စြန္ဋီကာ

0
1152

မိုးအကုန္ ေဆာင္းအကူး ေလ႐ူး တသုန္သုန္ တိုက္ခတ္ေသာ ပြင့္လင္း ရာသီ ေရာက္တိုင္း ငယ္စဥ္က သဲသဲမဲမဲ ကစားခဲ့ဖူးေသာ ကစားနည္းေလး တစ္ခု ကို သတိရမိပါသည္။ အဆိုပါ ကစား နည္းကား စြန္လႊတ္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ စြန္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘိတ္သားမ်ားက ” ငွက္” ဟု ေျပာဆိုသုံးႏႈန္းၾကၿပီး စြန္လႊတ္ ျခင္းကို ” ငွက္လႊတ္ျခင္း” ဟု သုံးႏႈန္းၾက ပါသည္။

ျဖစ္တန္ရာ တစ္ခုမွာ ထက္ အာကာ ေကာင္းကင္ယံ၌ ေလဟုန္စီးၿပီး ျမဴးတူး ေဆာ့ကစားေနေသာ စကၠဴစြန္ သည္ သက္ရွိငွက္တစ္ေကာင္ႏွင့္ အလား သဏၭာန္တူေသာေၾကာင့္ ဘိတ္သား မ်ားက ငွက္ဟု သုံးႏႈန္း ေလေရာ့သလား မသိ။သို႔ေသာ္ ဘိတ္သားမ်ားနည္းတူ ထားဝယ္ သားမ်ားလည္း စကၠဴစြန္ကို ငွက္ဟုပင္ သုံးႏႈန္းေၾကာင္း သိရပါသည္။
ေယဘုယ်အားျဖင့္ စြန္သမား တစ္ဦးအတြက္ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ေသာ လက္နက္ ကိရိယာမ်ားမွာ အခ်င္း ဆယ္လက္မခန္႔ရွိေသာ ရစ္ဘီးတစ္လုံး (ဘိတ္အေခၚ ငွက္လွည္းဘီး)၊ စြန္ တစ္ေကာင္ႏွင့္ မွန္စာတိုက္ထားေသာ အပ္ခ်ည္ႀကိဳး တို႔ျဖစ္ၾကပါသည္။ ထို႔ အျပင္ စြန္လႊတ္ျခင္းကို အ႐ူးအမူး စြဲ လန္းေသာ တကယ့္ စြန္သမား စစ္စစ္မ်ား အတြက္ ဦးထုပ္တစ္လုံး(သို႔)ေနကာ မ်က္ မွန္တစ္လက္ မျဖစ္မေန ေဆာင္ထားဖို႔ လိုအပ္လွေပသည္။

kite_soenge
ေရွးဦးစြာ စြန္သမားတစ္ဦးအတြက္ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္ေသာ လက္နက္ ကိရိယာ သုံးခုအနက္ တစ္ခုအပါအဝင္ ျဖစ္ေသာ ရစ္ဘီးအေၾကာင္း ေျပာျပခ်င္ပါသည္။ ရစ္ဘီးမွာ ရန္ကုန္မွ အ႐ြယ္အစား အမ်ိဳး မ်ိဳးျပဳလုပ္ ေရာင္းခ်ေသာေၾကာင့္ စြန္ သမားမ်ားအတြက္ သိပ္ကရိကထ မမ်ား လွေသာ လက္နက္ကိရိယာ တစ္ခုဟု ထင္မွတ္ပါက ထိုထင္ျမင္ခ်က္သည္ တစ္ဝက္သာ မွန္ကန္ေပလိမ့္မည္။

