ေပါ့ေပါ့ပါးပါး စကားစျမည္ေျပာဆိုျခင္း

0
625

ထိုင္ေနက်လက္ဖက္ရည္ ဆိုင္ေလး တြင္ မနက္စာစားေနတုန္း တြံေတး စိုးေအာင္၏ “အလႉခံပါဗ်ိဳ႕” သီခ်င္းကို ေဆာင္းေဘာက္ ႏွစ္လုံးျဖင့္ ဖြင့္ထားေသာ ကားတစ္စီး လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေရွ႕ ထိုး ရပ္လိုက္ေလသည္။ထိုေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ အပါအဝင္ တစ္ဆိုင္လုံးရွိ စားေသာက္ ေနသူအားလုံး၏ အာ႐ုံမွာအဆိုပါ ကားဆီသို႔ ေရာက္ရွိသြားၾကေလသည္။

ကားမွာ LITEACE အမ်ိဳးအစား ျဖစ္ၿပီး ကားေပၚတြင္ PCX ဆိုင္ကယ္သစ္ တစ္စီး တင္ေဆာင္ထားၿပီး ကားနံေဘး တစ္ဖက္ တစ္ခ်က္တြင္ ဗြီႏိုင္းတစ္ခ်ပ္စီ ခ်ိတ္ဆြဲ ထားေလသည္။ ဘာမ်ားပါ လိမ့္ဟု သိခ်င္ ေဇာႏွင့္ စူးစမ္းလိုက္ေတာ့ ၿမိတ္ၿမိဳ႕အနီးရွိ ေက်း႐ြာတစ္႐ြာတြင္ ေစတီတစ္ဆူ တည္ထားကိုးကြယ္ရန္ ရန္ပုံေငြ အလို႔ငွာ ကံစမ္းမဲ လက္မွတ္မ်ား ကို တစ္ေစာင္ တစ္ေထာင္ျဖင့္ လိုက္လံ ေရာင္းခ်ေနျခင္း ျဖစ္ၿပီး ပထမဆုက PCX တစ္စီး၊ ဒုတိယဆုက Iphone 6 plus တစ္လုံး၊ တတိယဆုက ေ႐ႊတစ္ က်ပ္သားႏွင့္ ေရခဲေသတၱာ၊ တီဗြီ၊ အဲကြန္း၊ ပန္ကာ အပါအဝင္ အျခားဆုမဲေပါင္း မ်ားစြာပါဝင္ေၾကာင္း ေၾကာ္ျငာထားပါ သည္။

ယခုလို ကားထိုးရပ္ၿပီးတာႏွင့္ ေရွ႕ခန္းမွ အသက္၂၀အ႐ြယ္ခန္႔ ခ်ာတိတ္ မေလးတစ္ဦး ဆင္းလာၿပီး လက္ဖက္ ရည္ဆိုင္အတြင္းသို႔ ခပ္သုတ္သုတ္ ဝင္ေရာက္လာကာ ကံစမ္းမဲ လက္မွတ္ မ်ားကို တစ္ဝိုင္းဝင္ တစ္ဝိုင္းထြက္ လိုက္လံ ေရာင္းခ်ေလေတာ့သည္။ ကံဆိုး ခ်င္ေတာ့ ခ်ာတိတ္မေလး ဦးဦးဖ်ားဖ်ား စပ္ေရာင္းေသာ ဝိုင္းမ်ားမွ ကန္ေတာ့ဆြမ္း လုပ္လိုက္ေသာေၾကာင့္ သိပ္မ်က္ႏွာ မေကာင္းခ်င္ေတာ့။ ဒီလိုႏွင့္ ခ်ာတိတ္ မေလးမွာ၏ကၽြန္ေတာ့္ဝိုင္းသို႔ သိပ္ေမၽွာ္ လင့္ခ်က္ မထားရဲေသာ အမူအရာႏွင့္ ေရာက္ရွိလာေလသည္။
chit_chat_soe_nge_articel
ထိုေနာက္ ” ဦးေလး….ကံစမ္းမဲ လက္မွတ္ တစ္ေစာင္ ေလာက္ အားေပးပါလားရွင့္။

