ေရဆန္လမ္းမွာ အလြမ္းေတြေ၀

0
633

အတီးမန္းရွာေရ အတီးက အတီးရဲ ့ယံုၾကည္ခ်က္ေတြ အတီးရဲ ့အခ်စ္ေတြကို က်မတို ့ ကရင္အမ်ဳိးသားထုအတြက္သာမက တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးေပါင္းစံုကိုပါ ေ၀ငွထားခဲ့ၿပီး ေဟာဒီ ကမၻာ ႀကီးထဲကေန သူရဲေကာင္းပီသစြာနဲ ့ထြက္ခြာသြားခဲ့ေပမယ့္ က်မတို ့ကေတာ့ အတီးရဲ ့အေၾကာင္းေတြကို သတိတရနဲ ့ မေမာႏိုင္မပမ္းႏိုင္ ေျပာၾကရဦးမွာပါ၊ အတီးေသြးနဲ ့ခင္းခဲ့တဲ့၊ အတီးယံုၾကည္ေမ်ွာ္လင့္တဲ့ ခရီးဆံုးပန္းတိုင္ဆီကို ဆက္လက္ ခ်ီတက္ရဦးမွာပါ။

10550976_1544773249118530_1143168014500058420_n

အတီးက်ဆံုးခဲ့တဲ့ ညက ေကာ္သူးေလေကာင္းကင္ယံမွာ ၾကယ္ႀကီးတလံုး လင္းလက္ခဲ့တယ္ အတီးေရ၊ အဲဒီၾကယ္ႀကီးကို ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚကပဲၾကည့္ၾကည့္၊ ပဲခူးရိုးမေပၚကပဲ ၾကည့္ၾကည့္၊ ေဒါနေတာင္စဥ္ ေတာင္တန္းေပၚက ၾကည့္ၾကည့္၊ သံလြင္ ေသာင္းရင္းနဲ ့ ယြန္စလင္းကမ္းနံေဘးကပဲ ၾကည့္ၾကည့္။ ရြန္းျမလင္းလက္ေနတာကို ေတြ ့ရတယ္၊ အဲဒီၾကယ္ႀကီးရဲ ့ လင္းလက္မွဳမွာ တည္ၾကည္တဲ့ သစၥာ တရားေတြ။ ျမင့္ျမတ္မွဳ၊ စြန္ ့လႊတ္မွဳ၊ အနစ္နာခံမွဳ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းမွဳေတြပါတယ္၊ တကယ္ေတာ့ အဲဒီၾကယ္ႀကီးဟာ က်မတို ့အားလံုးကို ခြန္အားမ်ားစြာေပးခဲ့တဲ့ ပဒိုမန္းရွာလားဖန္းဆိုတဲ့ ၾကယ္ႀကီးပါပဲ အတီးရယ္။

ပဒိုမန္းရွာလားဖန္းဆိုတဲ့ အတီးကို ေတာ္လွန္ေရးခရီးတေကြ ့မွာ စၿပီးေတြ ့ခဲ့ရေပမယ့္လို ့ ေတာ္လွန္ေရးအေပၚထားတဲ့ အတီးရဲ ့ယံုၾကည္ခ်က္ေတြနဲ ့ အတီးရဲ့ သစၥာတရားေတြကေတာ့ က်မဘ၀ သက္ဆံုးတိုင္ေအာင္ သတိတရ ရွိေနဦးေတာ့မွာပါ၊ အတီးဟာ က်မဆံုဖူး ေတြ ့ဖူးတဲ့ ကရင္အမ်ဳိးသားေခါင္းေဆာင္ေတြထဲမွာ ထူးျခားတဲ့ ေခါင္းေဆာင္တဦးပါ၊ က်မအတြက္ေတာ့ အတီးဟာ ေခါင္းေဆာင္တဦးျဖစ္ ရံုမက ဖခင္ဆိုလည္းဟုတ္၊ ဆရာသမားဆုိလည္းဟုတ္၊ ရဲေဘာ္ရဲဘက္လည္းဟုတ္၊ ေရးေဖာ္ေရးဖက္ဆိုလည္း ဟုတ္ခဲ့တယ္။

ေတာ္လွန္ေရးရဲ ့ ဗဟိုဌာနခ်ဳပ္ႀကီးတခုျဖစ္တဲ့ မာနယ္ပေလာ ေသာင္းရင္းျမစ္ကမ္းနံေဘးက ဥယ်ာဥ္ၿခံတခုထဲမွာ အတီးကို က်မ စၿပီးေတြ ့ခဲ့ရတာပါ၊ ကရင္ပုဆိုးအေဟာင္းတထည္ကို ခပ္တိုတို၀တ္ၿပီး ဓားမႀကီးတေခ်ာင္းနဲ ့ ေပါင္းျမက္ေတြရွင္းေနတဲ့ အတီးကို ေတြ ့လိုက္ရတုန္းက က်မယံုေတာင္ မယံုခဲ့ဘူး၊ အဲဒီကတည္းက ငါတို ့ေခါင္းေဆာင္ႀကီးဟာ ရိုးသားလိုက္တာ။ ႏွိမ့္ခ်လိုက္တာ။ ေတာ္လွန္ေရးသမားပီသ လိုက္္တာဆိုၿပီး က်မ ေလးစားဂုဏ္ယူခဲ့ရတာပါ။

