ေတာင္သမန္အင္း ဝန္းက်င္မွ ေတာင္ထားဝယ္ဗိုလ္ အုတ္ဂူ

0
1053

မႏၲေလးၿမိဳ႕ကို ေရာက္တဲ့အခါတိုင္း ဆိုင္ကယ္တစ္စီးနဲ႔ ေလၽွာက္ပတ္ ျဖစ္ သည္။ မျဖစ္မေန ေရာက္ျဖစ္ေနတဲ့ ေနရာ ေတြကေတာ့ ေတာင္သမန္ဝန္းက်င္ေနရာ ေတြနဲ႔ အမရပူရၿမိဳ႕ ေဟာင္းတစ္ခြင္ပါပဲ။ အမရပူရ ၿမိဳ႕ေဟာင္းထဲေရာက္ခဲ့ရင္ ၿမိဳ႕ေတာ္ေစတီ ေလးဆူျဖစ္တဲ့ ေ႐ႊလင္း ပင္၊ ေ႐ႊစံကား ၊ ဆင္ႀကိဳေ႐ြဂူ၊ ေ႐ႊကြန္ အုပ္စတဲ့ေစတီေတြကို ေရာက္ျဖစ္ခဲ့သလို နန္းၿမိဳ႕ေဟာင္း အလယ္မွာရွိေနတဲ့ အမရ ပူရေခတ္နန္းေတာ္ႀကီးရဲ႕ လက္က်န္ အေဆာက္ အအုံႀကီးေတြကိုလည္း ၿခဳံ ေတြ တိုးၿပီး လိုက္ၾကည့္ဖူးပါတယ္။

တစ္ခါတစ္ေလေတာ့လည္း အမရပူရ နန္းၿမိဳ႕ ေဟာင္းအတြင္းမွာ ရွိေနခဲ့တဲ့ ဘိုးေတာ္ဘုရား အုတ္ဂူ၊ သာယာ၀တီ မင္းအုတ္ဂူနဲ႔ ဘႀကီးေတာ္ စစ္ကိုင္း မင္းရဲ႕ အုတ္ဂူတို႔ကိုလည္း သြားေရာက္ ေလ့လာလည္ပတ္ၿပီး ဂါရ၀ျပဳျဖစ္တယ္။
အမရပူရနန္း ၿမိဳ႕ေဟာင္းဝန္း က်င္ က ခြာလာၿပီးေနာက္မွာ ပုထိုး ေတာ္ႀကီးနဲ႔ အနီးအနားတဝိုက္က ေစတီေဟာင္းေတြ ေမႊၿပီး ေတာင္သမန္အင္းေျမာက္ဘက္ ကန္ေဘာင္တစ္ေလၽွာက္ ဆိုင္ကယ္ ေလးစီးလို႔ ဦးပိန္တံတားထိပ္ ဝန္းက်င္ ကို သြားလိုက္ေတာ့တာပဲ။ အဲဒီလို ျဖတ္သြားျဖစ္တဲ့အခါတိုင္း ေတာင္သမန္ အင္း နံေဘး ပတ္ဝန္းက်င္က အုတ္နံရံ အပိုင္းအစေတြနဲ႔ အုတ္ကုန္း႐ိုးႀကီးေတြကို ေတြ႕ရင္လည္း စိတ္ဝင္တစား ၾကည့္ခဲ့မိ ေသးတာပါ။ ဒါေတာင္မွ ေတာင္သမန္ အင္း အေနာက္ေျမာက္ေထာင့္အနားမွာ ရတနာပုံေခတ္က ေတာင္ထားဝယ္ ဗိုလ္တစ္ေယာက္ရဲ႕ အုတ္ဂူရွိေနခဲ့တာကို ကၽြန္ ေတာ္ မသိေသးဘဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။ အဲဒီလို ျဖစ္ခဲ့ရတာကလည္း သက္ဆိုင္ ရာ မွတ္တမ္းမွတ္ရာမ်ားကို ေလ့ လာခြင့္ မႀကဳံရေသးလို႔ပါ။
south-dawei-bo-fuel
တကယ္ေတာ့ စာမ်ားမ်ား ဖတ္ၿပီးမွ မ်ားမ်ားသြား သင့္ပါတယ္။ မွတ္တမ္းမွတ္ရာေတြကို ရွာေဖြမဖတ္႐ႈဘဲ သြားပဲသြားေနလို႔က ေတာ့ ေလ့လာေရးက ထင္သေလာက္ ခရီးမေပါက္လွပါဘူး။
အခုေတာ့ ဆရာေတာ္ကိုပညာ (အမရပူရ)ရဲ႕ “ေတာင္သမန္ဝန္းက်င္ သမိုင္းဝင္ေနရာမ်ား” ဆိုတဲ့ စာအုပ္မွာ ေဖာ္ျပထားလို႔ ေတာင္ ထားဝယ္ဗိုလ္ရဲ႕ အုတ္ဂူအေၾကာင္းနဲ႔ တည္ေနရာကို သိရပါၿပီ။ ဒီေတာ့ ထားဝယ္သားျဖစ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္က ရတနာပုံေခတ္အတြင္း ထားဝယ္သား (သို႔မဟုတ္) ထားဝယ္ အဆက္ႏြယ္ မင္းမႈထမ္းတစ္ေယာက္ရဲ႕ အုတ္ဂူဟာ ေတာင္သမန္ဝန္းက်င္မွာ ရွိေနတယ္ ဆိုတာကို သိလိုက္ရတဲ့အခါ မေန႔က ပဲေရာက္ခဲ့ေသးတဲ့ ေတာင္သမန္ ဝန္းက်င္ကို အဲဒီတုန္းက ထပ္ၿပီးသြား ရျပန္ပါတယ္။

