လက္ဝတ္ ရတနာမ်ားက ေျပာသည့္ သမိုင္း

0
680

ၿပီးခဲ့တဲ့ သႀကၤန္ မတိုင္ခင္ေလး ကပါ။ တနသၤာရီတိုင္း ၿမိတ္ခ႐ိုင္ထဲက တနသၤာရီၿမိဳ႕မွာ လက္ဝတ္ရတနာေတြ ထည့္ထားတဲ့ အိုးတစ္လုံး တူးေဖာ္ ေတြ႕ရွိခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ သတင္းတစ္ခုကို ၾကားလိုက္ ရပါတယ္။

သတင္းၾကား ၾကားခ်င္း ေတြ႕ရွိရတဲ့ ပစၥည္းေတြ အေၾကာင္း အေသးစိတ္ သိခ်င္ေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္ အေနနဲ႔ အဲဒီပတ္ဝန္းက်င္နဲ႔ ဆက္စပ္မႈ မရွိခဲ့တာေၾကာင့္ ေနာက္ထပ္ ထြက္ေပၚ လာမယ့္ သတင္းစကားေတြကိုပဲ ေစာင့္ေမၽွာ္ ေနရပါတယ္။
သိပ္မၾကာခင္မွာပဲ ဧၿပီလ ၂၇ ရက္ေန႔ထုတ္ တနသၤာရီဂ်ာနယ္မွာေတာ့ တူးေဖာ္ ေတြ႕ရွိခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ ရတနာ ေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ သတင္းတစ္ခု ပါလာတာကို ဖတ္ရပါတယ္။yadana-tanintharyi
ဂ်ာနယ္ပါ သတင္းအရ မတ္လ ေနာက္ဆုံးအပတ္အတြင္း တနသၤာရီၿမိဳ႕မွ ၿမိဳ႕ဦး ပရိယတၱိေက်ာင္းမွာ အေဆာက္ အအုံ ေဆာက္လုပ္ဖို႔ ေျမတူး၊ ေျမၫွိ လုပ္ေတာ့ ေျမအိုးနဲ႔ ထည့္ထားတဲ့ လက္ ဝတ္ရတနာမ်ားကို ေတြ႕ရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
တူးေဖာ္ ေတြ႕ရွိရတဲ့ အိုးထဲမွာ ေငြနဲ႔ ျပဳလုပ္ထားတဲ့ ေငြစလြယ္၊ လက္ ပတ္၊ ေျခခ်င္း အပါအဝင္  အမ်ိဳးအစား ၄၀ ေက်ာ္နဲ႔ ေ႐ႊနဲ႔ ျပဳလုပ္ထားတဲ့ ဆံထိုး၊ လက္စြပ္၊ နားကပ္စတဲ့ လက္ဝတ္ရတနာ ၂၄ မ်ိဳးတို႔လည္းပါရွိတယ္လို႔ သိရပါ တယ္။
ေ႐ႊထည္ ပစၥည္းမ်ားရဲ႕ စုစုေပါင္း အေလးခ်ိန္က ၉ က်ပ္သားေလာက္ ရွိတယ္လို႔ သိရၿပီး တူးေဖာ္ေတြ႕ရွိရတဲ့ ပစၥည္းမ်ားကို ၿမိဳ႕ဦးေက်ာင္း ဆရာေတာ္ က ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ထားတယ္ ဆိုတဲ့အေၾကာင္း ဂ်ာနယ္သတင္းမွာ ေဖာ္ျပထား ပါတယ္။
အဲဒီ သတင္းကို ဖတ္ရေတာ့ တူး ေဖာ္ေတြ႕ရွိမႈနဲ႔ ပက္သက္ၿပီး အရမ္းကို စိတ္ဝင္စားမိပါတယ္။ အိုးနဲ႔ ထည့္ျမႇဳပ္ ထားတဲ့ လက္ဝတ္ရတနာအျပင္ အဲဒီ ေခတ္က ရာထူးရွိသူ တစ္ေယာက္ရဲ႕ အေဆာင္အေယာင္ေတြျဖစ္တဲ့ ေငြစ လြယ္တို႔ လက္ပတ္တို႔ ပါေနတယ္ဆို လို႔ပါ။
ေနာက္ၿပီး အဲဒီေရွးေဟာင္းပစၥည္း ေတြကို ပညာရွင္မ်ားက ဘယ္လို ေကာက္ခ်က္ခ်မလဲ ဆိုတာကိုလည္း အရမ္းကို စိတ္ဝင္စားေနမိပါတယ္။ ဒီ ေတာ့ အိုးထဲမွာ ပါရွိတဲ့ လက္ဝတ္ လက္စားေတြရဲ႕ ပုံစံေတြကို ေသေသ ခ်ာခ်ာေလး ျမင္ခ်င္ေသးတာမို႔ နီးစပ္ရာ ေဒသခံ တစ္ေယာက္ေယာက္နဲ႔ ခ်ိတ္ ဆက္ေပးဖို႔ရာ တနသၤာရီဂ်ာနယ္က အယ္ဒီတာကိုပဲ အကူအညီေတာင္း ရေတာ့တာပါပဲ။ အယ္ဒီတာရဲ႕ ခ်ိတ္ ဆက္ေပးမႈအရ တနသၤာရီၿမိဳ႕နယ္ စာေရးဆရာအသင္း ဥကၠ႒ျဖစ္သူ ဦးသန္းစိုးဝင္းနဲ႔ ဆက္သြယ္မိၿပီး အခု တင္ျပထားတဲ့ ဓာတ္ပုံေတြကို ရခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