အဲဒီေနာက္ေတာ့ မာနယ္ပေလာ ေသာင္းရင္းျမစ္ကမ္းနံေဘးက အတီးတို ့ရဲ ့အိမ္ေလးကို က်မတို ့ မၾကာခဏေရာက္ခဲ့တယ္။ အတီးနဲ ့မူဂါး စိုက္ပ်ဳိးထားတဲ့ အသီးအႏံွမ်ဳိးစံုကို က်မတို ့စားသံုးခဲ့တယ္။ အတီးတို ့ ရဲ ့ ေတာ္လွန္ေရးျဖတ္သန္းမွဳ။ စြန္ ့လႊတ္အနစ္နာခံမွဳ။ ကရင္ေတာ္လွန္ေရး သမိုင္းအစ။ အလွည့္အေျပာင္း။ အခ်ဳိးအေကြ ့ အတက္အဆင္းေတြကို က်မတို ့ သင္အံေလ့လာခဲ့ရတယ္၊ “ေတာ္လွန္ေရး သမားေကာင္းေတြဟာ အရာရာကို ေပးဆပ္ရဲၾကတယ္၊ စိတ္ေနစိတ္ထား ႏွိမ့္ခ်တယ္။ လိုအပ္ရင္ သူတို ့ အသက္ကိုေတာင္ေပးၾကဖို ့ ၀န္မေလးၾကဘူး။ ကရင္ေတာ္လွန္ေရးထဲမွာ ဒီလိုေပးဆပ္သြားတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြ ရဲေဘာ္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္”လို ့ အတီးေျပာခဲ့တယ္ေနာ္၊
အတီးေျပာခဲ့တဲ့ စကားအတိုင္းပဲ အတီးကိုယ္တိုင္က်မတို ့ကို လက္ေတြ ့လုပ္ေဆာင္ျပသခဲ့တယ္ေနာ္။

မယ္သေရာထာ တိုင္းရင္းသားႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲႀကီး က်င္းပၿပီးတဲ့ေနာက္ ေကအဲန္ယူ တပ္မဟာ(၆)ေဒသကို န၀တက အင္အားအလံုးအရင္းနဲ ့ ထိုးစစ္ဆင္ေတာ့ တပ္မဟာ(၆) အေျခခံေဒသက ျပည္သူေတြဟာ ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ကို ကမၻာပ်က္သလို ထြက္ေျပးလာၾကတယ္၊ ကေလးသူငယ္ေတြ၊ သားသည္မိခင္ေတြ မသန္စြမ္းတဲ့သူေတြ။ သက္ႀကီးရြယ္အိုေတြဟာ ဘယ္သူ ့ဘယ္သူမွ မကူႏိုင္မကယ္ႏိုင္ဘဲ ေျပးလႊားေနရတဲ့အခ်ိန္မွာ ပလိုင္းရွည္ႀကီးတလံုးကို ေက်ာမွာပိုး။ ႏို ့စို ့ကေလးတဦးကို ရင္ဘတ္မွာလြယ္ၿပီး က်န္ကေလးငယ္ ႏွစ္ေယာက္ကို ဘယ္ညာဆြဲကာ လူတန္းရွည္ႀကီးေနာက္ကို အမွီလိုက္ေနတဲ့ သားသည္မိခင္တဦးအနားကို အတီးအေျပးေရာက္သြားခဲ့တယ္၊ အတီးက အဲဒီအမ်ဳိးသမီးရဲ ့ ပုလိုင္းရွည္ႀကီးကို ယူၿပီး ေက်ာမွာပိုး၊ ကေလးတေယာက္ကို ေပြ ့ခ်ီၿပီးေတာ့ ဒုကၡသည္ေတြစုေ၀းရာ သက္ကယ္ေတာအထိ အေရာက္ပို ့ေပးခဲ့တယ္၊ ပုလိုင္းရွည္ႀကီးကိုလြယ္ပိုးၿပီး ဖုန္ထူထူထဲမွာ ဒုကၡသည္ေတြနဲ ့အတူ လိုက္ပါသြားတဲ့ အတီးရဲ ့ပံုရိပ္ကို က်မရဲ ့ အျမင္အာရံုထဲမွာ ဒီေန ့အထိ ျမင္ေယာင္ေနဆဲပါ အတီးရယ္။

အတီးနဲ ့ သိကၽြမ္းးရင္းႏွီးခဲ့ၿပီးတဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ အတီးအေၾကာင္းကို ပိုၿပီးေတာ့သိလာခဲ့ရသလို ပိုၿပီးေတာ့လည္း ေလးစားလာခဲ့ရပါတယ္၊ ကရင့္ေတာ္လွန္ေရးေနရာေဒသေတြ ဘယ္လိုပဲေျပာင္းေျပာင္း။ ရာထူးတာ၀န္ေတြ ဘယ္လိုပဲေျပာင္းေျပာင္း အတီးရဲ ့ ရိုးသားမွဳ။ ႏွိမ့္ခ်မွဳ။ မာန္မာနကင္းမွဳ။ အေနအထိုင္။ အစားအေသာက္။ အသံုးအေဆာင္။ အ၀တ္အထည္အေပၚမွာ ခ်ဳိ ့ၿခံေခၽြတာမွဳေတြကေတာ့ မေျပာင္းမလဲပဲ ရွိေနခဲ့တယ္၊