ေတာင္သမန္ အင္းေစာင္းမွာ ေတာင္ထားဝယ္ဗိုလ္ရဲ႕ အုတ္ဂူရွိေနခဲ့ တာဟာ သူကြယ္လြန္တဲ့ေနရာ အနီးမွာ အုတ္ဂူတည္ထားခဲ့လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ေတာင္ထားဝယ္ဗိုလ္ဟာ ေတာင္သမန္ အင္းေစာင္းက ပုထိုးေတာ္ႀကီးေတာင္ ဘက္ သက်သီဟ ဘုရားပြဲေတာ္မွာ ကြယ္လြန္ခဲ့တာပါ။ ဘုရားပြဲမွာ မီး႐ႈး မီးပန္းပူေဇာ္ပြဲေတြ လုပ္ေနတုန္း မီးက်ည္ မွန္ၿပီး ပြဲခ်င္းၿပီး ေသဆုံးခဲ့ရတာ ျဖစ္ပါ တယ္။ မထင္မွတ္ဘဲ ေသဆုံးခဲ့ရတာ ပါပဲ။ ေတာင္ထားဝယ္ဗိုလ္ေလးဟာ မင္းတုန္းမင္းႀကီး အားထားရတဲ့ ကိုယ္ရံ ေတာ္ အမႈေတာ္ထမ္းတစ္ေယာက္ျဖစ္ခဲ့ၿပီး အေဝးၿမိဳ႕႐ြာမ်ားကို ေထာက္လွမ္းရတဲ့ အဖြဲ႕ထဲက အေထာက္ေတာ္ တစ္ေယာက္ လည္းျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ေယာမင္းႀကီး ဦးဖိုးလႈိင္ ခဏတာမၽွ ရာထူးက ခ်ခံထားရၿပီး အမရပူရမွာ အက်ယ္ခ်ဳပ္နဲ႔ ထားခံရျခင္းဟာ မင္းတုန္းမင္းႀကီးထံ ေတာင္ထားဝယ္ ဗိုလ္က ကုန္းေခ်ာၿပီး ေလၽွာက္တင္ခဲ့လို႔ ဆိုၿပီး တခ်ိဳ႕သမိုင္းဆရာမ်ားက ယူဆ ၾကပါတယ္။
ဆရာေတာ္ကိုပညာရဲ႕ စာအုပ္ထဲ မွာ ေဖာ္ျပထားခ်က္အရ ေတာင္ထား ဝယ္ဗိုလ္ရဲ႕ အုတ္ဂူဟာ ေတာင္သမန္အင္း ရဲ႕ အေနာက္ေျမာက္ေထာင့္က ပုထိုး ေတာ္ႀကီးရဲ႕ ေတာင္ဘက္ တန္ေဆာင္း အနားမွာရွိတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

