံးလို ျဖစ္ေနတတ္ ပါသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ စည္ပင္ဝန္ထမ္းမ်ား အမႈိက္ လာ မသိမ္းျဖစ္ပါက ေနာက္ေန႔ဆို သူ႕အမႈိက္ပုံမွ အနံ႔ဆိုးမ်ား တေထာင္း ေထာင္းထကာ ေအာ္ဂလီ ဆန္စရာ ေကာင္းလွေပသည္။
သို႔ေသာ္ မ်ားမၾကာမီက ကၽြန္ေတာ့္ ဆိုင္နီးခ်င္းမွာ စည္ပင္ေဈးထဲမွ သူ႕ဆိုင္ ခန္းကို ငွားလိုက္ၿပီး ေရွာ့ပင္းစင္တာ၌ ဖိနပ္ဆိုင္ သြားေရာက္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ပါသည္။တစ္ေန႔ စည္ပင္ေဈးပိတ္ရက္ တနဂၤေႏြ ေန႔တြင္ ေရွာ့ပင္းစင္တာသို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေရာက္ရွိခဲ့ပါသည္။ သူတို႔ ေရွာ့ပင္း စင္တာမွာ ပုဂၢလိကေဈးမို႔ ေန႔ႀကီး ရက္ႀကီး တခ်ိဳ႕မွ လြဲ၍ ပိတ္ရက္မရွိေခ်။ ထိုေန႔က ေရွာ့ပင္းစင္တာထဲ ဟိုေငးဒီေငး ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ ဆိုင္နီးခ်င္း၏ ဖိနပ္ဆိုင္ ေရွ႕ ေရာက္ေတာ့ သတိထားမိသည္မွာ စည္ပင္ေဈးမွာ တုန္းကလို သူ႕ဆိုင္ေရွ႕မွာ အမႈိက္ပုံႀကီး မေတြ႕ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ယခင္စည္ပင္ေဈးမွာတုန္းက စည္းမဲ့ ကမ္းမဲ့ အမႈိက္ပစ္ခ်င္တိုင္း ပစ္ခ်တတ္ ေသာ ကၽြန္ေတာ့္ ဆိုင္နီးခ်င္းမွာ အဘယ္ ေၾကာင့္ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း စည္းကမ္း ေသဝပ္သြားရ ပါသနည္း။
ျဖစ္ႏိုင္ေခ် တစ္ခုမွာ အမႈိက္ပစ္ခ် ရက္စရာ မရွိေလာက္ေအာင္ ခမ္းနား ေသာ ပတ္ဝန္းက်င္က သူ႕ကို ေရာမ ေရာက္ ေရာမသားတစ္ဦးလို ေနထိုင္ က်င့္ႀကံတတ္ေအာင္ သင္ၾကားေပးခဲ့ပုံ ရေလသည္။ ထိုေၾကာင့္ လူတစ္ဦး အက်င့္ စာရိတၱေကာင္းျခင္း မေကာင္းျခင္း၊ စည္းကမ္းရွိျခင္း မရွိျခင္းဟူသည္ ဗီဇ ေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္သလို ပတ္ ဝန္းက်င္ ေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း သတိမူ သင့္ပါသည္။ ထိုေန႔က ေရွာ့ ပင္းစင္တာမွ အျပန္တြင္ စိတ္ကူးယဥ္ မိသည္မွာ အကယ္ ၍မ်ား ကၽြန္ေတာ္တို႔အေနႏွင့္ အမႈိက္ ပစ္ခ်ရက္စရာ မရွိေလာက္ေအာင္ ခမ္းနား ေသာ ပတ္ဝန္းက်င္တစ္ခုကို ဖန္တီး ႏိုင္ပါက  ထိုပတ္ဝန္းက်င္ အရွိန္အဝါ ေၾကာင့္ အမႈိက္ကို စည္းစနစ္တက် စြန္႔ ပစ္တတ္ေသာ မ်ိဳးဆက္မ်ား ရရွိဖို႔ အခ်ိန္ သိပ္မ်ားမ်ား ေစာင့္စရာမလို ဟူ၍ပါ။
တစ္ေလာက စာေပလူၾကမ္းမင္း သားဟု လူသိမ်ားလွေသာ ဆရာဦးေအာင္ သင္း၏ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ ဖတ္လိုက္ ရပါသည္။ ဆရာဦးေအာင္သင္းသည္ တစ္ခ်ိန္က ေမၿမိဳ႕ စစ္တကၠသိုလ္တြင္ ျမန္မာစာ နည္းျပအျဖစ္ တာဝန္ထမ္း ေဆာင္ခဲ့ ဖူးပါသည္။ အဆိုပါ ေမၿမိဳ႕ စစ္တကၠသိုလ္၌ စစ္ေခြးေတြကို မိုင္းရွာ နည္း သင္ေပးေသာ သင္တန္းတစ္ခု ရွိ ေလသည္။ ထိုသင္တန္းရွိ ေခြးအားလုံးမွာ အယ္လ္ေဇးရွင္းမ်ား ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ဆရာဦးေအာင္သင္းက စစ္ေခြးသင္ တန္းေက်ာင္းနည္းျပ ဗိုလ္ခ်စ္ေမာင္ကို ယခုလို ေမးျမန္းပါသည္။