ေကအဲန္ယူ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴး ပဒိုမန္းရွာလားဖန္းဆိုတဲ့ အတီးမွာရွိတဲ့ အ၀တ္အစားေတြကို ေရတြက္ၾကည့္ရင္ လက္ ၁၀ ေခ်ာင္းေတာင္ မျပည့္ပါဘူး၊ ေခါက္ဆြဲကို သိပ္ႀကိဳက္တဲ့အတီးဟာ ေစ်းခ်ဳိတဲ့ ၃ ဘတ္တန္ ေခါက္ဆြဲေျခာက္ထုတ္ကိုေတာင္မွ တရက္ျခား။ ႏွစ္ရက္ျခားေလာက္မွ တခါစားခဲ့တယ္၊ တကယ္ဆို ဒီထက္မကေစ်းုႀကီးတဲ့ ေခါက္ဆြဲထုတ္ကို ေန ့တိုင္းလိုလို အတီးစားႏိုင္ပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ အတီးက မစားခဲ့ဘူး၊ အတီးရင္ထဲမွာ ထမင္းငတ္ေန။ ဆန္ျပဳတ္ေသာက္ေနရတဲ့ ျပည္သူလူထုေတြ၊ ၀ဥ။ ေၾကြးဥနဲ ့ မၽွစ္ေတြကိုသာ စားေနရတဲ့ ကရင္ျပည္တြင္းဒုကၡသည္ေတြရွိေနခဲ့တယ္ မဟုတ္လား။

အေျခအေနအရ မဲေဆာက္ၿမိဳ ့မွာ တိုက္နဲ ့ကားနဲ ့ေနရေပမယ့္ အတီးတေန ့မွ မေပ်ာ္ဘူးဆိုတာ က်မသိတယ္၊ “က်ေနာ္ ဒီတိုက္ အိမ္ႀကီးေပၚမွာ မေနခ်င္ဘူး၊ ကားေတြလည္း က်ေနာ္မစီးခ်င္ဘူး၊ ဇိမ္ခံရတဲ့ ပစၥည္း ေတြကိုလည္း က်ေနာ္မလုိခ်င္ဘူး၊ က်ေနာ္တို ့က တုိက္ႀကီးေပၚမွာေနရေပမယ့္ က်ေနာ္တို ့ လူမ်ဳိးေတြ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ေနတာ အမ်ားႀကီးပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ ဒီလိုေနရတာကို က်ေနာ္မေနခ်င္ဘူး”လို ့ အတီး မၾကာခဏေျပာေလ့ရွိတယ္၊ ေတာ္လွန္ေရးသမားဘ၀ျဖစ္ရတာကို ဂုဏ္ယူေၾကနပ္တဲ့အတီးဟာ ေတာ္လွန္ေရးနယ္ေျမမွာပဲ လွဳပ္ရွားသြားလာခ်င္သူပါ၊ ဒါေၾကာင့္လည္း ေကအဲန္ယူ တပ္မဟာ(၇)နယ္ေျမထဲက အတီးရဲ ့စခန္းေလးကို အၿမဲလိုလိုသြားတယ္၊ အတီးကိုယ္တိုင္ ဦးေဆာင္ၿပီးေတာ့ တဲေတြေဆာက္။ သင္တန္းခန္းမေတြေဆာက္ခဲ့တယ္၊ သီးပင္စားပင္ေတြ။ သစ္ပင္ပန္းမာန္ေတြစိုက္ပ်ဳိးၿပီး ကိုယ္တိုင္လည္း ေရေလာင္းေပါင္းသင္ လုပ္ခဲ့တယ္။

ဒုကၡသည္စခန္းေတြကိုလည္း အတီးေရာက္တာပါပဲ၊ အတီးနဲ ့အတူ ဒုကၡသည္စခန္းတခုကို သြားခဲ့တုန္းက ဖိနပ္မပါ ေျခဗလာနဲ ့ ေျပးလႊားကစားေနတဲ့ ကေလးေတြကိုျမင္ေတာ့ အတီးက အတီးရဲ ့ငယ္ဘ၀ကို သတိတရနဲ ့ ျပန္ေျပာျပတယ္။

“က်ေနာ္တို ့ ငယ္ငယ္က မိဘေတြက အရမ္းခ်ဳိ ့တဲ့တာ၊ က်ေနာ္ ငယ္ငယ္ေလးထဲကေန အသက္ ၁၂ ႏွစ္အရြယ္အထိ အေမက က်ေနာ့္ကို ဖိနပ္တခါ မ၀ယ္ေပးဖူးဘူး၊ က်ေနာ္ တုိ ့ ရြာက ကေလးေတြမွာလည္း ဖိနပ္မရွိၾကဘူး၊ က်ေနာ္ဆို အသက္ ၁၂ ႏွစ္အရြယ္အထိ ေျခဗလာနဲ ့ပဲ ေက်ာင္းတက္ခဲ့ရတာ”၊

ဒါေၾကာင့္လည္း အတီးဟာ ဖိနပ္ေဟာင္းေတြဆို မပစ္ရက္ဘူး၊ ေဟာင္းလို ့ ပစ္ထားခဲ့တဲ့ သားသမီးေတြရဲ ့ ဖိနပ္ေတြကို အတီးကိုယ္တိုင္ ျပဳျပင္ခ်ဳပ္လုပ္ ၿပီးေတာ့ ျပန္စီးခဲ့တယ္၊ အတီးအတြက္ ဒီလို ခ်ဳိ ့ ၿခံေခၽြတာေပမယ့္ ေရွ ့တန္းက ရဲေဘာ္ေတြ၊ ေျခ။ လက္။ မ်က္စိ စြန္ ့လႊတ္ေပးဆပ္လိုက္ရတဲ့ ရဲေဘာ္ေတြ။ က်န္းမာေရးခ်ဳိ ့တဲ့ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြအတြက္ေတာ့ အတီးဘယ္ေတာ့မွ လက္မေႏွးခဲ့ဘူး၊