တကယ္ ေတာ့ ပုထိုးေတာ္ႀကီးရဲ႕ ေတာင္ဘက္ တန္ေဆာင္းဆိုတာ အရင္ကသာရွိခဲ့ၿပီး အခုေခတ္လမ္းေတြ ေဖာက္လုပ္ထားလို႔ ဘာမွ မရွိေတာ့ပါဘူး။ ေတာင္ဘက္ တန္ေစာင္းရဲ႕ အပိုင္းအစမ်ားအျဖစ္ ေတာင္သမန္အင္းအစပ္ နားက အုတ္နံရံ အပိုင္းအစမ်ားကိုပဲ ေတြ႕ရေတာ့တာပါ။ အဲဒီအုတ္နံရံ အပိုင္းအစ အနီးအနား ဝန္းက်င္ျဖစ္တဲ့ ေတာင္သမန္အင္းရဲ႕ အေနာက္ေျမာက္ ေထာင့္နားမွာေတာ့ သစ္သား တံတားေလးထိုးထားတဲ့ နတ္ကြန္းလိုလို ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ ေလးလိုလို အေဆာက္အအုံေလးတစ္ ခုကို ေတြ႕ရပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ အဲဒါကို အရင္ကလည္း ဒီအေရွ႕နားက ျဖတ္သြားရင္ ေတြ႕ေနက်ပါ။ ဒါေပမယ့္ လည္း အဲဒီတုန္းကေတာ့ နတ္ကိုးကြယ္ ယုံၾကည္သူေတြ ပသထားတဲ့ နတ္ကြန္း တစ္ခုအျဖစ္ပဲ ထင္ထားမိပါတယ္။ အခုေတာ့ အဲဒါကိုပဲ ေတာင္ထားဝယ္ ဗိုလ္ရဲ႕အုတ္ဂူမ်ား ျဖစ္ေနမလားဆိုၿပီး အနီးအနားမွာ ေတြ႕ရတဲ့ ဦးေလးႀကီး တစ္ေယာက္ကို ေမးၾကည့္မိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ထင္သလိုပဲ အဲဒါဟာ ေတာင္ ထားဝယ္ဗိုလ္ရဲ႕ အုတ္ဂူျဖစ္ေၾကာင္း ေဒသခံျဖစ္တဲ့ ဦးေလးႀကီးက ေျပာျပ ပါတယ္။ အရင္အေဆာက္အဦပုံစံက အခုလိုမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ဘုန္းႀကီးပ်ံ ေလာင္ တိုက္ပုံစံကို အုတ္အဂၤေတနဲ႔ ေဆာက္လုပ္ ထားတာျဖစ္ၿပီး ေနာက္ပိုင္း ပ်က္စီး သြားလို႔ အခုလိုမ်ိဳး ပုံစံနဲ႔ေႏွာင္းလူေတြ ျပဳျပင္ တည္ေဆာက္တာျဖစ္ေၾကာင္း ဦးေလးႀကီးက ေျပာျပပါေသးတယ္ ။

အရင္က ေတာင္ထားဝယ္ဗိုလ္ မီးက်ည္မွန္ၿပီး ေသဆုံးတဲ့ေနရာမွာ မာလီတိုင္လို႔ေခၚတဲ့ ကၽြန္းတိုင္ႀကီး တစ္တိုင္ကို စိုက္ထူထားတယ္လို႔ သိရ ပါတယ္။ အုတ္ဂူကိုေတာ့ မာလီ တိုင္နဲ႔ ဝါးခုနစ္ျပန္စာ ေဝးတဲ့ေနရာ (လက္ရွိ အုတ္ဂူေနရာ)မွာ ျပဳလုပ္ထားတာပါ။ ေတာင္ထားဝယ္ဗိုလ္ရဲ႕ ဇနီးျဖစ္သူက လည္း အုတ္ဂူအနားမွာ သုံးခန္းပတ္လည္ အာ႐ုံခံ တန္းေဆာင္းႀကီး ႏွစ္ေဆာင္ ကိုေဆာက္ လုပ္ လႉဒါန္းခဲ့ေသးတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဒီလိုဆိုရင္ေတာ့ အရင္က ဒီေနရာမွာ ေတာင္ထားဝယ္ဗိုလ္ရဲ႕ အုတ္ဂူဟာ ထင္ထင္ရွားရွားနဲ႔ ခန္႔ခန္႔ ညားညား ရွိေနခဲ့မွာပဲ ယူဆရပါတယ္ ။

အခုအခ်ိန္မွာ ျမင္ေတြ႕ရတဲ့ ေတာင္ ထားဝယ္ဗိုလ္ရဲ႕ အုတ္ဂူပုံစံက အုတ္ခုံခံ ထားတဲ့ အုတ္ပလႅင္ေပၚမွာ ဘုရား ေက်ာင္းေဆာင္ ေသးေသးေလးကို တင္ထားပါတယ္။ ေက်ာင္းေဆာင္ ေသးေသးေလးထဲမွာမွ ဆင္းတုေတာ္ေသး ေသးေလးတစ္ဆူကို ထားရွိ ပူေဇာ္ထား တာပါ။ ေတာင္ထားဝယ္ဗိုလ္ရဲ႕ အထိမ္း အမွတ္အုတ္ဂူဟာ ေတာင္သမန္အင္းရဲ႕ အေနာက္ေျမာက္ ေထာင့္ေရစပ္နားက် ေရာက္ေနၿပီး ကန္ပတ္လမ္းကေန သစ္ သားတံတားေလးနဲ႔ ခံထိုးထားပါတယ္။ ဦးပိန္တံတားႀကီးဆီကို ေတာင္သမန္ အင္းရဲ႕ေျမာက္ဘက္ ကန္ပတ္လမ္းကေန သြားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေတာင္ထားဝယ္ ဗိုလ္ရဲ႕ အုတ္ဂူေလးကို လမ္းနေဘးမွာပဲ ထင္ထင္ရွားရွား ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ အလ်ဥ္းသင့္လို႔ ေတာင္ ထားဝယ္ဗိုလ္နဲ႔ သူကြပ္ကဲ အုပ္ခ်ဳပ္ရတဲ့ ေတာင္ထားဝယ္စု အမႈထမ္းအဖြဲ႕ အေၾကာင္း ေလ့လာမိသေလာက္ေလးကို ေဖာ္ျပခ်င္ပါတယ္။
ဘုရင့္မင္း ေနျပည္ေတာ္ေတြမွာ ေတာင္ထားဝယ္ဗိုလ္နဲ႔ ေျမာက္ထားဝယ္ ဗိုလ္တို႔ကို ခန္႔ထားၿပီး အမႈထမ္းေဆာင္ ေစခဲ့တာ ဟံသာ၀တီ ဆင္ျဖဴမ်ားရွင္ လက္ထက္ကတည္းက စခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ သကၠရာဇ္ ၉၂၈ ခုႏွစ္ နတ္ ေတာ္လဆန္း ၅ ရက္ေန႔မွာ စတင္တည္ ေတာ္မူတဲ့ ဟံသာ၀တီေ႐ႊၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးမွာ တံခါးေပါင္း ၂၀ ကို ထည့္သြင္း တည္ ေဆာက္ခဲ့ပါတယ္။

