ပြဲခံဂူး

0
416

က်ီးကန္းတို႔ တစာစာေအာ္ေနသည္။ ႐ြာဦးေစတီေဘး ေျမတလင္းျပင္က်ယ္ တြင္ တစ္စစီ ျပန္႔က်ဲေနေသာ စားႂကြင္း စားက်န္မ်ား၊ ပလူပ်ံေနေသာ ႂကြပ္ႂကြပ္ အိတ္မ်ား၊ တစ္စစီလြင့္ပ်ံေနေသာ ေရာင္စုံ အမႈိက္မ်ိဳးစုံၾကားတြင္ ေဖာ္ျပပါ က်ီးကန္းတို႔ မနက္စာ ရရွိရန္ အလို႔ငွာ အလုအယက္ ရွာေဖြစားေသာက္ ေအာ္ ဟစ္ေန ၾကေလသည္။

နံနက္ခင္းေနျခည္ေအာက္တြင္ တစျပင္တစ္ခုကဲ့သို႔ က်ီးတစာစာျဖင့္ ပြက္ေလာ႐ိုက္ ေနေသာ အႏွီတလင္း ျပင္သည္ ႐ြာအဝင္လမ္း နံေဘး၌ အ႐ုပ္ ဆိုးလွေပစြ။ အသို႔ျဖစ္ သနည္း။ တစ္စုံ တစ္ေယာက္သည္ တစ္႐ြာလုံးတစ္နယ္ လုံးမွ အမႈိက္မ်ားကို ေမာ္ေတာ္ကား ျဖင့္ တင္လာၿပီး ဤေနရာတြင္ လာေရာက္စု ပုံခဲ့ေလသေလာ။ သို႔ဆိုလၽွင္ ေဖာ္ျပပါ ကြင္းျပင္သည္ ႐ြာဘုံအမႈိက္ပုံ တစ္ခုေလာ။ မဟုတ္ေရးခ်မဟုတ္။ အႏွီ႐ြာဦးေစတီ အနီးရွိ ကြင္းျပင္ သည္ “ပြဲခံဂူး” တည္း။
pwe_khan_gu_aung_lwin
ထားဝယ္စကားျဖင့္ “ပြဲခံဂူး” ဟု ေခၚသည့္ေနရာသည္ ဇာတ္ပြဲက်င္းပရာ ေနရာတည္း။ ဇာတ္ပြဲမ်ားက်င္းပရျခင္းရည္႐ြယ္ခ်က္ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိေၾကာင္းကား အထူးရွင္းေနရန္ မလိုၿပီထင္။ ၁၂ လ ရာသီပြဲေတာ္မ်ားျဖင့္တစ္ႏွစ္ပတ္လုံး တၿခိမ့္ၿခိမ့္စည္ကား ေနေလ့ရွိေသာ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ျမန္မာျပည္တြင္ ဇာတ္ပြဲမ်ား ေပါမ်ားလွေၾကာင္း လူတိုင္းအသိ။ တစ္နည္းဆိုရေသာ္ ဇာတ္ပြဲမ်ားသည္ ျမန္မာ့႐ိုးရာယဥ္ ေက်းမႈႏွင့္ခြဲမရ။ ဤေနရာ တြင္ေဆြးေႏြး လိုရင္းမွာ ဇာတ္ပြဲမ်ား အေၾကာင္းမဟုတ္။ ဇာတ္ပြဲမ်ား က်င္းပ ရာ ေနရာအေၾကာင္း မၽွသာ။ အထူးသျဖင့္ ထားဝယ္ေဒသတြင္း ေက်း႐ြာမ်ားရွိ “ပြဲခံဂူး” မ်ားအေၾကာင္းတည္း။