တူးေဖာ္ရရွိခဲ့တဲ့ ပစၥည္းေတြနဲ႔ ပတ္ သက္ၿပီး ဦးသန္းစိုးဝင္းက ဂ်ာနယ္မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့အတိုင္းပဲ ဖုန္းကေန တဆင့္ ေျပာျပပါတယ္။ တနသၤာရီၿမိဳ႕မွာ အခုလို တူးေဖာ္ေတြ႕ရွိတာလည္း တိုင္း ေဒသႀကီး အစိုးရကတဆင့္ သက္ဆိုင္ရာ ဌာန(ဗဟို)အထိ အေၾကာင္းအၾကား ထားၿပီးၿပီလို႔လည္း သိရပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ အခုခ်ိန္ထိေတာ့ သက္ ဆိုင္ရာဌာနက ပညာရွင္မ်ား လာေရာက္ ေလ့လာၿပီး သုေတသနျပဳတာမ်ိဳးေတာ့ မရွိေသးပါဘူးလို႔ သိရပါတယ္။ ကၽြန္ ေတာ့္အေနနဲ႔ကေတာ့ တူးေဖာ္ ေတြ႕ရွိတဲ့ ပစၥည္းေတြနဲ႔ ပက္သက္တဲ့ အေၾကာင္း အရာ အခ်က္အလက္ေတြကို အျမန္ဆုံး သိခ်င္ေနမိပါတယ္။ ပစၥည္းေတြရဲ႕ ေခတ္ကာလ သတ္မွတ္ခ်က္နဲ႔ အႏုစိတ္ ေဖာ္ထားတဲ့ လက္ရာေတြဟာ ဘယ္ ေနရာ ဘယ္ေဒသက ယဥ္ေက်းမႈ လက္ ရာေတြနဲ႔ ဆက္ႏြယ္မႈ ရွိေနသလဲ ဆို တာေတြ၊ ေတြ႕ရွိရတဲ့ ပစၥည္းေတြ အေပၚ ခ်မွတ္ထားတဲ့ ေကာက္ခ်က္ခ်မႈေတြနဲ႔ အဲဒါေတြနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး တနသၤာ ရီၿမိဳ႕ရဲ႕ သမိုင္းေၾကာင္းကို ဘယ္ေလာက္ မ်ားမ်ား ေရွ႕ဆက္ေျပာႏိုင္ၿပီလဲ ဆိုတာ ေတြကို အရမ္းသိခ်င္ ေနမိပါတယ္။ တကယ္လည္း အခု ေတြ႕ရွိခဲ့တဲ့ ပစၥည္းေတြေၾကာင့္ အရင္ကထက္ ဒီေဒသရဲ႕ သမိုင္းေၾကာင္း ကို ပိုၿပီးေျပာႏိုင္လာ ေတာ့မွာပါ။ ဒါေပမယ့္လည္း ဒါေတြက ပညာရွင္ေတြ လုပ္ရမယ့္ အလုပ္ေတြသာ ျဖစ္တာမို႔ သူတို႔ဆီက အစီရင္ခံစာေတြ ထြက္ေပၚ လာတဲ့အထိ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စိတ္ရွည္ လက္ရွည္နဲ႔ ေစာင့္ေမၽွာ္ေနဖို႔ပဲ ရွိပါတယ္။
လူ႕စိတ္ဆိုတာ  ခက္ေတာ့ အခက္ သားပါပဲ။ ေနာက္ မၾကာမီ သိရေတာ့မယ့္ အေၾကာင္းကိစၥတစ္ခုကို ခ်က္ခ်င္း လက္ငင္းႀကီးကို သိခ်င္ေနမိျပန္တာပါ။ ဒီေတာ့ တူးေဖာ္ေတြ႕ရွိရတဲ့ ေရွးေဟာင္း လက္ဝတ္ ရတနာေတြ ထဲက ကၽြန္ေတာ္ ဆီေရာက္ေနတဲ့ ပုံတခ်ိဳ႕ကို အဲဒါေတြနဲ႔ ပက္သက္ၿပီး ကၽြမ္းက်င္မႈရွိတဲ့ သူငယ္ ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ဆီ ပုံေတြပို႔ၿပီး အကဲ ျဖတ္ခိုင္းပါေတာ့တယ္။