အဲဒီ တံခါးေတြထဲက ေတာင္ဘက္ မ်က္ႏွာ အေနာက္စြန္း တံခါးကို ထားဝယ္မင္းမႈထမ္းမ်ားကို တည္ ေဆာက္ေစၿပီး အဲဒီတံခါးကိုပဲ ထားဝယ္ တံခါးလို႔ အမည္မွည့္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဟံသာ၀တီ ေ႐ႊနန္းေတာ္ႀကီး ထဲမွာလည္း မွန္နန္းေဆာင္ရဲ႕ အေရွ႕ ေတာင္ယြန္းအရပ္မွာ ေတာင္ထားဝယ္ ေဆာင္နဲ႔ အေနာက္ေျမာက္ယြန္းအရပ္မွာ ေျမာက္ထားဝယ္ေဆာင္ကို ထည့္သြင္း ေဆာက္ လုပ္ေစခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဟံသာ၀တီေခတ္ကတည္းက အဲဒီလို ထည့္သြင္းေဆာက္လုပ္ခဲ့တဲ့ အစဥ္လာ ကိုယူၿပီးေနာက္ပိုင္း ျမန္မာမင္းတို႔ရဲ႕ ထီးနန္း တည္ေဆာက္တဲ့အခါ တိုင္း ေတာင္ထားဝယ္ေဆာင္နဲ႔ ေျမာက္ ထားဝယ္ေဆာင္တို႔ကို မျဖစ္မေန ထည့္ သြင္း တည္ေဆာက္ခဲ့တာပါ။ ျမန္မာမင္း တို႔ရဲ ေနာက္ဆုံး နန္းေတာ္ႀကီးျဖစ္တဲ့ မႏၲေလးက ျမနန္းစံေက်ာ္ေ႐ႊနန္းေတာ္ ႀကီမွာလည္း ထုံးစံအတိုင္း ေတာင္ ထားဝယ္ေဆာင္နဲ႔ ေျမာက္ထားဝယ္ ေဆာင္တို႔ကို ထည့္သြင္း တည္ေဆာက္ ခဲ့ပါတယ္။

ထားဝယ္နယ္သား မင္းမႈထမ္းတို႔ရဲ႕ သူေကာင္း သားေျမးတို႔ကို ေ႐ြးခ်ယ္ၿပီး ေတာင္ထားဝယ္ေဆာင္နဲ႔ ေျမာက္ ထားဝယ္ေဆာင္တို႔မွာ ေနရာခ်ထားေပး ခဲ့တာဟာလည္း ဟံသာ၀တီ ဆင္ျဖဴမ်ား ရွင္ရဲ႕ လက္ထက္ကတည္းက စတင္ခဲ့ တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ထားဝယ္ မင္းမႈထမ္းတို႔ စြဲၿမဲေနထိုင္ခဲ့တဲ့ အေဆာင္ေတြကို ေတာင္ထားဝယ္ေဆာင္၊ ေျမာက္ထားဝယ္ေဆာင္ဆိုၿပီး အစဥ္ အဆက္ ေခၚေဝၚလာခဲ့ၾကတာပါ။ အေလာင္းမင္းတရားရဲ႕ စတုတၳသားေတာ္ အမရပူရၿမိဳ႕တည္ နန္းတည္ ဘိုးေတာ္ မင္း တရားလက္ထက္မွာ ကိုယ္ရံေတာ္ ေျခာက္စုကို ဖြဲ႕စည္းေတာ္မူတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ေ႐ြးခ်ယ္ဖြဲ႕စည္းခဲ့တဲ့ အဖြဲ႕ ေတြကေတာ့ … ေတာင္ထားဝယ္ေဆာင္ မွာ အိပ္ဖန္တက္ေန ထမ္းေဆာင္ဖို႔ အတြက္ ေတာင္ထားဝယ္စု အမႈထမ္း၊ ေျမာက္ထားဝယ္ေဆာင္မွာ အိပ္ဖန္ တက္ေန ထမ္းေဆာင္ဖို႔အတြက္ ေျမာက္ ထားဝယ္စုအမႈထမ္း ၊ ေျမနန္း ေတာ္မွာ အိပ္ဖန္တက္ေန ထမ္း႐ြက္ဖို႔ အတြက္ ေျမာက္တစ္ရာ့ငါးဆယ္စု အမႈထမ္း၊ ေတာင္တစ္ရာငါးဆယ္စု မႈထမ္း၊ ေျမာက္ မာရဘင္အစု အမႈထမ္းနဲ႔ ေ႐ႊျပည္ မွန္ကင္းအစု အမႈထမ္းစတာေတြ ျဖစ္ပါ တယ္။