သမီးတို႔ “………..” ႐ြာမွာ ေစတီတစ္ဆူ တည္ထား ကိုးကြယ္ဖို႔ ကံစမ္းမဲ လက္မွတ္ေရာင္းၿပီး ရန္ပုံေငြ ရွာေနတာပါ” ဟု ေျပာပါသည္။

တကယ္တမ္း ေျပာရလၽွင္ ထို ခ်ာတိတ္မေလးမွာ ပါဆဲန္းစားလား၊ ေန႔စားလား ကၽြန္ေတာ္မသိပါ။ ထို႔အတူ ေစတီတည္ထား ကိုးကြယ္ရန္ အလို႔ငွာ ရန္ပုံေငြကို ကံစမ္းမဲလက္မွတ္ ေရာင္းခ် ၿပီးရွာသင့္ မရွာသင့္မွန္းလည္း ကၽြန္ေတာ္ မသိပါ။ အကယ္၍ ခ်ဲထီ၊ ႏွစ္လုံးထီကို ေလာင္းကစားဟု သတ္မွတ္ပါက အခေၾကး ေငြတစ္စုံတစ္ရာျဖင့္ ေရာင္းခ် ေသာကံစမ္းမဲကို ႐ုပ္ဖ်က္ထားေသာ ေလာင္းကစားတစ္ခုဟု သတ္မွတ္ရ ေပလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ တစ္ေထာင္ဟူေသာ ပိုက္ဆံမွာ သိပ္မမ်ားလွသလို သူလည္း ေစာေစာစီးစီးေဈးဦး ေပါက္ခ်င္ရွာမွာပဲ ဟူေသာ ေဈးသည္ခ်င္း စာနာစိတ္ေၾကာင့္ ကံစမ္းမဲ လက္မွတ္တစ္ေစာင္ ျဖတ္ခိုင္း လိုက္ပါသည္။ ထိုအခါ ခ်ာတိတ္မေလးက ကၽြန္ေတာ့္အမည္ႏွင့္ ဖုန္းနံပါတ္ကို ေမး ၿပီး သူ႕ေဘာက္ခ်ာလက္ခံမွာ ေရးသြင္း ေလသည္။ အကယ္၍ ဆုမဲတစ္ခုခု ေပါက္ ေနပါက ဆက္သြယ္အေၾကာင္းၾကားရန္ ဟူလို။

ထိုသို႔ လက္ဖက္ရည္ဝိုင္း၌ ကံစမ္း မဲ လက္မွတ္ အေရာင္းအဝယ္ ျပဳလုပ္ျခင္း အမႈကိစၥ ၿပီးစီးသြားေသာအခါ ခ်ာတိတ္မ ေလးက ေျပာ႐ိုးေျပာစဥ္အတိုင္း (ထင္ သည္) ယခုလို ေျပာလိုက္ေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ဘာျပန္ေျပာရမွန္း မသိ ေအာင္ ၾကက္ေသေသ သြားပါေတာ့သည္။
“မေပါက္ရင္ အလႉလို႔ သေဘာ ထားလိုက္ေပါ့ ဦးေလး၊ ကုသိုလ္ရပါ တယ္” ဟူလို။
တကယ္ေတာ့ ကံစမ္းမဲ လက္မွတ္ ဝယ္ယူအားေပး လိုက္ကတည္းက ေပါက္ ခဲ့သည္ရွိေသာ္ ဟူေသာ ေမၽွာ္လင့္ခ်က္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ အလ်ဥ္းမရွိသလို မေပါက္ ပါကလည္း အလႉဟု သေဘာမထားခဲ့ေပ။အခက္အခဲတစ္ခုကို မိမိတတ္ႏိုင္ သ ေလာက္ ကူညီေျဖရွင္း ေပးခဲ့ျခင္း ဟု သာ ခံယူခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ခ်ာတိတ္ မေလး စကားေၾကာင့္ အကယ္၍ ကံစမ္း မဲသာ မေပါက္ခဲ့ပါက (မေပါက္ဖို႔လည္း ၉၀ ရာႏႈန္းေလာက္ ေသခ်ာပါသည္)ကၽြန္ေတာ့္ပိုက္ဆံတစ္ေထာင္သည္ ေ႐ႊ စည္းခုံ ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚ ယာဂုအိုးႀကီး က်ကြဲမွ ဒီယာဂုေတြ ဘုရားကို လႉပါ၏ ဟူေသာ ဒါနမ်ိဳးျဖစ္သြားေပလိမ့္မည္။
ထိုင္ေနတုန္းက အေကာင္းသား၊ ထသြားမွ က်ိဳးမွန္းသိ။