သင္း ။     ။ ခင္ဗ်ားတို႔ Mentality  ေတြသိပ္ေကာင္းတယ္။ ေခြးေတြကလည္း ေတာ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ေခြးေတြ ၾကည့္လိုက္ တဲ့အခါ အားလုံး အယ္လ္ေဇးရွင္းေတြ ခ်ည္းျဖစ္ေနတယ္။ ဗမာေခြးေတြေရာ ေလ့က်င့္ေပးလို႔ မရဘူးလားဗ်။
ေမာင္ ။     ။ဟား…သိပ္ရတာေပါ့ ဆရာရယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဗမာေခြးေတြ လည္း သင္ေပးလိုက္ရင္ အလြယ္တကူ တတ္ေျမာက္ၾကတာပဲ။ Very Intelligent ပါဆရာ။
သင္း ။     ။ဒါျဖင့္ ခင္ဗ်ားတို႔ ဘာလို႔ ဗမာေခြး မသုံးဘဲ အယ္လ္ေဇးရွင္း ေတြခ်ည္း သုံးေနရတာလဲ။
ေမာင္ ။     ။ ဗမာေခြးက ဗမာလိုပဲဗ်။ အကုန္တတ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္ေလာက္ အမိန္႔ေပးေပး စိတ္ကူး မေပါက္ရင္ ဘာမွလိုက္မလုပ္ဘူး။ကၽြန္ေတာ္တို႔က စစ္ေျမျပင္မွာ သုံးရတာ ဆိုေတာ့ စိတ္ကူးေပါက္မွ ထလုပ္လို႔ မရဘူး။ ဒါေၾကာင့္ မသုံးတာပါ။
သင္း ။     ။ဟုတ္လား။ ဘာေၾကာင့္ ဒီလို ျဖစ္ရတာလဲ။
ေမာင္။     ။ဒါကေတာ့ဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေခြးေတြကို ႏွိမ့္ခ်ဆက္ ဆံတယ္။ ေခြးက ေခြးကတက္မွာေန၊ လူနားမလာနဲ႔။ က်န္မွစား၊ဒီလိုသေဘာထားၾကတာ။ဒါေၾကာင့္ ေခြးေတြရဲ႕ Mentality ကအလိုလိုေနရင္း အလိုလို နိမ့္သြားတာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သင္တန္း မွာက ေခြးနဲ႔လူ တစ္သားတည္းပဲ။ သူ႕ခြက္ကိုယ္စား၊ကိုယ့္ခြက္သူစားဖို႔ ဝန္မေလးဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေခြးေတြရဲ ႕Mentality လည္း ျမင့္လာတာေပါ့။
ေခြးသင္တန္းနည္းျပ ဗိုလ္ခ်စ္ေမာင္ ၏ စကားေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္အေတာ္ ေလး အားတက္မိပါသည္။ ဗမာေခြးမ်ား သည္ အယ္လ္ေဇးရွင္းမ်ားကို ယွဥ္ႏိုင္ သလို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ား သည္လည္း အနိမ့္ဆုံး ထိုင္းလူမ်ိဳး ေတြ ေလာက္ကို မယွဥ္ႏိုင္စရာ အေၾကာင္း မရွိ။ျမန္မာဆိုတာ နဂိုက မ်ိဳး႐ိုးဗီဇ ညံ့ ဖ်င္းေသာ လူမ်ိဳးမွ မဟုတ္တာ။ သို႔ေသာ္ အဆိုပါ ေဆာင္းပါးကို ဆက္ဖတ္မိ ေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္ သက္ျပင္းတစ္ခ်က္ ေလးေလးပင္ပင္ ခ်မိပါသည္။
သင္း ။     ။ဗိုလ္ခ်စ္ေမာင္ရယ္၊ဒါျဖင့္ က်ဳပ္တို႔ ေခြးေတြကို အဆင့္ျမင့္ၿပီး ဆက္ ဆံရင္ေကာ မရဘူးလား။anar_and_medicine
ေမာင္ ။    ။ဒါေတာ့ဆရာရယ္၊ ဆရာနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ႏွစ္ေယာက္တည္း လုပ္လို႔ ျဖစ္တာ မဟုတ္ဘူး။ တစ္ျပည္ လုံးမွာရွိတဲ့ လူေတြ အားလုံး ကၽြန္ေတာ္တို႔ သင္တန္းက ေခြးေတြကို ဆက္ဆံသလို ဆက္ဆံဦးမွဗ်။ အဲဒါလည္း ေခြးမ်ိဳးဆက္ တစ္ဆက္တည္း မရဘူး။

အနည္းဆုံး ေခြးမ်ိဳးဆက္ ၁၅ ဆက္ေလာက္မွ ဒီေခြး ေတြရဲ႕ စိတ္ဓာတ္က ျမင့္လာမွာ။ ဆရာ ဒီလို ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္မလား။
ထိုေန႔က အနာႏွင့္ေဆး မေတြ႕ ေသးေသာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီက အမႈိက္ ျပႆနာကို တစ္ေယာက္တည္း ဥာဏ္မီ သေလာက္ ေတြးရင္း အေတြးဝကၤပါထဲမွာ  ခ်ာခ်ာလည္လ်က္။