ေတာင္ထားဝယ္စု ကိုယ္ရံေတာ္ အမႈထမ္းဖြဲ႕ဖို႔အတြက္ ေၾကးမုံ၊ မုံေ႐ြး၊ ႏြားထိန္း၊ ႐ြာပုလဲ၊ ခင္မြန္၊ ရဲထြက္၊ ပုတလင္၊ ေဘာက္၊ ကင္းစမ္း၊ ခုံျငင္းဆိပ္၊ အင္တိုင္း၊ အင္းမ၊ ေျမနက္၊ ဝက္ခဲနဲ႔ ကုံတစ္ …. စတဲ့႐ြာေတြက အ႐ြယ္ ေကာင္းၿပီး က်န္းမာသန္စြမ္းတဲ့ သူေတြ ကိုမွ ေ႐ြးခ်ယ္ေခၚယူၿပီး ဖြဲ႕စည္းခဲ့ တာပါ။ ေ႐ြးခ်ယ္ၿပီးတဲ့ ေတာင္ထားဝယ္ အမႈထမ္းစုဝင္မ်ားရဲ႕ လက္ယာဘက္ လက္ဖမိုးမွာ ေျခေသၤ့႐ုပ္ထိုးၿပီး ေဆး မွတ္ေစခဲ့ပါတယ္။
မင္းတုန္း မင္းတရားႀကီးနဲ႔ သား ေတာ္သီေပါမင္းလက္ထက္ေတြမွာ ေတာင္ထားဝယ္၊ ေျမာက္ထားဝယ္ ကိုယ္ရံေတာ္ အမႈထမ္း အေပါင္းတို႔ဟာ ရွင္ဘုရင္နဲ႔ အနီးကပ္ဆုံးေနၿပီး အမႈ ေတာ္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ေၾကာင္း သိရပါ တယ္။ ေတာင္ထားဝယ္စုမွာ အမႈ ထမ္း ေပါင္း ၆၇၅ ေယာက္ရွိၿပီး တစ္ေယာက္ ကို လစာ ၁၁ က်ပ္ခြဲစီေလာက္ ရၾကတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ အခု ေတာင္ သမန္အင္းေစာင္းမွာ ေတြ႕ရတဲ့ အုတ္ဂူ ပိုင္ရွင္ ေတာင္ထားဝယ္ဗိုလ္ဟာ ေတာင္ ထားဝယ္စု ကိုယ္ရံေတာ္ အမႈထမ္းေပါင္း ၆၇၅ ေယာက္ကို ကြပ္ကဲအုပ္ခ်ဳပ္ရတဲ့ ထားဝယ္သား သို႔မဟုတ္ ထားဝယ္ အဆက္ ဗိုလ္တစ္ေယာက္ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း တခ်ိဳ႕ သုေတသီ မ်ားက ယူဆၾကပါ တယ္။

အကိုးအကား-
၁) ေတာင္သမန္ဝန္းက်င္ သမိုင္းဝင္ ေနရာမ်ား (ကိုပညာ – အမရပူရ )
၂) ထားဝယ္ဥဒါန္း ( ေမာင္သန္းေဆြ – ထားဝယ္)