ႀကိဳေရး ပုံတူပန္းခ်ီ

0
553

ၿပီးခဲ့တဲ့ တစ္ပတ္ေလာက္က ကၽြန္ ေတာ့္အစ္ကို ထားဝယ္ကေန ရန္ကုန္ကို ျပန္ေရာက္လာေတာ့ သူ႐ိုက္ယူခဲ့တဲ့ ပန္းခ်ီကား ဓာတ္ပုံတစ္ပုံ ထုတ္ျပပါတယ္။သူျပတဲ့ပုံကို ယူၾကည့္လိုက္ေတာ့ အသက္ ၈၀ ဝန္းက်င္ အဖြားအို တစ္ေယာက္ရဲ႕ပုံကို ဆြဲထားတဲ့ ပန္းခ်ီပုံ ကို ျမင္ရၿပီး ဓာတ္ပုံ ေအာက္နား ဘယ္ဘက္ေဒါက္စြန္းေလးမွာလည္း ႏိုင္ငံေက်ာ္ ပန္းခ်ီဆရာႀကီး ဦးေငြကိုင္ရဲ႕ ျမန္မာလို ေရးထိုးထားတဲ့ လက္မွတ္ ကိုပါ ေတြ႕လိုက္ရပါတယ္။

7)  ----

အဲဒီအခါမွာ ကၽြန္ေတာ္က အဖြားအိုတစ္ယာက္ရဲ႕ ပုံကိုဆြဲထားတဲ့ ပန္းခ်ီကားဟာ ဆရာ ႀကီးဦးေငြကိုင္ရဲ႕ လက္ရာမွန္း သိလိုက္ရ ေတာ့ အထူးအေလးထားၿပီး ေသေသ ခ်ာခ်ာကို ၾကည့္ေနမိေနေတာ့တာပါ။ ပန္းခ်ီကားဓာတ္ပုံကို ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္ေနစဥ္မွပဲ အစ္ကိုက သူ႐ိုက္ယူခဲ့ တဲ့ အဲဒီပန္းခ်ီကား ဓာတ္ပုံအေၾကာင္း ေျပာျပပါတယ္။

ဒီပန္းခ်ီကားပုံက ဆရာႀကီးဦး ေငြကိုင္ ေရးဆြဲထားတဲ့ ရွားပါးလက္ရာ တစ္ခုအျဖစ္ တန္ဖိုးထားမိသလို တျခား ထူးျခားမႈ တစ္ခုလည္း ရွိေသးတာမို႔ ပန္းခ်ီကားပိုင္ရွင္ သူ႕သူငယ္ခ်င္း ကို ေက်ာ္ရွိန္ ဆီကေန အခြင့္ေတာင္းၿပီး ဓာတ္ပုံ ႐ိုက္ယူခဲ့တာ ျဖစ္တယ္တဲ့။ တကယ္ေတာ့ သူေရာ ကၽြန္ေတာ္ပါ ပန္းခ်ီပုံတစ္ပုံကိုၾကည့္ၿပီး ထူးျခားတယ္၊ မထူးျခားဘူး ဆိုတာကို ေဝဖန္ရ ေလာက္ေအာင္ အဲဒီပညာရပ္ေတြနဲ႔ ပက္သက္လို႔ နက္နက္႐ႈိင္း႐ႈိင္း ဘာမွ နားလည္ၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔ သူေျပာတဲ့ တျခားထူးျခား မႈဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္က အထူးပဲ စိတ္ဝင္စားသြားမိပါတယ္။ ပန္းခ်ီပညာနဲ႔ ပက္သက္တဲ့ ထူးျခားမႈမ်ိဳးကို ေျပာမွာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာကိုလည္း သိထားေတာ့ ဆရာႀကီး ဦးေငြကိုင္ရဲ႕ အဲဒီပန္းခ်ီကားဟာ ဘယ္လို ထူးျခားမႈမ်ိဳးေတြ ရွိေန ေသးသလဲ မသိဘူး ဆိုၿပီးေတာ့ပါ။