အေၾကာင္းမွာ ထိုရယ္ဒီမိတ္ ရစ္ဘီးမ်ားမွာ ေရာင္းထည္ပီပီ အနည္းငယ္ လက္ရာ ၾကမ္းတမ္းေသာေၾကာင့္ အေပ်ာ္တမ္း စြန္သမားမ်ားမွ လႊဲ၍ တကယ့္စြန္သမား စစ္စစ္မ်ား ဝယ္ယူသုံးစြဲေလ့မရွိေခ်။ တ ကယ့္ စြန္သမား စစ္စစ္မ်ားမွာ ရစ္ဘီးကို မိမိစိတ္တိုင္းက် အ႐ြယ္အစား၊ မိမိစိတ္ တိုင္းက် အေလးခ်ိန္ရရွိေအာင္ အပင္း ပန္းခံလုပ္ေလ့ ရွိပါသည္။ စြန္သမား အမ်ားစုမွာ ရစ္ဘီးကို ေပါ့ပါးေသာ သုံးထပ္သားျပားျဖင့္ ျပဳလုပ္ေလ့ရွိၿပီး တခ်ိဳ႕က ရစ္ဘီး မ်က္ႏွာျပင္ ႏွစ္ဖက္ စလုံး၌ မိမိႏွစ္သစ္ရာပန္းခ်ီပုံမ်ား ေရး ျခယ္ ထားၾကသလို တခ်ိဳ႕ကရစ္ဘီး၏ ဝင္႐ိုး အစြန္းႏွစ္ဖက္၌ ဓာတ္ပုံ ခ်ိတ္ဆြဲ ေသာ သံကြင္းေလးမ်ားျဖင့္ ေရာင္စုံ ပန္းပြားေလးမ်ားကို ခ်ိတ္ဆြဲတပ္ဆင္ ထားေလ့ရွိပါသည္။ ထို႔အျပင္ တခ်ိဳ႕ ကလည္း ရစ္ဘီး အတြင္း၌ ခေလာက္ေလး တစ္လုံး ထည့္သြင္းထားေသာေၾကာင့္ ရစ္ဘီးကို ရစ္လိုက္တိုင္း ခေလာက္သံ မွန္မွန္ ထြက္ေပၚလာကာ နားဝင္ပီယံ ရွိလွေလသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုသို႔ စိတ္ကူး ဥာဏ္ကြန္႔ျမဴးၿပီးရစ္ဘီးကို အလွဆင္ ျခင္းမွာ အေပၚယံ သေဘာမၽွသာ ျဖစ္ၿပီး တကယ့္ အႏွစ္သာရမွာ ရစ္ဘီးတစ္လုံး၏ အသုံးတည့္မႈပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ပုံမွန္ အားျဖင့္ ရစ္ဘီးတစ္လုံးသည္ အခ်င္း ဆယ္လက္မခန္႔ႏွင့္ အက်ယ္ ေလးလက္ မခန္႔ အ႐ြယ္အစားမွာ အေနေတာ္ ျဖစ္ပါ သည္။

အကယ္၍ ယခုထက္ ပိုႀကီးပါက လက္ထဲ ေရရွည္ကိုင္ေဆာင္ထားရ ေလး လံသလို ယခုထက္ အ႐ြယ္အစား ေသး ငယ္ပါက ေကာင္းကင္ယံ စြန္တိုက္ပြဲ မ်ား၌ မိမိစြန္က တပန္း႐ႈံးေလသည္။သို႔ေသာ္ တခ်ိဳ႕စြန္အိတ္စပတ္မ်ားက စြန္လႊတ္ျခင္း အတတ္ပညာ၌ မိမိသည္ တစ္ဖက္ကမ္းခတ္ေၾကာင္း ျပသသည့္ အေနႏွင့္ ရစ္ဘီးအက်ယ္ကို သုံးလက္မ ခန္႔သာ ထားရွိေလသည္။ထို႔အျပင္ တကယ့္ စြန္သမား စစ္စစ္ တစ္ေယာက္ သည္ သူတစ္ပါး ရစ္ဘီးျဖင့္ မည္သည့္ အခါမွ စြန္လႊတ္လိမ့္မည္မဟုတ္ေပ။
ဆက္လက္ၿပီး စြန္အေၾကာင္း ေျပာျပပါရေစ။ စြန္ႏွစ္မ်ိဳး ႏွစ္စား ရွိပါ သည္။ တစ္မ်ိဳးမွာ တိုက္စြန္ျဖစ္ၿပီး ေနာက္ တစ္မ်ိဳးမွာ အလွျပ႐ုံ သက္ သက္ျဖစ္ေသာ” စူလားစြန္(ဘိတ္အေခၚ စူလားငွက္)”ျဖစ္ပါသည္။ တိုက္စြန္မွာ အ႐ြယ္အစား အားျဖင့္ စူလားထက္ သုံးေလးဆခန္႔ ေသးငယ္ပါသည္။ကၽြန္ ေတာ္တို႔ ငယ္ဘ၀ တစ္ေလၽွာက္ ဆီစိမ္ စကၠဴတြင္ ဒီဇိုင္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ေရးဆြဲထား ေသာ “ေဒၚစီစီ ” တိုက္စြန္မ်ားကသာ ေကာင္းကင္ယံ၌ ေနရာယူ စိုးမိုးထားၿပီး ထိုစဥ္က စြန္တစ္ ေကာင္ ေဈးႏႈန္းမွာ တစ္မတ္ျဖစ္ပါသည္။