အတီးက အမ်ဳိးသားေရး။ ႏိုင္ငံေရးကို စိတ္၀င္စားတဲ့ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြနဲ ့ အမ်ဳိးသမီးေတြအေပၚမွာလည္း အားေပးခဲ့။ ေမ်ွာ္လင့္ခဲ့။ ယံုၾကည္အားထားခဲ့တဲ့ ေခါင္းေဆာင္တဦးပါ၊ မိခင္အဖြဲ ့ အစည္းရဲ ့ လုပ္ငန္းတာ၀န္ေတြ။ တပ္ေပါင္းစုတာ၀န္ေတြကို အခ်ိန္ျပည့္နီးပါး ထမ္းေဆာင္ေနရေပမယ့္ လူငယ္ေတြ။ အမ်ဳိးသမီးေတြဖိတ္ၾကားတဲ့ ႏိုင္ငံေရးေဆြးေႏြးပြဲေတြ။ စကား၀ိုင္းေတြကိုလည္း မပ်က္မကြက္ တက္ ေရာက္ၿပီးေတာ့ အားေပးစကားေတြေျပာခဲ့။ ႏိုင္ငံေရးတရားေတြ ေဟာခဲ့သူပါ၊ လူႀကီးလူငယ္မခြဲ။ လူမ်ဳိးဘာသာမခြဲ။ ရာထူးအဆင့္ အတန္း မခြဲ။ အေတြးအေခၚ အယူအဆမခြဲပဲ လူတိုင္းကို တန္းတူရည္တူတန္ဖိုးထားၿပီး တေလးတစားရွိတဲ့ အတီးကို က်မတို ့ ဘယ္လိုေမ့ေပ်ာက္လို ့ ရႏိုင္မွာလဲ၊

က်မအတြက္ကေတာ့ အတီးရဲ ့ စာေတြ ကဗ်ာေတြအေပၚ ခ်စ္တဲ့စိတ္။ သစ္ပင္ပန္းမန္ေတြအေပၚမွာ ျမတ္ႏိုးတြယ္တာစိတ္က အမ်ားနဲ ့မတူတဲ့ ထူးထူးျခားျခား အမွတ္ရစရာေတြပါ၊ က်မေရးတဲ့ စာေတြ ကဗ်ာေတြကို ဘယ္သူမွ သတိမထားမိေသးတဲ့ အခ်ိန္ကတည္းက အတီးက က်မကို အားေပးခဲ့တယ္၊ ေနာက္ပိုင္း စာေတြအေရးစိပ္လာတဲ့အခါမွာလည္း က်မရဲ ့ စာေတြ က်မရဲ ့ ကဗ်ာေတြကိုဖတ္ၿပီး တေလးတစားနဲ ့ ခ်ီးက်ဴးခဲ့တယ္။

“ခိုင္မာေရ ခင္ဗ်ားေရးတဲ့ စာေတြ ကဗ်ာေတြ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတယ္။ က်ေနာ္တို ့ကရင္ထဲမွာ ဒီလို စာေတြ ကဗ်ာေတြေရးတဲ့လူက သိပ္ရွားတယ္၊ တကယ္ဆို က်ေနာ္တုိ ့ လူမ်ဳိးေတြရဲ ့ အေၾကာင္းအရာ အျဖစ္အပ်က္ အေျခအေနေတြကို ေရးမယ္ဆို ေရးစရာေတြ အမ်ားႀကီးပဲ၊ ေရးပါဗ်ာ။ က်ေနာ္ေတာ့ အားေပးတယ္”၊ က်မကို ဒီလိုအားေပးခဲ့သလို တရင္းတႏွီးနဲ ့လည္း ေနာက္ေျပာင္ခဲ့ဘူးတယ္။

“က်ေနာ္က စာေရးဆရာမ ကဗ်ာဆရာကို ေခၽြးမသိပ္ေတာ္ခ်င္တာ၊ က်ေနာ္ ေတာ္ခ်င္တဲ့ ေခၽြးမကလည္း က်ေနာ့္ သားကို မႀကိဳက္။ က်ေနာ့္သားကလည္း က်ေနာ္ေတာ္ခ်င္တဲ့ ေခၽြးးမကို မႀကိဳက္”လို ့ ေျပာၿပီး ရယ္ေမာေနတဲ့ အတီးမ်က္ႏွာကို က်မ ျမင္ေယာင္ေနေသးတယ္၊

တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဘ၀ထဲက စာေပေတြကို ေလ့လာလုိက္စားၿပီး ကေလာင္စေသြးခဲ့တဲ့အတီးဟာ ေရဆန္၊ မန္းရွာ၊ မန္းရွာလားဖန္း၊ နန္ ့ဇိုယာဖန္း၊ ေလ့လာသူတဦး၊ တိုက္ပြဲ၀င္ရဲေဘာ္တဦးဆိုတဲ့ ကေလာင္အမည္ေတြနဲ ့ကဗ်ာေတြ အေတြးအေခၚနဲ ့ ေတာ္လွန္ေရး ေဆာင္းပါးေတြကို ေကအဲန္ယူကထုတ္တဲ့ သႏူးထူးဂ်ာနယ္၊ ေထာမဲပါဂ်ာနယ္၊ ေတာ္လွန္ေရးနယ္ေျမထုတ္ မဒတ ဂ်ာနယ္နဲ ့ အျခားသတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္ေတြမွာ အၿမဲလိုလို စာေတြေရးခဲ့တယ္၊ စာေတြ ကဗ်ာေတြကိုခ်စ္ စာေတြ ကဗ်ာေတြကိုကိုယ္တိုင္လည္း သီကံုးေရးဖြဲ ့တဲ့ အတီးဟာ ကဗ်ာဆရာ၊ စာေရးဆရာ၊ ပန္းခ်ီ၊ ကာတြန္းစတဲ့ စာေပေရးရာ ပုဂိဳလ္ႀကီးငယ္အားလံုးကိုလည္း တန္ဖိုးထားေလးစားသူပါ၊