အဲဒီပန္းခ်ီကားနဲ႔ ပက္သက္တဲ့ ထူးျခားမႈကို ၾကားရေတာ့ ေတာ္ေတာ္ ေလးကို အံဩသြားမိပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဆရာႀကီး ဦးေငြကိုင္ရဲ႕ ပန္းခ်ီ ပညာအေပၚ ထပ္ဆင့္ ခ်ီးက်ဴး ေလး စားမိၿပီး သူ႕ရဲ႕အႏုပညာကိုလည္း တန္ဖိုးမထားဘဲကို မေနႏိုင္ေတာ့ ပါ ဘူး။

ပန္းခ်ီကားထဲက အဖြားနာမည္က ေဒၚနီလို႔ ေခၚပါတယ္။ ဒီပန္းခ်ီကားကို ျမင္ရတဲ့သူေတြက ဆရာႀကီး ဦးေငြကိုင္ ဟာ အသက္၈၀ ဝန္းက်င္လာက္အ႐ြယ္ ရွိေနတဲ့ ေဒၚနီကို ၾကည့္ၿပီး အႏုပညာေျမာက္စြာ ေရးဆြဲထားခဲ့တဲ့ ပန္းခ်ီပုံတူ ဆိုၿပီးေတာ့ပဲ ထင္ၾကမွာပါ။ တကယ္ ေတာ့ အဲဒီလို လုံး၀ မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ထင္ခဲ့မိတာ ေတာ္ေတာ္ကို လြဲပါတယ္။

ဇာတ္ရည္လည္ေအာင္ ေျပာရရင္ ဆရာႀကီးဦးေငြကိုင္ဟာ ပန္းခ်ီကားထဲက ေဒၚနီတို႔နဲ႔ ထားဝယ္ၿမိဳ႕ သေဘၤာဆိပ္ရပ္ ကြက္မွာ ေနထိုင္ခဲ့ၾကတဲ့ မိတ္ေဆြမ်ား ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး သူတို႔ရဲ႕ အိမ္ေတြကလည္း ေက်ာခ်င္းကပ္လ်က္ရွိ တယ္ဆိုေတာ့ ေတာ္တာ္ကို ရင္ႏွီးၾက မွာပါ။ အဲဒီအခ်ိန္က ဦးေငြကိုင္ေရာ ေဒၚနီပါ အသက္ႏွစ္ဆယ္ ဝန္းက်င္ အ႐ြယ္ေတြျဖစ္ၾကၿပီး အိမ္နီးနားခ်င္း လည္း ျဖစ္ျပန္တယ္ဆိုေတာ့ တစ္ ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ေတာ္ေတာ္ေလး ကို ရင္းႏွီးခင္မင္ၾကတယ္လို႔ ဆိုပါ တယ္။

ေဒၚနီရဲ႕ေျမး ကိုေက်ာ္ရွိန္ ေျပာျပ ခ်က္အရ ဆရာႀကီး ဦးေငြကိုင္က အိမ္နီးနားခ်င္း အခင္မင္ဆုံးျဖစ္တဲ့ သူငယ္ခ်င္း မနီ (ေဒၚနီ) ကို “မင္း အိုလာတဲ့ တစ္ေန႔က်ရင္ (အသက္ ၈၀ ေလာက္ျဖစ္ရင္) ဒီလိုပုံျဖစ္ေန လိမ့္မယ္” ဆိုၿပီး မနီရဲ႕ ေနာင္လာမယ့္ အသက္ ၈၀ အ႐ြယ္ပုံကို မွန္းဆၿပီး ေရးဆြဲေပးထားခဲ့တာတဲ့။ အဲဒီ ႀကိဳတင္ မွန္းဆၿပီး ေရးဆြဲခဲ့တဲ့ပုံက ေဒၚနီအသက္ ၈၀ အ႐ြယ္ေရာက္လာတဲ့အခ်ိန္ အျပင္ ကပုံနဲ႔ တကယ္လည္း တူေနတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္ကို အံ့ဩစရာ ေကာင္းတာပါ။ အဲဒီလို အေၾကာင္းအ ရာေတြကို ၾကားသိလိုက္ရတဲ့ ကၽြန္ေတာ္ တို႔ကေတာ့ ဆရာႀကီးရဲ႕ ပန္းခ်ီပညာကို အံ့ဩေလးစား တန္ဖိုးထားမိတာအျပင္ ပုံဆြဲေပးသူနဲ႔ ပုံဆြဲခံသူ ႏွစ္ေယာက္ အၾကား သံေယာဇဥ္ ဆက္ႏြယ္မႈကိုလည္း ကိုယ့္သေဘာနဲ႔ကိုယ္ ျဖည့္စြက္ ေတြးေတာၿပီး ပီတိေတြ ျဖစ္ေနေတာ့တာပါပဲ။ ဒါကလည္း ဆရာႀကီးနဲ႔ ပန္းခ်ီပုံထဲက ေဒၚနီကို ေလးစားၾကည္ၫိုတဲ့ စိတ္နဲ႔ ခ်စ္စႏိုး ေတြးမိတဲ့ အေတြးသာ ျဖစ္ပါ တယ္။