အလွျပ႐ုံ သက္သက္ျဖစ္ေသာ စူလားစြန္မွာ အ႐ြယ္အစား အားျဖင့္ တိုက္စြန္ထက္ သုံးေလးဆခန္႔ ပိုႀကီး သလို မည္သူမွ တခုတ္တရ ေရာင္းခ်ျခင္း မရွိေသာေၾကာင့္ မိမိဘာသာ ျပဳလုပ္ရ ေလသည္။ ထိုေၾကာင့္ စူလားစြန္ တစ္ ေကာင္အတြက္ လိုအပ္ေသာ ဆီစိမ္စကၠဴ (သို႔) သတင္းစာ စကၠဴကို မိမိ လိုခ်င္ ေသာ အ႐ြယ္အစားရေအာင္ ျဖတ္ ေတာက္စပ္ဟပ္ရသလိုေတာင္ပံႏွင့္ ေက်ာ႐ိုးအတြက္ ဝါးျခမ္းျပားကို ဓား ထက္ထက္ တစ္လက္ျဖင့္ စိတ္ရွည္ လက္ရွည္ျပဳလုပ္ရပါသည္။တကယ္ေတာ့ စူလားစြန္မွာ ျမန္မာ ႏွစ္သစ္ကူးတြင္ ၿမိဳ႕လွည့္ေဖ်ာ္ေျဖေသာ အလွျပယာဥ္ႏွင့္ သေဘာခ်င္းအတူတူပင္ ျဖစ္ပါသည္။အလွျပယာဥ္ကို မည္သူကမွ ေရမေလာင္း သလို ေကာင္းကင္ယံ၌ ဣေျႏၵသိကၡာ တစ္ခြဲသားႏွင့္ ထည္ထည္ဝါဝါ ရွိေန ေသာ စူလားစြန္တစ္ေကာင္ကို က်င့္ ဝတ္သိကၡာ လိုက္နာေစာင့္ထိန္း ေလ့ရွိ ေသာ မည္သည့္ တိုက္စြန္သမားကမွ ရန္ရွာေလ့ မရွိ။ သို႔ေသာ္ ပိုေသခ်ာေအာင္ စူလားစြန္ ပိုင္ရွင္ကလည္း အလွျပ စြန္ တစ္ေကာင္မွန္း အေဝးႀကီးမွ ျမင္ႏိုင္ေစ ရန္စြန္၏ ေတာင္ပံစြန္း ႏွစ္ဖက္၌ စကၠဴအၿမီးတန္း ခပ္ရွည္ရွည္ ႏွစ္ခုကို ေကာ္ျဖင့္ကပ္ျပ ထားရပါသည္။

အဆိုပါ စူလားစြန္ တစ္ေကာင္မွာ တိုက္စြန္တစ္ ေကာင္ထက္ သုံးေလးဆခန္႔ ပိုႀကီးေသာ ေၾကာင့္ ခ်ည္ႀကိဳးထက္ ပိုမိုခိုင္ခန္႔ေသာ ႏိုင္လြန္ႀကိဳးျဖင့္ လႊတ္တင္ရပါသည္။အကယ္၍မ်ား တိုက္စြန္သမား တစ္ဦးဦး က စူလားစြန္ တစ္ေကာင္ကို မေတာ္တဆ ျဖစ္ေစ၊ တမင္တကာျဖစ္ေစ ျဖတ္ခ်မိ ပါက ထိုတိုက္စြန္သမား၏ ဂုဏ္သိကၡာ မွာ စြန္ေလာကတြင္ ျပန္အဖတ္ဆည္၍ မရေတာ့ေပ။