သူတို႔ကို ဒီရတနာ ပစၥည္းေတြနဲ႔ ပက္သက္လို႔ ဘာမွ ႀကိဳမေျပာ ထားခဲ့ ပါဘူး။ သူတို႔က ပုံကိုသာ ေတြ႕ရတာမို႔ အတုအစစ္ကိုေတာ့ ခြဲျခားမသိႏိုင္ ပါဘူးတဲ့။ အတုအစစ္ကို မၾကည့္ပါနဲ႔ ဘယ္ေခတ္လက္ရာဆိုတာကိုသာ ေျပာျပ ေပးပါလို႔ ေတာင္းဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ပို႔ထားတဲ့ ပုံေတြထဲက ပုံတစ္ပုံမွာပါတဲ့ ေ႐ႊလက္ဝတ္ရတနာမ်ားဟာ ပ်ဴေခတ္ လက္ရာ ပစၥည္းေတြျဖစ္တယ္ဆိုၿပီး ႏွစ္ေယာက္စလုံးက ေျပာပါတယ္။
မေမၽွာ္လင့္ထားတဲ့ အေျဖပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္အေနနဲ႔ အဲေလာက္ထိ မမွန္း ထားဘူးလို႔ ေျပာရင္ ပိုမွန္ပါတယ္။ သူတို႔ ခန္႔မွန္းေပးသလို ပ်ဴေခတ္ပစၥည္း အမွန္ျဖစ္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ ဘယ္ေလာက္ ေကာင္းလိမ့္မလဲ။ အရင္က” တနသၤာရီ ပ်ဴ “ဆိုတဲ့ စကားလုံးကို ခပ္တိုးတိုး ေလးသာ ေရးၾက၊ ေျပာၾက လုပ္ေနရာ ကေန အခုဆိုရင္ ဒီေနရာ ဒီေဒသဟာ ပ်ဴေခတ္ ကတည္းက တိုးတက္ စည္ပင္ ေနခဲ့တဲ့ ေနရာျဖစ္တယ္ဆိုတာကို က်ယ္ က်ယ္ေလာင္ေလာင္ေလး ေျပာႏိုင္လာ ၿပီေပါ့။
ကၽြန္ေတာ္က ကိုယ့္အေတြးနဲ႔ ကိုယ္ ေပ်ာ္ေနမိပါတယ္။ မိတ္ေဆြ ႏွစ္ ေယာက္ ခန္႔မွန္းေပးတဲ့ အေျဖက အတည္ျပဳ ေၾကညာလို႔ရတာ မဟုတ္ေပ မယ့္လည္း ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ သိခ်င္စိတ္ ကိုေတာ့  အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ ေျဖေဖ်ာက္ ေပးႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ခန္႔မွန္းေပးတဲ့ သူ ေတြက ပညာရွင္မ်ားေတာ့ မဟုတ္ၾကပါ ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေရွးေခတ္လက္မႈ ပစၥည္းေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဝါသနာအရ အခ်ိန္ယူၿပီး ေလ့လာ လိုက္စားလာခဲ့တဲ့ သူေတြျဖစ္ၾကတယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ သိထားပါ တယ္။
ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ပါ။ အခုလို ေရွးေဟာင္းပစၥည္းေတြ ေတြ႕ရွိမႈက တနသၤာရီၿမိဳ႕ သမိုင္းေဖာ္ေဆာင္မႈအတြက္ အရမ္းကို တန္ဖိုးရွိတယ္လို႔ ဆိုရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အဲဒီပစၥည္းကို ေလ့လာ ဆန္းစစ္ သုေတသနျပဳလုပ္ၿပီး ရရွိလာတဲ့ အေျဖ ေတြေၾကာင့္  ဒီနယ္ဒီေဒသရဲ႕ အေၾကာင္း ပိုၿပီး ျပည့္ျပည့္စုံစုံ သိလာရမွာ ျဖစ္ သလို အရင္သိထားတဲ့ သမိုင္းေၾကာင္း ဟာလည္း တစ္မ်ိဳးတစ္ဖုံ ေျပာင္းလဲခ်င္ ေျပာင္းလဲ သြားႏိုင္လို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း ယဥ္ေက်းမႈ အဆင့္ျမင့္မားစြာနဲ႔ ၿမိဳ႕ ျပ ႏိုင္ငံအဆင့္အထိ တူေထာင္သြားၾကတဲ့ ပ်ဴေတြအေၾကာင္း လက္လွမ္းမီသေလာက္ ေလ့လာ ၾကည့္ဖူးပါတယ္။ ပညာရွင္မ်ား သုေတသနျပဳၿပီး ေဖာ္ထုတ္ ေရးသား ၾကရာမွာ ျမန္မာျပည္ အလယ္ပိုင္း ေဒသဝန္းက်င္မွာ ထြန္းကားခဲ့တဲ့ ပ်ဴၿမိဳ႕ ေတာ္ႀကီးေတြ အေၾကာင္းေတြကိုပဲ အဓိက ေရးသား ေဖာ္ထုတ္ထားၾကတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။
ထားဝယ္ေဒသမွာရွိတဲ့ သာဂရၿမိဳ႕ ေဟာင္း အပါအဝင္အျခား ၿမိဳ႕ေဟာင္း မ်ားက ပ်ဴယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အေထာက္အထားေတြ ေတြ႕ေနခဲ့ရေပ မယ့္လည္း တနသၤာရီေဒသက ပ်ဴ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ပက္သက္ၿပီး ပညာရွင္ မ်ားရဲ႕ တိက်ထင္ရွားတဲ့ မွတ္ခ်က္ ခ်မႈမ်ိဳးနဲ႔ ထင္ထင္ရွားရွား ေဖာ္ထုတ္ ေရးသားၾကတာေတြက ေတာ္ေတာ္ကို ရွားပါး ေနပါေသးတယ္။ အဲလိုျဖစ္ ေနရတာဟာ ေတြ႕ရွိခ်က္မ်ား အေပၚ အေသအခ်ာ ေလ့လာသုေတသန မျပဳ ရေသးလို႔ ဒါမွမဟုတ္ တိက်ခိုင္လုံတဲ့ အေျဖတစ္ခုကို ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ရရွိခဲ့တဲ့ အေထာက္ထားေတြက မလုံ ေလာက္ ေသးတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ေဒသခံမ်ား အေနနဲ႔ကလည္း ပညာရွင္ မ်ား သုေတသနျပဳႏိုင္ေလာက္တဲ့အထိ လုံေလာက္တဲ့ အေထာက္ထားေတြ တင္ျပ ႏိုင္ရမွာပါ။ အဲဒီလို တင္ျပႏိုင္ဖို႔အတြက္ တနသၤာရီတစ္တိုင္းလုံးက ေရွးေခတ္ လူ႕ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ပက္သက္တဲ့ ေရွး ေဟာင္းပစၥည္း အေထာက္အထားမ်ားကို ေသေသခ်ာခ်ာနဲ႔ စည္းစနစ္က်က် စု စည္းထိန္းသိမ္းတတ္ဖို႔ အထူးလိုအပ္ လွပါတယ္။ကၽြန္ေတာ္တို႔ တနသၤာရီေဒသ ဟာ အိမ္နီးခ်င္း ႏိုင္ငံတစ္ခုနဲ႔ နယ္ေျမခ်င္း ထိ စပ္ေနၿပီး အဲဒီႏိုင္ငံနဲ႔လည္း လြယ္ကူ စြာ ကူးလူးႏိုင္ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီလို အေျခေနမ်ိဳးမွာ ကိုယ့္ေဒသ အတြင္းက ေရွးေဟာင္း ယဥ္ေက်းမႈ ပစၥည္းမ်ား ေပ်ာက္ကြယ္ႏိုင္တဲ့ အႏၲရာယ္ကလည္း ေတာ္ေတာ္ ႀကီးမား ပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားလည္း ဆုံး႐ႈံးကုန္ၿပီလို႔ သိရပါတယ္။ တကယ္ ေတာ့ ကိုယ့္ေဒသအတြင္းက သမိုင္း အေထာက္ထား ပစၥည္းေတြ ဆုံး႐ႈံး ေပ်ာက္ကြယ္သြားရျခင္းဟာ ကိုယ့္ႏိုင္ငံ၊ ကိုယ့္ေဒသရဲ႕ သမိုင္းေၾကာင္းကို ေဖာ္ ထုတ္ရာမွာ ႀကီးမားတဲ့ ဆုံး႐ႈံးမႈႀကီး ေတြ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ေဒသခံမ်ား အေနနဲ႔က လည္း ေကာင္းေကာင္းႀကီးကို နားလည္ တတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။