ေဒၚနီရဲ႕ ပုံတူပန္းခ်ီကားနဲ႔ ပတ္ သက္လို႔ အထက္မွာေျပာခဲ့သလို သူ႕ ေျမးျဖစ္သူ ကိုေက်ာ္ရွိန္ကလည္း သူတို႔ မိသားစုမွာ အစဥ္အဆက္ ေျပာဆိုခ်က္ မ်ားကို မွတ္သားၿပီး ျပန္ေျပာျပတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဆရာႀကီးရဲ႕ ဘ၀တစ္ေလၽွာက္ ထားဝယ္ၿမိဳ႕ မွာေန သြားတဲ့ အခ်ိန္ေတြနဲ႔ ပန္းခ်ီကားရဲ႕ လက္ရာကို ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားအေနနဲ႔ ခ်ိန္ထိုး ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ေကာက္ခ်က္ခ်မႈအသစ္တစ္ခု ခ်ႏိုင္အုံးမယ္ ထင္ပါတယ္။

အဓိကအားျဖင့္ ပန္းခ်ီကားကို ဆြဲခဲ့တဲ့ အခ်ိန္ကိုပါ။ ဆရာႀကီး ဦး ေငြကိုင္ ငယ္စဥ္ဘ၀မွာ သူ႕ဇာတိေျမက ေန ထားဝယ္ၿမိဳ႕ကို ေျပာင္းေ႐ႊ႕ ေနထိုင္ ခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္တုန္း က ဆရာႀကီးဟာ အသက္ ၂၀ ဝန္း က်င္ေလာက္ ရွိေနၿပီး အိမ္နီးခ်င္းျဖစ္တဲ့ ေဒၚနီနဲ႔လည္း အသက္႐ြယ္တူ အ႐ြယ္ တူေလာက္ရွိပါတယ္တဲ့။ ဒီေတာ့ ဆရာႀကီးက သူခင္မင္ရင္းႏွီးတဲ့ သူငယ္ ခ်င္း မနီ (ေဒၚနီ) ကို အဲဒီ အခ်ိန္မွာ ဒီပုံတူ ပန္းခ်ီကားကို ေရးဆြဲေပးခဲ့တယ္လို႔ မွတ္သားရေၾကာင္း ေဒၚနီရဲ႕ ေျမးျဖစ္သူ ကိုေက်ာ္ရွိန္က ေျပာျပပါတယ္။ ဒါဆို ရင္ လက္ရွိ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမင္ေတြ႕ ေနရတဲ့ ေဒၚနီရဲ႕ ပုံတူ ဆီေဆးပန္းခ်ီ လက္ရာဟာ ဆရာႀကီး ငယ္႐ြယ္ႏုပ်ိဳစဥ္ အသက္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ဝန္းက်င္ အ႐ြယ္ေလာက္က ေရးဆြဲထားတဲ့ လက္ရာ ဟုတ္ပါရဲ႕လားလို႔ ေလ့လာၾကည့္သင့္ပါ တယ္။