ဆက္လက္ၿပီး မွန္စာတိုက္ထား ေသာ အပ္ခ်ည္အေၾကာင္း ေျပာျပခ်င္ ပါသည္။ မွန္စာဆိုသည္မွာ မီးသီး၊ မီးေခ်ာင္း၊ မွန္ကြဲစ၊ ပုလင္းကြဲ တစ္ခုခုကို ေက်ညက္ေအာင္ ေထာင္းၿပီး ပိတ္စပါး ပါးျဖင့္ ဆန္ခါခ်ထားေသာ မွန္အမႈန္႔ ေလးမ်ားကို ဆိုလိုပါသည္။ အဆိုပါ မွန္ အမႈန္႔ေလးမ်ားမွာ ႏုညက္ေလ အစြမ္း ထက္ေလမို႔ တခ်ိဳ႕ေသာ စြန္သမားမ်ားက ႏွစ္ခါျပန္၊ သုံးခါျပန္ ဆန္ခါခ်ေလ့ရွိ ပါသည္။ ထိုသို႔ ဆန္ခါခ်ထားေသာ မွန္ စာမႈန္႔ကို မုန္႔ညက္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ႀကိဳ ခ်က္ထားေသာ ေကာ္အတြင္း ေရာထည့္ ကာ သမေအာင္ ေမႊၿပီးလက္ႏွီးစုတ္ တစ္ ခုထဲ ထည့္ကာ အပ္ခ်ည္ႀကိဳးကို ခပ္ နာနာဖိ၍ ပြတ္ဆြဲျခင္းကို မွန္စာတိုက္ ျခင္းဟု ေခၚပါသည္။ တခ်ိဳ႕က အပ္ခ်ည္ ႀကိဳး၌ မွန္စာပို၍ စြဲေအာင္ ကၽြဲေကာ္ကို ထည့္သြင္း ႀကိဳခ်က္ၾကပါသည္။အထူး သတိျပဳရမည့္ အခ်က္တစ္ခ်က္မွာ မွန္စာ သည္ ႏိုင္လြန္အနည္းငယ္ ပါဝင္ေသာ ၾကက္ေခါင္းတံဆိပ္ (ေဒသအေခၚအေဝၚ)အပ္ခ်ည္၌ မစြဲဘဲ ခ်ည္သား စစ္စစ္ ျဖစ္ေသာ ဘီးပ်ံ အပ္ခ်ည္၌ သာ စြဲၿမဲပါ သည္။ထို႔အျပင္ စြန္သမား စစ္စစ္ တို႔သည္ မိမိတို႔ အပ္ခ်ည္ကို မွန္စာ မတိုက္မီ တစ္ညႀကိဳတင္၍ ေရစိမ္ထား ေလ့ရွိပါသည္။

 

ထိုသို႔ ေရစိမ္ထား ေသာ ေၾကာင့္ အပ္ခ်ည္မွာ ပြလာၿပီး မွန္စာကို ခပ္မ်ားမ်ား စုပ္ယူလက္ခံ ႏိုင္ေသာ ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔အျပင္ ” ဆြဲမွန္ စာ ” ႏွင့္ “ေလၽွာ႔မွန္စာ”ဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စား ရွိပါေသးသည္။ဆြဲမွန္စာ ဆိုသည္မွာ ေကာင္းကင္ယံ စြန္တိုက္ ပြဲမ်ား၌ တစ္ဖက္စြန္ကို အေပၚစီးရယူၿပီး အတင္း ဆြဲျဖတ္ရေသာ မွန္စာ ျဖစ္ၿပီး မွန္စာ တိုက္ထားေသာ အပ္ခ်ည္ႀကိဳးကို ရစ္ဘီး အတြင္းသို႔ ႀကိဳးစမွ ေျပာင္းျပန္ ျပန္ရစ္ သြင္းျခင္းကို ဆိုလိုပါသည္။ ေလၽွာ႔မွန္စာ ဆိုသည္မွာ တစ္ဖက္စြန္ႏွင့္ ႀကိဳးခ်င္း ၿငိေနပါက ရစ္ဘီးကို အလိုက္သင့္ ေလၽွာ႔ ေပးၿပီး ျဖတ္ရေသာ မွန္စာျဖစ္ၿပီး မွန္စာ တိုက္ထားေသာ အပ္ခ်ည္ ႀကိဳးကို ရစ္ဘီးအတြင္းသို႔ ႀကိဳးစအဆုံးမွ အလိုက္သင့္ျပန္ရစ္ သြင္းျခင္းကို ဆိုလိုပါသည္။ အဆိုပါ ဆြဲမွန္စာႏွင့္ ေလၽွာ႔မွန္ စာတို႔၏ ကြာျခားခ်က္ကို မည္သည့္ စြန္သမားကမွ သုေတသန ျပဳလုပ္ထားျခင္း မရွိေပမယ့္ တိုက္စြန္ သမားမွန္ပါက အဆိုပါ နည္းနာနိႆယကို ယုံယုံၾကည္ၾကည္ လက္ခံ က်င့္သုံးၾကေလသည္။