ျဖစ္စဥ္(၂)
ညေန ထိုင္ေနက် လက္ဖက္ရည္ ဆိုင္သို႔ ပုံမွန္အခ်ိန္ထက္ နာရီဝက္ခန္႔ ေနာက္က်ၿပီး သူေရာက္ရွိလာပါသည္။သန္ဘက္ခါ သူ႕အိမ္မွာ သံဃာေတာ္ ငါးပါးပင့္ဖိတ္ၿပီး အ႐ုဏ္ဆြမ္း အလႉ လုပ္မွာမို႔ ဖိတ္စာလိုက္ဖိတ္ရင္း ေနာက္ က်သြားျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းျပပါသည္။ထိုေနာက္ လက္ဖက္ရည္ က်ဆိမ့္တစ္ခြက္ လွမ္းမွာၿပီး အခ်င္းခ်င္းေတြမို႔ တစ္အိမ္ တက္ တစ္အိမ္ဆင္း လိုက္မဖိတ္ေတာ့ဘဲ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္၌ပင္ တစ္ခါတည္း ဖိတ္ၾကားလိုက္မည္ဟု ေျပာဆိုၿပီး ဖိတ္ စာေဝငွပါသည္။ လူရင္းေတြခ်ည္း ေ႐ြး ဖိတ္တာမို႔ မျဖစ္မေန ႂကြေရာက္ၾကပါရန္ အေလးအနက္ ထပ္မံ ေျပာၾကားပါသည္။သို႔ေသာ္ ဖိတ္စာေတြ ေဝငွၿပီးခ်ိန္မွာ လက္ဖက္ရည္ဝိုင္းထဲမွ တစ္ေယာက္ေသာ သူက သူ႕ကို ယခုလို ေမးျမန္းေလသည္။

” အ႐ုဏ္ဆြမ္းဆိုေတာ့ ဘာေတြ ေကၽြးေမြးဖို႔ စီစဥ္ထားသလဲ သူငယ္ခ်င္း”
“ျခစ္ျခဳတ္ေခၽြတာၿပီး လုပ္ရတဲ့ အလႉဆိုေတာ့ ထုံးစံအတိုင္း အုန္းႏို႔ ေခါက္ဆြဲႏွင့္ လက္ဖက္ရည္ေပါ့”
” ဟာ…အုန္းႏို႔ေခါက္ဆြဲဆိုေတာ့ ကိုယ္နဲ႔ မျဖစ္ဘူး သူငယ္ခ်င္း။ ကိုယ့္မွာ ေသြးတိုးရွိေတာ့ အဆီအဆိမ့္ေတြ အတတ္ ႏိုင္ဆုံး ေရွာင္ေနရတယ္”
ဒီေလာက္အထိေတာ့ သိပ္ကိစၥ မရွိ ဟု ထင္ပါသည္။ လူရင္းေတြမို႔ သူႏွင့္ မတည့္စာ ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ မလာ ေရာက္ျဖစ္ပါက နားလည္ေပးပါရန္ အလႉရွင္ကို ႀကိဳတင္စကား ပလႅင္ခံ ျခင္းဟု ယူဆႏိုင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ သူ႕ ေနာက္ဆက္တြဲ စကားတစ္ခြန္းေၾကာင့္ ထိုေန႔ကသူမွအပ တစ္ဝိုင္းလုံး သက္ျပင္း ေတြ ခိုးခ်ရေလသည္။