ဒါေၾကာင့္မို႔ ဒီပန္းခ်ီကားနဲ႔ ရင္း ႏွီးဖူးတဲ့ ထားဝယ္သား ပန္းခ်ီပညာရွင္ ဆရာျမင့္ေမာင္ကို ဆက္သြယ္ၿပီး ေမး ျမန္း ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဆရာျမင့္ေမာင္က ဆရာႀကီးရဲ႕ ပန္းခ်ီလက္ရာနဲ႔ ပန္းခ်ီ ကား ေအာက္ေျခေထာင့္စြန္းမွာ ျမန္မာ လို ေရးထိုးထားခဲ့တဲ့ ဆရာႀကီးရဲ႕ ထိုးၿမဲလက္မွတ္ကိုၾကည့္ၿပီး ေဒၚနီပုံတူ ပန္းခ်ီကားဟာ ဆရာႀကီးလူလတ္ပိုင္း အ႐ြယ္ေလာက္မွာ ေရးဆြဲခဲ့တာ ျဖစ္ႏိုင္ ေၾကာင္း ခန္႔မွန္းေပးပါတယ္။ ဒါဆို ဒီပန္းခ်ီလက္ရာဟာ ဆရာႀကီးရဲ႕ပန္းခ်ီ ပညာႏုစဥ္အခါက ေရးဆြဲခဲ့တာ မဟုတ္ သလို ပညာရင့္က်က္ဆုံးအခ်ိန္ေတြမွာ ေရးဆြဲခဲ့တဲ့ ပုံလည္း မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႔ ေကာက္ခ်က္ခ်ရမွာပါ။ ဒီပန္းခ်ီပုံေရး ဆြဲတဲ့ အခ်ိန္က ဆရာႀကီး ဦးေငြကိုင္ေရာ ေဒၚနီပါ သက္ ၄၀ ဝန္းက်င္ေတြ ရွိ ေနေလာက္ပါတယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ဆရာႀကီးဟာ ေဒၚနီ အသက္ ၈၀ အ႐ြယ္ေရာက္မွ လူပုံကိုၾကည့္ၿပီး တိုက္ ႐ိုက္ ပုံတူဆြဲခဲ့တာ မဟုတ္ဘူးဆို တာပါပဲ။

ဒါေၾကာင့္မို႔ ဆရာႀကီး ဦးေငြကိုင္ ေရးဆြဲခဲ့တဲ့ ေဒၚနီရဲ႕ ပုံတူပန္းခ်ီကားမွာ ဆရာႀကီးရဲ႕ ေျပာင္ေျမာက္တဲ့ ပန္းခ်ီ လက္ရာေတြနဲ႔ အတူ တျခားထူးျခားမႈ တစ္ခုလည္း ပါေနတယ္လို႔ ဆိုခ်င္တာ ပါ။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ပုံကို ဆယ္စုႏွစ္ ေလးခုေလာက္ေက်ာ္ၿပီး ႀကိဳတင္ခန္႔မွန္း ေရးဆြဲထားတဲ့ပုံလည္း ျဖစ္တယ္။ ေနာက္ၿပီး အဲဒီလို ခန္႔မွန္းၿပီး ေရးဆြဲ ထားတဲ့ ပန္းခ်ီပုံကလည္း ကာယကံရွင္ အသက္ ၈၀ ေလာက္ေရာက္တဲ့ အခ်ိန္ မွာ တကယ္လည္းတူေနတယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္ေတြဟာ ဒီပန္းခ်ီကားရဲ႕ ထူးျခား မႈလို႔ ေျပာရမွာ ျဖစ္သလို ေရးဆြဲသူ ဆရာႀကီး ဦးေငြကိုင္ရဲ႕ ထူးျခားတဲ့ အႏုပညာစြမ္းပကားတစ္ခုလို႔လည္း သတ္မွတ္ရမွာပါ။

ေနာက္ၿပီး အဲဒီ ပန္းခ်ီကားဟာ ဆရာႀကီး ဦးေငြကိုင္ရဲ႕ဘ၀ တစ္စိတ္ တစ္ေဒသ အေၾကာင္းကို ေျပာေနလိမ့္ မယ္လို႔လည္း ထင္ပါတယ္။