ယခုလို စြန္သမားတစ္ဦးအတြက္ အဓိကလိုအပ္ခ်က္မ်ား ျဖစ္ၾက ေသာ ရစ္ဘီး၊ စြန္ႏွင့္ မွန္စာတိုက္ထားေသာ အပ္ခ်ည္ႀကိဳးတို႔ ျပည့္စုံ ေသာအခါ မိမိစြန္ကို ေကာင္းကင္ထက္ လႊတ္တင္ၿပီး တျခားစြန္မ်ားႏွင့္ စီးခ်င္းထိုးဖို႔သာ က်န္ပါေတာ့သည္။ ထိုသို႔ ေဝဟင္တြင္ စြန္ခ်င္း စီးခ်င္းထိုးၾကရာဝယ္ စြန္သမားတစ္ဦး၏ ကၽြမ္းက်င္လိမၼာမႈက ပြဲတစ္ပြဲ ၏ အႏိုင္အ႐ႈံးကို အဆုံးအျဖတ္ ေပးပါသည္။ ဝါရင့္စြန္သမား တစ္ဦးသည္ မစူးစမ္းမေလ့လာဘဲ တစ္ဖက္စြန္ကို မည္သည့္အခါမွ ကမူး႐ႈးထိုးတိုက္စစ္ မဆင္တတ္ေပ။ ဦးစြာမဆြ တစ္ဖက္စြန္ႏွင့္ မိမိစြန္၏ အေနအထားႏွင့္ အကြာ အေဝးကို ခန္႔မွန္တြက္ခ်က္ေပလိမ့္မည္။ထိုေနာက္ တစ္ဖက္စြန္သမားမွာ ကၽြမ္းက်င္လိမၼာမႈ မည္မၽွရွိေၾကာင္း ခန္႔မွန္းသည့္ အေနႏွင့္ တစ္ဖက္စြန္ကို မိမိစြန္က ယခုပင္ တိုက္ခိုက္ ေတာ့ မေယာင္ေယာင္ႏွင့္ သြားေရာက္ ၿခိမ္းေျခာက္ေပလိမ့္မည္။ ထိုအခါ တစ္ဖက္စြန္သမား၏ အေဝ့အဝိုက္ႏွင့္ အေရွာင္အတိမ္းကို ၾကည့္ၿပီး အေပ်ာ္တမ္းသမားလား ဒါမွ မဟုတ္ ဝါရင့္စြန္သမား တစ္ဦးလားဟု ခြဲျခားသိရွိႏိုင္သလို တစ္ဖက္စြန္ကို ဆြဲျဖတ္ရမလား ဒါမွမဟုတ္ အလိုက္သင့္ ေလၽွာ႔ၿပီး ျဖတ္ရမလားဟု တဒဂၤအတြင္း ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ် ေပလိမ့္မည္။ စြန္သမားအမ်ားစုမွာ စြန္ခ်င္းစီးခ်င္း ထိုးရာ၌ မိမိစြန္ကို အေပၚစီးရေအာင္ အားထုတ္ေလ့ ရွိပါသည္။အေၾကာင္းမွာ မေတာ္တဆ အခက္အခဲအၾကပ္အတည္း တစ္ခုခုႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရပါက သတ္ကြင္းမွ အလြယ္တကူ ႐ုန္းထြက္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
ထို႔အျပင္ စြန္တစ္ေကာင္၏ ဟန္ခ်က္ညီမႈကလည္း စြန္ခ်င္း စီးခ်င္း ထိုးပြဲတစ္ပြဲ၏ အႏိုင္အ႐ႈံးကို အဆုံးအျဖတ္ေပးႏိုင္ပါသည္။အကယ္၍ စြန္တစ္ေကာင္သည္ ဘယ္(သို႔)ညာ တစ္ျခမ္း မသိမသာ ေလးေနပါက မည္သို႔ပင္ ကၽြမ္းက်င္ေသာ ဝါရင့္ သမၻာရင့္ စြန္သမား တစ္ဦးျဖစ္ပါေစ မိမိစြန္ကို လို သလို ပဲ့ကိုင္ထိန္းေၾကာင္းျခင္း မျပဳႏိုင္ ေသာေၾကာင့္ တစ္ပန္း႐ႈံးေလသည္။ထို ေၾကာင့္ ဝါရင့္စြန္သမားမ်ားသည္ မိမိ လိုသလို ပဲ့ကိုင္ ထိန္းေၾကာင္းႏိုင္ေသာ စြန္ကိုသာ ေဝဟင္ထဲ လႊတ္တင္ၿပီး စီးခ်င္းထိုးေလ့ရွိပါသည္။