မာနယ္ပေလာက်ၿပီးေနာက္ သႏူးထူးဂ်ာနယ္ထုတ္ေ၀ေရးကို အတီးကိုယ္တိုင္ တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္ရတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ ဂ်ာနယ္ထုတ္ေ၀ေရးအတြက္ က်မကို အၿမဲလိုလို တိုင္ပင္ေဆြးေႏြးခ့ဲ။ အတီးကိုယ္တိုင္လည္း ေတာ္လွန္ေရးနယ္ေျမေရာက္ စာေရးဆရာ။ ကဗ်ာ ဆရာေတြဆီမွာ တေလးတစားနဲ ့ စာမူေတြေတာင္းခဲ့။ က်မကိုလည္း ကဗ်ာေတြစာေတြေရးဖို ့ တိုက္တြန္းႏွဳိးေဆာ္ခဲ့၊ ကိုယ္တိုင္လည္း ကေလာင္အမည္မ်ဳိးမ်ဳိးနဲ ့ တကုန္းကုန္းနဲ ့ ေရးခဲ့တာေတြဟာ က်မ မ်က္၀န္းထဲမွာ တရစ္၀ဲ၀ဲပါ၊ က်မ ဘယ္လိုမွ ေမ့လို ့မရႏိုင္တာက ဂ်ာ နယ္အတြက္ ကြန္ျပဴတာေရွ ့မွာ က်မတို ့စာစီ။ စာရိုက္။ ဒီဇိုင္းေတြ ျပင္ဆင္ခ်ိန္မွာ အတီးက ေနာက္ေဖး မီးဖိုေခ်ာင္ထဲမွာ ငရုပ္သီးစိမ္းေတြ ေထာင္း။ ဟင္းရြက္စံုတာလေပါ့ဟင္းကို က်က်နနခ်က္ၿပီး က်မတို ့ကို ေကြ်းခဲ့၊ က်မတို ့စားခဲ့တဲ့ ပန္းကန္ေတြကိုလည္း အားလံုးသိမ္းက်ဳံးၿပီး ေဆးေၾကာေပးခဲ့တာေတြပါ၊

အတီးက တပည့္၊ ရဲေဘာ္ေတြအေပၚမွာ နားလည္မွဳ။ ၾကင္နာမွဳရွိရံုမက သားသမီးနဲ ့ ဇနီးသည္အေပၚမွာလည္း ၾကင္နာမွဳ အျပည့္ ရွိသူပါ၊ မူးဂါးနမ့္က်င္ေရႊ အိပ္ယာထဲ ဘုန္းဘုန္းလဲေတာ့ အလုပ္တာ၀န္ေတြၾကားက ေန ့ မအိပ္ ညမအိပ္ျပဳစုခဲ့တာေတြ၊ မူးဂါးရဲ ့ အက်ီၤေတြ။ ထမီေတြကို ကိုယ္တိုင္ေလ်ွာ္ဖြတ္ေပးခဲ့တာေတြ၊ အရိုးစုလိုျဖစ္ေနတဲ့ မူးဂါးခႏၱာကိုယ္ေလးကို ၾကင္ၾကင္နာနာထူမတ္ၿပီး ဆန္ျပဳတ္ပူပူေလးကို တယုတယနဲ ့ တိုက္ေၾကြးခဲ့တာေတြကို က်မ ဘယ္လို ေမ့လို ့ရမွာလဲ၊ အတီးရဲ ့ ငယ္ေပါင္းႀကီးဖက္လည္းျဖစ္။ ရဲေဘာ္ရဲဘက္လည္းျဖစ္။ တိုက္ေဖာ္တုိက္ဖက္လည္းျဖစ္။ အတီးရဲ ့ စတုတေျမာက္ သူရဲေကာင္းလည္းျဖစ္ခဲ့တဲ့ မူးဂါးနမ့္က်င္ေရႊ ဆံုးၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ အတီးဟာပန္းပင္ေတြအေပၚမွာ ပိုၿပီးသံေယာဇဥ္ႀကီးတာလာကိုလည္း က်မသတိထားမိတယ္၊

တနယ္ထဲသား။ ေတာသူေတာင္သား သားသမီးေတြျဖစ္ၾကတဲ့ အတီးနဲ ့ မူဂါးဟာ။ ဘ၀တူ။ ၀ါသနာတူ။ စိတ္တူသေဘာတူရွိခဲ့တယ္။ ခက္ခဲၾကမ္းတမ္းတဲ့ ေတာ္လွန္ေရးခရီးၾကမ္းထဲမွာ အတူျဖတ္သန္းခဲ့ၾကၿပီး တဦးနဲ ့ တဦး နားလည္မွဳ။ ယံုၾကည္မွဳ။ ေလးစားမွဳေတြ ပိုမိုခိုင္မာလာတဲ့အခ်ိန္မွာ မူးဂါးနမ့္က်င္ေရႊ အတီးနားက ထြက္ခြာသြားေတာ့ အတီးအေတာ္ေၾကကြဲခဲ့ရတယ္ မဟုတ္လား။ အတီးက မူဂါးကို သား သမီးေတြ အေတာင္အလက္စံုတဲ့အထိ။ ကရင္ေတာ္လွန္ေရးခရီးဆံုးအထိ ေအးအတူပူအမ်ွ အတူရွိေနေစခ်င္ေသးတယ္ မဟုတ္လား၊ မူးဂါး ဆံုးပါးၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ အတီးရဲ ့အေဖာ္ဟာ မူဂါးနမ့္က်င္ေရႊ ႏွစ္သက္တဲ့ ယုဇနပန္းေတြျဖစ္လာတယ္၊ မူဂါးအတြက္ရည္စူးၿပီး စိုက္ပ်ဳိးထားတဲ့ ယုဇနပန္းပင္ေလးကို ညေနတိုင္း ေရေလာင္းေပးရင္းနဲ ့ မူဂါးကို လြမ္းတဲ့စိတ္ေတြကို အတီးေျဖသိပ္ခဲ့တယ္ မဟုတ္လား၊ အတီးရဲ ့ စာအုပ္စဥ္ ယိုင္နဲ ့နဲ ့ေလးေပၚမွာက မူးဂါးနမ့္က်င္ေရႊရဲ ့ ဓာတ္ပံုေရွ ့မွာ ယုဇနပန္းေတြကို အတီးအၿမဲစိုက္ထိုးေပးခဲ့တယ္ေနာ္။