ျပန္ေကာက္ရေသာ္ ဆိုခဲ့ၿပီးသည့္ ႐ြာဦးေစတီေဘးရွိ တလင္းျပင္သို႔ တစ္စုံ တစ္ေယာက္သည္ တစ္နယ္လုံးရွိအမႈိက္ မ်ားကို ေမာ္ေတာ္ကားျဖင့္ သယ္လာျခင္း မဟုတ္။ တစ္နယ္လုံးရွိ လူေပါင္းမ်ားစြာ သည္ အႏွီကြင္းျပင္သို႔ေရာက္လာၾကၿပီး က်ီးကန္းတို႔ မနက္စာရွာေဖြေနေသာ ေဖြး ေဖြးလႈပ္ေနသည့္အမႈိက္မ်ားကို တလင္း ျပင္တစ္ခြင္ ျဖန္႔က်ဲခ်ထားခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္ ေလေတာ့သည္။
“ပြဲခံဂူး” တြင္ အမႈိက္မ်ားနည္းတူ ဂုဏ္သိကၡာကင္းမဲ့စြာ အ႐ုပ္ဆိုးေနသည္ ကား မစင္ပုံမ်ားတည္း။ အႏွီမစင္ပုံမ်ား ၏သိကၡာကင္းမဲ့မႈကို ထပ္မံအားျဖည့္ ေနသည္ကား ႐ြာဦးေစတီေရွ႕ လမ္းေဘး တစ္ေလၽွာက္ အကြက္အကြက္ထေနေသာ က်င္ငယ္ကြက္မ်ားျဖစ္ေပသည္။ ႐ြာဦး ေစတီသည္႐ြာ၏ အထြတ္အထိပ္တည္း။ ႐ြာ့ဦးေသၽွာင္တည္း။ သို႔ျဖစ္၍ပင္ ႐ြာဦး ေက်ာင္းဆရာေတာ္၏ဩဝါဒခံယူလ်က္ ႐ြာမိ႐ြာဖ ဘုရားေဂါပကဆိုသူမ်ား ဦး ေဆာင္ၿပီး ႐ြာဦးေစတီပြဲေတာ္ကို က်င္းပ ျခင္းမဟုတ္ပါေလာ။