တကယ္ေတာ့ ေကာင္းကင္ယံ စြန္တိုက္ပြဲမွာ စစ္ပြဲတစ္ပြဲကို ဆင္ႏႊဲ ေနရတာႏွင့္ အလားသဏၭာန္တူၿပီး ေပ်ာ္စရာေကာင္းသလို ရင္ခုန္စရာလည္း ေကာင္းလွေပသည္။ စြန္သမား တစ္ေယာက္ အတြက္ ပီတိေသာမနႆ အထြတ္အထိတ္ ေရာက္ရွိေသာ အခ်ိန္မွာ မိမိ စြန္ေၾကာင့္ တစ္ဖက္စြန္ အသက္ႏွင့္ခႏၶာ အိုးစားကြဲၿပီး ေလထဲ ေကာ့လန္ေကာ့လန္ႏွင့္ လြင့္ေမ်ာပါသြားေသာ အခိုက္အတန္႔ပင္ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ ထိုအခိုက္ အတန္႔၌ မိမိကိုယ္မိမိ စစ္သူႀကီး မဟာ အလက္ဇန္းဒါး၊ နပိုလီယံ၊ ဂ်င္ဂစ္ခန္တို႔ႏွင့္ တန္းတူဟု ထင္မွတ္ေလ့ ရွိပါ သည္။ သို႔ေသာ္ တစ္ခါတရံ ကံမေကာင္း အေၾကာင္းမလွေသာ ေန႔တခ်ိဳ႕မွာ စြန္ တိုက္ပြဲတိုင္း၌ မိမိစြန္ခ်ည္း အေရးနိမ့္ကာ ရစ္ဘီးကို ရင္ဝယ္ပိုက္ၿပီး ေခါင္းငိုက္ စိုက္ႏွင့္ ႏြမ္းလ်အိမ္အျပန္ေန႔ရက္ ေလး ေတြလည္း ရွိတတ္ပါသည္။ ထိုေန႔မ်ိဳး၌ အိမ္အျပန္ လမ္းတစ္ေလၽွာက္ မိမိက်ဴးလြန္ခဲ့မိေသာ အမွားမ်ားကို အႏုလုံပဋိလုံ ျပန္လည္ စိစစ္ သုံးသပ္ရင္း ေနာက္ေန႔မွာ ျပန္အႏိုင္ယူဖို႔ မသိမသာ အားေမြးေန တတ္ပါသည္။ႏြားသိုးမွန္ရင္ ခ်ိဳခ်က္ႏွင့္ မကင္းတတ္ၾကဘူး မဟုတ္ ပါလား။
ဒီဘက္ ဆယ္စုႏွစ္မွာ ပြင့္လင္းရာသီ ေရာက္တိုင္း ေကာင္းကင္သို႔ သတိတရ ေမာ့ၾကည့္မိသည္။ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္စဥ္ကလို ေရာင္စုံ စကၠဴစြန္ေလးမ်ားကို မေတြ႕ရေတာ့ပါ။ ဒီဘက္ေခတ္ လူငယ္ေလး မ်ားမွာ ကရိကထ မ်ားလွေသာ စြန္လႊတ္ျခင္းထက္ ဖန္ သားျပင္ထက္က ဂိမ္းမ်ားကို ပိုခံတြင္းေတြ႕ပုံရသည္။သို႔ေသာ္ အျမင္မေတာ္ ဆင္ေတာ္ ႏွင့္ ခေလာက္ဟု ဆိုခ်င္ဆို၊ ယခုေန စြန္ခ်င္းစီးခ်င္းထိုးပြဲေလး တစ္ခု ႏွင့္ႀကဳံပါက ရင္ခုန္စိတ္လႈပ္ရွားစရာ ေကာင္းလွေသာ ေကာင္းကင္ယံ တိုက္ပြဲကိုပါဝင္ ဆင္ႏႊဲလိုက္ ခ်င္ပါေသးသည္။