အတီးဟာ သားသမီးနဲ ့ ဇနီးသည္ကို ၾကင္နာခဲ့။ စာေပေတြကို ျမတ္ႏိုးခဲ့၊ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ေတြကို တန္ဖိုးထား ေလးစားခဲ့သလို ကရင္အမ်ဳိးသားထုတရပ္လံုးကိုလည္း လြတ္လပ္မွဳ။ ၿငိမ္းခ်မ္းမွဳနဲ ့ စည္းလံုးခ်စ္ၾကည္မွဳေတြကို အျပည့္အ၀ ရရွိခံစားေစခ်င္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္တဦးပါ။ န၀တက ေကအဲန္ယူကို ဘာသာေရးအရ သပ္လ်ဳိေသြးခြဲခဲ့လို ့သူးမြဲထာေဒသ ျမစ္ဆံုအေရးအခင္းျဖစ္ေတာ့ အတီးနဲ ့ ေကအဲန္ယူ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြ စိုးရိမ္ေသာက ျဖစ္ခဲ့ႀက။ ေစ့စပ္ညွိႏွဳိင္းေရးေတြလုပ္ခဲ့ၾက၊ အတီးအပါအ၀င္ မဟာမိတ္ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြ ေကအဲန္ယူထဲက ကရင္ဗုဒၶဘာသာ၀င္တခ်ဳိ ့ ခြဲမထြက္သြားေအာင္ ၀ိုင္း၀န္းက်ဳိးပမ္းခဲ့ၾကေပမယ့္ န၀တရဲ ႕ ေထာင္ေျခာက္ထဲကို ေရာက္သြားရွိတဲ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ကရင္တခ်ဳိ ့ကို ဘယ္လိုမွ ေဆြးေႏြးလို ့မရေတာ့တဲ့အျပင္ အတီးတို ့ကိုေတာင္ လုပ္ႀကံသတ္ျဖတ္ဖို ့အထိ လုပ္ခဲ့တာေတြ။ အတီးတို ့ အသက္ေဘးကလြတ္ေအာင္ ရုန္းထြက္ခဲ့ရတာေတြကိုသိရေတာ့ က်မတို ့အေတာ့္ကို ထိခိုက္နာက်င္ခဲ့ရပါတယ္၊ ကိုယ္တိုင္ဦးေဆာင္ပါ၀င္ခဲ့ရတဲ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးတဦးျဖစ္တဲ့ အတီး ခံစားရတာကေတာ့ က်မတို ့ထက္ အမ်ားႀကီးပိုမွာပါ၊ ကရင္ဗုဒၶဘာသာ၀င္တခ်ဳိ ႕ေကအဲန္ယူထဲကခြဲထြက္ၿပီး န၀တ လက္ေအာက္ေရာက္သြားေတာ့ အတီး ယူက်ဳံးမရျဖစ္ၿပီး မ်က္ရည္က်တယ္လို ့ မူးဂါးနမ့္ က်င္ေရႊ ျပန္ေျပာျပလို ့ က်မတို ့သိခဲ့ရပါတယ္၊

ဒီေကဘီေအ ခြဲထြက္သြားတဲ့ကိစၥမွာ “က်ေနာ္တို ့ကရင္ေတြ ႏိုင္ငံေရး အေတာ္အားနည္းေနေသးတယ္၊ ႏိုင္ငံေရး အားနည္းေတာ့ ရန္သူဟာ က်ေနာ္တို ့အေပၚမွာ ဘယ္ေလာက္အထိ ေကာက္က်စ္တယ္၊ ယုတ္မာရက္စက္တယ္ဆိုတာကို မသိၾကဘူး။ က်ေနာ္တို ့ရဲ ့ ကြဲျပားျခားနားခ်က္။ အားနည္းခ်က္ေတြကို အသံုးခ်ၿပီး က်ေနာ္တို ့ကရင့္ေတာ္လွန္ေရးနဲ ့ ေကအဲန္ယူကို အျပဳတ္တိုက္ဖို ့ ႀကံစည္လုပ္ေဆာင္ ေန တယ္ဆိုတာကို နားမလည္ၾကဘူး။ ေတာ္လွန္ေရး ႏိုင္ငံေရးမွာ အေတြးအေခၚအရ ကြဲလြဲမွဳေတြ ရွိပါတယ္၊ က်ေနာ္တို ့ ကရင္ေတာ္လွန္ေရး တေလ်ွာက္လံုးမွာလဲ ရွိခဲ့တာပါပဲ။ ဒီတခါကြဲတာကေတာ့ က်ေနာ္တို ့ ကရင့္ေတာ္လွန္ေရးအတြက္ ႀကီးမားတဲ့ ဆံုးရွံဳးမွဳႀကီးပဲ”လို ့ အတီး မွတ္ခ်က္ခ်ခဲ့တာကို က်မ ေကာင္းေကာင္းမွတ္မိေနပါတယ္။