ေကာင္းလွေပစြ။ သာဓုေခၚစရာ ေကာင္းလွေပစြ။ ဗုဒၶဘာသာျမန္မာႏိုင္ငံ ေတာ္၏ ႏိုင္ငံသားေကာင္းမ်ား ပီသပါ ေပစြ။ သို႔ရွိေသာ္ေဖာ္ျပပါ ႐ြာဦးေစတီ ဘုရားပြဲ၏ “ပြဲခံဂူး” တလင္းျပင္တြင္ အႏွီဦးေဆာင္သူေဂါပကလူႀကီးမ်ား၊ ႐ြာမိ႐ြာဖမ်ားႏွင့္ ဘုရားပြဲလာ ပရိသတ္ အေပါင္းသည္ ႐ြာ့ဦးေသၽွာင္ေစတီ ပတ္ ပတ္လည္တြင္မစင္ပုံမ်ားအဘယ့္ ေၾကာင့္ ခ်န္ထားရစ္သနည္း။ က်င္ငယ္ကြက္မ်ား ဘာေၾကာင့္စြန္႔ထားရစ္သနည္း။ အေျဖ ကားရွင္း၏။ ယိုေသာေၾကာင့္တည္း။
ဘုရားပြဲလာလၽွင္မုန္႔စားသည္။ ကြမ္းယာဝါးသည္။ ေဆးလိပ္ေသာက္ သည္။ အခ်ိဳ႕ (အေတာ္မ်ားမ်ား) အရက္ ေသာက္သည္။ ထို႔ေနာက္ စားႂကြင္းစား က်န္မ်ားကို တလင္း ျပင္တြင္ ခ်ထားရစ္ သည္။ ဗိုက္ထဲမွ အႏၲရာယ္ကို မလြယ္ ႏိုင္သျဖင့္ ခ်ဳံကြယ္တြင္ မစင္]]ယို}}ၾကသည္။ လမ္းေဘးတြင္ က်င္ငယ္ “စြန့္” ၾကသည္။ သို႔ျဖင့္ ပထမပိုင္းတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သကဲ့သို႔ ဘုရားပြဲၿပီးလတ္ေသာ္ “ပြဲခံဂူး” သည္ က်ီးတစာစာ၊ မစင္ပုံ ယင္ တေလာင္းေလာင္း၊ လမ္းသြားလမ္းလာမ်ားႏွာေခါင္းတ႐ႈံ႕႐ႈံ႕ျဖစ္ရသည့္ က်င္ ငယ္ကြက္မ်ားစသည္တို႔ျဖင့္ ျပည့္ႏွက္ေန ေလေတာ့သည္။
“ပြဲခံဂူး” မ်ားတြင္ မစင္စြန္႔ခ်င္လၽွင္ စြန္႔ရန္ေနရာရွိရမည္။ က်င္ငယ္စြန္႔ရန္ ေနရာ ဖန္တီးထားရမည္။ အမႈိက္ပစ္ရန္ အမႈိက္ပုံးရွိရမည္။ ေက်း႐ြာမ်ား မဆို ထားႏွင့္ဦး၊ ၿမိဳ႕ေပၚေတြမွာပင္ စည္ပင္ သာယာစနစ္ ေကာင္းေကာင္း မရွိေသး သည့္ အေျခအေနတြင္ “ပြဲခံဂူး” မ်ား၌ ယာယီ အိမ္သာေဆာက္ရန္တိုက္တြန္း မည့္၊ က်င္ငယ္စြန္႔မည့္ေနရာ ဖန္တီး ေစမည့္၊ အမႈိက္ပုံးမ်ား စနစ္တက်ထား ရွိေပးရန္ ေတာင္းဆိုမည့္ ဤေဆာင္းပါး ၏ အဆိုသည္ တဆိတ္လြန္လြန္းရာက်၏ဟုအခ်ိဳ႕စာဖတ္သူမ်ားေစာဒက တက္ခ်င္ တက္ေပလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ မျဖစ္ႏိုင္ ဟူ၍ ကားမရွိ။ လုပ္လၽွင္ျဖစ္မည္ သာ တည္း။

ဘုရားပြဲက်င္းပရန္ က်င္းပခြင့္ “ပါမစ္” တင္ရ၏။ ဇာတ္ပြဲျပဳလုပ္ရန္ “ပါမစ္” ခံရ၏။ အႏွီ “ပါမစ္” ရရန္ သက္ဆိုင္ရာဌာန အသီးသီးကိုပိုက္ဆံေပး ရ၏။ “ပြဲခံဂူး” မ်ားေပၚလာရန္ ေငြေပး လုပ္ေဆာင္ရ၏။ အစိုးရဌာနအုပ္ခ်ဳပ္ေရး ပိုင္း တာဝန္ရွိသူမ်ားႏွင့္ “တည့္ေအာင္” ေပါင္းရ၏။
အႏွီ”ပါမစ္” ၌အဓိကပါသည့္ အခ်က္မ်ားကား လုံၿခဳံေရးႏွင့္တရားဥပေဒစိုးမိုးမႈကို မထိခိုက္ ေစေရးျဖစ္သည္။ ပြဲမက်င္းပမီ၊ က်င္းပစဥ္ႏွင့္က်င္းပၿပီးခ်ိန္ တြင္ သန္႔ရွင္းေရးကိုတာဝန္ယူရမည္ဟု ေဖာ္ျပပါရွိ၏။