အခု တနသၤာရီၿမိဳ႕မွာ တူးေဖာ္ ေတြ႕ရွိရတဲ့ ေရွးေဟာင္းရတနာ ပစၥည္း မ်ားကို သက္ဆိုင္ရာ ဌာနက လာေရာက္ သုေတသန ျပဳႏိုင္ေအာင္ ၿမိဳ႕ဦးေက်ာင္း ဆရာေတာ္က စနစ္တက် ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ထားတယ္လို႔ သိရေတာ့ အေတာ္ပဲ အားရ ေက်နပ္မိပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ေဒသခံမ်ားကလည္း ကိုယ့္ ၿမိဳ႕၊ ကိုယ့္ေဒသ သမိုင္းေၾကာင္း အမွန္ကို ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ဖို႔ အမွန္တကယ္ လိုလားၾက ၿပီး သမိုင္းအေထာက္ထားေတြ ျဖစ္တဲ့ ေရွးေဟာင္းပစၥည္းမ်ားကို တန္ဖိုးထား ထိန္းသိမ္းထား ရေကာင္းမွန္းလည္း သိလာၾကၿပီလို႔ ဆိုပါတယ္။အဲဒီလို ၾကား ရတာဟာလည္း တကယ္ကို ဝမ္းသာစရာ ပါ။ တနသၤာရီၿမိဳ႕ဆိုတာ ခရစ္ ၁၃ – ၁၄ ရာစုကတည္းက ၿမိဳ႕ အျဖစ္ အထင္ကရ တည္ရွိေနခဲ့တဲ့ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ျဖစ္ၿပီး ယိုးဒယားတို႔ရဲ႕ အဓိက ပင္လယ္ဆိပ္ကမ္း ၿမိဳ႕ႀကီး တစ္ၿမိဳ႕လည္း ျဖစ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ အေရွ႕တိုင္းနဲ႔ အေနာက္တိုင္းတို႔ ကုန္စည္ ဖလွယ္ရာေဒသႀကီး တစ္ခုျဖစ္ခဲ့သလို ႏိုင္ငံျခားသား လူမ်ိဳးေပါင္းစုံ ဝင္ထြက္ သြားလာ က်က္စားရေလာက္ေအာင္ အထိ အဓိက အခ်က္အခ်ာက်ၿပီး စည္ကား လွတဲ့ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
တနသၤာရီဆိုတဲ့ နာမည္ဟာ ေခတ္ ၿပိဳင္ မွတ္တမ္းမ်ားအရ ခရစ္ ၁၂ ရာစု ေႏွာင္းပိုင္းေလာက္ကတည္းက ထင္ထင္ ရွားရွား ရွိေနခဲ့တဲ့ ေဒသနာမည္ တစ္ခုပါ။ အဲဒီနာမည္ကလည္း အဓိပၸာယ္ အမ်ိဳးမ်ိဳး နဲ႔ ပေဟဋိဆန္လြန္း လွသလို ၿမိဳ႕ရဲ႕ သမိုင္း ေၾကာင္း ကလည္း ႐ႈပ္ေထြးၿပီး စိတ္ဝင္ စားဖို႔ ေကာင္းလွပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္မို႔ ဒီလို အစဥ္အလာရွိခဲ့တဲ့ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕အေၾကာင္း အေသခ်ာ ေလ့လာႏိုင္ၾကေစဖို႔ မၾကာခဏ ေတြ႕ရ ေလ့ရွိတဲ့ သမိုင္း အေထာက္အထားေတြကို အေျခခံၿပီး တနသၤာရီၿမိဳ႕ရဲ႕ သမိုင္း အေၾကာင္းကို ပိုမို ထင္ရွားစြာ ေဖာ္ထုတ္ လာႏိုင္ ၾကပါေစေၾကာင္း ဆႏၵျပဳလိုက္ရ ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ။
မွတ္ခ်က္ ။   ။ ေဖာ္ျပပါ ဓာတ္ ပုံမ်ားပို႔ေပးခဲ့ေသာ ကိုသန္းစိုးဝင္းႏွင့္ ဇနီးအား အထူးေက်းဇူးတင္ရွိပါသည္။