ဒီေကဘီေအ ခြဲထြက္သြားၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ကရင္အမ်ဳိးသားအခ်င္းခ်င္း ျပန္လည္ေပါင္းစည္းဖို ့အတြက္ အတီးအပါအ၀င္ ေကအဲန္ ယူေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြ အႀကိမ္ႀကိမ္က်ဳိးပမ္းခဲ့ၾကပါေသးတယ္၊ ဒါေပမယ့္ နအဖရဲ ့ ညြန္ၾကားခ်က္အတိုင္း ေကအဲန္ယူစခန္းေတြကို ဒီေကဘီေအ ဘက္ကေန အႀကိမ္ႀကိမ္တိုက္ခုိက္ လာတဲ့အခါမွာေတာ့ သတင္းမီဒီယာေတြကေန ရန္ငါ စည္းျခား ျပတ္ျပတ္သားသား ေျပာခဲ့သူ ဟာ အတီးပါ၊ ဒါေပမယ့္ ကရင္ေတြ အကြဲကြဲအျပားျပားျဖစ္ေန။ ကရင္အခ်င္းခ်င္း ျပန္တိုက္ေနရတာကိုေတာ့ အတီးႏွလံုးေၾကကြဲမတတ္ ခံစားခဲ့ရတယ္ မဟုတ္လား၊ ဒီေကဘီေအကိစၥ ေဆြးေႏြးလိုက္တိုင္း ၾကည္လင္ေနတဲ့ အတီးမ်က္ႏွာဟာ ရြာေတာ့မယ့္မိုးလို မွဳန္မိွဳင္းသြားၿပီး “က်ေနာ္တို ့ ကရင္ေတြ စုစုစည္းစည္း ညီညီညြတ္ညြတ္ျဖစ္ၾကရင္ သိပ္ေကာင္းမယ္ဗ်ာ”လို ့ေျပာၿပီး သက္ျပင္းရွည္ႀကီးကို အတီးခ်တတ္တယ္။

ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚ ဧရာ၀တီျမစ္၀ွမ္းလြင္ျပင္ဇာတိ။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အေနာက္ပိုးကရင္တဦးျဖစ္တဲ့ အတီးဟာ ေတာင္ေပၚေျမျပန္ ့မခြဲပဲ။ စေကာကရင္။ ပိုးကရင္မခြဲ။ အေရွ ့ပိုး။ အေနာက္ပိုး မခြဲပဲ။ ကရင္တမ်ဳိးသားလံုးကို တန္းတူရည္တူခ်စ္ခဲ့တယ္၊ အခုေတာ့ အတီးခ်စ္တဲ့ ကရင္ေတြက “မဂၤလာညေနခင္းပါ အတီး”လို ့ ႏွဳတ္ဆက္ၿပီးေတာ့ အတီးရင္၀တည့္တည့္ကို က်ည္ဆံေတြပစ္သြင္း သြားခဲ့တယ္၊ အတီးအံ့အား သင့္ေနခဲ့တယ္ မဟုတ္လား၊ အတီးတခ်က္ကေလးမွ မညီးျငဴခဲ့သလို အဲဒီကရင္ေတြကိုလည္း အတီးအျပစ္မယူခဲ့ဘူး မဟုတ္လား၊ ဒီ အေၾကာင္းကို အတီးကိုယ္တိုင္ သတင္းသမားေတြကို ေျပာခြင့္ရမယ္ဆိုရင္ “ဒါဟာ အိမ္ၾကက္အခ်င္းခ်င္း အိုးမဲသုတ္တဲ့ နအဖရဲ ့ ရက္စက္ ယုတ္မာမွဳ။ နအဖ စစ္အစိုးရရဲ ့ အၾကမ္းဖက္မွဳ”လို ့ အတီးေျပာမွာ ေသခ်ာပါတယ္၊ အတီး က်ဆံုးသြားခဲ့တဲ့ ညေနခင္းဟာ ခ်စ္သူမ်ားရဲ ့ ညေနခင္းပါ၊ က်မတို ့ အားလံုးအတြက္ေတာ့ အတီးကို မွတ္မွတ္ရရ အၿမဲရွိေနမယ့္ ညေနခင္းပါပဲ အတီးရယ္။