ဤေနရာတြင္ အနည္းငယ္ခ်ဲ႕ထြင္ စဥ္းစားမိသည္ကား ပြဲေဈးတန္းရွိ စား ေသာက္ဆိုင္မ်ား အေၾကာင္းတည္း။ အ႐ြယ္ေရာက္ၿပီး သူဇာတ္ပြဲလာ ေယာက္်ား မ်ားစြာတို႔သည္ အႏွီစားေသာက္ဆိုင္ မ်ားတြင္ အရက္ေသာက္၏။ ထို႔အျပင္ လူပ်ိဳေဖာ္ဝင္ကာစ ေယာက္်ားေလး အမ်ားစုသည္လည္း အရက္ေသာက္ ျခင္းကို ထိုေနရာ၌ စတင္သင္ယူၾက ေလသည္။ အခ်ိဳ႕ဆိုင္မ်ားတြင္ ရဲအရာ ရွိမ်ားႏွင့္ လုံၿခဳံေရးတာဝန္ယူထားသည့္ အရံမီးသတ္မ်ားကိုပင္ ဘီယာပုလင္းႏွင့္ အရက္ခြက္မ်ားကိုင္ထားသည္ကို ေျပာင္ ေျပာင္တင္းတင္း ေတြ႕ရေပဦးမည္။ ထူး ျခားမႈအေနႏွင့္ ဇာတ္ပြဲက်င္းပခြင့္ ပါမစ္ တြင္ “ပြဲပရဝုဏ္၌ျပင္ပတြင္ အရက္ေသစာ ေရာင္းခ်ျခင္းလုံး၀မျပဳလုပ္ရ”ပြဲခံဂူး”ဟု ေဖာ္ျပ ပါရွိသည္။ ဤစာသား၏အလိုအရ ပြဲပရ ဝုဏ္ အတြင္း၌ဆိုပါက ေရာင္းခ်ခြင့္ျပဳသကဲ့သို႔ျဖစ္ေနသည္။
လိုင္စင္မဲ့ အရက္ဘီယာလုံး၀ေရာင္း ခ်ခြင့္မျပဳေတာ့ေသာ လတ္တေလာအေျခ အေနတြင္ပင္ ပြဲေဈးတန္းရွိ အႏွီစား ေသာက္ဆိုင္မ်ားတြင္ ပုန္းလၽွိဳးကြယ္လၽွိဳး ေရာင္း၍ ေကာင္းဆဲ။

ထပ္မံ၍စဥ္းစားမိသည္ကား ဘုရား ပြဲမ်ားသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ဂုဏ္ေတာ္ ကို ပူေဇာ္ေသာ ပြဲမ်ားျဖစ္၏။ တရားေတာ္ ႏွင့္သံဃာကို ပူေဇာ္ျခင္းလည္းမည္၏။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အရက္ေသာက္ျခင္း ကို အားမေပး။ ပြဲလမ္းသဘင္မ်ား က်င္းပျခင္းကို အျပစ္ေျပာ၏။ လူသား အားလုံးကို သံသရာမွ လြတ္ေၾကာင္း တရားကိုသာ ၫႊန္းခဲ့သည္။ သို႔ရွိေသာ္ ပူေဇာ္အထူးကိုခံယူေတာ္မူထိုက္ေသာ ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားကို ပူေဇာ္ျခင္းအားျဖင့္ က်င္းပသည့္ ႐ြာဦးေစတီဘုရားပြဲတြင္ ဘုရားမႀကိဳက္ဟု အတိအလင္းေဖာ္ျပ ထားသည့္ ဇာတ္ပြဲမ်ားက်င္းပျခင္း၊ အရက္ဆိုင္မ်ား ေရာင္းခ်ျခင္းမ်ားသည္ ျမတ္စြာဘုရားကိုပူေဇာ္ျခင္းမည္ပါ သေလာ။ ဆရာေတာ္တစ္ပါး၏မိန္႔ၾကား စကား ခဏငွားေျပာရလၽွင္ ပူေဇာ္ျခင္း လုံး၀မေျမာက္။ ျမတ္စြာဘုရားကိုေျပာင္ ေျပာင္တင္းတင္း ေစာ္ကားျခင္းပင္တည္း။ ယခုေနာက္ပိုင္း အခ်ိဳ႕ေဒသမ်ားရွိ ဘုရား ပြဲမ်ားတြင္ ဇာတ္ပြဲအစား တရားပြဲမ်ား ေျပာင္းလဲက်င္းပလာသည္ကို ေတြ႕လာ ရသည္မွာမ်ားစြာ သာဓုေခၚဖြယ္ေကာင္း ေပသည္။