” ဒီမွာ သူငယ္ခ်င္း…..ေနာက္တစ္ခါ အလႉလုပ္ရင္ ကိုယ္စားလို႔ရတဲ့ မုန္႔ပဲ သေရစာေလးႀကိဳတင္စီစဥ္ ေပးထား မွ ေပါ့” ဟူလို။
အထက္ပါ ျဖစ္စဥ္ ႏွစ္ခုအနက္ ကံစမ္းမဲ လက္မွတ္အေရာင္းသမေလး ေျပာေသာစကားမွာ သူ႕အတြက္ ေျပာ႐ိုး ေျပာစဥ္တစ္ခုျဖစ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ သူငယ္ ခ်င္းျဖစ္သူ၏ စကားမွာ ခင္မင္ရင္းႏွီးမႈကို အရင္းခံ၍ေျပာဆိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

တစ္စုံတစ္ဦးကို ထိခိုက္နာက်င္ ေစလိုေသာ ဆႏၵစိုးစဥ္းမၽွ မပါမွန္း ကၽြန္ ေတာ္တို႔ အားလုံးအသိပင္။ သို႔ေသာ္ တခ်ိဳ႕ေသာ စကားမ်ားသည္ မိမိဘက္က နစ္နာေစလိုေသာ ရည္႐ြယ္ခ်က္ မရွိဘဲ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ေျပာဆိုမိေပမယ့္ တစ္ဖက္ သားအတြက္ ပိႆာေလးေဘးပစ္ ဆို သလို အသက္႐ႉၾကပ္ခဲ့ရ ပါပေကာလား။ထိုေၾကာင့္လည္း “အေျပာမတတ္ေတာ့ ဆဲသလို” ဟု ေရွးလူႀကီးသူမမ်ား ဆို ဆုံးမခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။

တကယ္ေတာ့ စကားေျပာဆိုျခင္း အမႈကိစၥမွာ ပုံေသနည္းမရွိသလို ကမၻာ ေပၚရွိ မည္သည့္ တကၠသိုလ္မွာမဆို ဘ၀ တစ္သက္တာအတြက္ ျပည့္စုံ လုံေလာက္ ေသာ စကားေျပာနည္းကို ဘာသာရပ္ တစ္ခုအေနႏွင့္ သင္ၾကားပို႔ခ်ေပးႏိုင္ လိမ့္မည္ မထင္ပါ။ အေျခအေနႏွင့္ အခ်ိန္အခါကို မွန္ကန္စြာ တြက္ခ်က္ၿပီး ျဖတ္ထိုးဥာဏ္ျဖင့္ စကားကို လိုတိုး ပိုေလၽွာ႔ လုပ္ကာခ်ိန္ဆ ေျပာဆိုျခင္းကပင္ စကားေျပာနည္း အတတ္ပညာ၏ အေျခခံ တစ္ခုဟု မွတ္ယူႏိုင္ပါလိမ့္မည္။ ထို ေၾကာင့္လည္း”ဆိတ္ဆိတ္ေန ေထာင္ တန္”၊ “ဆိုေရးရွိက ဆိုအပ္လွသည္”ဟူေသာ ဆန္႔က်င္ဘက္ အနက္ ေကာက္ ယူႏိုင္သည့္ စကားပုံမ်ား ေပၚ ေပါက္လာ ရျခင္း ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။

အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ကၽြန္ ေတာ္တို႔ ေန႔စဥ္မိုးေသာက္ ေျပာဆို သုံးႏႈန္းေနၾကေသာ စကားလုံးမ်ားမွာ မျမင္ႏိုင္ေသာ တန္ခိုးဩဇာမ်ား ရွိၾက ေလသည္။ ထိုတန္ခိုးဩဇာကို မွန္မွန္ ကန္ကန္ ခ်ိန္ဆသုံးစြဲတတ္သူမ်ား အတြက္ အက်ိဳးမ်ားသေလာက္၊ တလြဲသုံးသူမ်ား အတြက္ ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳး မ်ားျပား လွေပသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ သည္ အမွားမကင္းေသာ ပုထုဇဥ္မ်ားပီပီ ေဒါသေၾကာင့္ ျဖစ္ေစ၊ မာန္မာနေၾကာင့္ ျဖစ္ေစ မၾကာခဏ ဆိုသလို စိတ္လိုက္ မာန္ပါ ေျပာဆိုမိတတ္ၾကေလသည္။