အတီးေလွ်ာက္ခဲ့တဲ့လမ္းကို ျပန္ၾကည့္ရင္ လြမ္းစရာေတြအတိနဲ ့ပါ၊ အခုေတာ့ ေရဆန္ဆိုတဲ့ မန္းရွာလားဖန္းရဲ ့ အရိုးျပာကို သူ ့ရဲ ့ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ေတြက ေသာင္ရင္းျမစ္ေရလ်င္ထဲမွာ ေမ်ာခ်ေနၾကၿပီ အတီးေရ။ အတီးရဲ ့ အရိုးျပာထဲမွာ ကရင္ျပည္သူေတြနဲ ့အတူ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးေပါင္းစံုကိုခ်စ္တဲ့ အတီးရဲ ့ အခ်စ္ေတြပါတယ္၊ ျမန္မာျပည္သူလူထုတရပ္လံုး စစ္အာဏာရွင္ လက္ေအာက္က လြတ္ေျမာက္ရမယ္ဆိုတဲ့ အတီးရဲ ့ ယံုၾကည္ခ်က္ေတြပါတယ္၊ စစ္အာအာဏာရွင္စနစ္ မုခ်က်ဆံုးရမယ္ဆိုတဲ့ အတီးရဲ ့ ယံုၾကည္ခ်က္ေတြပါတယ္၊
ေသာင္းရင္းျမစ္ေရလ်င္ေၾကာမွာ မန္းရွာလားဖန္းရဲ ့ ယံုၾကည္ခ်က္။ ေမ်ွာ္လင့္ခ်က္ေတြ စီးေမ်ာေနၿပီ အတီးေရ၊ အတီးရဲ ့ ယံုၾကည္ခ်က္။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြဟာ ေသာင္းရင္းျမစ္ထဲကေန သံလြင္ျမစ္မႀကီးထဲကို စီးေမ်ာသြားလိမ့္မယ္၊ သံလြင့္ျမစ္မႀကီးရဲ ့ ျမစ္လက္တက္ ျမစ္ခြဲေတြဆီကတဆင့္ အတီးရဲ ့ ဇာတိခ်က္ေၾကြေမြးရပ္ေျမက ဧရာ၀တီျမစ္ႀကီးထဲကို စီး၀င္ေရာက္ရွိသြားလိမ့္မယ္။ ဧရာ၀တီျမစ္ႀကီးထဲ ေရာက္ရွိသြားတဲ့ အတီးရဲ ့ ယံုၾကည္ခ်က္။ ေမ်ွာ္လင့္ခ်က္ေတြဟာ ရပ္တန္ ့မေနပဲ ျမန္မာႏိုင္ငံတ၀န္းဆီကို ျပန္ ့ ႏွံ ့ေရာက္ရွိသြားမယ္ဆိုတာ က်မ အခိုင္အမာ ယံုၾကည္ေနပါတယ္၊

ခိုင္မာေက်ာ္ေဇာ
(ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၄၊ ၂၀၀၈ )

|ဆရာမ ခုိင္မာေက်ာ္ေဇာ၏ Facebook စာမ်က္ႏွာမွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္ |

 

 ဖဒုိမန္းရွာ၏ ကုိယ္ေရး အက်ဥ္း

ဖဒိုမန္းရွာလဖန္းသည္ ဧရာ၀တီတိုင္း ပန္းတေနာ္ျမိဳ႕နယ္သားျဖစ္ျပီး ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္ ၇ ရက္အေရးေတာ္ပံုေပၚေပါက္ခ်ိန္၌ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္တြင္ ေက်ာင္းတက္ေနဆဲ ေက်ာင္းသားတစ္ ဦးျဖစ္သည္။ ၁၉၆၄ ခုႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္မွ ၀ိဇၨာဘြဲ႕ရရိွျပီး ၁၉၆၅ ခုႏွစ္တြင္ ကရင္ေတာ္ လွန္ေရးနယ္ပယ္သို႕ ေျခစံုပစ္၀င္ေရာက္ခဲ႕သည္။

၁၉၆၆ ခုႏွစ္တြင္ ထိုစဥ္က KNU အေထြေထြ အတြင္းေရးမႈး ဖဒိုစေကာလယ္ ေထာႏွင့္အတူ တရုတ္ျပည္နယ္စပ္ႏွင့္ ရွမ္းျပည္ေဒသမ်ား သို႕ကြင္းဆင္း စည္းရံုးေရး၌ လိုက္ပါခဲ့သည္။ ၁၉၇၅ ခုႏွစ္၌ KNUP ႏွင့္ KNU တို႕ေပါင္းစည္း ညီညြတ္ေရး လုပ္ျပီးခ်ိန္၌ ေညာင္ေလးပင္ခရိုင္၌ တာ၀န္က်ျပီး ခရိုင္တြဲဖက္ အတြင္းေရးမႈး တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့သည္။ (၁၉၇၆ – ၇၇ – ၇၈ )ခုႏွစ္မ်ားတြင္ KNLA တပ္မေတာ္ႏွင့္အတူ တသားထဲ ေနထိုင္ခဲ့သည္။ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ KNU ကြန္ဂရက္မွ စတင္ကာ အေထြေထြ အတြင္းေရးမႈးအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္ျခင္းခံရကာ လုပ္ႀကံခံ ရခ်ိန္  အထိတာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့သည္။

၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၄ ရက္ေန႔တြင္ မဲေဆာက္ေနအိမ္၌ ေသနတ္သမားမ်ား၏ ပစ္ခတ္လုပ္ႀကံျခင္းခံခဲ့ရသည္။

ကြယ္လြန္ခ်ိန္၌ အေ၀းေရာက္ေနေသာ အဂၤလန္ႏိုင္ငံေန ဇိုရာဖန္းအပါအ၀င္ သားသမီးေလးဦးက်န္ရိွခဲ့ျပီး ဇနီးျဖစ္သူ နန္႕ေရႊက်င္မွာ ကြယ္လြန္ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။

ဖဒုိမန္းရွာသည္ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္တကၠသုိလ္ သုိ႔စတင္ပညာသင္ၾကားခဲ့ျပီး ၁၉၆၆ တြင္သမုိင္းဘာသာရပ္ျဖင့္ ဘြဲ ႔ရရွိကာ ကရင္ေတာ္လွန္ေရး တြင္ ပါ၀င္ခဲ့သူျဖစ္သည္။ရန္ကုန္တကၠသုိလ္ရွိ ေက်ာင္းသားသမဂၢအေဆာက္အဦးၾကီးကုိ ျဖိဳဖ်က္ကာ ေက်ာင္းသားမ်ားကုိ ႏွိပ္ကြပ္သည့္ ၁၉၆၂ ဆဲဗင္းဇူလုိင္ႏွင္ၾကဳံခဲ့သည့္ ဖဒုိမန္းရွာသည္ေရဆန္ ဟူေသာ ကေလာင္အမည္ျဖင့္ စာမ်ား ကဗ်ာမ်ား ေရးသားခဲ့သည္။