ျပန္ေကာက္ရေသာ္ ပြဲပါမစ္တြင္ သန္႔ရွင္းေရးဟု ေယဘုယ်က်က်သာေဖာ္ ျပပါရွိၿပီး “ပြဲခံဂူး” ၌ အိမ္သာ မည္မၽွ ေဆာက္ထားမည္၊ က်င္ငယ္စြန္႔ရန္ေနရာ မည္သည့္ေနရာတြင္ ထားရွိမည္၊ ဇာတ္ပြဲ ၿပီးဆုံးပါက က်န္ရစ္သည့္အမႈိက္မ်ား ကိုမည္သူက မည္သို႔ မည္ပုံ တာဝန္ယူ ရွင္းလင္းမည္ အစရွိသည္တို႔ကို အေသး စိတ္ေဖာ္ျပမထား။ မည္သည့္ တာဝန္ရွိသူ မၽွလဲ ထဲထဲဝင္ဝင္ ေစာင့္ၾကပ္ထိန္းမတ္ သည္ကိုမေတြ႕ရ။ ဇာတ္ပြဲတာဝန္ယူ က်င္းပသည့္ ေဂါပကအဖြဲ႕ သို႔မဟုတ္ ကန္ထ႐ိုက္အခ်ိဳ႕သာ ဇာတ္ပြဲအၿပီး “ပြဲခံဂူး”တြင္ က်န္ရစ္သည့္ အမႈိက္မ်ားကို ေငြေပးရွင္းခိုင္းသည္ကို ေတြ႕ဖူးသည္။
မ်ားေသာအားျဖင့္ကား”ပြဲခံဂူး” မ်ား သည္ အားလုံးသိသည့္အတိုင္း ပြဲၿပီး မီးေသကမ်ားသည္။ က်ီးတအာအာ၊ ယင္တေလာင္းေလာင္း မစင္ပုံမ်ားသည္ “ပြဲခံဂူး” မ်ားကို ခြင့္ျပဳေပးသူမ်ား၊ တာ ဝန္ယူေဆာင္႐ြက္သူမ်ား၊ လာေရာက္ ပါဝင္သူမ်ား၏ တာဝန္ယူမႈ အဆင့္ အတန္းႏွင့္ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း၏ ဂုဏ္ သိကၡာကို ေဖာ္ၫႊန္းေနသည္။

ျမန္မာျပည္သည္ ေျပာင္းလဲေနၿပီ ဆို၏။ တိုင္းျပည္ တစ္ခုေျပာင္းလဲျခင္းဟု ဆိုရာတြင္ အစိုးရဌာနမ်ား ေျပာင္းလဲ႐ုံမၽွ ႏွင့္ မလုံေလာက္ေၾကာင္း အထူးေျပာရန္ မလိုၿပီ။ အုပ္ခ်ဳပ္သူ အစိုးရတာဝန္ရွိသူ မ်ားဘက္မွ ျပည္သူ႕တာဝန္ ေက်ပြန္ ေအာင္ထမ္း ႐ြက္ရမည္။ တခ်ိန္တည္း တြင္ အစိုးရလူႀကီးမင္းမ်ား တာဝန္ယူ မႈရွိရန္ တစာစာေတာင္းဆိုေနသည့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ျပည္သူမ်ားလည္း ဘက္ေပါင္း စုံ မွျပဳျပင္ေျပာင္းလဲၾကရမည္။ ျမန္မာ့ ႐ိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခုလည္းျဖစ္၊ အထူး သျဖင့္ ထားဝယ္ေဒသ၏ ႐ိုးရာပြဲေတာ္မ်ား က်င္း ပရာတြင္ မပါမျဖစ္ပါေနဦးမည့္ “ပြဲခံဂူး” မ်ားတြင္ ျပည္သူတစ္ဦးခ်င္းစီ၏ တာဝန္ယူမႈကို ျပသရန္လည္းလိုအပ္ေပ မည္။