ထိုသို႔ စိတ္လိုက္မာန္ပါ ေျပာဆိုမိ ေသာ တဒဂၤ၌ “တုတ္ထိုးအိုးေပါက္၊ ေကာက္ပင္ ရိတ္လွီး၊ အိုးတန္ ဆန္ခတ္၊ ေရကူး ညာတင္……” အစရွိေသာ စကားေျပာဆို ျခင္းဆိုင္ရာ နည္းနာနိ ႆယ ဆယ္ပါးကို ေမ့ေလ်ာ့ေနတတ္ ၾကေလသည္။ သို႔ေသာ္ ေသြးေအးခ်ိန္မွာ ျပန္လည္ သုံးသပ္ ၾကည့္ေတာ့ ထိုအျပဳ သေဘာ မေဆာင္ေသာ ေျပာဆိုမႈမ်ားမွ အႏုတ္လကၡဏာ ျပေသာ ရလဒ္မ်ားကို သာ ျပန္လည္ရရွိ ေၾကာင္း အထင္အရွား ေတြ႕ရပါသည္။
တကယ္တမ္း စကားေျပာဆိုျခင္း အမႈကိစၥအထေျမာက္ဖို႔ရာ အနည္းဆုံး ေျပာသူႏွင့္ နားေထာင္သူႏွစ္ဦးရွိဖို႔ လိုအပ္သလို တစ္ဖက္သားမွာ မိမိအယူအဆ သေဘာထားအျမင္ကို အခါခပ္သိမ္း လက္ခံခ်င္မွ လက္ခံ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း သတိျပဳသင့္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ အမ်ားအားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ သေဘာထား ကြဲလြဲမႈေတြရွိတိုင္း မိမိအယူအဆ သာ မွန္ကန္ၿပီး တစ္ဖက္သား အယူအဆမွားယြင္းေၾကာင္း အခ်က္ အလက္ အကိုးအကား အခိုင္အမာျဖင့္ ဇြတ္အတင္းရွင္းျပတတ္ေလ သည္။

ထိုအခိုက္အတန္႔၌ လြတ္လပ္စြာ သေဘာထားကြဲလြဲခြင့္မွာ အတုံး အ႐ုံး က်ဆုံးေလေတာ့သည္။ အမွန္မွာ အေတြး အေခၚ အယူအဆတို႔ မည္သည္ သခ်ၤာတစ္ပုဒ္လို တစ္ထိုင္တည္း အမွားအမွန္ ဆုံးျဖတ္ရန္ ခက္ခဲလွေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ သတိမမူမိခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။
မည္သို႔ပင္ ဆိုေစကာမူ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ စကားေျပာဆိုျခင္း အမႈကို ေသတစ္ပန္ သက္တစ္ဆုံး ဆက္လက္ ျပဳလုပ္ရေပဦးမည္။
ထိုေၾကာင့္ ကာလ၊ ေဒသ၊ ပေယာဂ အေပၚမူတည္ၿပီး အမွားေပါင္း မ်ားစြာ ထပ္မံက်ဴးလြန္မိႏိုင္သလို ထိုအမွားမ်ားကို ျပင္ဆင္ လိုက္၊ တစ္ဖန္ ထပ္မွားလိုက္ႏွင့္သာ အခ်ိန္ကုန္လြန္သြားဖြယ္ ရွိပါသည္။

သို႔ေသာ္ခဲတံ မတိုခင္ ခဲဖ်က္ကုန္မသြားေစဖို႔ေတာ့ သတိထားရ ေပလိမ့္မည္။